|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Dacia Duster PH 2
waldek72 - 2014-03-09, 19:00 Temat postu: Dacia Duster PH 2 No i w końcu ja odebrałem swojego nowego dusterka, szary comet z silnikiem 1,6. Ogólne pierwsze wrażenia są bardzo dobre natomiast o złych lub dziwnych rozwiązaniach chciałbym napisać:
1) brak wskaźnika temperatury płynu chłodzącego :( rozumiem że w benzynie może nie jest on zbyt konieczny ale jego brak to jednak porażka.
2) ESP nie ma wyłącznika w wersji 2x4 rozumiem że nie ma możliwości wyłączenia i jest to dla mnie dziwne.
3) materiał dywanika w bagażniku to skandal, odklejał się jeszcze w salonie. rozumiem kupiłem matę i przykryłem ale tak nie powinno być.
4) cena chlapaczy (za parę 160-170 zł jest powalająca, jaja sobie robią.
5) dziwny jest tryb pracy komputera. pokazuje tylko jedną funkcję. ja np. potrzebowałbym naraz zegarka i temperatury a tu tylko jedna na dość dużym wyświetlaczu.
No a teraz pozytywy:
1) radio podstawowe gra nieźle a wbudowany zestaw głośnomówiący oraz bluetooth to bardzo miłe,
2) miałem obawy do głośników ale w wersji laureate są cztery i po zdjęciu maskownic nie okazały się zupełnie papierowe. ktoś nawet pisał w poście o głośnikach że to blaupunkty. nie są rewelacyjne ale od zaraz nie trzeba wykładać pieniędzy.
3) brak podłokietnika wcale w dusterze nie przeszkadza i nie odczuwa się tego. do tej pory nie wyobrażałem sobie bez niego życia a tu proszę nie przeszkadza mi to.
Ogólnie jestem z autka zadowolony i drugi raz bym kupił chociaż większość znajomych śmieje się ze marka jest do dupy i że od cyganów.
Karenzo - 2014-03-09, 19:24
uzupełnij rodzaj napędu w profilu
bo jak rozumiem 4x4
opisz najlepiej zrób zdjęcie o co chodzi z tym dywanikiem w bagażniku bo ja mam wykładzinę średniej jakości
co do chlapaczy to i tak mało jak za ASO
brak wskaźnika to jest duży minus ( w poprzedniej wersji jest ) ale taki jest światowy trend
nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupił sobie inny komputer pokładowy cenny są niskie i będzie ci pokazywał to co będziesz chciał
zresztą ciekawe czy nie dało by się przełożyć ze starszej wersji
Najłatwiej będzie jakiś wskaźnik temperatury silnika sobie domontować dużo roboty nie będzie
zdzisiu27 - 2014-03-09, 19:30 Temat postu: Re: Dacia Duster PH 2
waldek72 napisał/a: |
Ogólnie jestem z autka zadowolony i drugi raz bym kupił chociaż większość znajomych śmieje się ze marka jest do dupy i że od cyganów. |
ta "większość" znajomych nie ma pojęcia o tym samochodzie a swoją opinie czerpią pewnie z auto świata albo motoru ;p To ich problem, a nie Twój :)
waldek72 - 2014-03-09, 19:45
dywanik rozwarstwia się, górna część (filcowa) jest niebywale lipnie przyklejona do reszty, pociągasz i od razu odchodzi. no cóż pod nim nie ma zapasówki więc przykryłem matą i dam sobie spokój, ale normalnie w innym aucie to chyba bym reklamował.
co do dacii to jestem przekonany i nie kupowałbym bym jakbym myślał że od cyganów. auto renault ma żona i ogólnie jesteśmy zadowoleni choć to kangoo i już nie młode. przesiadłem się z focusa 2006 i nie jest to jakiś wielki szok na minus.
mekintosz - 2014-03-09, 20:06
waldek72 napisał/a: | dywanik rozwarstwia się, górna część (filcowa) jest niebywale lipnie przyklejona do reszty, ….. ale normalnie w innym aucie to chyba bym reklamował.
co do dacii to jestem przekonany i nie kupowałbym bym jakbym myślał że od cyganów. |
Zapłaciłeś za samochód ponad 50 tyś zł, dlaczego masz nie reklamować dywanika ? Warto też kupić matę do bagażnika, będzie chroniła ten fabryczny. Głośniki mają papierowe membrany, grają przeciętnie, na szczęście można niedrogo je wymienić na lepsze. Poza Polską europejczycy się przekonują do daci, w szczególności do dusterków, więc olej komentarze złośliwych "kolegów".
