|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Jakie powinno być spalanie Paliwa przy jeździe na LPG?
OMODOS - 2015-03-09, 10:24 Temat postu: Jakie powinno być spalanie Paliwa przy jeździe na LPG? Cześć
Właśnie zatankowałem zbiornik paliwa do pełna i zrobiłem kwaśną minę.
Tym razem wlazło 37 litrów benzyny na przejechane 1300 km na LPG.
Wychodzi jak by nie patrzył 2.85 litra na 100 kilometrów.
Moim skromnym zdaniem to dość dużo.
Moja charakterystyka:
Auto przełącza się z benzyny na LPG bardzo szybko.
Nie robię krótkich przelotów np. 2-3 km.
Głównie jazda miejska (przy kilku dłuższych przelotach)
Jazda mało dynamiczna i nie obciążająca silnik - generalnie prawie na pusto.
W środę jadę na przegląd gwarancyjny auta - będę wnioskował o zmianę mapy na zgodną z LR tak jak to się zadziało u Grapess`a.
Dodatkowo chciałbym zrezygnować z dotrysku paliwa który podobno jest ustawiony na ok. 10% vs LPG. Tak podobno jest to realizowane przez serwisy ASO Dacia.
Pytanie do gazowników - Jakie są Wasze średnie spalania benzyny przy założeniu że benzyny używamy tylko do odpalania? Chciałbym się gdzieś odnaleźć w realiach - może przesadzam?
Dziękuję za pilne informację.
Karenzo - 2015-03-09, 10:35
Wszystko zależy jak jeździsz
mój rekord to 10 tyś km na jednym baku Pb , przy jeździe miejskiej (13 km jeden przejazd )
osiągnąłem ten wynik dzięki nałogowi tytoniowemu
Zawsze pale dopiero po odpaleniu samochodu dlatego jak ruszam to już na LPG .
Zauważyłem że jak tak robię to pali więcej LPG właśnie o ten litr .
Normalnie jak jeżdżę to pali zwykle 0.5-1L na 100 km (zima )
W dusterze też musi być dotrysk bo jak na autostradzie docisnąłem gaz na max to zeszło mi kilka litrów beny
OMODOS - 2015-03-09, 10:56
Hej,
No jest różnica między 0.5-1 a prawie 3 litry!
Zapewniam Cię, że moja jazda z dynamiką nie ma nic wspólnego i to mnie martwi co by było gdybym jeździł dynamiczniej. Nigdy tego nie sprawdzałem bo nie miałem potrzeby.
Ciekawostka - moja instalacja LR nie przełączy się nigdy na LPG jeśli nie "przegazuje" na ponad 2.100 obrotów.
(Z tym akurat nie ma problemu bo dzieje się to zupełnie naturalnie już przy 1 czy drugim biegu podczas jazdy)
Jak mnie nie wyłączą tego durnego dotrysku - będę im wysyłał faktury za paliwo.
piotrek400 - 2015-03-09, 12:43
OMODOS napisał/a: | No jest różnica między 0.5-1 a prawie 3 litry! |
Sedan 1,4 - dojazdy do pracy na trasie 35 km = 0,67 l/100 km (średnia z 104 000 km, stan na dzień dzisiejszy)
MCV 1,6 i to Cię może bardziej interesować - miasto, do pracy mam 3 km, poz tym czasem w długie trasy (wakacje, ferie) = 0,87 / 100 km (średnia z 18 000 km, stan na dzień dzisiejszy)
Obie instalki to BRC.
Patrząc na spalanie masz ustawione dotryski paliwa. Jak zakładałem instalkę 4 lata temu w sedanie, to monter zapytał mnie czy chcę dotryski. Zapytany czy warto - odpowiedział: będzie zjadać paliwo. Więc....
Rozwiązanie powinno nasunąć Ci się same :)
Mamy zrobione ponad 100 kkm i nic, poza regularną! wymianą filtrów i raz cewki z przewodami i świecami się nie dzieje. Olej po 15 kkm ma kolor średniej herbaty, auto jest tak sam żwawe jak 4 lata temu.
