DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - słaba dynamika silnika Sce 115km

maras1964 - 2015-12-04, 10:44
Temat postu: słaba dynamika silnika Sce 115km
witam , cz macie takie wrażenie że jadąc na piątym biegu po osiągnięciu obrotòw silnika 2000 auto już nie ma takiego przyspieszenia.
gregorisan - 2015-12-04, 10:48

To chyba oczywiste ;-)
http://www.dacia.pl/media...8f/AM14_DST.pdf

maras1964 - 2015-12-04, 11:00

a coś więcej bo nie kapuję
corrado - 2015-12-04, 11:07

kiepski ten silnik SCE, ja myślałem , że to z japońskiej toyoty VVTI ( zmienne fazy rozrządu ), a to zwykły DOHC - czyli dwa wałki rozrządu , które są archaizmem.
gregorisan - 2015-12-04, 11:35

maras1964 napisał/a:
a coś więcej bo nie kapuję

Poznaj specyfikację swojego silnika...
Sce to nie Tce lub DCi.

Cav - 2015-12-04, 13:31
Temat postu: Re: silnik Sce 115km
maras1964 napisał/a:
witam , cz macie takie wrażenie że jadąc na piątym biegu po osiągnięciu obrotòw silnika 2000 auto już nie ma takiego przyspieszenia.


Nie ma turbiny, to nie będzie przyspieszać przy niskich obrotach.
Żeby sprawnie jechać niedoładowanym benzyniakiem, trzeba go trzymać zazwyczaj koło 4-5 tys obr/min.
Chciało się oszczędzić na silniku, to trzeba się pogodzić z brakiem dynamiki, albo dopłacać za paliwo, którego przy takich sensownych obrotach ubywa znaczenie więcej.

maras1964 - 2015-12-04, 13:56

nie jest tak źle jeździ sie spoko ale jak to człowiek , chciałby więcej.
Karenzo - 2015-12-04, 14:09

opór powietrza
Na 4 lecisz do min 3,5 tyś
Na 5 miedzy 2 - 2,5 tyś jest dziura w przyspieszeniu

eplus - 2015-12-04, 20:19

Gdzie jest Admin? Natychmiast podpiąć to pod "biadolenia malkontentów" :!: hahahahahahaha :lol: :lol: :lol:
corrado - 2015-12-04, 20:27

Dacia ma duże parcie na sprzedaż tych silników :)
Tylko w Ambiance ten silniczek jest w 4x4, a w 4x2 tez jako jedyna opcja w wersji golas =Duster/ Ambiance (+90km 1.5dci)

BogdanK - 2015-12-04, 22:02

A to nie jest czasem ten sam silnik 1,6 16V 115 KM (z nowego Renaut Fluence) :?:


Drakula - 2015-12-05, 13:05
Temat postu: Re: silnik Sce 115km
Witam.
Czy macie porównanie między 105KM a 115KM? Rożnica znaczna?

maras1964 - 2015-12-05, 22:54

no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg
Cav - 2015-12-07, 09:32

maras1964 napisał/a:
no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg


To nie jest kwestia czy benzynowy czy nie, tylko czy z turbiną, czy nie.
Diesel bez turbiny jeździłby jeszcze gorzej.

gregorisan - 2015-12-07, 12:34

maras1964, do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Także im szybciej sobie wyrobisz nowe nawyki tym lepiej - tym bardziej, że autko jest chyba jeszcze na "dotarciu" i nie ma sensu go obciążać zbyt niskimi obrotami.
mekintosz - 2015-12-07, 13:14

Cav napisał/a:
maras1964 napisał/a:
no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg


To nie jest kwestia czy benzynowy czy nie, tylko czy z turbiną, czy nie.
Diesel bez turbiny jeździłby jeszcze gorzej.


