|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dawne modele Dacii - Dacia 2000
BG - 2015-06-25, 17:38 Temat postu: Dacia 2000 Dacia za czasów Ceausescu kojarzy się przede wszystkim z modelami serii 1300/1310 budowanych na licencji Renault 12. Jednak i w komunistycznej Rumunii byli dygnitarze i agenci, którzy mieli ambicję wozić się czymś bardziej prestiżowym od auta dla przeciętnego obywatela. Wybór padł oczywiście na samochód spod stajni Renault, a konkretnie na model Renault 20/30. Rumuński klon był produkowany w małej ilości ok 1980 r. miał oznaczenie Dacia 2000. Model 2000 był ostatnim licencyjnym Renault.
Renault 20/30
https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_20/30
Dacia 2000
http://i60.servimg.com/u/...40/8181d410.jpg
https://boitierrouge.files.wordpress.com/2014/10/2000-04.jpg
Marek1603 - 2015-06-25, 19:35
Bez urazy ale nie próbujesz nas "daciomaniaków" chyba obrazić, że nie znamy historii marki.
To teraz ja ci coś pokażę. Coś o czym na pewno nie wiedziałeś.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_Estafette
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1310
BG - 2015-06-26, 07:03
Nie miałem zamiaru nikogo obrażać. Sam jestem miłośnikiem klasycznej motoryzacji :) wiem że są auta które były produkowane w małych ilościach ale nikt o nich nie słyszał.
Jeszcze mi się przypomniało Dacia 1100 licencyjna Renault 8/10 Major. Auto które wywarło tak duży wpływ na epokę że posłużyło jako wzorzec dla Skody dla budowy Skody 1000 MB, późniejszej Skody 100 S. Co warte podkreślenia silnik z tyłu w Renault był umieszczony w poprzedniku 8/10 w Renault 4 CV. W latach 60-tych umieszczenie silnika z tyłu było traktowane jako rozwiązanie "przyszłościowe", które było stosowane w innych autach np. NSU Prinz 1000, czy ZAZ-965/965A (Zaporożec - będący wizualnie klonem NSU, tyle że z silnikiem V4!). Fiat 850, Fiat 600 Multipla, Fiat 600/Zastava 750. Wsród aut luksusowych prym wiodła Tatra 600, 603. Ostateczny kres tego typu konstrukcji nastąpiło na początku lat 70-tych gdy rynek zrewolucjonizowały auta kompaktowe z przednim napędem. Prym wiodły auta włoskie Autobianchi A111, A112, Fiat 127, Fiat 128/Zastava 1100.
Lajkonik - 2015-06-26, 07:22
Całkiem niczego sobie autko z tej Daćki 1100
Marek1603 - 2015-06-26, 09:04
BG napisał/a: | Nie miałem zamiaru nikogo obrażać. |
Żartowałem oczywiście.
Tak na poważnie to było trochę tego, a jeszcze więcej jest co wspominać.
|
|