|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Zaj.. film o niemieckim tescie dastera w polskich bezdrożach
kakus - 2016-11-07, 14:20 Temat postu: Zaj.. film o niemieckim tescie dastera w polskich bezdrożach jak było już gdzieś .... to proszę wykasować
https://www.youtube.com/watch?v=xNC2lHUFrII
wieza - 2016-11-07, 19:09
bardzo fajny test. jak by dustera lekko przerobic z przeswitem o jakies 7-10cm oraz oponki terenowe to Land by dostal po dupie na calej lini, ale biorac pod uwage to co było w tescie to i tak dostal bo Duster jest kilka razy tanszy :)
Dar1962 - 2016-11-07, 22:21
niestety, mocy i momentu też by się trochę przydało, gdyby miał 140 KM i koło 200 Nm, pewnie i ten wyścig ze startu zatrzymanego na łące inaczej by wyglądał
jas_pik - 2016-11-07, 23:10
No bo to są tak robione testy ( tak samo jak ten w TVN)
Porównywano w filmie wersję najtańszą benzynową 4x4.
Bo 1,5dCi ma tylko 4 KM więcej ale Niutków o ponad 104 więcej
laisar - 2016-11-07, 23:22
Dar1962 napisał/a: | wyścig ze startu zatrzymanego na łące inaczej by wyglądał |
To nie rajdówki...
Zresztą, cały program może i malowniczy, ale tak naprawdę to tylko typowe współczesne medialne szoł.
Jedyne 2 ciekawsze momenty to rzeczywiste problemy obu modeli - czyli kiedy dusterowi faktycznie zabrakło mocy i nie wjechał stromym podjazdem, a discovery zapłacił za moc i luksusowość, okupione znaczną wagą, utykając w błocie na płaskim.
Wniosek? Ani niska waga, ani duża moc nie są idealnymi rozwiązaniami.
No i że 4x wyższa cena nie daje 4x większych osiągów...
Kacper_Potocki - 2016-11-08, 08:45
Fajny filmik. Ale mówią, że to dizel, zresztą słychać w kilku momentach klekotanie Dustera :)
keikan - 2016-11-09, 17:40
Według mnie, to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu, której "fabrycznemu" Dusterowi brakuje.
Gdyby taką blokadę (choćby pseudo-blokadę LSD) dorzucić Dusterowi - ta potyczka mogłaby zakończyć się inaczej.
A tak w ogole, to porsze zauwazyc, ze Ladara ma fajne opony :) General Grabber AT :)
( wspominam o tym szczegole,bo na swoim Dusterku mam takie ;) )
laisar - 2016-11-09, 21:53
keikan napisał/a: | to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu |
Na pewno nie - bo to duster prowadził zaraz po starcie, czyli nie miał problemów z przyczepnością na starcie. Range go wyprzedził dopiero, kiedy dacii zabrakło właśnie mocy...
keikan - 2016-11-10, 07:40
laisar napisał/a: | keikan napisał/a: | to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu |
Na pewno nie - bo to duster prowadził zaraz po starcie, czyli nie miał problemów z przyczepnością na starcie. Range go wyprzedził dopiero, kiedy dacii zabrakło właśnie mocy... |
Laisar, chyba nie piszemy o tym samym :) Ja nie miałem na myśli tego wyścigu po śniegu, tylko tą konkurencję wyjazdu w koleinach pod górę...
czyli z Twojego postu:
"Jedyne 2 ciekawsze momenty to rzeczywiste problemy obu modeli - czyli kiedy dusterowi faktycznie zabrakło mocy i nie wjechał stromym podjazdem,"
To o tym podjeździe pisałem, że blokada mostu w Land Rowerze przeważyła szalę zwycięstwa.
Kacper_Potocki - 2016-11-10, 08:35
laisar napisał/a: | keikan napisał/a: | to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu |
Na pewno nie - bo to duster prowadził zaraz po starcie, czyli nie miał problemów z przyczepnością na starcie. Range go wyprzedził dopiero, kiedy dacii zabrakło właśnie mocy... |
Kiedy się przyjrzysz filmikowi, zobaczysz, że reakcja startu faceta w Dusterze była znacznie lepsza i on zwyczajnie o pół sekundy wcześniej wystartował i tak własnie złapał przewagę.
damiaszek - 2016-11-10, 08:48
Przy tym podjeździe pod górę to znaczenie pewnie jeszcze miał rozstaw kolein. Na jednej ze wcześniejszych prób (na łące) to landrover miał problemy i musiał objeżdżać bokiem.
Brak blokady w tylnym moście akurat łatwo "zasymulować" na którtkich odcinkach zaciągając z wyczuciem ręczny.
keikan - 2016-11-10, 10:48
damiaszek napisał/a: |
Brak blokady w tylnym moście akurat łatwo "zasymulować" na którtkich odcinkach zaciągając z wyczuciem ręczny. |
Pewno tak, ale to raczej gdy już stoisz z jednym tylnym kołem w górze.
Nie sądzę, żeby "łatwo" było by się bawić ręcznym w takim przypadku jak na filmie (walcząc z błotem, koleinami i podjazdem) jednocześnie operując gazem i kierownicą jadąc na pełnej "pycie", żeby rozpędu wystarczyło. Więc wciąż według mnie w tym konkretnym przypadku LSD mogłoby sprawić, że Duter by wyjechał.
Czyli dodatkowe 5000 PLN zainwestowane w Dacię mogłoby zmienić wynik testu ;)
Kacper_Potocki - 2016-11-10, 11:22
Czy nie wystarczyło dać lepszych opon?
keikan - 2016-11-10, 15:40
Kacper_Potocki napisał/a: | Czy nie wystarczyło dać lepszych opon? |
w sumie nie wiem jakie opony bylyna Dusterze. Na Land Roberze byly na bank GG AT.
Dar1962 - 2016-11-10, 16:14
keikan napisał/a: | nie wiem jakie opony bylyna Dusterze. |
zgaduj-zgadula
keikan - 2016-11-10, 17:44
Dar1962 napisał/a: | keikan napisał/a: | nie wiem jakie opony bylyna Dusterze. |
zgaduj-zgadula |
ciekawe, czy "dueler" A/T 'bo jesli byly inne, to Land Rover juz mial przewage...
Dar1962 - 2016-11-10, 19:00
keikan napisał/a: | ciekawe, czy "dueler" A/T |
keikan - 2016-11-10, 19:23
no to mamy jasnosc ;)
Land Rover = General Grabber AT
Duster = Bridgestone Dueler A/T
wiec jesli chodzi o opony, szanse byly wyrownane. Chociaz szkoda, ze oba auta nie byly na tych samych "butach"
|
|