|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - błąd P0380 - świece żarowe
fotolabor - 2016-10-06, 12:11
Witam ,wszystkich .Pewnego razu na kilka sekund zapaliła się lampka świec żarowych .Samochód zachowywał się normalnie nic się nie działo żadnych spadków mocy ,zapala od ręki .Nabyłem ELM 327
za pomocą programu Torque przeskanowałem błędy wyskoczył błąd P0380 świece żarowe co zatem idzie spróbowałem go skasować niestety nie dało się .W sklepie gdzie nabyłem ELM 327 poradzono mi abym użył programu Piston niestety to samo .Podjechałem do warsztatu powiedziano mi ,że może to być
błąd oczkujący jak chce to zostawić auto przeczyszczą styki zasilające świece żarowe sprawdzą cały obwód , jakieś 300 zł. W tym podłączenie komputera .Może ktoś mądre słowo powie .
kali - 2016-10-06, 14:43
Prawdopodobnie któraś ze świec szwankuje. Zmierz czy do każdej dochodzi napięcie i jej opór powinno być okoł 0,9ohma.
matucha - 2016-10-06, 14:48
A świece w ogóle kiedykolwiek zmieniałeś już?
fotolabor - 2016-10-06, 14:54
kali napisał/a: | Prawdopodobnie któraś ze świec szwankuje. Zmierz czy do każdej dochodzi napięcie i jej opór powinno być okoł 0,9ohma. |
Ok dzięki napięcie chyba 12 V ?
Kurde najgorzej ,że szybko się robi ciemno idę do pracy trochę ciemno wracam jeszcze gorzej ,będę musiał urwać jakąś sobotę ,świec jeszcze nie wymieniałem samochód cztery lata.
matucha - 2016-10-06, 15:27
fotolabor napisał/a: |
Ok dzięki napięcie chyba 12 V ? |
Będzie nieco ponad 12V - tyle samo co na zaciskach akumulatora ( przy zał. grzaniu świec ).
fotolabor napisał/a: | Kurde najgorzej ,że szybko się robi ciemno idę do pracy trochę ciemno wracam jeszcze gorzej ,będę musiał urwać jakąś sobotę ,świec jeszcze nie wymieniałem samochód cztery lata. |
Powoli mógłbyś się i tak przymierzyć do wymiany. U mnie w dci po 5 latach grzała już praktycznie tylko jedna i to kiepsko.
kali - 2016-10-06, 16:00
Liczącz spadki napięcia to raczej 12V bym się nie spodziewał. A jak pada jedną to i tak wymienia się komplet. Taka zasada.
matucha - 2016-10-06, 16:37
kali napisał/a: | Liczącz spadki napięcia to raczej 12V bym się nie spodziewał. |
Tyle, że naładowany akumulator w dobrym stanie ma 12,5 - 13V. Podczas pracy silnika na instalacji powinno być powyżej 14V.
kali - 2016-10-06, 18:18
Świece w tym silniku są na 11V, wiesz dlaczego?
fotolabor - 2016-10-06, 22:18
"kali"Świece w tym silniku są na 11V, wiesz dlaczego?
jeżeli tak jest to dlatego ,że w chwili rozruchu następuje spadek napięcia w całej instalacji.
fotolabor - 2016-10-06, 22:48
Ciekawe ,że jedne świece są na 11V a drugie 4,4 V też do tego samego silnika?
http://www.czesciauto24.p...ster-2010/5389#
matucha - 2016-10-07, 09:03
fotolabor napisał/a: | "kali"Świece w tym silniku są na 11V, wiesz dlaczego?
jeżeli tak jest to dlatego ,że w chwili rozruchu następuje spadek napięcia w całej instalacji. |
Nie do końca. Akurat w tym aucie są takie świece, ale są i 7V i 11V i 11,5V i 12V.
To akurat kwestia wg mnie bardziej tego, kto jak silnik po prostu zaprojektował.
Ale faktycznie nie będzie tam napięcia takiego, jak na instalacji - pospieszyłem się
fotolabor - 2016-10-07, 10:33
DUSTER dci 110 KM 4x4 2012 r na podstawie VIN napięcie świec żarowych 4,4 V
|
|