Dar1962 - 2014-03-09, 20:33 Temat postu: Re: Dacia Duster PH 2
waldek72 napisał/a: | większość znajomych śmieje się ze marka jest do dupy i że od cyganów. |
przyzwyczajaj się, wszyscy tutejsi przez to przechodzili. A przy okazji posadź największego z oponentów obok siebie i przewieź go po dziurawych drogach. Opadnie mu szczęka i przestanie gadać głupoty
mendelmax - 2014-03-10, 23:47
Karenzo napisał/a: | nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupił sobie inny komputer pokładowy cenny są niskie i będzie ci pokazywał to co będziesz chciał |
Chyba nawet jeszcze prościej mając jakiegoś smartfona kupić sobie OBD z bluetooth i sobie zainstalować aplikację która wyświetla wszystkie możliwe parametry, a jeszcze przy tym umożliwia odczyt i kasowanie błędów.
waldek72 - 2014-03-11, 11:33
no wszystko tak, tylko chodzi o to żeby komputer pokazywał dwie funkcje naraz np. zegarek i temperaturę a nie tylko jedną wybrana.
wronka94 - 2014-03-11, 13:35
w 1.5 dci 110 km też nie ma temperatury silnika na komputerze ?
Przemek77 - 2014-03-11, 13:49 Temat postu: Re: Dacia Duster PH 2
waldek72 napisał/a: |
Ogólnie jestem z autka zadowolony i drugi raz bym kupił chociaż większość znajomych śmieje się ze marka jest do dupy i że od cyganów. |
Przerabiałem to. Zobaczysz, jak za jakiś czas im się odmieni :)
Prezes - 2014-03-11, 14:40
Pojawił się znów w cenniku rozsądny Diesel, 90KM dla wersji Laureate i z tego co tam jest napisane skrzynia 6-cio biegowa
Cav - 2014-03-11, 16:34
Prezes napisał/a: | Pojawił się znów w cenniku rozsądny Diesel, 90KM dla wersji Laureate i z tego co tam jest napisane skrzynia 6-cio biegowa |
Rozsądny diesel, to byłby 1.6.
Trzeba będzie pomyśleć nad jakimś chipem, bo seryjny 1.5 dCi nie wyrabia, nawet w najmocniejszej wersji.
BTW- czy idzie samodzielnie zmienić przełożenie 6 biegu?
mendelmax - 2014-03-11, 19:44
wronka94 napisał/a: | w 1.5 dci 110 km też nie ma temperatury silnika na komputerze ? |
Niestety nie ma. Głupota...
Cav napisał/a: | czy idzie samodzielnie zmienić przełożenie 6 biegu? |
Zależy jak postrzegasz robienie tego samodzielnie. Jeśli jesteś w stanie wystrugać na jakimś CNC i zahartować odpowiednie zębatki, ew. przerobić odrobinę obudowę skrzyni i złożyć to do kupy to pewnie jest to możliwe. Natomiast w praktyce wydaje mi się, że prościej po prostu założyć większe opony...
Cav - 2014-03-11, 19:47
mendelmax napisał/a: | Cav napisał/a: | czy idzie samodzielnie zmienić przełożenie 6 biegu? |
Zależy jak postrzegasz robienie tego samodzielnie. Jeśli jesteś w stanie wystrugać na jakimś CNC i zahartować odpowiednie zębatki, ew. przerobić odrobinę obudowę skrzyni i złożyć to do kupy to pewnie jest to możliwe. Natomiast w praktyce wydaje mi się, że prościej po prostu założyć większe opony... |
Poprzez "samodzielnie" rozumiałem wymianę zębatki na inną większą czy mniejszą u kogoś kto się zajmuje skrzyniami biegów.
Robi się takie rzeczy?
Zmiana opon nie wyczerpuje tematu, ja chcę ew. tylko wydłużyć JEDEN bieg.
mendelmax - 2014-03-11, 21:31
Pierwsza sprawa jest taka, czy większa/mniejsza zębatka fizycznie się zmieści. Kiedyś bez problemu, ale teraz te obudowy są robione bardzo "na miarę", więc może być problem. Druga kwestia jest taka, że trzebaby znaleźć adekwatną zębatkę (raczej niewykonalne), lub wykonać samodzielnie.
Moim zdaniem zrobienie tego za mniej niż 5.000 zł jest niewykonalne.
mekintosz - 2014-03-11, 21:37
Cav napisał/a: | Prezes napisał/a: | Pojawił się znów w cenniku rozsądny Diesel, 90KM dla wersji Laureate i z tego co tam jest napisane skrzynia 6-cio biegowa |
Rozsądny diesel, to byłby 1.6.
Trzeba będzie pomyśleć nad jakimś chipem, bo seryjny 1.5 dCi nie wyrabia, nawet w najmocniejszej wersji.
BTW- czy idzie samodzielnie zmienić przełożenie 6 biegu? |
Cav - 110 KM dci na prawdę daje radę , szczególnie w 4x2. Oczywiście mocy nigdy za wiele, jednak z daci nie zrobimy potwora - taka polityka koncernu na Europe, takie silniki. Na pocieszenie gdybyś się turlał 68 KM to byś docenił 110 KM
Prezes - faktycznie optymalna konfiguracja dlq 4x2 - konkurencja dla 1.2 tce cenowo.
johnson - 2014-03-11, 21:49
może 6ty bieg z wersji 4x2?
jas_pik - 2014-03-11, 22:07
Na pewno się da
Ale jaki jest tego koszt
W najnowszych modelach jest skrzynia
MT6
Ale wg informacji producenta brak jest możliwości zmiany kół - ale jak znam życie to pewnie niejeden mechanik już je rozbierał i wymieniał zębatki.
