DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Kupuję nową Dacię Sandero Stepway TCe 90 S&S LPG fabrycz

uzikojtek - 2016-04-10, 23:20
Temat postu: Kupuję nową Dacię Sandero Stepway TCe 90 S&S LPG fabrycz
Witam,
Kupuję nową Dacię Sandero Stepway s silnikiem TCe 90 S&S z gazem fabrycznym.
Dwa pytania, co powiecie o tym silniku i o LPG fabrycznej?
Słyszałem, że nie jest najlepsza.

Karenzo - 2016-04-10, 23:43

jeżeli się znasz to nie warto
jeżeli się nie znasz to warto


Największym zaletą tego rozwiązanie jest poprawność instalacji i kalibracji . Natomiast efekty są jak najbardziej do skopiowania na rynku wtórnym przy odpowiedniej wiedzy właściciela czego i od kogo wymagać .

Natomiast dostępna dokumentacja producenta do Fabrycego rozwiązania jest niewątpliwym atutem .

arnold - 2016-04-11, 01:13

Jeżdzę i nie narzekam. Tylko na razie 2000 km...

Co do dokumentacji to ma ktoś jakieś dojście? Interesują mnie warunki przełączania na gaz i takie tam.

mbar - 2016-04-11, 04:37

Też mam fabryczny LPG i jak na razie jest OK.

Co do przełączenia, to jeździłem ostatnio z podłączonym OBD i na LPG silnik przełączył się, gdy temperatura cieczy osiągnęła 55 stopni. Reduktor pewnie był chłodniejszy o parę stopni -- zgaduję, że mógł mieć koło 50 st. To było ze startu zimnego (pierwsze uruchomienie danego dnia).
Instalacja ma włączony ciepły start i następne przełączenia są znacznie szybciej.

Dzida - 2016-04-11, 20:34

Panowie, jak tam spalanie LPG (może być w cyklu mieszanym)?
arnold - 2016-04-11, 22:08

U mnie 8 litrów na 100 przy lekko cieżkiej nodze.
mbar - 2016-04-12, 07:29

7 - 7,5 LPG na autostradzie (tempomat na 110 km/h).
Dzida - 2016-04-12, 15:59

Czyli przy dzisiejszych cenach LPG, jeździcie praktycznie za darmo (ok.10 PLN/100 km).
route2000 - 2016-04-13, 07:13

Dzida, to raczej mało realne, bo trzeba jeszcze doliczyć cenę benzyny na rozruch i mnie to wyszło 18 PLN za 100 km (średni przejazd). Ponadto take zużycie paliwa na autostradzie podane przez kolegę mbar to chyba wyczytane z kompa, który nigdy nie podaje prawdziwego zużycia, bo jest obliczany dla benzyny, więc należy doliczyć jakieś 15-20% więcej dla LPG.
Ponadto ceny paliw będzie powoli rosła w górę... :-(

mbar - 2016-04-13, 07:45

Przy instalacji fabrycznej nie ma komputera pokazującego spalanie. Podałem spalanie z dystrybutora z tankowania do pełna, tu masz dokładne dane (7,12):

http://www.autocentrum.pl...gan/1999834570/

route2000 - 2016-04-13, 08:41

To jeszcze nie wiele pokazuje...
Nie masz tam ustawionego średniego kosztu na 100 km.
Jak przejedziesz wiele tys.km to wtedy Ci pokaże, bo z dwóch tankowań to nie wskaże takiego zużycia paliwa. Jesteś jeszcze na dotarciu, więc jeździsz oszczędniej..
Lepsze statystyki daje motostat. ;-)

mbar - 2016-04-13, 13:07

Wiadomo, jeszcze za mało danych.
Tak, motostat niby lepszy, ale już od dawna używam autocentrum i się przyzwyczaiłem.

olek1972 - 2016-04-13, 16:01

A jak trochę w tej kwestii
Też mam Logana MCV z LPG fabrycznym, świeżo odebrany.
Przed wyjazdem z salonu Dealer powtarzał chyba ze dwa razy. Panie Aleksandrze, pierwsze 1800 kilometrów na benzynie. Później można śmigać na gazie. Na razie mam 500 kilometrów, Dalej jeździć na benzynie czy przełączyć na gaz?
To opóźnienie w eksploatacji było zalecane z pewnością w wypadku instalacji dokładnej w ASO. Tak pisali z Landi Renzo co tłumaczyli długim okresem dostosowania się komputera sterującego pracą silnika. Może w fabrycznym LPG nie ma tego problemu? Instrukcja obsługi nic nie wspomina o karencji LPG?

Kolego "mBar", jak było u Ciebie. Od razu LPG czy początek eksploatacji na benzynie? Coś Dealer wspominał w tej kwestii

Karenzo - 2016-04-13, 20:51

tu jest dokładnie tak samo .
sterownik dostraja nastawy , można jeździć na lpg po prostu dłużej będzie się dostrajał

mbar - 2016-04-14, 07:01

olek1972 napisał/a:
Kolego "mBar", jak było u Ciebie. Od razu LPG czy początek eksploatacji na benzynie? Coś Dealer wspominał w tej kwestii


Nic nie wspominał. Można od razu. Ale ok. 500 km zrobiłem na benzynie, ciekawiło mnie spalanie.
Druga sprawa: sterownik silnika faktycznie zapamiętuje korekty długookresowe, więc przejechanie kilkuset kilometrów na początku na benzynie to dobry pomysł. Poza tym przy każdej instalacji LPG warto co parę tys km pojeździć trochę na benzynie, żeby rozruszać układ zasilania benzyną.

Karenzo - 2016-04-14, 09:54

o to sie nie martw , debilny sterownik po wyłączeniu silnika 2 razy w trakcie rozgrzewania wtryskiwaczy wchodził w stan awaryjny i nie odpala lpg.
Jedyny sposób żeby go zresetować to wyjąć bezpiecznik lub odczekać 30 min .
Tak więc na benzynie pojeździsz nie raz .

mbar - 2016-04-14, 10:37

Pamiętam Twoje posty z lpg-forum :)
Mixolydian - 2016-04-14, 21:32

Mam Sandero Stepway dokładnie w takiej konfiguracji jak Ty będziesz miał tzn z fabrycznym LPG.

Samochód odebrany z salony 18 marca 2016 i na chwilę obecną (czyli niecały miesiąc) ma już przejechane 5000 km . Pierwszy bak na benzynie później jazda na LPG - jak do tej pory jestem bardzo zadowolony.

renaultuser - 2016-04-18, 10:56

to ma sens, ponieważ ecu benzynowy ma już swoje nastawy fabryczne ale nie ma identycznych silników nawet w dwóch identycznych modelach. Po tym czasie należałoby wystroić lpg od nowa, aby mieć pewność prawidłowych nastawów.
uzikojtek - 2016-06-06, 11:17

Odnośnie spalania, to moja Sandero spala trochę więcej. Cały czas praktycznie jeździłem z klimą i średnio wychodzi 8,5 l na 100 km gazu czy to jadę 110 po autostradzie czy 70, 80 po zwykłych drogach.
Nanouser - 2016-06-06, 14:45

uzikojtek, wolnossący odpowiednik Twojego silnika, czyli 1,4 16v w mojej megance spalał w jeździe po mieście średnio 8,5 litra benzyny. W trasie palił 6,5.
TCE90 na benzynie w trasie przy prędkości 90 pali w clio około 4 litry, przy 120 około 6l (chwilowe spalanie z komputera).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group