|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Duster w Automaniaku
Cav - 2016-10-23, 16:33 Temat postu: Duster w Automaniaku Jednym z bohaterów dzisiejszego odcinka Automaniaka był Duster,
Wersja zapewne tce 4x4, po tuningu off-road za 7 tys.
Rywalizował z Uazem i Ładą Nivą.
I niestety poległ na całej linii, mimo że zadania nie były specjalnie trudne.
Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów.
I tu ukłon w stronę dacio-klakierów, którzy w tym ostatnim elemencie nie widzieli nic zdrożnego.
Jarek Maznas, który powoził Dusterem niestety się z nimi nie zgadza - ale widocznie jest narzekaczem i nie miałby po co wchodzić na forum, bo przecież żadnej winy po stronie Dacii być nie może, to jest jasne jak słońce....
jas_pik - 2016-10-23, 17:41 Temat postu: Re: Duster w Automaniaku
Cav napisał/a: | Jednym z bohaterów dzisiejszego odcinka Automaniaka był Duster,
Wersja zapewne tce 4x4, po tuningu off-road za 17 tys.
Rywalizował z Uazem i Ładą Nivą. |
Porównanie totalnie bez sensu - jeśli porównywać jabłko do jabłka a nie jabłko do ziemniaka.
Powinni porównywać samochody chociaż zbliżone - czyli w wersji 4x4 Nissana Qashkaia i tak Skoda Yeti, czy też Kia Sprtage i oczywiście te wszystki pojazdy w wersji 4x4 . Wybór Łady i Uaz jako samochodów o zupełnie innej konstrukcji napędu świadczy źle o twórcach tego typu programów
Cav napisał/a: | I niestety poległ na całej linii, mimo że zadania nie były specjalnie trudne.
Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów. |
Gdyby własnie porównywano jabłko do jabłka - czyli pojazdów wyżej wymienionych wynik byłby zupełnie inny.
Ponieważ porównanie takie zrobiłem na swoim małym torze testowym na swojej hacjendzie to dlatego wybrałem Dustera i chwalę go za taka krótką skrzynię na 1 która sprawdza się właśnie na trudnych trasach.
A ESP - trzeba pamiętać o wyłączaniu bo ono z automatu jest aktywne po każdym wpięciu biegu. ( no chyba że sobie coś przeprogramowałem CLIPEM). Ale to dlatego żeby zawsze kierowcę wyprowadzić z niebezpiecznej sytuacji na drodze. Jeśli ktoś chce jeździć wyłącznie w terenie to musi te wszystkie opcje ustawić pod swoja jazdę a nie narzekać że mu się coś bez przerwy włącza mimo że on nie chce.
W każdym razie można w dość duży sposób sobie ustawić CLIP-em możliwości załaczania ESP.
Cav - 2016-10-23, 18:37 Temat postu: Re: Duster w Automaniaku
jas_pik napisał/a: | Cav napisał/a: | Jednym z bohaterów dzisiejszego odcinka Automaniaka był Duster,
Wersja zapewne tce 4x4, po tuningu off-road za 17 tys.
Rywalizował z Uazem i Ładą Nivą. |
Porównanie totalnie bez sensu - jeśli porównywać jabłko do jabłka a nie jabłko do ziemniaka.
Powinni porównywać samochody chociaż zbliżone - czyli w wersji 4x4 Nissana Qashkaia i tak Skoda Yeti, czy też Kia Sprtage i oczywiście te wszystki pojazdy w wersji 4x4 . Wybór Łady i Uaz jako samochodów o zupełnie innej konstrukcji napędu świadczy źle o twórcach tego typu programów
|
Kryterium była cena i 4x4, pewnie mogli dorzucić Vitarę, ale ona nie miała żadnych szans ze względu na bylejaki prześwit, a to zupełnie nie był odcinek asfaltowy.
Z tego samego powodu porównanie do w/w tez nie wchodziło w rachubę, bo zdolności terenowych nie mają żadnych - to są crossovery, a nie tanie suvy jak Duster.
Duster w standardzie też miałby kłopoty, ten w programie był o 6 cm podniesiony, ze snorkelem i możliwościami brodzenia dwa razy lepszymi.
Ale chyba zapomnieli o lepszych gumach - wyraźnie się ślizgał.
Dobór był chyba właśnie wg ceny, podali że nowa Niva kosztuje 51, Duster 53 a Uaz 58 tys.
Oczywiście fajnie byłoby gdyby poszli za ciosem i zrobili porównanie tanich suvów/crossoverów 4x4.
Ale to i tak było lepsze niż zeszłotygodniowe testy limuzyn za pół mln.
jas_pik napisał/a: |
Cav napisał/a: | I niestety poległ na całej linii, mimo że zadania nie były specjalnie trudne.
Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów. |
Gdyby własnie porównywano jabłko do jabłka - czyli pojazdów wyżej wymienionych wynik byłby zupełnie inny.