Wolnossący diesel bez turbo jest silnikiem "niskoobrotowym" tak jak ten sam diesel z turbiną. Obu nie trzeba kręcić do kilku tyś obrotów bo albo jest to nie możliwe konstrukcyjnie albo nic nie da. Zaś silnik beznnowy wolnossący lubi wysokie obroty, turbo też je lubi ale nie potrzebuje gdyż doładowanie robi swoje od 2 tyś. Stawiem tezę, że obroty silnika są powiązane z jego typem/ benzyna kub diesel a nie z obecnością turbiny. Zgoda natomiast, że turbo zawsze poprawia parametry trakcyjne i moc z tej samej pojemności.

Karenzo - 2015-12-07, 13:25

nie ma czegoś takiego jak silnik niskoobrotowy
jest wolno obrotowy ale to jest silnik elektryczny

eplus - 2015-12-07, 14:44

Cytat:
Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.

wieza - 2015-12-07, 15:33

a co to za silnik SCE 115 koni ... przecież takiego nie ma ;)
Karenzo - 2015-12-07, 15:37

silniki wolno obrotowe benzynowe stosuje się choćby w agregatach
ale dyskusja ma wydźwięk motoryzacyjny i tutaj silniki wolno obrotowe występują tylko elektryczne w połączeniu z przekładnią CVT

Cav - 2015-12-07, 16:24

mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:
maras1964 napisał/a:
no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg


To nie jest kwestia czy benzynowy czy nie, tylko czy z turbiną, czy nie.
Diesel bez turbiny jeździłby jeszcze gorzej.


Wolnossący diesel bez turbo jest silnikiem "niskoobrotowym" tak jak ten sam diesel z turbiną. Obu nie trzeba kręcić do kilku tyś obrotów bo albo jest to nie możliwe konstrukcyjnie albo nic nie da. Zaś silnik beznnowy wolnossący lubi wysokie obroty, turbo też je lubi ale nie potrzebuje gdyż doładowanie robi swoje od 2 tyś.


Tak, ale nie zawsze.
Spora część doładowanych benzyniaków, zwłaszcza tych o małych pojemnościach, nie ma już tej góry, więc jazda z wysokimi obrotami nic nie daje.
Przykład to tsi.

Tak czy tak, co to zmienia w możliwości dynamicznej jazdy z obrotami niskimi?
Bez turbo tego nie zrobisz, o ile silnik nie ma kilku litrów pojemności, jak muscle car'ach.

eplus - 2015-12-07, 17:59

Amerykanie mówią "nic nie zastąpi pojemności", a silniki Hemi 3,7 litra czy coś koło, to w żadnych muscle carach, tylko w autach do jazdy na co dzień są montowane. Taki silnik wolnossący nadaje się nie tylko do hamowania silnikiem, ale też do jazdy jednostajnej, a w sprzyjających okolicznościach nawet przyspiesza. :idea:
corrado - 2015-12-07, 18:29

No i znów temat z dupy się zrobił dzięki kilku panom, było o SCE w Dacii a zeszło na gadki o amerykańskich silnikach , musclecarach i wyższości wiosny nad jesienią
ken-wawa - 2015-12-07, 19:14

eplus napisał/a:
Amerykanie mówią "nic nie zastąpi pojemności", a silniki Hemi 3,7 litra czy coś koło, to w żadnych muscle carach, tylko w autach do jazdy na co dzień są montowane. Taki silnik wolnossący nadaje się nie tylko do hamowania silnikiem, ale też do jazdy jednostajnej, a w sprzyjających okolicznościach nawet przyspiesza. :idea:


Prawdą jest, że te silniki o wysokich pojemnościach mają piękny dźwięk. Jak marzenie... Ale spalanie brrr....

Swoja drogą benzyną z turbiną albo dieslem z turbiną można hamować silnikiem, czy nie?

Karenzo - 2015-12-07, 22:31

Paplecie bzdury o tych silnikach .
To nie silnik w tym temacie jest najważniejszy a jego obudowa .
K4M per "wielki mól " tak naprawdę jeden z lepszych francuskich silników .
clio które ważyło tyle co duster to była rakieta , na trasie 200 bez problemu
kiedy duster ma problem przy 160 a na mocnym wietrze i 140 .

