|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Boczne poduszki powietrzne wyłączenie
Kulawy_Zabard - 2015-12-10, 17:57 Temat postu: Boczne poduszki powietrzne wyłączenie Witam
Pytanko bo nie mogłem znaleźć na ten temat nic.
Czy można wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera boczną w Dacii Daster?
Potrzebuję zamontować pas stabilizacyjny, a tam jest mocowanie w odcinku piersiowym ale tylko z wyłączoną poduszką.
http://www.autoadaptacje....-stabilizujace/
arczi_88 - 2015-12-10, 18:36
Raczej jej nie wyłączysz.
A nie dałoby rady zamontować tego pasa na tylnej kanapie na tej części 1/3? Czy masz niedzieloną? Chyba, że to dla kierowcy a nie pasażera?
Kulawy_Zabard - 2015-12-10, 18:46
Mam dzieloną kanapę ale raczej będzie złożona. Bo będzie wózek iwal. z tyłu.
arczi_88 - 2015-12-10, 18:49
No a jakbyś złożył 2/3 oparcia to nie wejdzie? Większość takich wózków też można szybko złożyć i wyjąć kółka. Wtedy pasażer na 1/3. Spróbuj tak na sucho
route2000 - 2015-12-10, 19:08
Albo wyciągnąć (odłączyć) kostkę pod siedzeniem, która jest zasilana poduszka boczna, to z kolei ECU może zasygnalizować błąd. Nie wiem, czy jakoś można oszukać poprzez zakładanie np. rezystora w obwód poduszki bocznej.
Warto zainteresować się działaniem wyłącznika, który dezaktywuje poduszkę powietrzną na desce rozdzielczej po stronie pasażera (schemat działania czy coś tam).
Kulawy_Zabard - 2015-12-10, 19:11
Ten wózek jest duży i koła się nie ściągają chyba że ma się zestaw młodego technika. No ale co do przymiarki to w salonie bo mój DD dopiero styczeń luty zobaczę
Kulawy_Zabard - 2015-12-10, 19:13
W ostateczności pasa piersiowego nie będę zakładać.
arczi_88 - 2015-12-10, 19:17
Aa no chciałem rozważyć wszystkie możliwości
Chyba faktycznie zostanie wypięcie tej kostki pod siedzeniem. Z tym, że nie bawiłbym się w rezystroki tylko wpinał z powrotem po podróży.
Kulawy_Zabard - 2015-12-10, 19:25
Dziękuję za podpowiedzi i propozycje.
Będę się bawił jak będzie DD w domu i potrzeba wyjazdu.
W salonie powiedzieli że mogą mi dać fotel bez poduchy.
Troszkę mija się z celem bo nie będzie zabezpieczenia jak będzie przewożona "normalna osoba" znaczy zdrowa.
jas_pik - 2015-12-10, 19:48
Z tego co się rozeznaję po schematach to zamiast rozpinania wtyczki pod fotelem bezpieczniej i wygodniej będzie włożyć w szereg wyłącznik wyprowadzony oczywiście na konsolę lub obudowę tunelu.
route2000 - 2015-12-10, 19:50
jas_pik napisał/a: | Z tego co się rozeznaję po schematach to zamiast rozpinania wtyczki pod fotelem bezpieczniej i wygodniej będzie włożyć w szereg wyłącznik wyprowadzony oczywiście na konsolę lub obudowę tunelu. |
To będzie najbardziej rozsądne rozwiązanie....
Kulawy_Zabard - 2015-12-10, 20:42
jas_pik, Dziękuje za pomysł, tylko czy mi to by zrobili w serwisie czy bym musiał na własną rękę zrobić.
jas_pik - 2015-12-10, 22:23
Zrobi Ci to każdy kumaty elektryk, ale w nowym samochodzie proponowałbym aby zrobili Ci to w ASO - zapłacisz może 2x drożej ale na pewno będzie bezpieczniej - użyją wtedy oryginalnego wyłącznika jak do wyłączania poduszki pasażera.
kali - 2015-12-11, 18:48
ASO nie zaingeruje w układ SRS. Wyłączania poduszek jest bez sensu.
jas_pik - 2015-12-11, 19:22
kali napisał/a: | ASO nie zaingeruje w układ SRS. Wyłączania poduszek jest bez sensu. |
Czyżby naprawdę było bez sensu?