Ponieważ porównanie takie zrobiłem na swoim małym torze testowym na swojej hacjendzie to dlatego wybrałem Dustera i chwalę go za taka krótką skrzynię na 1 która sprawdza się właśnie na trudnych trasach.
A ESP - trzeba pamiętać o wyłączaniu bo ono z automatu jest aktywne po każdym wpięciu biegu. |
Ono się samo wyłączyło przy jakiejś tam szybkości w kamieniołomie, więc to nie ten problem.
Co do jedynki - nikt do niej nie ma pretensji, problem jest taki, że zesputo resztę skrzyni przy okazji - i efekt jest jaki jest.
Słaby po prostu.
Dar1962 - 2016-10-23, 18:55
problem tkwi głównie w oponach - na tych , w które był obuty (prawdopodobnie conti cross contact) w takim terenie za szybko się nie pojedzie, drugi problem, to brak reduktora (pozostałe go miały) DD to nie jest auto terenowe i nie wiem, co miał udowodnić test w takim zestawieniu
Marek1603 - 2016-10-23, 19:00 Temat postu: Re: Duster w Automaniaku
Cav napisał/a: |
Ale chyba zapomnieli o lepszych gumach - wyraźnie się ślizgał. |
A to jest podstawa jak chcesz jeździć w terenie.
Ciekaw jestem czy wszystkie były chociaż na porównywalnych modelach opon.
Po dzisiejszym przejeździe uważam moje Yokohamy za dobry wybór i kompromis pomiędzy asfaltem, a terenem. Zwłaszcza tym wąwozem pełnym błota, z którego nie widać było dachu i późniejszym zjazdem w kolejny jar.
Dar1962 - 2016-10-23, 19:02 Temat postu: Re: Duster w Automaniaku
Marek1603 napisał/a: |
Ciekaw jestem czy wszystkie były chociaż na porównywalnych modelach opon. |
No jak były, jak nie były? UAZ miał klocki jak w ciągniku Ursus.
Marek1603 - 2016-10-23, 19:11
Tak też podejrzewam więc i cały dalszy test jest o kant d...y rozbić.
jas_pik - 2016-10-23, 20:28 Temat postu: Re: Duster w Automaniaku
Cav napisał/a: |
Kryterium była cena i 4x4, pewnie mogli dorzucić Vitarę, ale ona nie miała żadnych szans ze względu na bylejaki prześwit, a to zupełnie nie był odcinek asfaltowy. |
I sam potwierdzasz że inne 4x4 w podobnym obszarze cebnowym nie mogły stanąć w szrnkach. A UAZ i NIVA mają zupełnie inny układ przeniesienia napędu bo maja reduktory - dlatego tego nie można porównywać . A różnice opn to już totalny odlot.
Cav napisał/a: | Dobór był chyba właśnie wg ceny, podali że nowa Niva kosztuje 51, Duster 53 a Uaz 58 tys. |
Zaraz -przecież napisałeś że Duster został podrasowany kwotą 19 000 zł .
W tym momencie cenowo jesteśmy na pozycji biednych wersji Skody/Kii/Suzuki . A że ich prześwit jest śmieszny to zupełnie inna bajka.
Cav napisał/a: | Co do jedynki - nikt do niej nie ma pretensji, problem jest taki, że zesputo resztę skrzyni przy okazji - i efekt jest jaki jest.
Słaby po prostu. |
Nikt nigdy nie pisał że Duster jest dobrym samochodem na autostrady. Jest idealny na polne drogi i lekki teren w odróźnieniu od innych SUV-ów które nimi nie są bo żaden z konkurentów w podobnym obszarze cenowym i 4x4 nie ma podobnego prześwitu jak Duster ( albo lepiej jak Sanderka Stepway). Ale coś za coś - skrzynia jest jaka jest po to aby jednak zachowanie w jeździe terenowej ( bez reduktora) było w miarę poprawne. I takie jest .
wat - 2016-10-23, 20:43
podrasowany na 19 czy 17 tysi i w tej kwocie zabrakło na choc toche lepsze gumy to jakaś kpina
Cav - 2016-10-23, 21:19
Dar1962 napisał/a: | problem tkwi głównie w oponach - na tych , w które był obuty (prawdopodobnie conti cross contact) w takim terenie za szybko się nie pojedzie, drugi problem, to brak reduktora (pozostałe go miały) DD to nie jest auto terenowe i nie wiem, co miał udowodnić test w takim zestawieniu |
Na pewno udowodnił, że w Dusterze jest dużo do poprawy, a elektronika i mechanika powinna być robiona z głową.
BTW: Łada też chyba jechała na seryjnych oponach.