W sedanie nawet dwa razy mniejszy silnik taki jak 1.4 8v może objechać dustera
Tak więc ten nowy sce który ma 10 koni więcej tylko na papierze w górnych granicach wykresu Mo cudów nie zdziała .
Taka jest cena za posiadanie prawdziwego kanciastego suva .
Zresztą to auto nie było projektowane na jazde 120+ .

Przyspieszenie 0-100 w całkowicie akceptowalnym czasie .
jazda codziennie to zmiana biegów przy 3 tyś
przy sprincie 4 tyś obr
wyprzedzanie na 1 pas. 6 tyś obr

Najważniejsza jest technika jazdy . Jazda w okolicach 2 tyś obr tylko przy utrzymywaniu STAŁEJ prędkości . Na 1 pas przy 80 , redukcja do 3 i dopiero wyprzedzanie , na 2 pas. na 4 wystarczy .

Jak ktoś ma syndrom kopciucha i musi jeździć na niskich obrotach to niech wygłuszy sobie cały samochód , przy porządnym wygłuszeniu silnik słychać od 3 tyś obr . Ja tak zrobiłem z moim ojcem który zawsze jeździł na słuch , po wygłuszeniu zmieniał biegi 200-300 wyżej :lol:

Jak komuś szkoda tego 1 litra na setke niech wie że słowa ekonomiczny i dynamiczny nie łączą się .

Jak ktoś musi leczyć kompleksy
to należy to robić tak

gregorisan - 2015-12-08, 08:02

ken-wawa napisał/a:
Swoja drogą benzyną z turbiną albo dieslem z turbiną można hamować silnikiem, czy nie?

A dlaczego nie. Tylko jak zrobi się to zbyt wcześniej to potrafi nieźle "szarpnąć" - jak w motocyklu. Tylko tutaj nie da się zrobić "przegazówki" ;-)
Karenzo napisał/a:
Najważniejsza jest technika jazdy .

Otóż to. W Tce 90 niby przy 1650 obrotów silnik posiada 90% momentu obrotowego, ale w ogóle tego nie "czuć". Dlatego zawsze kątem oka obserwuję obrotomierz i jezeli chcę dynamiczniej przyspieszyć\wyprzedzić to wolę sobie zredukować bieg. Niskie obroty to tylko do "toczenia" się na drodze.

eplus - 2015-12-08, 19:37

Namieszałem trochę, chodziło mi o to, że wg jednej z tęższych głów na forum silnik 1,6 - KM4 czy jakoś tak - nie przyspiesza i nie jedzie, a więc tylko do hamowania się nadaje. :oops: :-( :idea: :lol:
piotr. z - 2015-12-08, 20:20

Bo dla naszej tęgiej głowy samochód jedzie jeśli przyspieszenie jest w stanie wypchnąć dopiero co zjedzonego batonika drugą stroną. Więc K4M nie jedzie. :->
Ale mam tę opinię właśnie z tej drugiej strony. :mrgreen:

arczi_88 - 2015-12-08, 20:22

Tak na marginesie to tania wódka wciska w fotel lepiej niż przyspieszenie w JAKIEJKOLWIEK Daci ;-)

Pozdro.

Piitubski - 2015-12-10, 08:56

Byłem wczoraj na jeździe testowej Dusterem 4x2 z tym silnikiem. Dynamika po mieście całkiem dobra. Średnie spalanie w tym egzemplarzu to 9.8L/100km.
Karenzo - 2015-12-10, 13:02

dokładnie tyle samo co poprzednik ...
coyote_x - 2015-12-10, 13:04

Piitubski napisał/a:
Byłem wczoraj na jeździe testowej Dusterem 4x2 z tym silnikiem. Dynamika po mieście całkiem dobra. Średnie spalanie w tym egzemplarzu to 9.8L/100km.


Nie pokrywa się to z raportami innych ludzi, pewnie zresetowany komp, zimny silnik, krótki dystans czy coś.

corrado - 2015-12-10, 13:13

A ile miałby palić ?
toż to 1.2t auto, na dużych kołach z dużymi oporami toczenia i silnik 1.6 .

ps. Mazda 323BG ( hatchback , ok. 960kg masy własnej) 1.3 16v (73KM) na wąskich kółkach chyba 175/65 r14 paliła mi 8L - nigdy nie mniej po mieście.

gbyrka - 2015-12-10, 13:26

A trzeba jeszcze wziąć poprawkę na to, że komp zaniża spalanie.

