DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - mufflerectomy - wolny tłumik końcowy

corrado - 2015-06-20, 10:50
Temat postu: mufflerectomy - wolny tłumik końcowy
czy ktos robil taka przerobke juz w silniku dci ? bo przyznam, ze jeszcze w dieslu nie wycinalem i ciekaw jestem czy faktycznie tak ladnie

wyniki na hamowni potwierdzaja przyrost mocy.

http://www.audi-sport.net...on-dyno.203726/
Tłumiki koncowe sa calkiem restrykcyjne.

W daciach tez na pewno jest podobnie

Jest sporo tego w internecie - mozna poczytac
kolejny filmik na przykladzie leona cupry tdi
przyrost mniejszy ale tez widoczny i na calym przebiegu obrotow na +
https://www.youtube.com/watch?v=mMmIqOXxjQU

kali - 2015-06-20, 20:00

Dużo nie uzyskasz. A hałas spory. Porsche stosuje fabrycznie obejście końcowego tłumika w Panamerze. Wciskasz sport i końcowy tłumik jest omijany, do tego dochodzi inna charakterystyka zawieszenia i sterowanie silnika i skrzyni biegów.
laisar - 2015-06-21, 01:32

corrado napisał/a:
wyniki na hamowni potwierdzaja przyrost mocy

Są z innego auta i z innego silnika - nie dają nawet najmniejszej wskazówki, czy podobnie zadziała to u Ciebie.

A wcale nie musi - tu przykład nieśmiertelnego 1.9 TDI z nowym tłumikiem:

http://www.autospeed.com/cms/A_113076/article.html
    "fitting the new rear muffler has resulted in no performance gain"


Warto też przeczytać pozostałe artykuły z tej serii - np o wlocie powietrza - bo pokazują, że nie ma nic łatwo, prosto i za darmo.

corrado - 2015-06-21, 08:06

1.9tdi : seat leon cupra 1.9tdi ok.2002r

http://forums.overclocker...18288699&page=2

http://www.stealthtdi.com/Performance.html
- zmiana seryjnego kata na "magnaflow" i o tlumiku w linku

kali - 2015-06-21, 08:26

Tylko nie wiadomo czy te pomiarysą obiektywne. Bo z porządnej hamowni dostajesz też wydruk warunków pomiarowych. Czyli ciśnienie atmosferyczne' temperatura, a i wilgotność wpływa na pomiar.
corrado - 2015-06-21, 08:48

+ spada EGT poza tym czyli temp gazow wydechu ( mozna sprawdzic w 1.9tdi przez OBD ) nie trzeba hamowni - jest tam w linkach o tym
no i tylny przelotowy tlumik sie bardziej grzeje , hehe trzeba uwazac zeby zderzaka nie przypalic

Cytat:
Another thing I have noticed is that after a five mile trip the exhaust tip on the silencer that has been done was too hot too touch where as the unmodified one was barely warm. I am not sure if this is because a lot more exhaust gas is taking the easy way out or whether it's because the exhaust gas cools a lot when it's bouncing around in the rear silencer. It's probabaly a bit of each.

kali - 2015-06-21, 13:25

A w którym silniku masz zamontowany fabrycznie EGT? Podaj kod silnika. Wolny wydech to brak odbicia spalin do turbosprężarki. Dzięki czemu szybciej i swobodniej się rozkręca. czyli masz więcej powietrza na niszych obrotach. więc sterownik może dotrysnąć więcej paliwa. Co przekłada się na większą moc i moment przy niszych obrotach. Oczywiście przyrost nie będzie wieczny bo sterownik na więcej nie pozwoli otwierając WS czy też zamykając kierownicę. Więc dlatego ci pisałem że nie uzyskać w takim układzie za dużo bez gmerania w ECU.
corrado - 2015-06-25, 20:36

http://www.autospeed.com/....html?&A=109291

duzy 2.8 tdi : http://www.4x4community.c...308&postcount=4

http://www.fourwheeler.co...ord-73l-diesel/

corrado - 2015-06-27, 16:28

Tłumik przelotowy zamówiony.
Ciekaw jestem czy dobrze pomierzylem , bo wyszlo ze rura przed koncowym tlumikiem ma ok 12.7cm obwodu -> czyli 40mm srednicy,
koncowa rura tlumika za autem ma 14,2 cm obwodu -> 45mm srednicy

nr tlumika 8200774460

corrado - 2015-07-01, 21:19

no i jutro montaż do dustera :-)

wat - 2015-07-01, 21:27

czekamy na opis wrażeń ;) ile workow złota taki tłumik
corrado - 2015-07-01, 21:29

6 kopców , czyt. 60pln :-)
Karenzo - 2015-07-01, 21:49

Mnie ciekawi jaki będzie wzrost hałasu .
Mimo wygłuszanego bagażnika jak mocno depnę w gaz to słyszę jak ostatni tłumik świszcze .
Normalnie tego nie słychać tylko przy gwałtownym rozpędzaniu .

corrado - 2015-07-01, 22:17

-> przepalony w srodku
zwlaszcza jak masz LPG - produktem spalania lpg masz wode ktora wchodzi w reakcje ze stalą

Mialem mazde z lpg , tlumik wytrzymal 2,5 roku

Karenzo - 2015-07-01, 22:53

Patrz jaki dobre paliwo , auto tuning wydechu .
Jeszcze trochę polatam to będę miał full przelot.
Ogólnie dźwięk jest ok .