Inne przełożenia są w wersji 4x2 - może uda się przełożyć?
mendelmax - 2014-03-11, 22:44
johnson napisał/a: | może 6ty bieg z wersji 4x2? |
Sęk w tym, że prawdopodobnie poszczególne przełożenia skrzyni są identyczne, różni się przełożenie główne. Prawie każdy koncern tak dopasowuje skrzynie, bo same zakresy użytecznej prędkości obrotowej silnika się nie zmieniają, zmienia się natomiast masa pojazdu i koła, stąd łatwiej to regulować przełożeniem głównym niż zmieniać poszczególne zębatki.
BigT - 2014-03-11, 23:00
Jeśli poważnie myślisz o CNC i tego typu zabawach to obawiam się że taniej będzie zmienić samochód ;]
Albo jeszcze lepiej - pogodzić się z wadami ;]
Nie zrobisz tego na domowej frezarce z silnikami NEMA23 i wrzecionem z frezarki marketowej, sam materiał będzie kosztował ładnych parę stów, a z obróbką kompleksową parę tysięcy + projekt, mechanik itd.
Naprawdę - nie myśl o tym na poważnie.
Najtaniej będzie przełożyć cąłą skrzynię jeśli jest plug & play, każda dodatkowa rzeźba to będzie nie mała suma.
Cav - 2014-03-11, 23:26
mekintosz napisał/a: | Cav napisał/a: | Prezes napisał/a: | Pojawił się znów w cenniku rozsądny Diesel, 90KM dla wersji Laureate i z tego co tam jest napisane skrzynia 6-cio biegowa |
Rozsądny diesel, to byłby 1.6.
Trzeba będzie pomyśleć nad jakimś chipem, bo seryjny 1.5 dCi nie wyrabia, nawet w najmocniejszej wersji.
BTW- czy idzie samodzielnie zmienić przełożenie 6 biegu? |
Cav - 110 KM dci na prawdę daje radę , szczególnie w 4x2. |
Nie bardzo, V max nadal żałosne.
Konkurencja ma dobre 20 km/h więcej, mimo zbliżonych mocy.
jas_pik - 2014-03-11, 23:48
Cav napisał/a: |
...V max nadal żałosne.
Konkurencja ma dobre 20 km/h więcej, mimo zbliżonych mocy. |
A po co większy V max?
Mój wybór tego modelu z takim samym silnikiem i 4x4 wynikał z wcześniejszych doświadczeń ze znacznie szybszych/wygodniejszych/lepiej wyposażonych ale też znacznie droższych modeli które na moje ranczo nie mogą dojechać
Niezawodnie docierają tylko naprawdę toporne UAZ-y i Nivy a ostatnio też DD a wszystkie "wypasy o dużej mocy i szybkości autostradowej" utykały na zwykłej wiejskiej drodze polnej( Wyżyna Lubelska) i trzeba było wyciągać je traktorami.
To wtedy przkonałem się o prawdziwości powiedzenia że im droższa terenówka tym dalej trzeba "czołgać" się po pomoc
BigT - 2014-03-12, 00:15
Generalnie większy V-max tym niższe prędkości obrotowe przy rozsądnie wysokich obrotach - myślę że o to chodzi.
pluto - 2014-03-12, 07:12
Mnie tam prędkość ta wystarcza
keikan - 2014-03-12, 07:38
jas_pik napisał/a: | Cav napisał/a: |
...V max nadal żałosne.
Konkurencja ma dobre 20 km/h więcej, mimo zbliżonych mocy. |
A po co większy V max?
Mój wybór tego modelu z takim samym silnikiem i 4x4 wynikał z wcześniejszych doświadczeń ze znacznie szybszych/wygodniejszych/lepiej wyposażonych ale też znacznie droższych modeli które na moje ranczo nie mogą dojechać
Niezawodnie docierają tylko naprawdę toporne UAZ-y i Nivy a ostatnio też DD a wszystkie "wypasy o dużej mocy i szybkości autostradowej" utykały na zwykłej wiejskiej drodze polnej( Wyżyna Lubelska) i trzeba było wyciągać je traktorami.
To wtedy przkonałem się o prawdziwości powiedzenia że im droższa terenówka tym dalej trzeba "czołgać" się po pomoc |
Zgadzam się.
Co z tego, że moje poprzednie A6 2,5 TDi V6 na autostradzie pojechało i 215 km/h?
Po mieście paliło jeszcze więcej niż aktualnie Duster (brało około 12 l) a w trasie ciężko było zejść poniżej 8 litrów (chyba, że wlokłem się 80 km/h to brało 7).
Za to z jego prześwitem modliłem się przed wjazdem na byle krawężnik i miałem dosyć wymian wielowahaczowego zawieszenia raz w roku.
Auta takiego jak Duster 4x4 nie wybiera się z uwagi na V-max tylko na własciwości 4x4.
Gdybym chciał większy V to za tą cenę kupiłbym sobie jakieś Audi S-cośtam...