Wyłącz to gówno i olewaj porady "fachowców". Instalacje 4 generacji gdy sa dobrze założone nie wymagają innych kmbinacji. Ja wiem, że zaraz znajdzie się chmara cnafców, że to ochrona silnika ale wiesz co ja robię dla ochrony?! Poza automatycznym odpaleniem na paliwie :) to podczas długich tras wyłączam instalkę co 100 km by przegonić przez kilka km na paliwie - (niby schłodzenie wtryskiwaczy itd...) Oczywiście gdy mi się chce i pamiętam. Paliwo zawsze tankuje do pełna gdy zejdzie do połowy (zimą częściej, latem rzadziej).
A gdy ktos Ci powie, że w ten sposó trzeba dbać o auto, to powiedz mu, że taki gość na forum zrobił łącznie ponad 120 000 km bez dotrysków i wychdzi z założenia, że dba się o żonę i dzieci, bo auto to tylko kupa stali, plastiku i gumu z małym dodatkiem płynów, które ma SŁUŻYĆ NASZEJ WYGODZIE i tak na prawde nic poza tym. Choć dla 0,005% populacji ludzkiej dla szpanu - mówię o superautach, bo te nasze to po prostu samochody i tak je traktujmy, zamiast wywalać kasę na dobro narodowe arabów, poprostu użytkuj swoje auto oszczędnie - przecież masz Dacię :)
Jak zawsze powtarzam: moja Dacia w LPG, to krótsza droga do mowej Mazdy :)
Szerokości!
Karenzo - 2015-03-09, 12:46
3 litry to za dużo powinno być 1 l MAX
może też to być kwestia dystrybutora albo że pistolet później odbij i wlało się 10 L paliwa więcej
OMODOS - 2015-03-09, 13:55
Karenzo napisał/a: | 3 litry to za dużo powinno być 1 l MAX
może też to być kwestia dystrybutora albo że pistolet później odbij i wlało się 10 L paliwa więcej |
Ale ile razy z rzędu źle odbił?
Będę się starał wyłączyć ten dotrysk całkowicie. Jeśli będą oponować- skieruję ich do autoryzacji Landi Renzo - niech się kłócą kto ma rację.
OMODOS - 2015-03-09, 14:03
[quote="piotrek400"] OMODOS napisał/a: | No jest różnica między 0.5-1 a prawie 3 litry! |
Hej. Dzięki za obszerną wypowiedź-odpowiedź.
Masz rację. Swojego czasu rozmawiałem ze specem od instalacji Landi Renzo - reasumując rozmowę: "nie ma sensu mieszać dwóch mieszanek i dostrzykiwać paliwa do gazu bo to jest kompletne idiotyzm. Gaz i paliwo mają inna temperaturę spalania sprężania itd itp."
Problem w tym, że mam instalację zakładaną przez ASO i na gwarancji ASO.
Patrząc z boku to ASO gó..no wie o tym co robi - robi bo robi tak jak kazali i nie zna się na tym zupełnie - to są wyrobnicy lub jak kto woli operatorzy z instrukcją w ręku.
Jeśli będą się upierać że jest miód malina i ma jarać np. 4 l benzyny na 10 l gazu i nie widzą problemu to ja g... zrobię.
Lza - 2015-03-09, 15:02
OMODOS napisał/a: | nie ma sensu mieszać dwóch mieszanek i dostrzykiwać paliwa do gazu bo to jest kompletne idiotyzm. Gaz i paliwo mają inna temperaturę spalania sprężania itd itp |
Uważasz, że ten spec miał większą wiedzę od inżynierów, którzy konstruują silniki i instalacje gazowe?
Silniki są z biegiem czasu modyfikowane i to co akceptowały silniki sprzed 5 czy 10 lat, nowe silniki mogą nie akceptować. Po coś ten dotrysk został wymyślony i nie sądzę, żeby wymyślił go jakiś "Janusz" między jedną delirką a drugą, dotrysk ma jakiś sens i cel.