Cav - 2016-10-23, 21:25 Temat postu: Re: Duster w Automaniaku
jas_pik napisał/a: |
Nikt nigdy nie pisał że Duster jest dobrym samochodem na autostrady. Jest idealny na polne drogi i lekki teren w odróźnieniu od innych SUV-ów które nimi nie są bo żaden z konkurentów w podobnym obszarze cenowym i 4x4 nie ma podobnego prześwitu jak Duster ( albo lepiej jak Sanderka Stepway). Ale coś za coś |
No właśnie niekoniecznie.
Nikt nie oczekuje od Dustera super zachowania się na autostradach.
Ale po co psuć coś co było lepsze, czymś gorszym?
Jeździłem wersją 4x2 i jej zachowanie na autostradzie jest po prostu wyraźnie lepsze, więc nie było żadnego powodu żeby to zepsuć.
Ty może nie oczekujesz samochodu uniwersalnego, ale ja tak, więc oczekuję że samochód będzie maksymalnie (za daną cenę) dobry w każdych warunkach - więc, że nikt go nie będzie psuł bez potrzeby swoimi bezsensownymi innowacjami.
Już powoli się z ich części wycofują - np. z otwierania szyb na konsoli środkowej, klaksona w gałce świateł, pakowania na siłę koła zapasowego do środka bagażnika, to może i kiedyś wycofają się z popsucia całej skrzyni z racji poprawienia biegu pierwszego.
I wcale nie musi być coś za coś, żeby poprawić jedną rzecz, wcale nie trzeba zepsuć drugiej.
majkel - 2016-10-24, 10:26
Cav, możesz podać, który to sezon i numer odcinka Automaniaka ?
Chętnie bym obejrzał .
jas_pik - 2016-10-24, 11:00
Automaniak - seria 17, odcinek 4
Do obejrzenia w Playerze TVN za 5 dni.
Cav - 2016-10-24, 16:12
jas_pik napisał/a: | Automaniak - seria 17, odcinek 4
Do obejrzenia w Playerze TVN za 5 dni. |
Albo na bieżąco, w tygodniu, w TVN Turbo.
Piitubski - 2016-10-24, 19:32
W tym programie podano info, że pakiet offroad zwiększa prześwit i głębokość brodzenia dwukrotnie. Skąd oni wzięli te dane?
Cav - 2016-10-25, 17:33
Piitubski napisał/a: | W tym programie podano info, że pakiet offroad zwiększa prześwit i głębokość brodzenia dwukrotnie. Skąd oni wzięli te dane? |
Mówili o tym pakiecie za 7 tys, nie o popierdółce którą szumnie nazywa w ten sposób ASO.
To jest oferta jednego z poznańskich tunerów.
Ogłaszał się też na grupie.
Widuję czasem to auto na mieście - wygląda zajebiście, te cm widać od razu.
Tyle że jest przez widoczne elementy zawieszenia nieco pokraczne na dole.
Dokładniej to ci:
http://overlimit.com/pl/p...-overlimit.html
PiotrWie - 2016-10-25, 20:15
Ale w ich ofercie jest podniesienie prześwitu o 60 mm, a nie o 210 Dwukrotne zwiększenie prześwitu w Dusterze to już by chyba był monster car.
Marcinbzyk - 2016-10-25, 20:48
Takiego podniesienia (210) nie zniosą przeguby i półosie za krótkie.
Cav - 2016-10-25, 21:40
Marcinbzyk napisał/a: | Takiego podniesienia (210) nie zniosą przeguby i półosie za krótkie. |
Ale o co chodzi, jakie 210?
Przecież wyraźnie pisałem, że chodzi o podniesienie o 6 cm.
Pitubski też pisał o 2 rzeczach:
-zwiększeniem prześwitu
-ORAZ dwukrotnym zwiększeniem głębokości brodzenia (z 35 na 70 cm).
Ktoś ma problemy z rozumieniem słowa pisanego?
PiotrWie - 2016-10-26, 07:22
Cav napisał/a: | Marcinbzyk napisał/a: | Takiego podniesienia (210) nie zniosą przeguby i półosie za krótkie. |
Ale o co chodzi, jakie 210?
Przecież wyraźnie pisałem, że chodzi o podniesienie o 6 cm.
Pitubski też pisał o 2 rzeczach:
-zwiększeniem prześwitu
-ORAZ dwukrotnym zwiększeniem głębokości brodzenia (z 35 na 70 cm).
Ktoś ma problemy z rozumieniem słowa pisanego? |
Napisał "prześwit i głębokość brodzenia"- spójnik "i" oznacza zwiększenie obu tych rzeczy dwukrotnie - co wydawało mi się niemożliwe. Tak własnie należy rozumieć "słowo pisane"
Karenzo - 2016-10-26, 08:39
gdzie suzuki jimmy w tym porównaniu ?
Marcinbzyk - 2016-10-26, 12:09
Słowo pisane w tym wypadku jest jednoznaczne.
keikan - 2016-10-26, 12:27
Nie oglądałem jeszcze odcinka, ale czytam dyskusję i interesuje mnie jedno.