Dusterem na autostardzie Kraków - Tarnów "wlokę się" 120 - 130 km/h i mnie to wystarcza. Wyrosłem już chyba z zawodów palenia gumy na każdych światłach.
(choć w zimie jak na drogach leży porządny śnieg to i tak na starcie jestem pierwszy dzięki 4x4 :) )
BigT - 2014-03-12, 08:51
keikan napisał/a: | Gdybym chciał większy V to za tą cenę kupiłbym sobie jakieś Audi S-cośtam... | 10 letnie + ;)
keikan napisał/a: | Auta takiego jak Duster 4x4 nie wybiera się z uwagi na V-max tylko na własciwości 4x4. | Dacie kupuje się tak jak tanie wino - bo jest tanie i w miarę dobre.
Cytat: | Co z tego, że moje poprzednie A6 2,5 TDi V6 na autostradzie pojechało i 215 km/h?
Po mieście paliło jeszcze więcej niż aktualnie Duster (brało około 12 l) a w trasie ciężko było zejść poniżej 8 litrów (chyba, że wlokłem się 80 km/h to brało 7). | Co Ty gadasz - ludziom to pali 7 w mieście i 4,5 w trasie ;)
A tak na poważniej - wszystko zależy od kasy, bo są dynamiczne i nie dużo palące wozy, ale na pewno nie w segmencie cenowo - rozmiarowym dustera, coś za coś.
Prezes - 2014-03-12, 09:00
Eee tam. dCi 90KM daje radę do Dustera 4x2. Miałem poprzednio 85KM i był spoko. Dźwięk diesla tylko denerwujący. Gdyby był taki jak mam w jtd... A tak się zastanawiam. Kolejnym autem miała być MCV, ale Małżowina nie wyraziła aprobaty. Więc na celowniku mam Dustera Laureate. Już celowałem w benzynę a tu ten diesel się pojawił.. i nie wiem. Benzyna się muli i dużo pali. Diesel klekocze i pompa wspomagania w nim piszczy, za to dynamiczny jest jak się jeździ do 100 i pali na moich trasach koło 9l/100.
Co do spalania to Alfa średnio pali mi 7 litrów. Przy oszczędnej jeździe poniżej 6-ciu. Jak sie ją męczy to ponad 8. Jest bardzo dynamiczna, ale krawężników nie lubi.
BTW ile na prawdę spala benzyny Duster 4x2?
tomala72 - 2014-03-12, 09:01
A ja mam 10-letnie audi s-coś tam w tdi-ku 131 km i jak się wlokę 80 to pali 4-5:)))
200 popieprza bez problemu tyle, że ja raczej tak nie grzeje.
Komfort jazdy i prowadzenie oraz dynamika bije dustera na głowę mimo wieku.
Ale ten prześwit...no to jest zdecydowanie na płaskie drogi i tu dusterek jest nie do podważenia i trochę za nim tęsknię:)
BigT - 2014-03-12, 09:11
Prezes napisał/a: | Co do spalania to Alfa średnio pali mi 7 litrów. Przy oszczędnej jeździe poniżej 6-ciu. Jak sie ją męczy to ponad 8. Jest bardzo dynamiczna, ale krawężników nie lubi. | Chciałbym żeby była na forum taka opcja ukrywająca opisy ile komu co pali ;)
tomala72 napisał/a: | A ja mam 10-letnie audi s-coś tam w tdi-ku 131 km i jak się wlokę 80 to pali 4-5:))) | To chyba jednak A coś tam, bo S coś tam z 1.9tdi to nie pamiętam ;]
tomala72 napisał/a: | 200 popieprza bez problemu tyle, że ja raczej tak nie grzeje. | Tak naprawdę to zamiast pisać o V max powinniśmy raczej zdecydować się na np jaka prędkość przy 3k obrotów na najwyższym biegu.
tomala72 napisał/a: | Komfort jazdy i prowadzenie oraz dynamika bije dustera na głowę mimo wieku. | Ile ma duster do 100, 14 ? ;]
jas_pik - 2014-03-12, 10:17
DD 4x4 1,5 dci110 - 12,9 s
skrzynia TL8005 predkość przy 4000 obrotów 167,3 km/h
DD 4x4 1,6 16v - 13,5 s
skrzynia TL8007 predkość przy 4000 obrotów 127,3 km/h
W silniku PB 1,6 samodzielnie można podnieść moc o 5 kM czyli mieć moc 110 kM (81 kW) czyli identyczną jak w dCi
Zmiana skrzyni w 1.6 Pb na skrzynię TL8005 umożliwiłaby teoretycznie rozpędzać samochód do 220 km/h ale tu znaczną rolę zaczyna odgrywać wysoki Cx Dustera, - można poprawić poprzez jego opuszczenie na prześwit 18 cm - tylko po co?
