DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Ocynk

ken-wawa - 2015-11-27, 00:33
Temat postu: Ocynk
Czy samochody Daci maja Ocynk (najbardziej interesuje mnie Duster)? Spotkalem sie z opinia, ze nie co niekorzystnie wplywa na trwalosc karoserii....
mekintosz - 2015-11-27, 00:36

Mają ale jednostronny. Ponadto blacha jest miękka, delikatna. Jednak jak się dba o pojazd i nie uszkodzi powłoki lakierniczej nie ma dramatu.

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=49320#49320 ;-)

laisar - 2015-11-27, 00:53

@ken-wawa: http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14
ken-wawa - 2015-11-28, 00:11

Dzieki za linki. Czy inni producenci maja lepszy ocynk i blache? Gdzie jest to najlepsze?
Lza - 2015-11-28, 00:39

Na pewno mają grubszą blachę (czyli dłużej będzie trwało jej ewentualne przekorodowanie).

Muszisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak długo chcesz używać samochodu. Wszystkie marki są dostatecznie zabezpieczone na okres około 10 lat. potem już zaczyna się "chrupanie" mniej lub bardziej. Życie samochodu kończy się, gdy zostanie przeżarte podwozie. To trwa 15-20 lat. Czy chcesz tak długo używac samochodu? W tym czasie Twój samochód prawdopodobnie będzie technologicznie i wizualnie tak przestarzały, jak dzisiaj lanosy, matizy, ople astry I, II, III itp.

Więc jeśli chcesz używać auta nie dłużej niż 10 lat to nie ma się czym przejmować. Jeśli dłużej, to lepiej nie dacie. Dacia na pewno polegnie wcześniej niż niebudżetowi konkurenci. (Zobacz które auta znikają z dróg - w pierwszej kolejności tanie marki: daewoo, skody, właśnie z powodu cienkich blach i słabych zabezpieczeń).

laisar - 2015-11-28, 00:48

ken-wawa napisał/a:
Czy inni producenci maja lepszy ocynk i blache?

Teoretycznie - im droższa bryka, tym powinna być pod tym względem lepsza. W praktyce w zasadzie wszystkim markom zdarzają się wpadki - czasem spektakularne, a czasem przewlekłe. Nie wiadomo co gorsze...

W dodatku specyfika tej całej kwestii jest taka, że faktyczną jakość blach i zabezpieczenia obecnych modeli poznamy za 10 lat - a w tej chwili wiemy, jakie one były 10 lat temu. Co przy tempie zmian w produkcji - cięcie kosztów kontra parcie na premium - niemal doskonale nic nie mówi o przyszłości <:


W każdym razie daćki mimo wielkich początkowych obaw oraz złowrogiego wieszczenia jak na razie nie rozpadają się najdalej po drugiej zimie, a eksperci w swoich testach nawet dość chwalą stan zabezpieczenia większości modeli.

Niemniej, użyte przy produkcji daciek technologie powodują, że rzeczywiście warto sprawdzać stan blach przy corocznym przeglądzie, a zauważone problemy lepiej naprawiać szybciej niż później. Przynajmniej ze względów wizualnych, bo ogniska korozji najczęściej pojawiają się na brzegach blach, natomiast elementy strukturalne są od nich na szczęście raczej wolne.

laisar - 2015-11-28, 00:54

Lza napisał/a:
właśnie z powodu cienkich blach i słabych zabezpieczeń

Bynajmniej - dzieje się tak z powodu niskiej ceny, przez co ludzie powszechnie uważają, że nie warto zainwestować np tysiąca złotych w auto warte 5 tys., żeby pojeździć kolejne 5 lat, tylko lepiej wydać 10 tys. i... tez pojeździć 5 lat. Co kto lubi, ale nie ma to wiele wspólnego z faktyczną jakością blach i zabezpieczeń.

Maxi - 2015-11-28, 21:05

A ja sobie myślę, że za 10 lat, przy tym tempie zmian technologicznych, to nasze samochody chyba będą już "technicznym złomem", no może. A tyle lat to chyba karoseria wytrzyma. Wobec tego, czy warto się martwić czy nam zardzewieje karoseria po 10 latach ? Tempo postępu technicznego jest tak wielkie, iż nie można porównywać samochodów z 2005 r. z dzisiejszymi i tych co będą produkowane w 2025 r.. Więc w siodło i w drogę !!!!!
Karenzo - 2015-11-28, 22:07

on już są technicznym złomem
eplus - 2015-11-29, 11:42

Będą jeżdżącym złomem, podczas gdy eko turbiny z wtryskiem bezpośrednim ulegną wcześniej recyklingowi ze względu na nieopłacalność napraw.
Karenzo - 2015-11-29, 12:04

Nie przesadzał bym tak.