Skoro ta testowana Dacia Duster miała być "tuningowana" przez tą znaną firmę i to za konkretną kwotę 7000 PLN to w tej wersji chyba od razu ma zmieniane opony na szersze i terenowe?
Przynajmniej tak wynika z opisu pakietu Adventure:
zwiększenie prześwitu o 60 mm
elementy przywracające geometrię zawieszenia
opony terenowe o większej średnicy
stalowa płyta osłonowa silnika
płyta montażowa wyciągarki zabudowana w przednim zderzaku
wyciągarka elektryczna 12V o uciągu 4500/9000 LBS ze sterowaniem bezprzewodowym
zestaw akcesoriów do wyciągarki
cna 6700 PLN (netto)
a tym bardziej jeśli była to full opcja czyli pakiet Overlimit za 7300 PLN (netto)
laisar - 2016-10-26, 12:39
Też nie oglądałem, ale choć bez względu na opony, prześwit i rodzaje testów za ograniczenie możliwości terenowych na pewno w jakiejś części odpowiada ESP, to jednak skrócona skrzynia może jedynie pomóc, nie zaszkodzić. Ewentualnie jej winą jest wciąż zbytnia długość, mimo skrócenia. W każdej terenowej sytuacji krótsze przełożenia są lepsze, dlatego w końcu stosuje się reduktory. Nawet red. Maznas pewnie o tym wie, więc jakoś nie przypuszczam, żeby krytykował dusterową "jedynkę" za to, że jest wyjątkowo krótka.
Cav - 2016-10-26, 15:58
laisar napisał/a: | Też nie oglądałem, ale choć bez względu na opony, prześwit i rodzaje testów za ograniczenie możliwości terenowych na pewno w jakiejś części odpowiada ESP, to jednak skrócona skrzynia może jedynie pomóc, nie zaszkodzić. Ewentualnie jej winą jest wciąż zbytnia długość, mimo skrócenia. W każdej terenowej sytuacji krótsze przełożenia są lepsze, dlatego w końcu stosuje się reduktory. Nawet red. Maznas pewnie o tym wie, więc jakoś nie przypuszczam, żeby krytykował dusterową "jedynkę" za to, że jest wyjątkowo krótka. |
Coście się tak uparli na tą jedynkę, jak pragnę zdrowia?
Skrzynia składa się z 6 biegów, a nie tylko z jednego, o którym każdy dacio-klakier fanzoli bez opamiętania !!!!
Krytykował skrzynię po wyścigu na czas, w którym trzeba było cisnąć ile się dało, więc dziadowska skrzynia go spowolniła.
Jedynki pewnie nawet wtedy nie włączył, bo i po co?
laisar - 2016-10-26, 17:01
No to jeśli nie chodziło o 1 bieg, to przecież reszta przełożeń jest normalna, tyle że przesunięta względem zwykłych skrzyni. Na siłę się umówili, że trzeba na 3 jechać, czy co?
Bo nie wiem, co Overlimit musiałby zrobić swojemu dusterowi, żeby przegrał z niwą powyżej 1 biegu - ona ma 83 KM, 17 sek do 100 km/h i max 143 km/h...
UAZy są różne, ale nawet 4-litrowy V8 ma 115 KM i Vmax 150km/h.
http://www.tarmot4x4.pl
W terenie i z reduktorem jest oczywiste, że złoją dustera, nawet zovelimitowanego - to przecież prawdziwe terenówki, nie coś trochę lepszego od SUVa jak daciek.
Karenzo - 2016-10-26, 17:32
Cav napisał/a: |
Krytykował skrzynię po wyścigu na czas, w którym trzeba było cisnąć ile się dało, więc dziadowska skrzynia go spowolniła.
Jedynki pewnie nawet wtedy nie włączył, bo i po co? |
przecież wyższe przełożenia są lepsze do uzyskiwania lepszego przyspieszania
do amtaroki zakładają skrzynie z najmniejszych silników z przełożeniem bezpośrednim
ktoś chyba nie rozumie zasad fizyki , większe obroty większa moc
Cav - 2016-10-26, 18:54
laisar napisał/a: | No to jeśli nie chodziło o 1 bieg, to przecież reszta przełożeń jest normalna, tyle że przesunięta względem zwykłych skrzyni. |
Właśnie o to przesunięcie chodzi.
W efekcie tym się nie da dynamicznie jeździć, bo biegi kończą się za szybko.
Zresztą - mam wrażenie że to nie tylko przesunięcię, że nie jest tak że w 4x2 możesz jechać np. 90 km/h tam, gdzie 4x4 może jechać 80 km/h (czyli jeśli chodzi o minimalne prędkości na biegu 6).