To jest samochód bardziej uterenowiony niż NQ który ma własnie zwiększona V max przy identycznych silnikach
BigT - 2014-03-12, 11:04
jas_pik napisał/a: | Zmiana skrzyni w 1.6 Pb na skrzynię TL8005 umożliwiłaby teoretycznie rozpędzać samochód do 220 km/h | Różnica przełożenia jest na tyle duża że ciężko byłoby to określić na oko, zresztą nawet jakby to okupione by to było potworną dynamiką...
jas_pik napisał/a: | skrzynia TL8007 predkość przy 4000 obrotów 127,3 km/h | Czyli komfortowo, akceptowalnie cicho i ekonomicznie to okolice 100-110km/h
Karenzo - 2014-03-12, 11:28
Tak ale tylko w 4x4 bo 4x2 ma dłuższa skrzynie (benzyna )
keikan - 2014-03-12, 11:45
tomala72 napisał/a: | A ja mam 10-letnie audi s-coś tam w tdi-ku 131 km i jak się wlokę 80 to pali 4-5:)))
2 |
Audi S... w tdi-ku świat się kończy....
keikan - 2014-03-12, 11:48
BigT napisał/a: | keikan napisał/a: | Gdybym chciał większy V to za tą cenę kupiłbym sobie jakieś Audi S-cośtam... | 10 letnie + ;) |
Nie mówimy o rocznikach, tylko o rodzaju aut
BigT napisał/a: | Dacie kupuje się tak jak tanie wino - bo jest tanie i w miarę dobre. |
Dacię może tak - Dustera na pewno nie
BigT napisał/a: | Co Ty gadasz - ludziom to pali 7 w mieście i 4,5 w trasie ;) |
mój kolega tez się chwali, że w 150m domu, gdzie wewnątrz ma temp. +23 stopnie za gaz miesięcznie płaci 300 PLN ;)
BigT - 2014-03-12, 11:57
keikan, naucz się cytować :)
keikan napisał/a: | Nie mówimy o rocznikach, tylko o rodzaju aut | Jedno jest z drugim dość mocno powiązane.
keikan napisał/a: | Dacię może tak - Dustera na pewno nie | Fakt, nie jest taki tani ;)
keikan napisał/a: | mój kolega tez się chwali, że w 150m domu, gdzie wewnątrz ma temp. +23 stopnie za gaz miesięcznie płaci 300 PLN ;) | Może jest różnica między zużywa, a płąci ? ;)
Karenzo - 2014-03-12, 12:14
żaden wyczyn ja mam działkę ok 250 m2 i jedno tankowanie 2000 l wystarcza na rok
więc ok 420 zł na miesiąc
keikan - 2014-03-12, 12:14
BigT napisał/a: | keikan, naucz się cytować :)
keikan napisał/a: | Nie mówimy o rocznikach, tylko o rodzaju aut | Jedno jest z drugim dość mocno powiązane.
keikan napisał/a: | Dacię może tak - Dustera na pewno nie | Fakt, nie jest taki tani ;)
keikan napisał/a: | mój kolega tez się chwali, że w 150m domu, gdzie wewnątrz ma temp. +23 stopnie za gaz miesięcznie płaci 300 PLN ;) | Może jest różnica między zużywa, a płąci ? ;) |
Nie umiem cytować :(
ps. wg Alledrogo Audi S można kupić w cenie nowego Dustera 4x4 już z roczników 2007. Więc młodsze niż 10 lat
a co do jakości wina drogiego i taniego - ostatnio dostałem w prezencie "Chateau Du Pape" (w 2008 roku tytuł najlepszego wina świata).. i szczerze mówiąc po spróbowaniu twierdzę, że lepszy smak ma wino "Sin of Dracula" do kupienia w Kauflandzie za 20 PLN, ale pewno niektórzy kupują drogie rzeczy (wina, auta, cygara) tylko po to żeby "zaistnieć" towarzysko.
Ale nie o tym chyba jest ten temat i robimy trochę OFF-topic ;)
jas_pik - 2014-03-12, 12:22
BigT napisał/a: | Czyli komfortowo, akceptowalnie cicho i ekonomicznie to okolice 100-110km/h |
Czyli 3140 -3455 obrotów w Pb
Przy obrotach 3140-3455 w dCi otrzymujemy 131- 144 km/h czyli optymalną prędkość autostradową a silnik jeszcze nie jest za głośny.
Większy hałas wtedy jest z innych źródeł niż od silnika.
I dlatego Ph2 jest znacznie lepiej wygłuszony niż Ph1
BigT - 2014-03-12, 13:10
keikan napisał/a: | ps. wg Alledrogo Audi S można kupić w cenie nowego Dustera 4x4 już z roczników 2007. Więc młodsze niż 10 lat | Ja mówię o realnych cenach, realnych roczników w realnym stanie.
Ostatnio na forum Passata ktoś szukał 3 latka z na wypasie za 38 tysięcy, tylko kto sprzeda Ci samochód kupiony za 120k za mniej niż 1/3 ceny po 3 latach?
Realnie to szukałem takich 2 lata temu ze znajomym i... Po roku szukania dał sobie spokój. Szansa trafienia krajowego samochodu, który nie spotkałby latarni, płotu i TIRa jest mała.