Mi wychodzi mniej-więcej mnożnik 1,1 dla benzyny i 1,3 dla LPG,

Czyli jak mi średnie spalanie pokazuje 10l/100km to jak jeździłem tylko na benzynie to wziął 11l/100km (i analogicznie 13l/100km LPG)

coyote_x - 2015-12-10, 13:33

corrado napisał/a:
A ile miałby palić ?
toż to 1.2t auto, na dużych kołach z dużymi oporami toczenia i silnik 1.6 .


Ten samochód z tym silnikiem to troszkę poniżej 8L liczone według tankowań.

corrado napisał/a:

ps. Mazda 323BG ( hatchback , ok. 960kg masy własnej) 1.3 16v (73KM) na wąskich kółkach chyba 175/65 r14 paliła mi 8L - nigdy nie mniej po mieście.


Nie porównuj tak, w nissanie Juke ten silnik bierze w okolicach 7L ale po ostatnich liftingach, nie z początku produkcji.

Cav - 2015-12-10, 13:35

coyote_x napisał/a:
Piitubski napisał/a:
Byłem wczoraj na jeździe testowej Dusterem 4x2 z tym silnikiem. Dynamika po mieście całkiem dobra. Średnie spalanie w tym egzemplarzu to 9.8L/100km.


Nie pokrywa się to z raportami innych ludzi, pewnie zresetowany komp, zimny silnik, krótki dystans czy coś.


Albo tamci mijali się z prawdą- zazwyczaj kapelusznicy zaniżający swoje spalanie, nie potrafią zarówno jeździć, jak i liczyć spalania.
Np. podają spalanie przy kapeluszniczej prędkości rzędu 80 km/h jako średnie danego modelu.
Albo tym podobne bzdury, nie mające nic wspólnego z faktycznymi danymi.

Cav - 2015-12-10, 13:37

gbyrka napisał/a:
A trzeba jeszcze wziąć poprawkę na to, że komp zaniża spalanie.


Takie rzeczy się reklamuje i naprawiają w ramach gwarancji.
U mnie wymienili soft kompa, wszystkie zegary i nagle wskazania są prawie realne - z dokładnością do 0,2-0,3 l.

coyote_x - 2015-12-10, 13:37

Cav napisał/a:

Albo tamci mijali się z prawdą- zazwyczaj kapelusznicy zaniżający swoje spalanie, nie potrafią zarówno jeździć, jak i liczyć spalania.
Np. podają spalanie przy kapeluszniczej prędkości rzędu 80 km/h jako średnie danego modelu.
Albo tym podobne bzdury, nie mające nic wspólnego z faktycznymi danymi.


Pożyjemy - zobaczymy, dane między innymi z tego forum :-)

Cav - 2015-12-10, 13:38

coyote_x napisał/a:
corrado napisał/a:
A ile miałby palić ?
toż to 1.2t auto, na dużych kołach z dużymi oporami toczenia i silnik 1.6 .


Ten samochód z tym silnikiem to troszkę poniżej 8L liczone według tankowań.


A prędkości jakie?
Bo jak Ty jedziesz 70, a on 120 jak człowiek, to nie dziwota, że inne wyniki dostaje.

Cav - 2015-12-10, 13:40

coyote_x napisał/a:
Cav napisał/a:

Albo tamci mijali się z prawdą- zazwyczaj kapelusznicy zaniżający swoje spalanie, nie potrafią zarówno jeździć, jak i liczyć spalania.
Np. podają spalanie przy kapeluszniczej prędkości rzędu 80 km/h jako średnie danego modelu.
Albo tym podobne bzdury, nie mające nic wspólnego z faktycznymi danymi.