Tyle że inne przełożenie skraca WSZYSTKIE biegi, nie tylko je przesuwa, co powoduje że musisz nimi mieszać częściej.
Ale obiektywnie przyznam, że nie mam dobrej skali porównawczej, biegi są o niebo krótsze niż w 5 biegowych dieslach które miałem w podobnym okresie tj. Peugeot 206 czy Ceed 1.6 (o innych z benzynowymi silnikami nie wspominając) i w Dusterze 4x2, ale tce.
Na diesla 4x2 w Dusterze akurat nie trafiłem.
P.S.
Akurat w wyścigu po twardym z Nivą Duster wygrał, ale przegrał z nią we wszystkich innych aspektach.
Nawet w wyścigu pod górę po trawie.
Reduktor tam się raczej nie przydał, nie chodziło o to kto pojedzie wolniej.
laisar - 2016-10-27, 00:05
Cav napisał/a: | nie jest tak że w 4x2 możesz jechać np. 90 km/h tam, gdzie 4x4 może jechać 80 km/h |
Owszem, jest:
* 1.6 SCe 4x2 @ 90km/h / V bieg =2365 obr/min
* 1.6 SCe 4x4 @ 80km/h / VI bieg= 2268 obr/min
Różnica: 97 obr/min więcej w 4x2 = żaden problem.
* 1.2 TCe 4x2 @ 90km/h / V bieg = 2431 obr/min
(* 1.2 TCe 4x2 @ 90km/h / VI bieg = 2033 obr/min)
* 1.2 TCe 4x4 @ 80km/h / VI bieg= 1937 obr/min
Różnica: 494 (96) obr/min więcej w 4x2 = żaden problem.
* dCi 110 4x2 @ 90 km/h / V bieg = 2309 obr/min
(* dCi 110 4x2 @ 90 km/h / VI bieg = 1931 obr/min)
* dCi 110 4x4 @ 80 km/h / VI bieg = 1912 obr/min
Różnica: 397 (19) obr/min więcej w 4x2 = żaden problem.
Cav napisał/a: | inne przełożenie skraca WSZYSTKIE biegi, nie tylko je przesuwa |
Skrócenie biegów realizowane jest 2-torowo: zmianą przełożenia głównego oraz - jednocześnie i niezależnie - osobno każdego biegu.
Cav napisał/a: | w wyścigu po twardym z Nivą Duster wygrał, ale przegrał z nią we wszystkich innych aspektach.
Nawet w wyścigu pod górę po trawie. |
Czyli jednak bez żadnego zaskoczenia, wszystko zgodnie z fizyką - bo niva ma _jeszcze_ krótszą skrzynię niż duster.
Mocniejsza dacia wygrywa dłuższymi przełożeniami na twardym, ale za to znacznie skrócone reduktorem biegi dają przewagę w terenie ładzie, pomimo nominalnie niższej mocy i momentowi maksymalnych.
Gdyby "popsuć" dusterowi skrzynię jeszcze bardziej, dalej ją skracając, aż do poziomu nivy, to wciąż wygrywałby na twardym (bo przy tych samych obrotach miałby większą moc) oraz przegoniłby ładę w terenie (j.w.).
Tylko... dlaczego właściwie nazywać to wtedy "psuciem"???
Bo zdanie:
"Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów"
powinno się kończyć:
"...i za mało skrócona skrzynia biegów"
- a nie stwierdzać, że duster przegrał przez skrócenie.
Cav - 2016-10-27, 16:25
laisar napisał/a: |
Cav napisał/a: | inne przełożenie skraca WSZYSTKIE biegi, nie tylko je przesuwa |
Skrócenie biegów realizowane jest 2-torowo: zmianą przełożenia głównego oraz - jednocześnie i niezależnie - osobno każdego biegu.
|
Cały czas nie napisałeś po jakiego grzyba w ogóle skracane były wysokie biegi, tylko tak sobie tłuczesz swoją dacio-klakierowską teoryjkę bez ładu i składu.
Lepsze byłoby inne zestawienie, kiedy na każdym z biegów silnik osiąga np. 2 oraz 3,5 tys obrotów, bo wtedy byłoby wiadomo kiedy TRZEBA zmienić bieg.
W porównaniu z innymi turbodieslami i benzyniakami nawet wolnossącymi jest to niestety dużo częstsza konieczność.
I to sprawia że krótka skrzynia to ZŁO.
laisar napisał/a: |
Cav napisał/a: | w wyścigu po twardym z Nivą Duster wygrał, ale przegrał z nią we wszystkich innych aspektach.
Nawet w wyścigu pod górę po trawie. |
Czyli jednak bez żadnego zaskoczenia, wszystko zgodnie z fizyką - bo niva ma _jeszcze_ krótszą skrzynię niż duster. |
I z tego powodu pojechała szybciej po śliskim?
Coś Ci się ta fizyka nie zgodziła z faktami.
