|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Reset komputera przez odłączenie akumulatora
corrado - 2015-07-20, 19:47 Temat postu: Reset komputera przez odłączenie akumulatora Czy odłączenie akumulatora od ECU na np całą noc może skasować nastawy np EGRa ?
Czy bezpiecznie można odłączyć akumulator na noc, i czy później trzeba jakieś proceduralne kroki podjąć, np odpalić na jałowym żby pochodził z 10min ?
Czy w ten sposób skasują się nastawy z czujników którymi kieruje się ECU i będzie się na nowo "przyuczał" i nie skasuje się coś nieoczekiwanego ? :)
BoloSr - 2015-07-20, 20:14 Temat postu: Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora
corrado napisał/a: | Czy odłączenie akumulatora od ECU na np całą noc może skasować nastawy np EGRa ?
Czy bezpiecznie można odłączyć akumulator na noc, i czy później trzeba jakieś proceduralne kroki podjąć, np odpalić na jałowym żby pochodził z 10min ?
Czy w ten sposób skasują się nastawy z czujników którymi kieruje się ECU i będzie się na nowo "przyuczał" i nie skasuje się coś nieoczekiwanego ? :) |
Troche to bylo by dziwne wedlug mnie.
Predzej to przez kompa trza by taki reset zrobic tak mi sie wydaje.
Ps na forum mastersa cos podpowiedzieli ??? :)
fotorobart - 2015-07-20, 20:32
w Matizie resetowałem "komputer pokładowy" (check engin) przez wyjęcie bezpiecznika
Dardus - 2015-07-20, 21:47
W moim po odłączeniu aku na kilka godzin w komputerze zresetowal się tylko zegar. Większy problem stanowiło radio, ponieważ trzeba było wpisac kod aktywacyjny którego nie miałem i w efekcie skończyło się na ASO
corrado - 2015-07-20, 22:47
Właśnie odłączyłem aku na 30min, skasował się tak jak u poprzednika - zegar. Czy też nastawy EGRu ? nie wiem , ale wątpię.
sbrzo - 2015-07-21, 09:50 Temat postu: Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora
corrado napisał/a: | Czy odłączenie akumulatora od ECU na np całą noc może skasować nastawy np EGRa ?
Czy bezpiecznie można odłączyć akumulator na noc, i czy później trzeba jakieś proceduralne kroki podjąć, np odpalić na jałowym żby pochodził z 10min ?
|
Odpalenie na jałowym 10min wydaje mi się że to taka legenda była. Miałem Seata Toledo 2. Na forach tez pisało się że po odłączeniu musi chodzić 10min bez dodawania gazu, inne teorie głosiły że aż wentylator się włączy. Że niby wtedy ECU wylicza sobie mieszankę itp. A jak się zajrzało do serwisówki (świetny program ELSA do grupy VW) to jak byk było napisane, że po odłączeniu należy wykonać "procedurę adaptacji nastawów przepustnicy" (VAGiem oczywiście). I nie wierzyłbym w celowość tego procederu, gdyby nie było widocznego spadku spalania o2L(!), przed procedurą a po procedurze. Za każdym razem. A to przetrzymywanie na jałowym niczego nie zmieniało. Przy LPG dodatkowo nierówno palił na zimnym przed adaptacją nastawów.
Wszystko zależy pewnie od CPU i softu. Może są auta w których jałowe 10min ma w czymś pomóc.
Wróćmy do Dustera.
Czytać serwisówkę!!!!!
Jak byk piszą, że należy (rozdz. 80A, strona 710):
- wyłączyć zapłon
- poczekać aż wentylator przestanie pracować,
- odczekać ok 1min aż komputer skończy zapisywanie danych
- można rozłączać zaczynając od minusa
"Before disconnecting the battery:
Switch off the ignition.