Pożyjemy - zobaczymy, dane między innymi z tego forum :-)


Tak - moje powyższe obserwacje o kapelusznikach również nawiązywały do bzdur o spalaniu publikowanych na tym forum.

coyote_x - 2015-12-10, 13:42

Cav napisał/a:
coyote_x napisał/a:
corrado napisał/a:
A ile miałby palić ?
toż to 1.2t auto, na dużych kołach z dużymi oporami toczenia i silnik 1.6 .


Ten samochód z tym silnikiem to troszkę poniżej 8L liczone według tankowań.


A prędkości jakie?
Bo jak Ty jedziesz 70, a on 120 jak człowiek, to nie dziwota, że inne wyniki dostaje.


Wyluzuj, kilka osób takie zgłaszało i to się pokrywa lekko przekraczając dane producenta, nie będę u każdego dociekał jaki ma styl jazdy ale raczej nie taki sam więc się uśrednia.

Zresztą w tym przypadku spalanie było podane na podstawie jazdy testowej, jak ja bym dał komuś octavią zrobić jazdę testową zimnym silnikiem na krótkim odcinku to średnią pokaże koło 8L, a średnia z miesiąca to niecałe 6L.

Cav - 2015-12-10, 13:53

coyote_x napisał/a:
Cav napisał/a:
coyote_x napisał/a:
corrado napisał/a:
A ile miałby palić ?
toż to 1.2t auto, na dużych kołach z dużymi oporami toczenia i silnik 1.6 .


Ten samochód z tym silnikiem to troszkę poniżej 8L liczone według tankowań.


A prędkości jakie?
Bo jak Ty jedziesz 70, a on 120 jak człowiek, to nie dziwota, że inne wyniki dostaje.


Wyluzuj, kilka osób takie zgłaszało i to się pokrywa lekko przekraczając dane producenta


No właśnie - kolejny dowód że to bzdury do kwadratu.
Dane producenta podane wg obecnych norm (czyli dla laboratorium, a nie z testu drogowego) zazwyczaj są przekraczane przy realnej jeździe o 40-50% - takie wyniki mogą być uznane za wiarygodne.
Reszta to zwykłe ściemnianie.

Oczywiście jak chcesz to możesz wierzyć że ponad tonowe auto z silnikiem 1.6 pali średnio 6 l - mnie nic do tego, z wiarą nie ma sensu dyskutować.
Niestety - nawet diesel w tej budzie pali średnio koło 8, dla benzyniaka SPOKOJNIE możesz dodać ze 2 l, po mieście zazwyczaj więcej.
Dla każdego benzyniaka o podobnej mocy i pojemności rzecz jasna.

gregorisan - 2015-12-10, 13:53

Kapelusznikom mówimy zdecydowane NIE !!! Nie potrafią jeździć, liczyć - niech przesiądą się na rowery ;-)

coyote_x - 2015-12-10, 14:04

Cav napisał/a:

Oczywiście jak chcesz to możesz wierzyć że ponad tonowe auto z silnikiem 1.6 pali średnio 6 l - mnie nic do tego, z wiarą nie ma sensu dyskutować.


Wolę nie wiedzieć jak wyliczyłeś tą średnią...

Cav napisał/a:

Niestety - nawet diesel w tej budzie pali średnio koło 8, dla benzyniaka SPOKOJNIE możesz dodać ze 2 l, po mieście zazwyczaj więcej.
Dla każdego benzyniaka o podobnej mocy i pojemności rzecz jasna.


Taa, diesel to chyba z na autostradzie z butem w podłodze i cementem w bagażniku.

U mnie berlingo diesel w zdecydowanie większej i cięższej budzie pali 7, litr więcej od octavii która robi bardziej oszczędne trasy, jazda jest normalna ani to kapelusz ani but w podłodze.