Daruj sobie tą demagogię, bo było dokładnie odwrotnie - akurat w tej konkurencji Duster miał problemy z trakcją, a nie z mocą, bo jechał praktycznie bokiem (gdy już się rozkręcił to mocno doganiał konkurentów) więc dlatego pisałem że znowu włączył się ASR i podejrzewałem też problem z gumami.
ALE - gdyby skrzynia była dłuższa, to przękręcałoby go mniej, więc realnie jechałby szybciej, również ze względu na to, że na każdym biegu mógłby dłużej pociągnąć, no i straciłby mniej czasu bezsensowną konieczność zmiany biegów itd.
Niva nie miała tego problemu, bo biegi miała o niebo dłuższe, pewnie ma skrzynię 5 biegową, więc obstawiam że trzeba było ich użyć ze 2 mniej niż w Dusterze, no i nie była hamowana przez elektronikę, która nie chciała się wyłączyć.
Na pewno nikt reduktora przy tej próbie nie włączał, bo nie było zbyt stromo.
BTW: w normalnych firmach biegi typu LOW robi się dokładając dodatkowy niski bieg - ponoć tak właśnie jest to zrealizowane w Jeepie Renegade (przełożenie pełzające 20:1).
laisar - 2016-10-27, 23:04
Cav napisał/a: | Cały czas nie napisałeś po jakiego grzyba w ogóle skracane były wysokie biegi |
Napisałem, ale jak widać: nie zrozumiałeś - trudno, był czas przywyknąć.
EOT
Cav - 2016-10-28, 15:42
laisar napisał/a: | Cav napisał/a: | Cały czas nie napisałeś po jakiego grzyba w ogóle skracane były wysokie biegi |
Napisałem, ale jak widać: nie zrozumiałeś - trudno, był czas przywyknąć.
EOT |
Nie napisałeś - wstawiłeś linka, tak widocznie prościej, bo nie musiałeś rozumieć tego co linkujesz.
Pewnie chodzi Ci głównie o tego:
http://autowiedza.republika.pl/zasdy_dob_bieg.html
Niestety, nawet jeśliby teoria się zgodziła, to to się po prostu nie sprawdza w praktyce, a zepsucie jazdy na autostradzie NIE JEST KONIECZNE, do tego NIE JEST POTRZEBNE bo i tak nie zamieni Dustera w terenówkę, nawet po dodaniu mu 4x4.
Możesz się z tym nie zgadzać, w swoim zwyczajowym stylu dacio-klakierskim, ale masz o tym pojęcie jak świnia o gwiazdach, nie męcząc się z tą skrzynią na codzień.
Jak już pisałem - nikt kto takiej nie ma, nie ma moralnego prawa się o niej wypowiadać.
No chyba, że był w stanie zauważyć braki już podczas krótkiej przejażdżki.
GRL - 2016-10-28, 16:49
Dooobra dzieciaczki, już nie płaczcie.
Moim skromnym zdaniem nie popisali się z doborem przełożeń w 4x4 dci.
Skoro moja Mazda 3 z dieslem 1.6 110km i 5-ciobiegową skrzynią biegów może mieć 2800obr przy 140km,
to Duster (podobny masowo i mocowo) od 2 do 6 biegu mógłby być podobnie (przyjemnie) zestopniowany.
Być może uznali, że target częściej ciąga przyczepy niż trzaska trasy przy autostradowych prędkościach.
Albo... tak mi wpadło na szybko do głowy... duża różnica w wielkości poszczególnych przełożeń mogła spowodować konstrukcyjnie niewygodną dysproporcję zębatek, które mogłyby się nie mieścić w jedynej dostępnej obudowie skrzyni?
Choć to pewnie dalekie od prawdy. :D
Karenzo - 2016-10-28, 16:56
słyszałeś kiedyś o takim czymś jak opór powietrza ?
a z twojego pomysłu wynika że nigdy żądnej skrzyni nie otwierałeś albo nawet nie widziałeś schematu
laisar - 2016-10-28, 17:15
GRL napisał/a: | nie popisali się z doborem przełożeń w 4x4 dci |
Powyżej masz linka, gdzie jest wyjaśnione jak się _oblicza_ przełożenia - nie trzeba się niczego domyślać, przypuszczać, wysnuwać...
Owszem, są pewne widełki - zależne od charakterystyki silniki i wybranego _celu_ użytkowania:
GRL napisał/a: | moja Mazda 3 z dieslem 1.6 110km i 5-ciobiegową skrzynią biegów może mieć 2800obr przy 140km |
Odpowiednikiem jest duster 4x2 - przy 2800 obr osiąga 130 km/h, albo 3000 obr przy 140 km/h.
GRL napisał/a: | częściej ciąga przyczepy niż trzaska trasy przy autostradowych prędkościach |
Tak - duster 4x4 od samego początku, świadomie i celowo jest zaprojektowany z jak najlepszymi cechami terenowymi, _kosztem_ autostradowych.