Pytanie jest, czy rzeczywiście instalacje LPG w nowoczesnych silnikach się opłacają. Stopa zwrotu nakładów jest znacznie mniejsza niż parę lat temu.
OMODOS - 2015-03-09, 15:29
Lza napisał/a: | OMODOS napisał/a: | nie ma sensu mieszać dwóch mieszanek i dostrzykiwać paliwa do gazu bo to jest kompletne idiotyzm. Gaz i paliwo mają inna temperaturę spalania sprężania itd itp |
Uważasz, że ten spec miał większą wiedzę od inżynierów, którzy konstruują silniki i instalacje gazowe?
Silniki są z biegiem czasu modyfikowane i to co akceptowały silniki sprzed 5 czy 10 lat, nowe silniki mogą nie akceptować. Po coś ten dotrysk został wymyślony i nie sądzę, żeby wymyślił go jakiś "Janusz" między jedną delirką a drugą, dotrysk ma jakiś sens i cel.
Pytanie jest, czy rzeczywiście instalacje LPG w nowoczesnych silnikach się opłacają. Stopa zwrotu nakładów jest znacznie mniejsza niż parę lat temu. |
Witaj,
Tak właśnie uważam.
Facet o którym mówie ma wiedzę i jest nie tylko przeszkolony przez producenta który wyraźnie mówi nie dostrzykiwać benzyny dla tego typu silnika vs serwis który mówi - co nas obchodzi to co pisze producent a lepiej dostrzykiwać a tak na wszelki wypadek my wiemy lepiej.
Co ma inżynier konstruujący silnik mający już swoją historię i kilka jak nie kilkanaście lat do Inżyniera produkującego instalację gazową uniwersalną mającą możliwość dostosowania parametrów?
Dlaczego uważasz, że dotrysk benzyny jest w konkretnym przypadku wskazany lub wymagany?
Nie będę też komentować Twojej wypowiedzi odnośnie stopy zwrotu z nakładu inwestycji itd... dotyczącego instalacji LPG w nowoczesnych silnikach gdyż literalnie mnie to nie dotyczy jak i wspomnianego silnika również. Nie jestem również księgowym by liczyć np. ARR gazu do benzyny po x latach.
Lza - 2015-03-09, 15:35
Jeżeli instalacja jest fabryczna i jest jak piszesz, (że producent instalacji nie zaleca dotrysku dla tego silnika), to bardzo źle świadczy o Dacii. Co jak co, ale producent samochodu powinien najlepiej wiedzieć jak powinna być skonfigurowana instalacja LPG, którą montuje w swoich samochodach.
OMODOS - 2015-03-09, 15:39
No i widzisz paradoks i niemoc w tej sytuacji.
Producent instalacji gazu mówi jedno serwis drugie a ty nic nie możesz zrobić bo masz gwarancję. Jednemu pali 1 litr a innemu prawie 3 litry.
Jednemu identyczne instalacja w identycznym silniku klekocze jak diesel a innemu chodzi cicho. Nikt nie wie dlaczego a jak się zapytasz to odpowiadają ci TTTM i poszedł won...
Lza - 2015-03-09, 15:48
całe szczęście, że wybór marki (i rodzaju paliwa też) dopiero czeka mnie za kilka miesięcy. Na pewno wezmę pod uwagę Twoje doświadczenia z Dacią w tym względzie. Szczerze współczuję, że Cię to spotkało, ja chyba byłbym nieźle wkurzony.
Karenzo - 2015-03-09, 15:51
to fabryczna czy dedykowana ?
nie ma regulacji parametrów przy fabrycznej
grapess - 2015-03-09, 23:06
Z ciekawością czekam na wieści, czy udało Ci się coś załatwić.
piotrek400 - 2015-03-10, 09:25
OMODOS napisał/a: | Jeśli będą się upierać że jest miód malina i ma jarać np. 4 l benzyny na 10 l gazu i nie widzą problemu to ja g... zrobię. |
Nie prawda. To TWÓJ samochód za TWOJE PIENIĄDZE!