To jak wyjaśnisz istnienie takiego wyłącznika ?
Mówimy dokładnie o tym samym tylko dla poduszki bocznej - w szczególności dla osób z inwalidztwem.
Jeśli ASO nie będzie chciało tego robić to są specjalistyczne firmy zajmujące się adaptacją samochodów dla potrzeb inwalidów - mówimy o właśnie takiej sytuacji.
Producent dopuszcza takie rozwiązania - ale bezpieczniej będzie użyć do tego właśnie takiego wyłącznika jak do poduszki przedniej.
kali - 2015-12-11, 21:19
Przecież wiesz dlaczego ta konkretnie jest wyłaczana masz to też wyjaśnione w instrukcji i na naklejce. A bocznych jak nie potrzebujesz to nie kupujesz. W samochodzie tej klasy masz wybór.
arczi_88 - 2015-12-11, 21:29
Eeeeeeee nie masz wyboru? Montują je od podstawowych wersji w standardzie
jas_pik - 2015-12-11, 22:28
kali napisał/a: | Przecież wiesz dlaczego ta konkretnie jest wyłaczana masz to też wyjaśnione w instrukcji i na naklejce. |
Przecież napisałeś że jest to niemożliwe - wskazałem że jednak jest. I wyjątkowych przypadkach ma to sens ( tak jak w zadanym pytaniu w tym poście)
kali napisał/a: | A bocznych jak nie potrzebujesz to nie kupujesz. W samochodzie tej klasy masz wybór. |
Nie masz wyboru - są w standardzie, ale czasami istnieje konieczność ich wyłączenia, w standardzie wyłącznik taki nie jest opcją standardową - możliwy jest wyłącznie na indywidualne zamówienie - jeśli nie u importera to u specjalisty - firmy zajmującej się dostosowywaniem do potrzeb indywidualnych - cbdu
kali - 2015-12-12, 09:33
jas_pik, Nie przesadzaj ponoszę odpowiedzialność za to co napisałem a nie za to co ty zrozumiałeś. Więc wskaż mi miejsce gdzie napisałem że to niemożliwe? Firmy które robią zabudowy zmieniają konfigurację w wypadku Daci CLIP-em. Po prostu wyrzucasz dane poduszki z konfiguracji na stałe. Jak nie masz dostępu do przyrządu konstruktora to musisz kombinować. Ale w najnowszych konstrukcjach kodowanie idzie on-line i ochrona komponentów nie pozwoli ci zrobić innego kodowania czy też podmiany sterownika na inny niż nowy. Dlatego też auto do przeróbki zamawiasz z konkretną konfiguracją poduszek w fabryce. A układ SRS da się oszukać czasem prosto rezystorem czasem musisz pokombinować jeszcze z dodatkowym kondensatorem. Sam w poprzednim aucie wyłączyłem boczne poduszki po tym jak wymieniłem sobie fotele na kubełkowe w poprzednim aucie.
ASO wież mi nie zaingeruje w układ SRS robiąc w nim niedopuszczalne przeróbki. Czytaj że zrozumieniem.
kali - 2015-12-12, 09:41
arczi_88 napisał/a: | Eeeeeeee nie masz wyboru? Montują je od podstawowych wersji w standardzie |
Ale nie boczne w Daci. Wymagane przepisami w tej chwil są dwie przednie. O ile mnie pamięć nie myli.
arczi_88 - 2015-12-12, 10:22
Ok skoro tak twierdzisz proponuję tylko wejść na dacia.pl i obejrzeć standardowe wyposażenie każdego modelu i każdej jego wersji. Kiedyś może boczne poduchy były w opcji.