Karenzo - 2015-12-10, 14:23

kolega ma forestera 2.0 turbo , 13-15 l gazu
syn ma cordoba 1.4 8-10 LPG
kolega focusa 2.0 16v , 12 l
kolejny volvo v40 2.0 turbo klekot 7-9 l
berlingo które miałem 1.9D też ok 7-8 w mieście brało
vectra 2.0TDI 7-8 l
wszyscy jeździmy podobnie na podobnych trasach
Duster mi ok 11 pali , jak na bardzo duże opory niezły wynik

coyote_x - 2015-12-10, 14:33

escort 1.6 ~ 8.5L
mazda 323F 1.6 ~ 10L
berlingo 1.6Hdi ~ 7L
octavia 1.9Tdi ~ < 6L
thalia 1.4 ~ 8L

Panowie, tak naprawdę taka dyskusja nie ma sensu, porównujemy samochody bardzo różne wagowo i technologicznie bez powtarzalnego środowiska testowego, możemy tak do rana i nic z tego nie będzie :-)

Karenzo - 2015-12-10, 14:44

ma i to dużo
już widać że podane przez ciebie warunki są lżejsze

Cav - 2015-12-10, 15:25

coyote_x napisał/a:
Cav napisał/a:

Oczywiście jak chcesz to możesz wierzyć że ponad tonowe auto z silnikiem 1.6 pali średnio 6 l - mnie nic do tego, z wiarą nie ma sensu dyskutować.


Wolę nie wiedzieć jak wyliczyłeś tą średnią...

Cav napisał/a:

Niestety - nawet diesel w tej budzie pali średnio koło 8, dla benzyniaka SPOKOJNIE możesz dodać ze 2 l, po mieście zazwyczaj więcej.
Dla każdego benzyniaka o podobnej mocy i pojemności rzecz jasna.


Taa, diesel to chyba z na autostradzie z butem w podłodze i cementem w bagażniku.

U mnie berlingo diesel w zdecydowanie większej i cięższej budzie pali 7,.


Berlingo może i tak, ale nie Duster - a przynajmniej nie średnio.
7,5 - 8 l to ŚREDNIE spalanie mojego 1.5 dci przy jakichś 120 km/h na autostradzie.
Każde 10 km/h szybciej powoduje zwiększenie spalania o litr albo i więcej.

PiotrWie - 2015-12-10, 18:23

Cav napisał/a:


Berlingo może i tak, ale nie Duster - a przynajmniej nie średnio.
7,5 - 8 l to ŚREDNIE spalanie mojego 1.5 dci przy jakichś 120 km/h na autostradzie.
Każde 10 km/h szybciej powoduje zwiększenie spalania o litr albo i więcej.

Trzeba było kupić BMW - ludzie jeżdżą różnie, ale bezpieczna jest jazda do 75% prędkości maksymalnej, powyżej - tylko krótko, przy wyprzedzaniu, jak ktoś chce jeździć 150-160 to powinien mieć samochód z v-max min 200.

cookie - 2015-12-10, 18:26

Cav napisał/a:
coyote_x napisał/a:
Cav napisał/a:

Oczywiście jak chcesz to możesz wierzyć że ponad tonowe auto z silnikiem 1.6 pali średnio 6 l - mnie nic do tego, z wiarą nie ma sensu dyskutować.


Wolę nie wiedzieć jak wyliczyłeś tą średnią...

Cav napisał/a:

Niestety - nawet diesel w tej budzie pali średnio koło 8, dla benzyniaka SPOKOJNIE możesz dodać ze 2 l, po mieście zazwyczaj więcej.
Dla każdego benzyniaka o podobnej mocy i pojemności rzecz jasna.


Taa, diesel to chyba z na autostradzie z butem w podłodze i cementem w bagażniku.

U mnie berlingo diesel w zdecydowanie większej i cięższej budzie pali 7,.


Berlingo może i tak, ale nie Duster - a przynajmniej nie średnio.
7,5 - 8 l to ŚREDNIE spalanie mojego 1.5 dci przy jakichś 120 km/h na autostradzie.
Każde 10 km/h szybciej powoduje zwiększenie spalania o litr albo i więcej.

To moje chwilowe 9,5 przy 150km/h i pedałem podłodze nie jest złe. No ale to już przy obrotach przy których albo program ogranicza albo turbina nie wyrabia.