Temat rzeka, nie ma co poruszać.
keikan napisał/a: | a co do jakości wina drogiego i taniego - ostatnio dostałem w prezencie "Chateau Du Pape" (w 2008 roku tytuł najlepszego wina świata).. i szczerze mówiąc po spróbowaniu twierdzę, że lepszy smak ma wino "Sin of Dracula" do kupienia w Kauflandzie za 20 PLN, ale pewno niektórzy kupują drogie rzeczy (wina, auta, cygara) tylko po to żeby "zaistnieć" towarzysko. | To jest kwestia kilku czynników. Przede wszystkim jest to polityka cenowa, w mniejszym stopniu gusta.
Niestety z winem jest tak że wcale nie masz gwarancji że to za 50zł będzie lepsze od tego za 8-10zł.
No i też takie 2008 jest wytrawne, ktoremu nie dość że trzeba dać odetchnąć, to jeszcze po prostu nie każdemu może smakować. Nie mówiąc już o warunkach przechowywania, co naprawdę jest cholernie istotne bo jeden dzień na słońcu,albo w bagażniku samochodu w upał może zepsuć wino.
Zresztą ja polecam piwo - w granicach 8-10zł masz już coś ciekawego, a za 20-30zł masz niezły wynalazki typu Chateu z Artezana, czyli piwo leżakowane w dębowych beczkach po winie.
keikan napisał/a: | Ale nie o tym chyba jest ten temat i robimy trochę OFF-topic ;) | Co nie zmienia faktu że o piwach chętnie bym podyskutował ;)
jas_pik napisał/a: |
Czyli 3140 -3455 obrotów w Pb
Przy obrotach 3140-3455 w dCi otrzymujemy 131- 144 km/h czyli optymalną prędkość autostradową a silnik jeszcze nie jest za głośny.
Większy hałas wtedy jest z innych źródeł niż od silnika. | Z SUVami jest ten problem że aerodynamika będzie sprawiała problem jeśli chodzi o autostradowe prędkości.
Kiedyś wezmę swój rejestrator i zrobię testy w Dokkerze.
Domel2250 - 2014-03-12, 13:11
Prezes napisał/a: | BTW ile na prawdę spala benzyny Duster 4x2? |
Przy bardzo oszczędnej jeździe w trasie (tylko dwupasmówka) nawet i poniżej 7l, normalnie (czyt. do 130km/h, ale z przewagą jazdy w okolicach 110-120km/hto ok. 7,5 l) Miasto(W-wa) to zależy od dystansu na jednym odpaleniu i u mnie się waha od 8l do niecałych 10l,, gdzie wysokie 9l mam gdy jadę odcinki po 1-6 km na jedno odpalenie . 10 l przekroczyłem chyba tylko raz zimą (nagrzewanie auta przy małym dziecku) i raz na trasie, gdy A2 przemieszczałem się >140km /h. Spalanie liczę zawsze "przy dystrybutorze tankując do pełna do pierwszego odbicia .
Prezes - 2014-03-12, 16:43
Domel2250, Dzięki za info. Może taki wątek otworzę.. W autocentrum jest średnia 8,2 i nie wiem jak na to patrzeć. Mało możliwe trochę. Ja jeżdżę średnio połowę trasy w Warszawie, ale pod prąd, więc prawie jak trasa. Jak by w 8,5 się mieścił to spoko. Chyba na benzynę się skuszę, jak będzie 10 to trudno - może gaz.
Cav - 2014-03-12, 17:03
jas_pik napisał/a: | BigT napisał/a: | Czyli komfortowo, akceptowalnie cicho i ekonomicznie to okolice 100-110km/h |
Czyli 3140 -3455 obrotów w Pb
Przy obrotach 3140-3455 w dCi otrzymujemy 131- 144 km/h czyli optymalną prędkość autostradową a silnik jeszcze nie jest za głośny.
Większy hałas wtedy jest z innych źródeł niż od silnika.
I dlatego Ph2 jest znacznie lepiej wygłuszony niż Ph1 |
No i właśnie dlatego 6 bieg powinien być dłuższy, raz że mniej by palił przy takich prędkościach (obecnie 8-9 l czy mocno za dużo), dwa że mniej by wył bez potrzeby, trzy że można by pojechać szybciej niż to 170 w razie potrzeby.
Nie dla każdego jedyną autostradą jaką widzi Duster jest krótki odcinek koło Tarnowa, jak masz przejechać (choćby na wakacje) 1 tys km przez Niemcy, to ma znaczenie czy zrobisz to z prędkością 110 czy 160.
2,5 tys - to są optymalne obroty dla długiej jazdy dieslem, tyle że w Polsce prędkości autostradowe to 140 km/h i tyle się powinien kręcić diesel przy takich właśnie prędkościach (a nie przy 110).
jas_pik - 2014-03-12, 17:03
BigT napisał/a: | Z SUVami jest ten problem że aerodynamika będzie sprawiała problem jeśli chodzi o autostradowe prędkości.
Kiedyś wezmę swój rejestrator i zrobię testy w Dokkerze. |
Jeśli masz dostęp do dobrego sprzętu pomiarowego to zrób niezależny test głośności proszę.