W trawiaści najważniejsza jest jakość której dacia nie reprezentuje .
Natomiast skomplikowanie tych nowoczesnych pojazdów powoduje o dużo wyższym koszcie utrzymania .
Byście się zdziwili ile osób z działu technicznego pewnego niemieckego giganta jeździ starymi skodami .
Pisząc dział techniczny mam na myśli ludzi pracujących nad rysunkami technicznymi a nie mechaników .
Natomiast takie auto na służbowe to cudowna sprawa aż się nie chce do daci wsiadać .

Marek1603 - 2015-12-01, 06:01

Sprawy nie związane z tematem wydzielono do http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12629
monopios - 2015-12-13, 12:07

laisar napisał/a:
Niemniej, użyte przy produkcji daciek technologie powodują, że rzeczywiście warto sprawdzać stan blach przy corocznym przeglądzie, a zauważone problemy lepiej naprawiać szybciej niż później.


Żonka, wtenczas świeżo upieczony kierowca, zrobiła szlif na tylnim nadkolu, zdarła część lakieru. Nic nie robiłem i nie dzieje się nic, a to już mineły cztery zimy i zaczyna się piąta.

Więc, ta jakość nie jest taka zła.

Mariusz - 2015-12-18, 18:53

Jeśli nie naruszyła podkładu, to nic nie powinno się urodzić
ken-wawa - 2016-01-06, 19:11

Zapytalem infolinie Daci. Odpowiedz:

"w Dacii nie stosuje sie ocynku blach. Producent informuje, że najdelikatniesze elementy nadwozia samochodów Dacia są ocynkowane, ale nie podaje, które to elementy."

laisar - 2016-01-06, 19:16

ken-wawa napisał/a:
nie podaje, które to elementy

Przecież w zalinkowanym temacie było dokładnie opisane - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=49320#49320

ken-wawa - 2016-01-06, 22:17

Tak wiem, ale skoro pytalem infolinie o inne sprawy, podpytalem tez i o to i tak troche dla ciekaowsci wrzucilem odpowiedz. Swoja droga ciekawe o ile wyzszy bylby koszt produkcji gdyby caly samochod byl ocynkowany.
DrOzda - 2016-01-06, 23:12

Już to kilka razy pisałem: blacha samochodowa jest jednostronnie ocynkowana ZAWSZE. Nie ma innej na rynku. Niektóre marki wprowadzają dodatkowy proces ocynkowania już zmontowanego (zgrzanego) nadwozia i podwozia w postaci kąpieli elektrochemicznej. Dacia ten etap zastępuje kataforezą (fosforanowaniem) blachy. Nie stosuje się blach obustronnie ocynkowanych bo nie można ich skutecznie zgrzewać punktowo.
ken-wawa - 2016-01-06, 23:21

DrOzda, dzieki za odpowiedz. A czy moglbys sprobowac tak w prosty sposob wyjasnic jak dobrze lub jak slabo sa zabezpieczone samochody Daci w porownaniu do konkurencji (i nie mowie tu o Mercedesach klasy S, tylko powiedzmy samochodach typu Suzuki SX4 S-cross, Vitara, Mitsubishi ASX, Jeep Renegade itp.).
DrOzda - 2016-01-06, 23:32

To się okaże za kilka lat. Każda marka na rynku miewała na tym polu wpadki. Ot choćby Mazda. Dacie do 2008 roku były bardziej podatne później poprawiono coś w procesie. ... niby lepsze byłoby ocynkowanie galwaniczne bo dokładniej pokrywa wszystkie zakamarki blach ale z drugiej strony dobrze zrobioną kataforeza jest podobno lepsza pod względem odporności.. ..
trybik - 2016-01-07, 09:05

byłem w warsztacie blacharskim i gość mierząc grubość lakieru powiedział że dacki maja grubszy lakier niż inne auta może to na pocieszenie :lol:
PiotrWie - 2016-01-07, 15:07

Ja (póki co) nie widziałem Dacii z przeżartym przez rdzę progiem czy błotnikiem, w wielu innych - widziałem. Więc myślę że nie jest tak źle.
Karenzo - 2016-01-07, 15:25

Jeżeli chodzi o suzuki to wygląda to gorzej niż w daci
gwara na lakier jest na rok ....

Auto Krytyk - 2020-07-07, 09:41

Cała prawda o ocynkowanym nadwoziu w Dacii z pomiarami i komentarzem :-)

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19051


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group