DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Ustawienia pedału gazu duster 1,6 16V

Fruxo - 2016-12-04, 18:34

Najgorsze jest cygańskie ustawienie pedału gazu .
Pedał jest elektroniczny i z jakiegoś powodu producent bardzo dziwnie zaprogramował jego prace .
W normalnych samochodach wykres jest liniowy lub na początku wysoki potem spada a w daci jest na odwrót .
z obserwacji :
wciśniecie gazu / uchylenie przepustnicy
wolne obroty ~11 %
25 % wciśniętego ~17%
50 % wciśniętego ~25 %
60 % wciśniętego ~50%
75 % wciśniętego ~75 %
100% wciśniętego ~80 %

Bardzo często się przesiadam do innych aut i tylko rumunii mieli taki wymysł , bardzo dziwne zachowanie przepustnicy nie adekwatne do wciśnięcia ciężko przewidzieć jak się zachowa .
Przez tą niedoróbkę techniczne jazda dusterem jest trudna . Z jednej strony normalny człowiek rusza lekko naciskając gaz a w daci się tak nie da trzeba cisnąć do połowy a i tak dostaje zadyszki.Bardziej dynamiczna jazda też jest problemem bo przepustnica jest ledwo otwarta albo na te 80 % . Wiele osób niepochlebnie wyrażą się o silniku K4M ale to wszystko wina pedału przyspieszania który w połowię wciśnięcia ledwo otwiera przepustnice . W mieście jest to bardzo męczące .

PiotrWie - 2016-12-04, 20:39

Dacia jest mniej - więcej tak rumuńska jak gliwicki Opel polski - może trochę więcej - zachowała nazwę w EU. Gwarantuję Ci jednak że ustawienie pedału gazu jest francuskie - jak prawie cała technika - Duster technicznie opiera się na ostatniej generacji Modusa, tylko trochę elementów zawieszenia i napęd 4x4 jest z Nissana ( pierwszego X-Traila i Murano) - tak więc ustawienie jest francuskie. Ale zapraszam do mnie - mój przyspiesza liniowo, zupełnie jak inne posiadane dotychczas przeze mnie samochody ( były niemieckie - Audi, Opel czy BMW, były francuskie - dwa Renault i FSO - Polonez czy 125 ) Tak więc to że ASO stwierdziło TTTM to nie jest całkiem prawda.
Fruxo - 2016-12-04, 22:35

Możemy się wymienić przepustnicami .
Jak widzisz 2010 r miał linkę więc odczucia mogą być całkowicie inne .



Dane które podałem pochodzą z obserwacji Torque w czasie jazdy , dziwne jest też że nie można odtworzyć gardzieli na 100 %

kali - 2016-12-05, 00:46

To nie czego nie zmienia. Ta ma sporo aut. Zawsze możesz się TPS-em pobawić jest na slicy. Więc zawsze można te 2-3 mm przesunąć.
Fruxo - 2016-12-05, 10:25

Ten czujnik położenia jest w przepustnicy zintegrowany czy można go wymienić ?
kali - 2016-12-05, 10:36

Wymienny.
Fruxo - 2016-12-05, 10:44

Czy ktoś obeznany we francuskiej logice jest stanie powiedzieć gdzie jest przepustnica w katalogu części ?
szukałem tego po wszystkim najluźniejszych skojarzeniach ale jedyne co znalazłem to rysunek bez numerów
http://www.catcar.info/re...kdycF9pZD09MTNF

Józef - 2016-12-05, 11:27

Napisz do mnie na pw to podeślę naprawa 1,6 (16v) po polsku. Zamieszczam zdjęcie.
Fruxo - 2016-12-05, 11:41

Naprawa nie stanowi problemów ale numery tego czujnika .
laisar - 2016-12-05, 14:41

8200123061 - http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xMkc%3D

(Na catcar.info po prostu brakuje obrazka przy HSAT).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group