Oczywiście bez najmniejszego problemu można pominąć także ten koszt - dorzucając kilka dodatkowych tysięcy euro...
I są takie samochody - Dacia ich nie ma, ale można je kupić u konkurencji.
Która nie ma odpowiednika dustera.
(Np Nissan, którego, co chyba jasne, Dacia/Renault raczej nie ma zamiaru podgryzać dusterem za 100 tys. zł. O ile znaleźliby się w ogóle na niego chętni...).
GRL napisał/a: | Choć to pewnie dalekie od prawdy |
Jak najdalsze.
Cav - 2016-10-28, 17:57
laisar napisał/a: |
Tak - duster 4x4 od samego początku, świadomie i celowo jest zaprojektowany z jak najlepszymi cechami terenowymi, _kosztem_ autostradowych.
|
Jasne, świadomie i celowo zwłaszcza w miejscu, które do terenu ma się nijak (5 czy 6 bieg), a jazdę po twardym psuje zasadniczo.
Takie pierdzielenie małego Kazia, żeby tylko Dacię wybielić.
A sprawa jest prosta - oszczędzili kilka eur na konieczności innych przełożeń (innych lub dodatkowych zębatek).
GRL - 2016-10-28, 18:56
Karenzo napisał/a: | a z twojego pomysłu wynika że nigdy żądnej skrzyni nie otwierałeś albo nawet nie widziałeś schematu |
Ale dlaczego zaraz nie widziałem?
Mała zębatka 1-go biegu nie może być mniejsza niż xx, bo moment pourywa zęby.
Duża zębatka 1-go biegu nie może być większa niż yy, bo się nie zmieści w obudowie.
Przełożenie główne dopasowuje się do "biegu pełzającego" i reszta wychodzi do d...
Gdybam, nie wiem ile tam miejsca w środku jest.
Ale w teorii to realne, choć wyjątkowo mało prawdopodobne.
Cav - 2016-10-30, 15:51
A tak już abstrahując od Dustera, to Renault ogólnie daje ciała w tego typu testach.
Dzisiaj testowali Renaul Megane Sport i również spaściło strasznie, nie dość że przegrało wyścig ze słabszymi konkurentami, to jeszcze nie hamowało i paliło 50% więcej niż konkurencja.
Żeby było śmieszniej - hamowało gorzej niż cywilna wersja Megane.....
W jednym tylko się wyróżniło - było o 40 tys droższe niż Hyundai i30 Turbo, który też je pokonał w cuglach, na torze czy w hamowaniu.
Tak to właśnie wygląda w tej stajni, pewnie do tego wszystkiego będzie jeszcze kilka razy bardziej awaryjne, jak to zwykle jest....
jas_pik - 2016-10-30, 16:00
Cav napisał/a: | Renault ogólnie daje ciała w tego typu testach... |
Jeśli testy te są rzetelne. A co do tego w szczególności w TVN raczej nie są rzetelne (ale to moje osobiste zdanie na podstawie moich dotychczasowych doświadczeń).
Cav - 2016-10-30, 16:08
jas_pik napisał/a: | Cav napisał/a: | Renault ogólnie daje ciała w tego typu testach... |
Jeśli testy te są rzetelne. A co do tego w szczególności w TVN raczej nie są rzetelne (ale to moje osobiste zdanie na podstawie moich dotychczasowych doświadczeń). |
Automaniak to tak jak Top Gear raczej program rozrywkowy, a nie dokumentalny czy poradnikowy, więc ciężko nawet wymagać naprawdę rzetelenych testów.
Ale żeby takie kwiatki wychodziły, to już musiałby być test nie tyle mało rzetelny, co musieliby w nim po prostu kłamać, a w to nie wierzę.
Jasne, na niekorzyść Renault działała cała kupa czynników, od najwolniejszego kierowcy czy jedynego automatu w teście (ale to już wina Renault, że nie udostępnia tego silnika w normalnej wersji, no i dwusprzęgłówka powinna sobie i tak dobrze radzić), ale jednak różnica i tak jest porażająca.
jas_pik - 2016-10-30, 16:17
Cav napisał/a: | Ale żeby takie kwiatki wychodziły, to już musiałby być test nie tyle mało rzetelny, co musieliby w nim po prostu kłamać, a w to nie wierzę. |
Nie musza kłamać - wystarczy że nie mówią prawdy. A to że działy PR pewnych firm płaca producentom programów to pewnie wiesz. Reszty możesz się domyślać albo krytycznie obejrzeć pewne programy i odnieść do osobistych doświadczeń.