Ciekawią mnie wyniki.
BigT - 2014-03-12, 18:07
Niestety bezpośredniego wyniku (wiarygodnego) raczej nie będzie - mój sonometr powinien już przejść kalibrację, ale porównawczy będzie na pewno. Tzn różne prędkości, różne obroty, różne biegi.
Cav napisał/a: | No i właśnie dlatego 6 bieg powinien być dłuższy, raz że mniej by palił przy takich prędkościach (obecnie 8-9 l czy mocno za dużo), dwa że mniej by wył bez potrzeby, trzy że można by pojechać szybciej niż to 170 w razie potrzeby.
Nie dla każdego jedyną autostradą jaką widzi Duster jest krótki odcinek koło Tarnowa, jak masz przejechać (choćby na wakacje) 1 tys km przez Niemcy, to ma znaczenie czy zrobisz to z prędkością 110 czy 160.
2,5 tys - to są optymalne obroty dla długiej jazdy dieslem, tyle że w Polsce prędkości autostradowe to 140 km/h i tyle się powinien kręcić diesel przy takich właśnie prędkościach (a nie przy 110). | IMO miałbyś rację gdyby duster miał mocniejszy silnik. Z tym który jest taka modyfikacja nie ma większego sensu, bo po prostu nie uciągnie, ale jak masz chęci i nie masz co robić z kasą to spróbuj :)
johnson - 2014-03-12, 19:14
ja myślę że spokojnie pojedzie szybciej, mocy/momentu spokojnie wystarczy, nawet jakby nie pojechał to 160 przy 3 tys a nie prawie 4 bardzo by mnie urzadzalo
johnson - 2014-03-12, 19:16
Karenzo napisał/a: | żaden wyczyn ja mam działkę ok 250 m2 i jedno tankowanie 2000 l wystarcza na rok
więc ok 420 zł na miesiąc |
trochę to OT ale chyba raczej chłodno w tym domu przy takim zużyciu, albo liczysz to przy tegorocznej zimie
Cav - 2014-03-12, 19:42
BigT napisał/a: | Niestety bezpośredniego wyniku (wiarygodnego) raczej nie będzie - mój sonometr powinien już przejść kalibrację, ale porównawczy będzie na pewno. Tzn różne prędkości, różne obroty, różne biegi.
Cav napisał/a: | No i właśnie dlatego 6 bieg powinien być dłuższy, raz że mniej by palił przy takich prędkościach (obecnie 8-9 l czy mocno za dużo), dwa że mniej by wył bez potrzeby, trzy że można by pojechać szybciej niż to 170 w razie potrzeby.
Nie dla każdego jedyną autostradą jaką widzi Duster jest krótki odcinek koło Tarnowa, jak masz przejechać (choćby na wakacje) 1 tys km przez Niemcy, to ma znaczenie czy zrobisz to z prędkością 110 czy 160.
2,5 tys - to są optymalne obroty dla długiej jazdy dieslem, tyle że w Polsce prędkości autostradowe to 140 km/h i tyle się powinien kręcić diesel przy takich właśnie prędkościach (a nie przy 110). | IMO miałbyś rację gdyby duster miał mocniejszy silnik. Z tym który jest taka modyfikacja nie ma większego sensu, bo po prostu nie uciągnie, ale jak masz chęci i nie masz co robić z kasą to spróbuj :) |
Miałbyś rację, gdyby praktycznie CAŁA konkurencja nie wyciągała daleko więcej przy podobnej mocy silnika.
A wyciąga.
Tu masz nawet tabelkę:
http://www.samar.pl/wiado...x4?locale=pl_PL
BigT - 2014-03-12, 21:21
No i co z niej wynika? Bo ja tam przełożeń nie widzę :)
Cav - 2014-03-12, 21:39
No przecież właśnie idzie o to, żeby te przełożenia WYSOKIEGO biegu w Dusterze zmienić, na podobne do innych.
6 biegu (5 zresztą też) w terenie się nie używa, więc nie ma najmniejszego sensu aby był tak krótki.
Widocznie tak było producentowi wygodniej i taniej, żeby mimo zmiany przełożenia głównego pozostawić same przełożenia biegów bez zmian, ale nie ma to NIC wspólnego z optymalnym ustawieniem skrzyni.
Właśnie dlatego skrzynia to zdecydowanie NAJGORSZY element e Dusterze Ph2, najbardziej to się czuje w mieście, ale na trasie krótka 6 też nie jest atutem.
Do reszty auta praktycznie nie mam uwag.
Karenzo - 2014-03-12, 21:49
jak by było zbyt dobra to qashqai by się gorzej sprzedawał
mendelmax - 2014-03-12, 22:28
W Dusterze w ogóle następuje ogromny przeskok spalania między prędkością 120 a 130. Dosłownie wyszło mi ponad litr na 100 różnicy. Podejrzewam, że wtedy następuje jakieś oderwanie strugi powietrza i zaburza się jego przepływ wokół auta, bo samo zestrojenie silnika nie może być temu winne.