I z taki nastawieniem, pojedź do gazownika co obsługuje LR i wyłącz to. Podłączenie do gniada serwisowego, 2 minuty klikania i pewnie z 50 zł. Odrobisz do na 300 km...
A na serwisie: "Panie, ja tam tylko wiem jak płyn do spryskiwaczy wlać, ja tu nic nie dłubałem. Panie ja tylko na serwisie..."
Jeśli włączą (skapniesz się szybko - $$$$) to znowu wyłączysz. I tak to ostatniego serwisu gwarancyjnego a potem to jakieś 100 000 - 150 000 km radości z użytkowania auta, z wymianą oleju za 80 zł i rozrządu za 350 zł...
Szerokości!
SilverTM - 2015-03-10, 09:28
Pytanie tylko czy każde złącze diagnostyczne nie ma swojego indywidualnego numeru? W kilku instalacjach jakie miałem wcześniej każde podłączenie do komputera było rejestrowane w sterowniku ( data , godzina , czy były dokonywane zmiany , oraz numer "kabelka" )
kali - 2015-03-10, 13:33
W tym wypadku to dbanie o interesy gwarancyjne dystrybutora samochodu. Wtryskiwacze są włączane, co kilka cykli, co ma zapobiegać ich zapiekaniu. A że w tym silniku jest to całkowicie zbędne to inna sprawa.
Nikt z was nie zna zapisu umów i jakie są warunki gwarancji na wtryskiwacze benzynowe udzielone przez producenta tych wtryskiwaczy producentowi samochodu.
Raphael - 2015-03-10, 21:08
W moim MCV z silnikiem 1.6 8V + gaz "fabryczny" LR (z tego, co kojarzę to silnik ten jest taki sam, jak u autora tematu) bierze 0,3-0,6 l. benzyny na 100 km, z tym że:
- robię sporo tras czyli statystycznie odpalam mniejszą liczbę razy na X km;
- u mnie nie ma dotrysku
... mam nadzieję, że w czasie ostatniego przeglądu cichaczem mi czegoś takiego nie domontowali.
piotrek400 - 2015-03-10, 21:47
Jakby sprawdzili to co?! Ja bym jednym zdaniem ich zgasił: "4 l Pb i 10 l LPG to ile to gramów CO i tlenków NOx?! To panowie sprawdźcie normy dla nowych aut i zamknijcie mordy, bo auto jest moje i jak będę chciał, to nawet w nim nasram..."
Sorry za wyrażenia ale już raz mnie ASO chciało naciąć na 800 zl za wymianę oleju z filtrem i ?plynu chłodzącego, który de facto był wg książki i historii w renault wymieniany 15 kkm wcześniej. Chciałem kontynuować serwisy ale niestety nie doszliśmy do porozumienia. Nacinac to mogą tych co brali na kredyt.
piotrek400 - 2015-03-10, 21:49
Za wymianę oleju zapłaciłem: 54zl, filtr 28zl i 20 wymiana. Auto nie płacze a za różnicę wyjechałem nad morze i w góry (20zl/100km).
OMODOS - 2015-03-11, 09:31
Cześć.
Odpowiadając na wcześniejsze - instalacja była montowana przez ASO.
Auto odstawione do serwisu. Moje tłumaczenia odnośnie dość dużego spalania mają być wzięte pod uwagę i "zobaczymy co da się zrobić'.
Zostałem oświecony, że silnik potrzebuje jednak benzyny gdyż jest to jego natywnym paliwem które smaruje konserwuje oraz jest to niezbędne głównie przy niskim ciśnieniu gazu jak i przy wysilonej pracy, dynamicznym przyspieszaniu, wyprzedzaniu itd...
Widać stanowczo że mogą ale nie chcą tego robić pewnie bojąc się ewentualnych skutków których nie znają.
Twierdzę tak, gdyż nie otrzymałem żadnych argumentów mówiących że takie ustawienie spowoduje jakieś uszkodzenia lub zmniejszenie żywotności części (za wyjątkiem powyższych).
W związku z tym - Jeśli będzie dalej palił tak dużo paliwa - trzeba będzie jechać do LR i wyłączyć to w cholerę i tyle.
ps.