Cav - 2016-10-30, 16:21
jas_pik napisał/a: | Cav napisał/a: | Ale żeby takie kwiatki wychodziły, to już musiałby być test nie tyle mało rzetelny, co musieliby w nim po prostu kłamać, a w to nie wierzę. |
Nie musza kłamać - wystarczy że nie mówią prawdy. A to że działy PR pewnych firm płaca producentom programów to pewnie wiesz. |
Tak, wiem, bo czasem czytam coś pochlebnego o francuskiej motoryzacji....
Albo o niemieckiej.
A że jeszcze osobiście z niczym takim się nie spotkałem, to musi być opłacony PR...
eplus - 2016-10-30, 18:11
GRL napisał/a: | Karenzo napisał/a: | a z twojego pomysłu wynika że nigdy żądnej skrzyni nie otwierałeś albo nawet nie widziałeś schematu |
Ale dlaczego zaraz nie widziałem?
Mała zębatka 1-go biegu nie może być mniejsza niż xx, bo moment pourywa zęby.
Duża zębatka 1-go biegu nie może być większa niż yy, bo się nie zmieści w obudowie.
Przełożenie główne dopasowuje się do "biegu pełzającego" i reszta wychodzi do d...
Gdybam, nie wiem ile tam miejsca w środku jest.
Ale w teorii to realne, choć wyjątkowo mało prawdopodobne. |
A wsteczny jak się robi? Jest dodatkowe kółko dla odwrócenia obrotów. Więc można dać jeszcze dodatkowy wałek i zrobić przekładnię dwustopniową. Bez tego pomysłu każdy zegar z sekundnikiem musiałby mieć największe kółko jak orbita Ziemi.
GRL - 2016-10-30, 20:17
Tak, bo nie mają co robić w Dacii, tylko podrażać koszt przekładni.
Zgadnij dlaczego nie pokusili się o montaż reduktora, tylko "wepchnęli" go do skrzyni biegów?
Bo taniej.
eplus - 2016-10-30, 22:22
Według ciebie powinni zrobić skrzynię 1-biegową, bo byłaby najtańsza.
Cav - 2016-10-30, 22:39
GRL napisał/a: | Tak, bo nie mają co robić w Dacii, tylko podrażać koszt przekładni.
Zgadnij dlaczego nie pokusili się o montaż reduktora, tylko "wepchnęli" go do skrzyni biegów?
Bo taniej. |
Zostawiaj wrotkę, bo nie wiadomo komu i na co odpowiadasz....
GRL - 2016-10-30, 23:38
eplus napisał/a: | Według ciebie powinni zrobić skrzynię 1-biegową, bo byłaby najtańsza. |
Świetna dedukcja Watsonie.
Dodam jeszcze, że ten bieg powinien być wsteczny, tak jak we francuskich czołgach.
eplus - 2016-10-31, 06:00
Cav napisał/a: | GRL napisał/a: | Tak, bo nie mają co robić w Dacii, tylko podrażać koszt przekładni.
Zgadnij dlaczego nie pokusili się o montaż reduktora, tylko "wepchnęli" go do skrzyni biegów?
Bo taniej. |
Zostawiaj wrotkę, bo nie wiadomo komu i na co odpowiadasz.... |
Tylko ty nie wiesz, i to na własne życzenie
keikan - 2016-10-31, 14:33
GRL napisał/a: | eplus napisał/a: | Według ciebie powinni zrobić skrzynię 1-biegową, bo byłaby najtańsza. |
Świetna dedukcja Watsonie.
Dodam jeszcze, że ten bieg powinien być wsteczny, tak jak we francuskich czołgach. |
Ostatnio Francja zmieniła barwy swojej flagi ;)
Teraz ich flaga to biały napis "FRANCJA" na białym tle ;)
keikan - 2016-10-31, 14:35
W sumie gdyby do tego testu dać jako kierowcę Jamesa Maya, to mimo, że jest of fanem Dacii - i tak pewno by przegrał... Chyba zawsze przegrywał - niezależnie jakim autem jeździł ;)
lukee88 - 2016-11-02, 14:58
Zastanawiam się w czym widzicie problem. Ja się zastanawiam raczej w drugą stronę, dlaczego 6 bieg jest taki długi.
Może i mam 4 tys. obrotów przy 140 licznikowo, ale na taką moc to i tak ledwo jedzie i ciężko utrzymywać taką prędkość. Może w dci wydłużenie skrzyni miałoby sens, ale w SCe zdecydowanie nie.
Kacper_Potocki - 2016-11-05, 09:41
Fajnie podsumowali na koniec - Duster, to doskonałe auto dla tego, kto chce jeździć po normalnych drogach i od czasu do czasu udac się w teren.
Czyli to auto idealne dla mnie, który jeździ w 90% przypadków po asfalcie i tylko 10% jedzie do lasu na grzyby + nad jezioro na ryby + od czasu do czasu na wycieczkę krajoznawczą z rodziną po drodze gruntowej + czasem do klienta, który mieszka w domku pod górą.
|
|