|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - kolo dwumasowe lodgy
shrek - 2014-04-02, 19:06 Temat postu: kolo dwumasowe lodgy Witam wszystkich i mam pytanie do uzytkownikow lodgy 1.5 dci (moja 110km i 35 tys km) czy mieliscie lub macie problemy z kolem dwumasowym? Dzis bylem w serwisie we francji i okazalo sie ze kolo dwumasowe do wymiany poniewaz przy zmianie biegow (redukcji)auto szarpie.Oczywiscie stwierdzono ze na sprzeglo nie podlega gwarancji (koszt naprawy we francji to 1080euro kolo +robocizna+moze cos jeszcze).I tu moje drugie pytanie-Czy to prawda ze moze wystapic taka usterka po 35 tys.Autem jezdze normalnie bez szalenstw i wiekszosci jezdzi po autostradach.z
Karenzo - 2014-04-02, 19:12
trudno powiedzieć , ze sprzęgłem najwięcej zależy od użytkownika choć zdarzały się osoby którym sprzęgło psuło się koło twojego przebiegu ale było to wynikiem niedomknięcia sprzęgła i jazdy cała czas na rozpiętym .Trudno to udowodnić i trzeba mieć trochę wiedzy .
Ja ci proponuje przejechać się do prywaciarz albo nawet zrobić u niego najwyżej stracisz gwarancje na sprzęgło której nie ma Ja w innym aucie mam najechane 180 tyś i nic nie wymieniane .
shrek - 2014-04-02, 19:24
technika jazdy chyba odpada drugim moim autem jest carisma 1.9 did jest to silnik i skrzynia z reno scenica kupilem jak miala 100 tys teraz ma 320tys i ja nic nie wymienialem moze poprzedni wlasciciel .tak czy inaczej zrobilem 200tys i w tych samych warunkach jak dacia
Marek1603 - 2014-04-02, 19:36
A ja ci proponuję inne ASO albo infolinia do Renault i zobaczysz co ci powiedzą.
Nie jestem pewien ale chyba w dusterze komuś wymieniali na gwarancji.
Dar1962 - 2014-04-02, 19:41
koło dwumasowe bardzo nie lubi eko-jazdy ze zmianą biegów na ekstremalnie niskich obrotach
Lukas87 - 2014-04-02, 20:06
Dar1962 napisał/a: | koło dwumasowe bardzo nie lubi eko-jazdy ze zmianą biegów na ekstremalnie niskich obrotach |
Dokładnie, wtedy na sprężyny w kole dwumasowym działają bardzo duże siły i powodują zgniatanie tych sprężyn i robi się luz. Jak to gadają co dwie masy to kupa kasy
andrev17 - 2014-04-02, 20:32
Mi szarpie od nowości właśnie przy redukcji, najczęściej z 4 na 3 bieg, ale śmigam i się tym nie przejmuję
słoń - 2014-04-02, 21:23
edit
czaju - 2014-04-03, 07:24
Panowie dwumasa a sprzęgło to trochę różne sprawy.
Sprzęgło można zedrzeć przez 30kkm - i wtedy może to być wina kierowcy, ale koło dwumasowe? Jego ideą jest jak najmniejsze przenoszenie drgań silnika na skrzynię biegów.
Szereg dobrych praktyk w przypadku takiego samochodu obejmuje m.in. uruchamianie i gaszenie silnika ze wciśniętym pedałem sprzęgła.
Objawy zwykle to stuki w trakcie uruchamiania i wyłączania zapłonu, drgania na biegu jałowym, nierówna praca silnika, hałasująca skrzynia i to co jest wspomniane szarpanie przy ruszaniu/zmianie biegów.
Słowem komentarza, jazda na zbyt niskich obrotach szkodzi zarówno panewkom jak i dwumasie, problemem są również "strzały ze sprzęgła" spod świateł czy ciągnięcie przyczepy. Generalnie jak jedynym objawem jest brak płynności przy zmianie biegów to i to stwierdzony przez mechanika a nie właściciela to zareagowałbym śmiechem, bo w ASO wszystkie czynności wykonuje się wcześniej. Przykład 45 000km sugestia wymiany klocków, 55 000km pojechałem do mechanika poza ASO na wymianę, wymienił i zapytał mnie dlaczego tak szybko klocki chciałem zmienić, że w takim tempie jeszcze ze 30 000km bym przejechał...
Boogie - 2014-04-03, 14:58
Tylko jak tym jeździć skoro przy 90km/h na 6-tym biegu jest 1500 obrotów, na piątce przy 80km/h 1500 obrotów. Czyli na polskich drogach nie używamy dwóch ostatnich biegów?
BigT - 2014-04-03, 15:01
Jest jeszcze kwestia obciążenia, bo jednak co innego jechać ze stałą prędkością na 2k obrotów, a inaczej z tych obrotów na najwyższym biegu przyśpieszać z pedałem w podłodze.
czaju - 2014-04-03, 15:41
Cytat: | Tylko jak tym jeździć skoro przy 90km/h na 6-tym biegu jest 1500 obrotów, na piątce przy 80km/h 1500 obrotów. Czyli na polskich drogach nie używamy dwóch ostatnich biegów? |
Cytat: | Jest jeszcze kwestia obciążenia, bo jednak co innego jechać ze stałą prędkością na 2k obrotów, a inaczej z tych obrotów na najwyższym biegu przyśpieszać z pedałem w podłodze. |
Dokładnie tak.
Dorzucę jeszcze od siebie, że moja ma najeżdżone 45 000km, a od kiedy ja jeżdżę (22k) to 95% poniżej 2000obrotów i nic się nie dzieje. Dodatkowo moja luba uczyła się na niej jeździć po parkingach, także dwumasa nie miała lekko przez kilka godzin... Stąd mój wniosek że nie da rady przez 35 000km zabić dwumasy, szczególnie:
Cytat: |
Autem jezdze normalnie bez szalenstw i wiekszosci jezdzi po autostradach
|
Boogie - 2014-04-03, 15:57
No czyli powinno być nie "jazda na niskich obrotach" a "ostre przyspieszanie od niskich obrotów" szkodzi dwumasie.
shrek - 2014-04-03, 18:10
W przyszlym tygodniu jade do innego aso i zobaczymy co tam powiedza. Jezeli sie potwierdzi to ze padlo kolo to bede walczyl o wymiane a jezeli nie to mam gdzies te ich gwarancje dam znac
kakus - 2014-04-03, 22:22
najlepiej panowie to postawić samochód i nie jeździć ..... wtedy nic mu poza rudą nie zaszkodzi ...... dajcie spokój .... auto jest po to żeby nim jeździć tak jak się komuś podoba
mick - 2014-04-04, 18:18
Mowienie o winie uzytkownika w przypadku zuzycia dwumasy po 35tys km to troche zenada. To tak jak zuzyc turbine po 60tys km (Laguna II Dci) Gratuluje dobrego samopoczucia firmie Renault
shrek - 2014-05-05, 18:04
Po miesiacu oczekiwania na odpowiedz aso zadzwonilem do adwokata ktory rozwiazal sprawe z kolem dwumasowym i aso we francji.Mianowcie naprawa zostanie przeprowadzona na gwarancji.
|
|