Karenzo - 2015-12-10, 18:31

Mcv to zupełni inna półka aerodynamiki
Marek1603 - 2015-12-10, 19:00

Myślę, że auto z takim silnikiem zaspokoi najbardziej marudnych. No i nie będzie narzekania, że nie przyspiesza.

https://www.youtube.com/watch?v=cl3Uy7CLCsI

Piitubski - 2015-12-10, 22:22

Ciekaw jestem, czy w tym silniku potrzeba będzie dolewać olej?
Karenzo - 2015-12-10, 23:00

fajny ale gdzie tu butle z gazem zamontować
corrado - 2015-12-11, 08:38

coyote_x napisał/a:
corrado napisał/a:
A ile miałby palić ?
toż to 1.2t auto, na dużych kołach z dużymi oporami toczenia i silnik 1.6 .


Ten samochód z tym silnikiem to troszkę poniżej 8L liczone według tankowań.

corrado napisał/a:

ps. Mazda 323BG ( hatchback , ok. 960kg masy własnej) 1.3 16v (73KM) na wąskich kółkach chyba 175/65 r14 paliła mi 8L - nigdy nie mniej po mieście.


Nie porównuj tak, w nissanie Juke ten silnik bierze w okolicach 7L ale po ostatnich liftingach, nie z początku produkcji.


Ok no to kolejne moje auto benzynowe wolnossące BMW 318Ti 98r DOHC ( 143KM ), palił nie mniej niż 10L po miescie a w sumie ile mu się nacisnelo to i wypił skolka ugodna, a 8L w trasie przy jeździe do max 120km/h na kołach chyba tam były standardowo 195/65/15

eplus - 2015-12-11, 08:55

Karenzo napisał/a:
fajny ale gdzie tu butle z gazem zamontować


Zostały chyba Amerykanom takie wielkie tanki z zezłomowanych promów kosmicznych... :mrgreen:

cookie - 2015-12-11, 09:08

Karenzo napisał/a:
Mcv to zupełni inna półka aerodynamiki
a co ma aerodynamiką do sytuacji gdy pedal gazu jest wciśnięty do oporu?
Dar1962 - 2015-12-11, 11:31

Piitubski napisał/a:
Ciekaw jestem, czy w tym silniku potrzeba będzie dolewać olej?

miałem go w nissanie, przejechał 65 tys w 5 lat. Olej wyłącznie od wymiany do wymiany. Żadnych dolewek

Cav - 2015-12-11, 14:02

cookie napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Mcv to zupełni inna półka aerodynamiki
a co ma aerodynamiką do sytuacji gdy pedal gazu jest wciśnięty do oporu?


W jakiej kwestii, Vmax, zużycia paliwa, jeszcze innej?
W tych dwóch - ogromnie dużo.

Piitubski - 2015-12-11, 21:50

Na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=1JWiRy_YeVI widać ile pali Duster z silnikiem 1.2 Tce. Przy 130km/h spalanie ok. 10L. A ten 1.2 Tce jest chyba oszczędniejszy od 1.6 Sce.
Cav - 2015-12-12, 01:52

Piitubski napisał/a:
Na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=1JWiRy_YeVI widać ile pali Duster z silnikiem 1.2 Tce. Przy 130km/h spalanie ok. 10L. A ten 1.2 Tce jest chyba oszczędniejszy od 1.6 Sce.


Zależy od operowania gazem.
Udało mi się zrobić trasę Szczecin-Poznań ze 130 km/h ustawionym na tempomacie, gdzie średnio 1.2 tce 2WD spalił 8 l.

corrado - 2015-12-12, 09:09

Piitubski napisał/a:
Na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=1JWiRy_YeVI widać ile pali Duster z silnikiem 1.2 Tce. Przy 130km/h spalanie ok. 10L. A ten 1.2 Tce jest chyba oszczędniejszy od 1.6 Sce.


W taki wynik można uwierzyć .

Cav napisał/a:
Udało mi się zrobić trasę Szczecin-Poznań ze 130 km/h ustawionym na tempomacie, gdzie średnio 1.2 tce 2WD spalił 8 l.

Pewnie jechane z wiatrem , lub średnia z jazdą miejscami do 2tys max itp a tylko miejscami 130km/h.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group