W jaki sposób można empirycznie sprawdzić czy tłumik jest przepalony ? chodzi mi o majstrów z ASO żeby mnie nie zbyli

corrado - 2015-07-01, 23:06

Kolego przypomnę grzecznie, że to temat o odetkaniu wydechu a nie o tym , że masz "dzwoniący" tłumik bo połączenia puściły w środku
w dodatku nie możesz się zdecydować czy ci pasuje ten dźwiek pasuje czy też nie :)

mekintosz - 2015-07-02, 17:50

Ten tłumik przelotowy coś wycisza tłumi czy tylko jest atrapą dla Policji, ułatwiającą usuwanie gazów wydechowych ?
kali - 2015-07-02, 19:16

To jest tłumik akustuczny działa na zasadzie tłumienia nakładania kolejnych fal dźwiekowuch i ich tłumienia. Czyli interferencje fabrycznie taki był stosowany fabrycznie między innymi w Starze 200.
GORDINI - 2015-07-02, 19:49

corrado napisał/a:
no i jutro montaż do dustera

Zatyczki lub słuchawki też warto kupić.
Kolego nic na takim wynalazku nie zyskasz oprócz subiektywnego przyrostu mocy przez wzrost dB :shock:

corrado - 2015-07-03, 08:43

mam dobre audio btw,
kolego dla mnie turbo juz jest znaczacym tlumikiem wydechu ;)
To nie wolnossacy silnik , a tym bardziej to nie dwusuw heh

GORDINI - 2015-07-03, 15:46

Cytat:
To nie wolnossacy silnik , a tym bardziej to nie dwusuw heh

Dobrze, że mnie uświadomiłeś. Twoje samopoczucie na pewno wzrosło.
Nie widzę sensu dalszej dyskusji. 8-)

corrado - 2015-07-03, 18:44

no z toba to nie ma chyba sensu juz rozmawiac kolego, bo juz nie masz zadnych argumentow

a tak wogole zeby uspokoic takich nadgorliwych jak powyzej , to na pewno nie bedzie to super wzrost, ale jak to mowia ziarnko do ziarnka uzbierze sie .... :)
jeszcze druga kwestia nie spawam tylko lacze nowy tlumik na zlacze obejme - jak mi sie znudzi czy bede szykowal sie na dluga jazde do kosciola to zdejmuje i zakladam stary :)

GORDINI - 2015-07-03, 19:17

Argumentów mam mnóstwo w tym kilkadziesiąt wydruków z hamowni silników, które zrobiłem do sportu i doskonale orientuję się w temacie mając własną wiedzę.
Pojedź na rolki i daj wykresy - będziesz miał asa w rękawie do dyskusji.

corrado - 2015-07-03, 19:39

A ja mam złotą rybkę w akwarium i jachty w zatoce perskiej
GORDINI - 2015-07-03, 19:53

Widać jakie podejście prezentujesz na furum :shock:
corrado - 2015-07-03, 20:04

a ty kolezko skad masz ten moralizatorski ton ? rodzice nie nauczyli kultury ?
moze przedstaw sie najpierw, pokaz te swoje osiagniecia na forum a pozniej moralizuj

corrado - 2015-07-04, 10:08

Tłumiczek przelotowy zamontowany 8-)

Faktycznie jest mega głośno ;-) i stopery potrzebne :mrgreen:
film: tłumik przelotowy dacia duster 1.5dci

Pierwsze wrażenia - w środku wogóle nie słyszę różnicy, równie dobrze mógłbym chyba wstawić prostą rurę bez perforacji , mało jeszcze zrobiłem jazdy bo z 5km, ale wrażenie że płynniej jedzie i nabiera prędkości i to z niskich obrotwów :)
Stary tłumiczek oczywiście komorowy

GORDINI - 2015-07-04, 10:10

corrado napisał/a:
a ty kolezko skad masz ten moralizatorski ton ? rodzice nie nauczyli kultury ?
moze przedstaw sie najpierw

W którymś wątku Ciebie lub kogoś obraziłem, zwyzywałem itd. etc. ?
Już się dawno przywitałem w powitalni więc o co chodzi?