-wait for the motor-driven fan assembly to stop,
-wait for the computer to finish saving (1 minute)"
Wprawdzie nie ma ani słowa o odłączeniu na całą noc, ale przypuszczam żę nie ma tu żadnej różnicy. Skoro chodzi tylko o to żeby komp zdążył sobie zapisać co tam potrzebuje, a później można odłączać, to nie ma chyba znaczenia czy odłączony będzie minutę czy miesiąc. Nie sądzę żeby była jakaś bateria podtrzymania pamięci w ECU.
sbrzo - 2015-07-21, 09:52
Dardus napisał/a: | W moim po odłączeniu aku na kilka godzin w komputerze zresetowal się tylko zegar. Większy problem stanowiło radio, ponieważ trzeba było wpisac kod aktywacyjny którego nie miałem i w efekcie skończyło się na ASO |
To tak :)
U mnie na szczęście była naklejka z kodem :)
DD - 2015-07-21, 13:01
fotorobart napisał/a: | w Matizie resetowałem "komputer pokładowy" (check engin) przez wyjęcie bezpiecznika | Matiz to jednak "nieco" starsza technologia. Z resztą już od kilkunastu co najmniej lat wiele (pewnie znaczna wiekszość) ECU nie daje sie resetować przez odłaczenie zasilania od ECU, choćby i na rok. Np. w Feli 1.3MPI prod. od 1997r. już nie było takiej możliwości.
corrado - 2015-07-21, 14:14 Temat postu: Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora
sbrzo napisał/a: |
Wróćmy do Dustera.
Czytać serwisówkę!!!!!
Jak byk piszą, że należy (rozdz. 80A, strona 710):
- wyłączyć zapłon
- poczekać aż wentylator przestanie pracować,
- odczekać ok 1min aż komputer skończy zapisywanie danych
- można rozłączać zaczynając od minusa
"Before disconnecting the battery:
Switch off the ignition.
-wait for the motor-driven fan assembly to stop,
-wait for the computer to finish saving (1 minute)"
|
Nie mam teraz tej serwisówki, jakoś skasowała mi się z dysku, mam tylko ruskie serwisówki - teraz mam pytanko czy ta procedura dotyczy adaptacji EGR`u po wymianie lub czyszczeniu ?
dzięki.
Ajgor - 2015-07-21, 18:49
sbrzo napisał/a: |
Wróćmy do Dustera.
Czytać serwisówkę!!!!!
Jak byk piszą, że należy (rozdz. 80A, strona 710):
- wyłączyć zapłon
- poczekać aż wentylator przestanie pracować,
- odczekać ok 1min aż komputer skończy zapisywanie danych
- można rozłączać zaczynając od minusa |
W starym poczciwym Polonezie Caro+ był ten sam opis.
sbrzo - 2015-07-22, 07:09
Serwisówka Duster 2009
sbrzo - 2015-07-22, 07:11 Temat postu: Re: Reset komputera przez odłączenie akumulatora
corrado napisał/a: | teraz mam pytanko czy ta procedura dotyczy adaptacji EGR`u po wymianie lub czyszczeniu ?
dzięki. |
Która procedura? Ta którą opisywałem do Seata? To była procedura po każdym odłączeniu aku. Nieważne. Chciałem tylko zaznaczyć że różnie to bywa, zależnie od modelu.
Jak widzimy w Dusterze takich wymogów nie ma.
Karenzo - 2015-07-22, 07:20
cholera chciałem sobie serwisówke wydrukować w pracy ale trochę długa
sbrzo - 2015-07-22, 07:25
Karenzo napisał/a: | cholera chciałem sobie serwisówke wydrukować w pracy ale trochę długa |
Witaj w klubie :D
Nie no przy tej długości dokumentu to lepiej się szuka jak masz to na kompie.
kali - 2015-07-23, 06:46
Każdy ECU ma w pamięci nieulotne zapisane nastawy podstawowe i na nich silnik pracuje. Niestety to produkcja seryjna i każdy silnik jest inny dodatkowo styl jazdy kierowcy, paliwo i zszycie elementów, powodują, że sterownik na fabryczną mapę nanosi korekty do pamięci ulotnej i tylko to zostaje skasowane. Tak to wygląda w dużym skrócie.
|
|