|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Napinacz paska klinowego
rgr - 2014-05-20, 10:15 Temat postu: Napinacz paska klinowego Na przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę na szumy łożyska od napinacza paska klinowego (tego od alternatora).
Co się w takim przypadku wymienia? Pasek przy okazji to jasne. Ale czy wystarczy samo kółko czy kółko z napinaczem? (Takie oferty są na Allegro, bodajże od 50zł za kółko do 200zł za kółko z napinaczem). Co potrzebuję? :)
laisar - 2014-05-20, 11:03
"MR388LOGAN1-11A: Pasek akcesoriów" napisał/a: | UWAGA
Wymienić koniecznie wymontowany pasek.
UWAGA
Przy wymianie paska, należy koniecznie wymienić rolki napinaczy. |
Ergo: nie ma konieczności wymiany samego napinacza.
rgr - 2014-05-20, 12:29
"Rolki"? Jest więcej niż jedna?
To to? Jedna oferta na all http://allegro.pl/rolka-n...4173083402.html
PS. Czy nieobecność klimy ma znaczenie? :)
laisar - 2014-05-20, 13:47
rgr napisał/a: | "Rolki"? Jest więcej niż jedna? |
Napinacza nie, ale są jeszcze, w zależności od wyposażenia (wspomaganie, klima), rolki nawijaczy.
Na zdjęciu jest komplet rolki z napinaczem.
Sama rolka to sama rolka - np http://allegro.pl/rolka-n...4186933647.html
rgr napisał/a: | Czy nieobecność klimy ma znaczenie? :) |
Poniekąd:
* brak wspomagania, brak klimy (sam alternator): nie ma żadnych rolek, napinaczy i nawijaczy, jest jeden pasek, którego naciąg reguluje się mocowaniem alternatora;
* brak wspomagania, zamontowana klima: nie ma rolek, napinaczy i nawijaczy, są 2 paski, naciąg pierwszego reguluje się mocowaniem alternatora, pasek napędu klimatyzacji jest nieregulowany;
* zamontowane wspomaganie, brak klimy: jest jeden pasek i 1 napinacz z 1 rolką;
* zamontowane wspomaganie, zamontowana klima: jest jeden pasek, 1 napinacz z 1 rolką oraz 1 nawijacz z 1 rolką.
Powyższe dotyczy benzyniaków - w dieslach w ostatnim przypadku pompa wspomagania jest elektro-hydrauliczna i nienapędzana od wału, więc też występuje tylko jeden pasek i 1 napinacz z 1 rolką (trzecia opcja).
rgr - 2014-05-20, 14:13
Czyli potrzebuję: pasek + rolka (wspomagania, bez klimy).
Dzięki za obszerne wyjaśnienia.
Mariusz - 2014-05-20, 16:42
rgr, Zgodnie z technologią Renault pasek wymienia się w komplecie z napinaczem.
Sam pasek zgodnie z technologią Renault wymienia się po każdym zdjęciu paska tylko w przypadku kiedy napinacz był nie dawno wymieniany
corrado - 2014-05-21, 08:41
Heh, nie wiem co to za zbieg okoliczności ale u mnie też piszczy pasek klinowy :P
route2000 - 2014-05-21, 09:06
Kiepskie paski też mogą piszczeć, albo kiepskie łożyska rolki....
corrado - 2014-05-21, 09:50
Ciekaw jestem czy u mnie w 86KM 1.5DCI jest napinacz paska sprężynowy z amortyzatorem czy normalny regulowany na śrubie
laisar - 2014-05-21, 10:19
corrado napisał/a: | czy u mnie w 86KM 1.5DCI jest napinacz paska sprężynowy z amortyzatorem czy normalny regulowany na śrubie |
Napisali: "napinacz automatyczny", a w sklepach też oferują do tej wersji automata - no to chyba ten ze sprężynką.
corrado - 2014-05-21, 10:25
tak , już znalazłem ->
http://renault.epcdata.ru...men/01017619/3/
rgr - 2014-05-21, 12:02
Mariusz napisał/a: | rgr, Zgodnie z technologią Renault pasek wymienia się w komplecie z napinaczem.