Niemniej tak jak mówię, sensownym rozwiązaniem problemu wydaje mi się założenie ciut większych opon- i w terenie lepiej pośmiga i w trasie będzie trochę mniej palił. No i ciut wolniej się będą opony zużywać
Inna sprawa związana z większymi prędkościami jest taka, że mamy dwuzaworową głowicę, więc czym wyższe przepływy tym większe straty (porównując do czterozaworowych), nie ma przebacz. A to już zależy nie tylko od obrotów, ale od przepływu w ogóle, który z kolei zależy od obciążenia. Innymi słowy, nawet obniżenie prędkości obrotowej silnika do poziomu z 1.6TDI nie zmieni faktu, że przy dużym obciążeniu dCi będzie palił więcej. To kwestia konstrukcji.
jas_pik - 2014-03-12, 22:31
Cav,
Nowa Kia Sportage (1,7 CRDi, 4x2) ma moc minimalnie większą 115KM przy 4000 obrotów i prędkość max 173 km/h
Czy to tak znacznie więcej niż (1,5 dCi, 4x4) który ma moc 109 KM przy 4000 obrotów i predkość max 168 km/h .
W najniższej wersji wyposażenia kosztuje tylko 80 kPLN
Cav - 2014-03-12, 22:58
Z doświadczenia z tym silnikiem Kii - po prostu lepiej.
Jest znacznie bardziej dynamiczny, na oko nawet bardziej niż wskazuje na to znikoma różnica w mocy.
Biorąc pod uwagę, że na 100% Sportage jest wyraźnie cięższy (Ceed sprzed paru lat ważył więcej niż obecny Duster) i trochę większy, moc na kg może być zbliżona, o ile nie lepsza w przypadku Dustera.
jas_pik - 2014-03-12, 23:27
Też kiedyś tak myślałem że Kia Sportage jest znacznie lepsza i długo wahałem się przed zakupem. Zwłaszcza że najsłabsza wersja jest wyposażona tak jak DD Prestige.
Przekonały mnie jednak właściwości terenowe dlatego 4x4 oraz stosunek użyteczność do ceny.
Przęświt jest znacznie lepszy dla DD = 210 mm KS =172 mm
A że matematyki nie da się oszukać to widać w stosunku masy do mocy
DD ( 4x4) dCi110 1320/110= 12 kg/KM
KS ( 4x2) CRDi 115 1415/115 = 12,3 kg/KM
oraz dla porównania
DD ( 4x2) dCi 110 1205/110 = 10,95 kg/KM
Warto porównać jabłko do jabłka.
tomala72 - 2014-03-12, 23:31
tomala72 napisał/a: | A ja mam 10-letnie audi s-coś tam w tdi-ku 131 km i jak się wlokę 80 to pali 4-5:))) | To chyba jednak A coś tam, bo S coś tam z 1.9tdi to nie pamiętam ;]
S-line :))
BigT - 2014-03-13, 09:23
Ta dyskusja idzie w kierunku - co by było gdyby...
Tzn czy duster byłby lepszy mając dłuższą 6.
Jaj sądzę nikt nie będzie kombinował z gruntownym przerobieniem skrzyni biegów,
więc na ile to ma sens?
Jak dla mnie problemy to aerodynamika i silnik i znikomy sens takiej rzeźby ;]
Marek1603 - 2014-03-13, 10:42
A jakby tak skrzynię z ON do PB?
BigT - 2014-03-13, 11:54
Pytanie czy będzie pasować.
jas_pik - 2014-03-13, 12:56
Skrzynia będzie pasować. Zarówno mocowania jak i sterowanie.
Najłatwiejsza zmiana to zakup używanej skrzyni na Allegro - ceny ich są niskie i ewentualne dłubanie.
Najłatwiejsze rozwiązanie będzie oczywiście dla wersji 4x2 bo wybór skrzyń serii TL4 jest ogromny na allegro
Zarówno z modeli benzynowych jak i dCi.
Trzeba tylko posprawdzać który model - z jakimi przełożeniami będzie odpowiadał.
Można też wymienić same koła zębate Exploded view skrzyni TL4 z numerami częsci
Cav - 2014-03-13, 18:46
jas_pik napisał/a: | Też kiedyś tak myślałem że Kia Sportage jest znacznie lepsza i długo wahałem się przed zakupem. Zwłaszcza że najsłabsza wersja jest wyposażona tak jak DD Prestige.
Przekonały mnie jednak właściwości terenowe dlatego 4x4 oraz stosunek użyteczność do ceny.
Przęświt jest znacznie lepszy dla DD = 210 mm KS =172 mm
A że matematyki nie da się oszukać to widać w stosunku masy do mocy
DD ( 4x4) dCi110 1320/110= 12 kg/KM
KS ( 4x2) CRDi 115 1415/115 = 12,3 kg/KM
oraz dla porównania
DD ( 4x2) dCi 110 1205/110 = 10,95 kg/KM
Warto porównać jabłko do jabłka. |
Ale wiesz, że się ze mną zgodziłeś?
Również z tych samych powodów wybrałem Dustera, przy czym cena Sportage po rabatach była nawet niższa.
|
|