|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Duster Tce 125 ECO
rafkow - 2017-02-05, 15:27 Temat postu: Duster Tce 125 ECO Drodzy Klubowicze,
poruszam się Dusterem Tce 125 (100 km przebiegu) i testuję różne opcje jazdy. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy w trybie ECO dziwnie przedstawiają się sugestie zmiany biegów. I tak przy prędkości około 55 km/h bez trybu ECO asystent zmiany biegów wzywa do wrzucenia czwórki, a w trybie ECO nakazuje bieg zredukować w tych samych warunkach. Czy ktoś spotkał się z dość zagadkowym dla mnie zachowaniem?
Cav - 2017-02-05, 16:13 Temat postu: Re: Duster Tce 125 ECO
rafkow napisał/a: | Drodzy Klubowicze,
poruszam się Dusterem Tce 125 (100 km przebiegu) i testuję różne opcje jazdy. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy w trybie ECO dziwnie przedstawiają się sugestie zmiany biegów. I tak przy prędkości około 55 km/h bez trybu ECO asystent zmiany biegów wzywa do wrzucenia czwórki, a w trybie ECO nakazuje bieg zredukować w tych samych warunkach. Czy ktoś spotkał się z dość zagadkowym dla mnie zachowaniem? |
W sensie, że w trybie eco masz polecenie redukcji z 3 na 2 bieg przy 55 km/h?
rafkow - 2017-02-05, 17:02
Nie. Chodzi o to, że przy tej samej prędkości (55 km/h) w trybie ECO asystent zmiany biegu nie sugeruje wrzucenia czworki, co dzieje się bez trybu ECO.
Jak prowadziłem auto na czwartym biegu przy tej prędkości w trybie ECO asystent nakazał zredukować do trójki.
Cav - 2017-02-05, 17:53
rafkow napisał/a: | Nie. Chodzi o to, że przy tej samej prędkości (55 km/h) w trybie ECO asystent zmiany biegu nie sugeruje wrzucenia czworki, co dzieje się bez trybu ECO.
Jak prowadziłem auto na czwartym biegu przy tej prędkości w trybie ECO asystent nakazał zredukować do trójki. |
Bo jazda eco, wbrem pozorom oznacza, że przyspiesza się dynamicznie, a potem tylko utrzymuje osiągniętą prędkość na możliwie najwyższym biegu.
Zbyt szybka zmiana biegów nie wpływa pozytywnie w samochodzie na nic.
Może nieco zmniejsza zużycie paliwa w przypadku mocno ślamazarnej jazdy - ale to nie jest jazda eco.
I pewnie ten układ o tym wie.
rafkow - 2017-02-05, 18:02
Cytat: | Bo jazda eco, wbrem pozorom oznacza, że przyspiesza się dynamicznie, a potem tylko utrzymuje osiągniętą prędkość na możliwie najwyższym biegu.
Zbyt szybka zmiana biegów nie wpływa pozytywnie w samochodzie na nic.
|
Dzięki za odpowiedź.
To jak właściwie jeździć z tym silnikiem?[/quote][/code]
Cav - 2017-02-05, 18:40
rafkow napisał/a: | Cytat: | Bo jazda eco, wbrem pozorom oznacza, że przyspiesza się dynamicznie, a potem tylko utrzymuje osiągniętą prędkość na możliwie najwyższym biegu.
Zbyt szybka zmiana biegów nie wpływa pozytywnie w samochodzie na nic.
|
Dzięki za odpowiedź.
To jak właściwie jeździć z tym silnikiem? |
Normalnie, jak każdym innym.
Olać debilne podpowiedzi i tryby.
Marek1603 - 2017-02-05, 19:05
Asystent zmiany biegów jest dla tabelek od norm i nijak się ma do normalnej jazdy.
Dar1962 - 2017-02-06, 11:16
po prostu nie zwracać uwagi na podpowiedzi tego głupiego urządzenia, słuchać silnika, patrzeć na obrotomierz a sam szybko się zorientujesz, kiedy NAPRAWDĘ należy zmienić bieg
gregorisan - 2017-02-06, 11:46
rafkow napisał/a: | To jak właściwie jeździć z tym silnikiem? |
Przede wszystkim wyłącz ten debilny tryb Eco.
Mam TCe 90 i staram się tak operować biegami, aby trzymać obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego - czyli w moim wypadku w zakresie 1750 - 2250.
Zmiana biegów w górę przy 2750-3500 obrotów w zależności od warunków i obciążenia - wtedy fajnie się zbiera i mało pali.
Asystent wcale nie jest złem koniecznym, ale nie warto kurczowo trzymać się jego wskazań - osobiście przy płynnym przyspieszaniu przeciągam trochę obroty i dopiero zmieniam bieg. Natomiast przy dynamicznym przyspieszaniu kieruje się jego wskazaniami - ale z czasem zaczyna się jeździć na "słuch"
rafkow - 2017-02-06, 16:47
dzieki za podpowiedzi.
pozdrawiam
|
|