kali - 2015-12-12, 13:28
Autor nie podał rocznika swojego autka :) CLIP wyłączy obie boczne. Zresztą ją nie mam dobrego zdania o poduszkach bocznych. Piszę z doświadczenia. ;)
Kulawy_Zabard - 2015-12-12, 13:34
Nie wiedziałem że moje pytanie rozgrzeje taką dyskusję
kali, A rocznik podałem w wypowiedzi
kali - 2015-12-12, 13:55
Każda dyskusja to rozwój więc spoko. Tak jak pisałem jakąkolwiek ingerencja w układ SRS jest zabroniona. Co wcale nie znaczy że nie da się tego wykonać. Clipem możesz wyłączyć na stałe obie boczne zmieniając konfigurację auta. Wtyczki nie zdejmiesz bo w takim przypadku wyskoczył ci błąd na desce, a w większości przypadków oznacza to całkowite wyłączenie układu SRS. Więc w razie W nie zadziała nic. Pozostaje ci tylko próbowanie na początek rezystor 3-3,5 ochma jak nie pomoże to dodaj kondensator 2 micro.
Możesz też na złomie kupić taki wyłącznik jak do pasażer i go zamontować do fotela.
route2000 - 2015-12-13, 18:30
Albo taki wyłącznik do podgrzewania foteli i umieścić z boku fotela, będzie działał jako wyłącznik poduszki bocznej. Będzie wyglądało elegancko...
kali - 2015-12-13, 23:44
route2000 napisał/a: | Albo taki wyłącznik do podgrzewania foteli i umieścić z boku fotela, będzie działał jako wyłącznik poduszki bocznej. Będzie wyglądało elegancko... |
Ta i o wygenerowania błędu przez sam wyłącznik pomyślałeś?
route2000 - 2015-12-14, 08:46
kali napisał/a: | route2000 napisał/a: | Albo taki wyłącznik do podgrzewania foteli i umieścić z boku fotela, będzie działał jako wyłącznik poduszki bocznej. Będzie wyglądało elegancko... |
Ta i o wygenerowania błędu przez sam wyłącznik pomyślałeś? |
Chodziło mi o taki wyłącznik zamiast wyłącznika obrotowego do dezaktywacji poduszki pasażera. Oczywiście, że pomyślałem o likwidacji błędu poprzez dodanie rezystora i kondensatora jak sam to proponowałeś dwa posty wyżej.
kali - 2015-12-14, 10:07
A jak połączysz to wszystko do tego konkretnie wyłącznika od ogrzewania?
laisar - 2015-12-14, 10:26
Kulawy_Zabard napisał/a: | Czy można wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera boczną w Dacii Daster? |
Wyłącza się automatycznie wraz z wyłączeniem przedniej poduszki pasażera.
Dodatkowo przestaje działać system kontroli zapięcia pasa pasażera oraz jego napinacz.
Działanie przełącznika można przeprogramować - np żeby wyłączał właśnie tylko tę boczną poduszkę pasażera.
ASO jest w stanie i powinno móc to zrobić, bo ten sposób wykorzystuje po prostu dostępne opcje komputera poduszek i niczego nie majstruje przy samym układzie.
Jeśli jednak żadne się tego nie podejmie, to można spróbować w jakimś niezależnym warsztacie zajmującym się elektroniką - porządny powinien posiadać odpowiednie narzędzia i poradzić sobie z taką konfiguracją bez większych problemów.
Co do dodatkowych przełączników - biorąc pod uwagę niechęć ASO do instalacji opcji zgodnych nawet w 99% ze specyfikacją fabryczną (np mat grzewczych w fotelach), to jest niemal pewne, że tym bardziej nie znajdzie się żadna placówka na tyle odważna, by dokonać tak poważnej przeróbki.
I poniekąd słusznie...
Mimo wszystko, od strony technicznej także powinno być to możliwe, ale oryginalny wyłącznik się do tego nie nadaje - zawiera już w sobie oporniki, jednak o niewłaściwych wielkościach. Oporność każdej z poduszek, mierzona w odpowiedniej wtyczce (dla bocznych: pod fotelami), to wg serwisówki 1,3 do 5,2 oma. Natomiast przełącznik ma 100 omów w pozycji "OFF" i 400 omów w "ON". (Wcale też nie jest wpięty pomiędzy poduszkę i komputer - ani szeregowo, ani równolegle, tylko zupełnie niezależnie).