Jednocześnie pozdrawiam wszystkich dojeżdżających codziennie samochodami z okolic Piaseczna do Warszawy.
SilverTM - 2015-03-11, 10:04
Wedle mojego speca od gazu takie tłumaczenie "pobierania" benzyny podczas dużego obciążenia jest wynikiem źle ustawionej instalacji albo błędnie dobranych podzespołów ( coś niedomaga ) i to nie jest normalne. Nie masz auta z bezpośrednim wtrysku paliwa które by wymagało mieszania gazu z paliwem.
OMODOS - 2015-03-11, 10:22
SilverTM napisał/a: | Wedle mojego speca od gazu takie tłumaczenie "pobierania" benzyny podczas dużego obciążenia jest wynikiem źle ustawionej instalacji albo błędnie dobranych podzespołów ( coś niedomaga ) i to nie jest normalne. Nie masz auta z bezpośrednim wtrysku paliwa które by wymagało mieszania gazu z paliwem. |
Ja to wiem Ty to wiesz - ASO nie wie.
SilverTM - 2015-03-11, 11:40
Zadzwoń do salonu powiedz że chcesz zamontować instalację gazową tam udawaj zainteresowanego. Spytaj się czy to jest opłacalne ile samochód będzie palił gazu więcej niż na benzynie. Spytaj się tak też między słowami i jak pan powie ci że nie pobiera paliwa przy pracy na gazie spytaj się o nazwisko tego pana i dalej ich ciśnij. Panuje wolna amerykanka. Wydrukuj sobie kilka wzorów http://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php i idź ich straszyć :D
Kilka razy tak robiłem i wiele razy przełamywały się bariery. Najlepiej jak znajomy poprosił mnie bym przyszedł z kamerą wydrukował logo bardzo przypominające znaną stację telewizyjną. I też przeszło.
Nie wiem ile lat musi w Polsce minąć by właściciele Firm zrozumieli że to klient ma racje.
Ps. Nie zapomnij o tym by napisali ci wszystko na piśmie. Często jak zaczynasz naciskać "poproszę to na piśmie" zaczynają się nerwowe telefony w serwisach.
Karenzo - 2015-03-11, 12:52
W aso każdy ma cie za debila .
Ja wczoraj tłumaczyłem pracownikowi że komputer przy fabrycznym LPG jest zablokowany .
Nie uwierzył.
Nawet jak uznał moją racje w kwasji blokady to twierdził że nie poczuje momentu przełączania na LPG (brak paliwa na 1 sek )
Ja to rozumiem że mają każdego za debila bo trzeba być frajerem żeby serwisować w ASO w PL .
Jak widziałem tych ludzi którzy przyjeżdża
z problemami "zapaliła się lampka dolej oleju co robić ""silnik trzeszczy " A pan pięknie tłumaczył co zrobią i dlaczego dolanie oleju będzie kosztować 350 w promocji ! pani była w wniebowzięta jakością obsługi
Najlepszy sposób to być głośnym i chamskim wtedy nagle pewne problemy się rozwiązują
OMODOS - 2015-03-11, 13:42
Ok - czyli mam być głośny i chamski :)
W takim razie zapraszam dziś wszystkich zainteresowanych dalszym rozwojem wątku dotrysku - na ok. 18:00 do ASO na Puławską :) Pewnie mnie wyniosą ochroniarze ;)
Karenzo - 2015-03-11, 13:51
Za pewne stwierdzą że TTTM
i mogą to wyłączyć jeżeli podpiszesz papier że zrzekasz się gwarancji .
cookie - 2015-03-11, 13:58
Jeśli dotryskuje ci 3 litry Benzyny to ile ci pali LPG? Badali ci skład spalin?
OMODOS - 2015-03-11, 14:05
cookie napisał/a: | Jeśli dotryskuje ci 3 litry Benzyny to ile ci pali LPG? Badali ci skład spalin? |
Na przeglądzie "0" przy 1000 km skład spalin:
CO/HC bieg jałowy 0.00
CO/HC 3000 RPM 0.00
dziś miałem okazję podzwonić po Autoryzacjach LR w Warszawie - każdy zapytany o dotrysk paliwa w silnikach typu MPi - powiedział że to jest niepotrzebne. Co innego w TSi - tam musi być,
btw.
