DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - wibracje przy skręcie w prawo

corrado - 2015-04-23, 08:47
Temat postu: wibracje przy skręcie w prawo
heja,

Moze ktos cos madrego wymysli
Przy skrecie w prawo mam wibracje na kierownicy i przenosi sie na bude ,
jezdze teraz na zapasowce ok 5mm na tyle bo przecielo niezle opone ale tak jak wszystkie opony jest wywazona teraz przy zmianie z zimowek
ale na przodzie lewym mam kolek wsadzony po gwozdziu.

Przy puszczeniu gazu nie wiele slabna te wibracje.
Jak sciagalem w pon. kolo to nie bylo czuc luzow na lewym przodzie - sworznia ani lozyska - tuleje wahacza tez ok , chyba ze ta przednia - ale raczej nie.
Jest jeden problem z obejma guma stabilizatora bo jedna sruba mocujaca a wlasciwie gwint w sankach jest objechacny i slabo trzyma nie do konca, ale to chyba tez nie to .
Guma tam wymieniona . Wiec czy to moze byc przez "kolek" w biezniku ? Przy skrecie moze akurat ten fragment jest dociskany i stad te wibracje ?

Zadnego stukania itd nie ma.
Aha, koncowka dr. kierownicy nie miala luzow

Na wprost - jest ok , moze czasem zlapie lekkie wibracje ale to wlasnie po jakims skrecie

shrek - 2015-04-23, 19:18

Miałem coś podobnego w Mitsubishi. Okazalo sie ze to przegub wewnetrzny i niby nic mu nie dolegalo mial tylko zadzir w jednym gniezdzie . Przy lekkim zakręcie i przy przyspieszaniu przy wyzszych predkosciach trzepalo nie tylko kierownica ale drgania przenosily sie na bude.Po odpuszczeniu gazu troche slablo. Wiec obiawy podobne do twoich. Ja wymienilem cala polos i lozysko podporowe.
corrado - 2015-04-23, 19:46

tak, dzięki shreku, też tak sądze.
Podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny chociaż go nie wyjmowałem,
Zadnych stuków, puków, a w sumie nawet dzisiaj wracałem z pracy róznymi drogami i nic nie trzęsło przy skrętach, na wprost idzie bez drgań, ale to na pewno przypadek ...
Czyli obstawiając raczej przy skręcie w prawo , obciążona jest lewy przegub ( kierowcy ) ?
Poza tym lewa półośka ma krótsze ramię więc większe naprężenia na niej , bo prawa ma podporę

shrek - 2015-04-23, 20:25

U mnie tez nic nie pukalo i nawet dlugo z tym jezdzilem.
corrado - 2015-04-23, 20:57

a czy dobrze myślę, że jak przy skręcie w prawo, to padnięty lewy przegub ( czyli krótszej półosi )?
shrek - 2015-04-24, 19:51

Ja wymienialem prawa polos ale nie pamietam czy drgalo prz skrecie w prawo czy lewo -dawno to bylo.
Wedlug mnie jak skrecasz w prawo to naped idzie na prawa polos a lewa toczy sie swoodnie, bo jest tak jak napisales bardziej dociarzona i mechanizm roznicowy ja rozlancza, bo ma dluzsza droge do przebycia.
l Moge sie jednak mylic wiec dopytaj.
Proponuje jak bedziesz mial troche czasu to rozbiez prawy przegub wewnetrzny i zobacz jego stan,wymyj,jezeli nie znajdziesz zadziorow ani innych uszkodzen,uzupelnij smar,poskladaj i zobaczysz.

sobol1976 - 2015-04-25, 13:38

Też obstawiam przegub wewnętrzny - jeśli tylko na zakręcie wibruje to jeszcze trochę możesz pojeździć, ale jeśli zacznie wpadać w wibracje przy przyspieszaniu w czasie jazdy na wprost to już na 100% do wymiany. Ja dla pewności sprawdziłbym także zewnętrzny bo wibracje z jednoczesnym brakiem "terkotania" przy skręcaniu moga świadczyć o początkowej fazie zużycia przegubu zewnętrznego.
corrado - 2015-08-06, 10:49

ile mozna pojezdzic z takim przegubem wewnetrznym oczywiscie delikatnie ?
smar w srodku jest i zostal uzupelniony protekcyjnie...