Podsumowując: najlepiej i najprościej zrobić to przez odpowiednią konfigurację obsługi fabrycznego wyłącznika poduszki pasażera przez komputer poduszek.
eplus - 2015-12-14, 18:26
Opcje można przestawić, tylko czy nie ma jakiegoś błędu w tłumaczeniu opisu? A może te opcje to "wydmuszka" i choć się zmienią i zapamiętają, to żadnej zmiany w działaniu nie będzie?
Jakiś kamikadze powinien to przetestować.
jas_pik - 2015-12-14, 22:11
laisar napisał/a: | Wyłącza się automatycznie wraz z wyłączeniem przedniej poduszki pasażera.
Dodatkowo przestaje działać system kontroli zapięcia pasa pasażera oraz jego napinacz.
|
Ale to o to chodziło .
I to chyba jest najlepsze wyjście dla tego problemu.
Warto wiedzieć- bo nigdzie o tym nie ma mowy ( jedynie o wyłączeniu przedniej poduszki)
laisar - 2015-12-15, 01:06
jas_pik napisał/a: | to o to chodziło |
No nie do końca - wątkotwórca chciałby, jak rozumiem, wyłączyć najlepiej jedynie boczną poduchę.
Natomiast wyłączenie jej razem z przednią faktycznie jest najprostsze.
Kulawy_Zabard - 2015-12-20, 11:20
Witam
Dziękuje za podpowiedzi, nie odzywałem się pilnie "słuchałem" czytałem posty co mają do powiedzenia inni bardziej zaawansowani w motoryzacji.
Na odpowiedz z salonu w Długołęce którą mi udzieliła Pani Monika Specjalista ds. Sprzedaży.
Cytat: | Niestety nie ma możliwości zamontowania włącznika i wyłącznika poduszki powietrznej.
Jedynie co to można całkowicie dezaktywować poduszkę ale to tylko jeśli wystosujemy oficjalne pismo do producenta ze w związku z przewożeniem osoby niepełnosprawnej prosimy o dezaktywacje poduszki.
Wtedy tylko możemy to zrobić. |
Postanowiłem, że poduszki zostają.
Teraz jest następne pytanie jak odłączę wtyczkę pod siedzeniem to będzie tylko komunikat, że coś jest z nie tak z poduszka czy sygnał dźwiękowy albo auto nie ruszy?
Proszę się nie śmiać jestem kompletnym laikiem w tych sprawach.
laisar - 2015-12-20, 12:11
Kulawy_Zabard napisał/a: | jak odłączę wtyczkę pod siedzeniem to będzie tylko komunikat, że coś jest z nie tak z poduszka |
Tak - zaświeci się kontrolka poduch na tablicy wskaźników, ale nie będzie żadnych innych efektów.
(Ale trochę się jednak dziwię - wyłączenie tej bocznej poduchy w pełni legalny i technicznie poprawny sposób przewidziany przez producenta naprawdę jest aż tak nieakceptowalne, że warto kombinować z wtyczkami???).
arczi_88 - 2015-12-20, 12:33
Aż poszedłem do garażu, po odpięciu tej nieszczęsnej wtyczki zaświeciła się tylko pomarańczowa kontrolka poduszki, nic nie piszczy, auto jeździ
Kulawy_Zabard - 2015-12-20, 12:53
Aha czyli wystarczy wyłączyć i pojechać.
Rozumiem, że wtyczki były odpinane na wyłączonej stacyjce.
Pierwsze testy dopiero w styczniu
Ale pasy już mam widać że są dobrze zrobione profesjonalnie.
arczi_88 - 2015-12-20, 13:27
Tak na wyłączonej. Sama ona nie siedzi specjalnie ciasno a na zdjęciu widać tą czarną wajchę - ona wszystko zabezpiecza i dociska.
Karenzo - 2015-12-20, 13:39
kabel przymocowany jest na trytytkach wystarczy przeciąć 1-2 aby mieć luz
|
|