Właśnie dostałem telefon z ASO: zmienili mi soft na nowy dostarczony przez LR - coś tam też pozmieniali i ma być dobrze. Zobaczymy. Będę informował na bieżąco. Czyli dziś bitwy nie będzie.
Info dla Grapess`a - zamówili mi szkielet fotela i będzie wymieniony na nowy - niebujający się. Nie udało się wymienić dziś bo nie mieli na magazynie - ale wymienią w ramach gwarancji.
SilverTM - 2015-03-11, 14:23
Ten skład spalin to żart jeszcze nie widziałem by ktoś spisywał realne wartości. Najczęściej wpisują to co jest uznawane za normę. Ja chyba mam metodę na TTTM trzeba ich prosić o to na piśmie. Pojadę z żony autem odnośnie stukania skrzyni biegów ( jak się wciśnie sprzęgło to nie słychać ). I jak znowu mi pan powie że jeździć i się nie przejmować. To poproszę o konkretne informacje na papierze co wedle niego stuka żeby opisał skąd może być ten dźwięk. Żeby później nie było przy 30 tyś "szkoda że pan wcześniej o tym nie powiadomił"
Informuj na bieżąco co z tym gazem.
OMODOS - 2015-03-11, 15:08
ok - będę informował :)
A tu macie niespodziankę.
LR KIT GPL OMEGAS PLUS Dacia LODGY
http://riservato.landi.it...7M_Lm_G_001.pdf
http://riservato.landi.it...7M_Lm_G_002.pdf
KIT GPL OMEGAS Dacia Sandero 1.4
http://riservato.landi.it...10_Ls_G_000.pdf
Miłej lektury.
SilverTM - 2015-03-11, 15:15
O ciekawe masz może dostęp do jeszcze innych modeli ?
OMODOS - 2015-03-11, 15:21
SilverTM napisał/a: | O ciekawe masz może dostęp do jeszcze innych modeli ? |
jak na razie tylko do Merivy Meriva - A - 1364 cc.:
http://riservato.landi.it..._G_1311_003.pdf
Auto Krytyk - 2015-03-12, 09:11
Tam oprócz dotrysków bodajże w Skodzie chyba 7-10% paliwa masz na pewno pracę tylko na benzynie powyżej danych obrotów np 3-4 tys obr/min i to ci podnosi spalanie jak gazujesz, tak jest w Skodzie z fabrycznym LPG tez chyba Landi. Coś za coś masz gwarancję fabryczną na auto i większe spalanie benzyny.
SilverTM - 2015-03-12, 11:21
A to ciekawa informacja. Jak to się potwierdzi że w większości fabrycznych instalacji gazowych tak jest to jest podstawa do wkroczenia UOKiK-u. Czytając foldery , kupując auto na pytanie o instalacje gazową większość sprzedawców śmiało mówi że auto jest odpalane tylko na benzynie a później jeździ już w całości na "gazie".
OMODOS - 2015-03-12, 12:48
Spokojnie
Ale co ma się potwierdzić - tak jest i to jest technologiczny wymóg dla tego typu silników inaczej się rozlecą.
Nie sądzę, że kupując samochód z tego typu silnikiem dealer da Ci na piśmie, że gaz tylko do odpalenia a potem nawet nie bierze kapki paliwa. Wszędzie jest pisane o oszczędnościach finansowych a nie literalnie, że gazomierz nie będzie łykał paliwa.
IMHO to UOKiK nie ma tu nic do rzeczy.
SilverTM - 2015-03-12, 15:05
Ale klienci powinni być informowani o takim fakcie.
I wcale nie jest taki wymóg technologiczny to nie jest silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny ( gdzie faktycznie z racji umiejscowienia fabrycznych wtryskiwaczy benzyny są one narażone na uszkodzenie termiczne ) Silniki benzynowe montowane w Daciach poza tymi nowoczesnymi turbo. To są patrząc z perspektywy technologicznej projektami z lat 90 tych i na pewno nie wymagają one dawkowania dodatkowej dawki benzyny.