Wogole sprzedaja te krzyzaki do wewnetrznych przegubow bo tam przegub tzw. tripod jak we wszystkich renowkach widze ? widze tylko na necie przeguby zewnetrzne do dustera. Pozostaje cala polos chyba do dustera jesli chce sie wymienic... ?

fotorobart - 2015-08-06, 11:02

corrado napisał/a:
ile mozna pojezdzic z takim przegubem wewnetrznym oczywiscie delikatnie ?
smar w srodku jest i zostal uzupelniony protekcyjnie...


jak masz lawetę w ubezpieczeniu to do końca :lol:

corrado - 2015-08-06, 14:57

a jak nie mam lawety w ubezpieczeniu to ile ?
shrek - 2015-08-06, 15:25

W moim przypadku jezdzilem tak około roku ale równie dobrze może sie rozleciec po dwóch dniach.
corrado - 2015-08-10, 17:30

zrobione, temat mozna zamknac :-)
route2000 - 2015-08-11, 07:37

corrado napisał/a:
zrobione, temat mozna zamknac :-)

A co w końcu było? ;-)

corrado - 2015-09-07, 08:13

Mam wrażenie , że problem powraca, czasami jakby wibrowało , oczywiście to może 20% co podczas lata,... ale jednak ...
Czy to znowu przegub ?
Niewymieniana lewa strona ma trochę luzy przy wewnętrznym i stuka jak się robi pokrzywke, wiec może to ona ?

shrek - 2015-09-07, 08:53

Byc moze problem powraca.Moim zdaniem jak niewiymieniony ma luz i to znacznie wiekszy od noweg, to moze byc przyczyna.Normalnie to przegob nie powinien miec luzu.
corrado - 2015-09-07, 09:24

Wcześniej przed wymiana prawego wewnętrznego, lewa też trochę miała luz i dlatego miałem wątpliwości która jest zła . No więc, chyba zamówię na allegro lewą półoś ...
Dobrze, że nie jest tak strasznie droga. :roll:

ps. Jeszcze jest możliwość , że poducha - bardziej lewa - skrzyni biegów miewa luzy , bo prawa sztywna mocno - przy wymianie koła 5tego beigu podnośiłem skrzynie lekko i dość szybko się przesuwała tył /przód.

no i jeszcze takie coś wyczytałem szukając po necie objawów wibracji od przegubu wewn. :
"
Kiedyś miałem forda Scorpio i też trzęsło budą .Nikt nie wiedział dlaczego.Wszystko ustąpiło przypadkiem po wymianie sprzęgła.Po prostu okładziny były nierówno wytarte i przeniesienie napędu nie było wyważone,a to powodowało wibracje "

corrado - 2015-09-09, 10:22

Znalazłem taki opis testu na padnięcie przegubów :

Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?
Oto lista czynności, które należy wykonać.
• Postawić samochód na twardym podłożu.
• Zaciągnąć hamulec postojowy.
• Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie
przeciwnej niż badana półoś.
• Unieść przednie koło ponad podłoże.
• Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na
wprost.
• Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie
się obracać.
• Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą
nogą obciążyć napęd.
• Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła,
oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że
uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
• Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić
maksymalnie koła w jedną, a następnie w drugą
stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach
rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu
przegubu zewnętrznego.
• Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić
samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi
po drugiej stronie samochodu.
Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie
na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały
się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło.
UWAGA!
Z oczywistych względów, opisanego testu nie da się przeprowadzić w pojeździe z
uruchomionym systemem kontroli trakcji (ASR).
© Motomax sp. z o.o. http://motomax.pl

http://przeguby.com/instrukcje/test-przegubow.pdf

fotorobart - 2015-09-09, 10:32

przeguby powinny stukać w czasie jazdy przy pełnym skręcie kół, jak tak zdiagnozowałem kiedyś Puga 205, stkukało przy skręcie w prawo i tak strona była uszkodzona,
corrado - 2015-09-09, 13:18

mówisz o zewnętrznych , a chodzi o wewnętrzne ...
corrado - 2015-09-13, 10:34

Tak sobie myślę , że mogła się wytrzepać od tych wibracji jednak poduszka silnika , i bardziej podejrzewam tą lewą - skrzyni biegów, bo ta przy rozrzadzie jest raczej ok bo ja dobrze widac. Trochę odchodze od wymiany lewej polosi z przegubem wewnetrznym, bo odczuwam troche wibracje na wolnych obrotach na postoju , kiedys raczej takich nie mialem i co wiecej wibracje budy sa czasem wyczuwalne na luzie gdy sie tocze - chyba ze to "wybulwiona" opona :)

Czy poduszke pod skrzynie 112201332R kupowac orginalna ? 92 pln
czy mozna polski zamiennik typu PROTTEGO ORIGINAL za 57pln ? ktos zna ta firme
:roll:

DIYowiec - 2015-09-14, 08:45

Różnica rzędu butelki wódki 0.7, warto kombinować ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group