Sam pasek zgodnie z technologią Renault wymienia się po każdym zdjęciu paska tylko w przypadku kiedy napinacz był nie dawno wymieniany |
A wymienia się cały napinacz czy wystarczy samą rolkę?
corrado - 2014-05-21, 13:10
A czy zmieniasz wszystko czy tylko to co się zepsuło ?
rgr - 2014-05-21, 13:26
Łożysko rolki szumi, pasek piszczy - chcę zmienić pasek i rolkę.
DrOzda - 2014-05-21, 13:31
Ja bym wymienił przy okazji też pasek rozrządu z napinaczem - a jak przebieg w pobliżu 100tys. to pompę wody , części kosztują grosze a masz wtedy spokój na kolejne 100 tys.:
http://www.renault-czesci...82,635,%29.aspx
rgr - 2014-05-21, 13:40
Do 100 tys. jeszcze daaaleko. Ok. 55 tys.
DrOzda - 2014-05-21, 13:42
W tych silnikach Dacia zalecała wymianę paska rozrządu co 80 tys. albo co 4 lata , więc wymień teraz cały komplet a przy kolejnej wymianie po 135 tys. lub 8 latach wraz z pompą wody.
rgr - 2014-05-21, 13:46
Ale wiecie, że chodzi mi o pasek klinowy alternatora, a nie rozrząd? :)
route2000 - 2014-05-21, 13:48
rgr napisał/a: | Ale wiecie, że chodzi mi o pasek klinowy alternatora, a nie rozrząd? :) |
DrOzda miał na myśl dodatkowo wymianę rozrządu poza paskiem alternatora
DrOzda - 2014-05-21, 13:50
Wiemy, ale jak się zacznie odkręcać obudowy osłony itp. to wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem to 10 minut roboty dłużej więc szkoda tego nie zrobić przy okazji. Zwłaszcza że w zasadzie powinieneś już to zrobić po 4 latach. Dodatkowo przy wymianie rozrządu pasek akcesoriów też podlega wymianie więc bez sensu to rozdzielać.
route2000 - 2014-05-21, 13:52
To prawda, pasek rozrządu jest gumowy i po paru latach starzeje się i czasem może dojść do rozerwania i uszkodzenia silnika..
corrado - 2014-05-21, 14:08
No chyba żartujecie - porównywać wymianę rozrządu do napędu paska wieloklinowego:
- pasek klinowy z napinaczem wymieniam ze zdjętego koła na lewarku - max 30min
DrOzda - 2014-05-21, 14:41
Kiepsko , mechanicy WRC w 15 minut zmienią kompletne zawieszenie a nawet wymienią skrzynię biegów.
Ale trenuj dalej.
corrado - 2014-05-21, 14:50
Może trochę grzeczniej, skoro piszesz głupoty.
DrOzda - 2014-05-21, 15:09
Głupoty ?
https://www.youtube.com/watch?v=SxS2XLJqp7M
3 razy by ją wymienili w 15 minut :)
Co do K7J i K7M - rzeczywiście wielkiej filozofii tu trzeba :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1781321.html
corrado - 2014-05-21, 16:27
Widzę uparty jesteś. A nawet nie pomyślisz logicznie.
No ładny rysuneczek. Popatrz teraz choćby na pasek klinowy i zastanów się dlaczego tam może się śligać a zębaty nie, albo dlaczego bez klinowego paska pojedziesz dalej a z pęknietym zębatym staniesz i nici dalszej jazdy
Mariusz - 2014-05-21, 18:31
rgr napisał/a: |
A wymienia się cały napinacz czy wystarczy samą rolkę? |
Cały komplet
rgr - 2014-05-22, 07:57
Mariusz napisał/a: | rgr napisał/a: |
A wymienia się cały napinacz czy wystarczy samą rolkę? |
Cały komplet |
Dzięki :)
|
|