Dla tego klienci mogą być wprowadzeni w błąd bo w instrukcji ani w żadnych informacjach nie było podanej takiej informacji. Jest informacja że benzyna jest pobierana podczas rozruchu auta. Nie słyszałem by ktoś posiadający Dustera mówił o takim objawie pobierania paliwa podczas jazdy na gazie.
Jak najbardziej UOKiK ma tutaj punkt zaczepienia bo część klientów gdyby wiedziała o innych kosztach utrzymania auta może nie zdecydowała by się na wersje z instalacją LPG.
Informacje dla klienta ze strony Daci:
"SAMOCHODY DACIA Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ LPG
Silnik samochodu z instalacją LPG zasilany jest dwoma rodzajami paliwa: benzyną lub paliwem LPG czerpanym z dodatkowego zbiornika. Rozruch silnika zawsze następuje przez zasilanie benzyną, po czym jest on automatycznie przełączany po kilku sekundach na LPG, w zależności od temperatury silnika. Gdy zbiornik LPG zostanie opróżniony, zasilanie przełącza się automatycznie na pobór benzyny. Kierowca może również w każdej chwili podczas jazdy przełączyć zasilanie z benzyny na LPG i odwrotnie. Służy do tego specjalny przycisk na tablicy rozdzielczej. Dzięki zamontowaniu zbiornika LPG w miejscu koła zapasowego (zastąpionego zestawem do naprawy opon), objętość bagażnika nie ulega zmniejszeniu."
Jak dla mnie to jest jasna informacja.
OMODOS - 2015-03-12, 15:19
to "lub" może robić różnicę.
Czyli co, składasz wniosek do UOKiKu?
GORDINI - 2015-03-12, 15:22
Może dotryskiwać benzynę gdy instalacja gazowa ma jakąś usterkę. Niby pracuje na gazie ale dodatkowo wtryskuje benzynę. U mnie objaw był taki, że minimalnie spadała moc i kontrolka od gazu migała (sterownik Stag 400).
Zauważyłem to przypadkowo.
Po regulacji wszystko było ok.
eastcowboy - 2015-03-12, 18:43
SilverTM napisał/a: | O ciekawe masz może dostęp do jeszcze innych modeli ? |
SilverTM - 2015-03-12, 19:44
OMODOS napisał/a: | Czyli co, składasz wniosek do UOKiKu? |
Jak się okaże że w moim aucie jest takie coś zrobione to na pewno będę cisną. Bo nie po to dopłacam tyle by zwrot "inwestycji" okazał się dłuższy niż mi przedstawiano.
Karenzo - 2015-03-13, 00:16
jest chyba powyżej 4 tyś obr
na trasie się raz zdziwiłem jak jechałem na full i mi benzyna schodziła
grapess - 2015-03-15, 22:27
OMODOS napisał/a: |
ps.
Jednocześnie pozdrawiam wszystkich dojeżdżających codziennie samochodami z okolic Piaseczna do Warszawy. |
He He, dziękuję i również pozdrawiam.
Aczkolwiek ostatnio przerzuciłem się na komunikację miejską w celu dojazdu i poruszania się po Wawie.
vulcanor napisał/a: | Tam oprócz dotrysków bodajże w Skodzie chyba 7-10% paliwa masz na pewno pracę tylko na benzynie powyżej danych obrotów np 3-4 tys obr/min i to ci podnosi spalanie jak gazujesz, tak jest w Skodzie z fabrycznym LPG tez chyba Landi. Coś za coś masz gwarancję fabryczną na auto i większe spalanie benzyny. |
w skodach tak było, ale w Lody nie.
Aczkolwiek jak ostatni jechałem autostradą ma wrażenie, że po trzystu kilometrach wziął trochę więcej benzyny niż oczekiwałem. Zwalam to na metodę pomiaru. Ciężko dolać do pełnego baka.
|
|