Stary filmik z małą mocą na początek.

https://www.youtube.com/w...player_embedded

Karenzo - 2015-07-04, 14:06

Ile było roboty z wymianą bo też bym się skusił
i namiary na tłumieczek

PiotrWie - 2015-07-04, 22:18

corrado napisał/a:
Tłumiczek przelotowy zamontowany 8-)

Faktycznie jest mega głośno ;-) i stopery potrzebne :mrgreen:

To może byś kupił większą ilość i rozdał przynajmniej tam gdzie jeździsz najczęściej
Jak słyszę przejeżdżające samochody po takiej lub tym podobnej przeróbce ta się nie mogę doczekać aż polska policja zakupi aparaturę do mierzenia głośności i wzorem niemieckiej będzie zabierać dowody rejestracyjne do usunięcia takiego "usprawnienia"
Potrzebujesz więcej mocy - kup inny samochód a nie rób z Dacii pseudorajdówki

Karenzo - 2015-07-04, 22:27

stopery to lipa
ja polecam http://allegro.pl/show_item.php?item=4870993661
Kupiłem sobie do spania w samochodzie w czasie jazdy po autostradach

corrado - 2015-07-04, 22:51

PiotrWie napisał/a:
corrado napisał/a:
Tłumiczek przelotowy zamontowany 8-)

Faktycznie jest mega głośno ;-) i stopery potrzebne :mrgreen:

To może byś kupił większą ilość i rozdał przynajmniej tam gdzie jeździsz najczęściej
Jak słyszę przejeżdżające samochody po takiej lub tym podobnej przeróbce ta się nie mogę doczekać aż polska policja zakupi aparaturę do mierzenia głośności i wzorem niemieckiej będzie zabierać dowody rejestracyjne do usunięcia takiego "usprawnienia"
Potrzebujesz więcej mocy - kup inny samochód a nie rób z Dacii pseudorajdówki


Następny wścibski i jakiś nerwowy :-P .
Poza tym wiesz co to ironia ? Wogóle słyszałeś dustera 1.5dci ze standardowym tłumikiem ?
Porównaj sobie z filmikiem i będziesz słyszał te twoje hałasy.
Zgadzam się że np. głośne wydechy w jakiś benzynach lub motocyklach są wkurzające ale to nie tego typu odgłosy.

BTW. A co, dołożysz mi na jakieś nowe auto , że chcesz mi rozkazywać co mam robić ?

Karenzo - 2015-07-04, 23:44

Jakoś nie wydaje mi się że detonacja ma różne dźwięki
A kopciuch jest głośniejszy więc zwyczajnie ma wydech z lepszym tłumieniem dźwięku .
Do diseal nie stosuje się głośnych wydechów bo słabo brzmią

corrado - 2015-07-05, 07:10

Cytat:
A kopciuch jest głośniejszy więc zwyczajnie ma wydech z lepszym tłumieniem dźwięku .
Do diseal nie stosuje się głośnych wydechów bo słabo brzmią

:mrgreen:
Na załączonym przez mnie filmiku jest zupelnie odwrotnie :mrgreen:
Moja przelotowka robi naprawde dobra robote.
Kali oczywiście dobrze twierdzil, ze nie bedzie to powodowac wiekszego halasu w dieslu

Cytat:
Jakoś nie wydaje mi się że detonacja ma różne dźwięki

no to zle ci sie wydaje, dluzszy czas suwu pracy w dieslu vs benzynie, stale cisnienie mniej wiecej w dieslu od momentu zapalenia ( rosnie obj+temp) vs benzynie i pewnie cos jeszcze wplywa na te odglosy wydechu

Karenzo - 2015-07-05, 11:23

sprawdź jak się jedzie przy 140
i zdaj relacje

Lukas87 - 2015-07-05, 12:25

Karenzo napisał/a:
A kopciuch jest głośniejszy więc zwyczajnie ma wydech z lepszym tłumieniem dźwięku .
Do diseal nie stosuje się głośnych wydechów bo słabo brzmią


Owszem jest głośny ale wolnossący a sama turbinka już jest tłumikiem.

corrado napisał/a:
Cytat:
Jakoś nie wydaje mi się że detonacja ma różne dźwięki

no to zle ci sie wydaje, dluzszy czas suwu pracy w dieslu vs benzynie, stale cisnienie mniej wiecej w dieslu od momentu zapalenia ( rosnie obj+temp) vs benzynie i pewnie cos jeszcze wplywa na te odglosy wydechu


Zależy też bardzo dużo od systemu zasilania czy to zwykły wtrysk,common rail czy pompowtrysk itd

PiotrWie - 2015-07-05, 21:56

corrado napisał/a:


BTW. A co, dołożysz mi na jakieś nowe auto , że chcesz mi rozkazywać co mam robić ?

Nie - jak potrzebujesz to zawsze można albo zmienić pracę na bardziej dochodową albo kupić używkę - nawet ferrari.
A jest coś takiego jak homologacja i po takiej przeróbce należałoby wystąpić o jej zmianę.
Tak jak Ty oszukujesz państwo - tak ono będzie oszukiwać Ciebie i nie narzekaj potem jak większość że 'w tym kraju to.."

corrado - 2015-07-11, 22:31

Spalanie zostało takie samo , odgłosów innych nie słyszę nawet przy 130/140km/h :-)
mekintosz - 2015-07-12, 02:02

Dźwięk inny, bardziej basowy, ciężko jednoznacznie okręślić czy jest już za głośno w stosunku do fabrycznego. Jak mi zgnije tłumik końcowy to może skuszę się na taki myk.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group