DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Przewody paliwowe w Dusterze 2

moulder - 2017-02-05, 20:12
Temat postu: Przewody paliwowe w Dusterze 2
Posłuchajcie co mi się przydarzyło wczoraj po przeglądzie.

Przyjechałem do swojego ulubionego serwisu Renault, Dacia. Samochód jest z 2014, po raz 3 robiłem przegląd.

Znając jakość polskiego paliwa i chęć natychmiastowego wzbogacenia się przez nafciarzy, wymieniam zawsze filtr paliwa, który raptem kosztuje 39zł.

Wracam zadowolony z przeglądu przez totalne bezludzia, widzę w lusterku wstecznym, że samochód z tyłu za mną gwałtownie się oddala. Myślę dziwny jakiś. Po czym Duster przechodzi w tryb awaryjny, silnik się wyłącza, nie mam mocy toczę się tylko do najbliższego poszerzenia jezdni siłą rozpędu. Jest sobota 13.57 do 14.00 pracuje serwis. Udaje mi się dodzwonić wybiegając do miejsca z zasięgiem sieci. Okazało się, że gubiłem za sobą paliwo. Z pod silnika kapie ropa. Słabo. Po pół godzinie przyjeżdża szczęśliwie mechanik otwiera maskę i....... Okazało się, że z filtra paliwa odskoczył przewód z szybko złączką z zieloną naklejką. Dlaczego?

Jak wiecie wymiana filtra paliwa jest przewidziana przez producenta przy 60-lub 80-tys km. Ja mam 45 i trzy wymiany. Okazało się, że ten zacisk jest słabej jakości i po prostu puścił. Pompa paliwowa elektryczna wytwarza ciśnienie 1.5 bara wystarczyła jakaś nierówność. Udało się naprawić na drodze, na razie zrobiłem 150km jest ok. Niemniej ten odcinek od silnika do filtra będę wymieniał na nowy w ramach gwarancji , aby uniknąć niespodzianek na bezludziu.
Skutkiem awarii były nerwy, zarzygany ropą samochód, komora silnika, nadkola, podwozie i strata 10 litrów paliwa.
Jeśli będziecie wymieniać niestandardowo filtr zwróćcie uwagę mechanikowi, aby docisnął i sprawdził ten przewód.

kali - 2017-02-05, 20:21

Złączka trwała trzeba umieć ściągnąć. Można wyruszyć zatrzaski i będzie lipa.
moulder - 2017-02-05, 20:26
Temat postu: złączka
z tego co wiem wystarczy ścisnąć z dwóch stron i można wyciągać do góry. Niemniej warto na to zwrócić uwagę.
kali - 2017-02-05, 20:53

I o to wciśnięcie się rozchodzi. Czasami po montażu nie odbija. Zawsze trzeba to sprawdzić. Bo inaczej spadnie.
moulder - 2017-02-05, 21:08
Temat postu: złączka
Czyli jak już została dobrze wciśnięta i jeżdżę jakiś czas bez problemów, myślisz, że nie ma powodów do wymiany tego elementu?
kali - 2017-02-05, 21:35

Pociągnij i sprawdź czy nie spada.
rafal_rx - 2017-02-06, 14:43
Temat postu: Re: Przewody paliwowe w Dusterze 2
moulder napisał/a:
Jak wiecie wymiana filtra paliwa jest przewidziana przez producenta przy 60-lub 80-tys km. Ja mam 45 i trzy wymiany.
Wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń we filtrze, jego skuteczność filtracyjna wcale nie maleje, lecz rośnie. Zatem wymiana przed przewidzianym końcem eksploatacji jest bez sensu. Z drugiej strony ryzyko iż całkowicie się zatka, w normalnej eksploatacji (bez żadnych awarii) jest znikome. Nie dotyczy to oczywiście filtrów powietrza, gdzie zależy nam na jak największym przepływie (chyba, że komuś nie zależy).
Widzę, że w Daciach wymienia się całą puszkę. Jeśliby przyszło Wam wymieniać wkłady filtrujące w stałych obudowach, podczas wymiany należy bezwzględnie wymyć wnętrze obudowy. Paliwa nie zlewać do zbiornika.

kali - 2017-02-06, 15:16

Wraz z zabijaniem się filtra maleje jego przepływ. A to sprzyja kawitacji pompy CR. Jak ci pompa sypnie opiłkami i wydasz na prawidłową zgodnie z zasadami naprawę układu paliwowego 20tyś zł. To zrozumiesz że nie ma sensu oszczędzać te 50zł
rafal_rx - 2017-02-06, 16:23

kali napisał/a:
Wraz z zabijaniem się filtra maleje jego przepływ. A to sprzyja kawitacji pompy CR. Jak ci pompa sypnie opiłkami i wydasz na prawidłową zgodnie z zasadami naprawę układu paliwowego 20tyś zł. To zrozumiesz że nie ma sensu oszczędzać te 50zł

Owszem, że maleje przepływ. W filtrze masz trzy króćce? Zobacz, który do czego. Wydatek układu paliwowego przed pompą w.c. przekracza znacząco jej zapotrzebowanie na paliwo. W tej chwili już nie pamiętam dokładnie ile.

arnold - 2017-02-06, 16:30

Problemy z kawitacją mogą być w autach bez pompy w baku. Ale nie zastanawiałem się nad tym do tego stopnia.
kali - 2017-02-06, 16:30

Ilość króćców bez znaczenia. Wydatek pompy też. Bo jak masz zapchany filtr paliwa to nie przepchniesz przez niego wymaganej ilości. I nic tego nie zmieni.
rafal_rx - 2017-02-06, 16:48


Myślisz, że nie chciał jechać? Jechał! Myślisz, że coś się zepsuło? Nie. Pompa n.c. wyła przeraźliwie, niczym zepsuta suszarka do włosów, wytrzymała. Poza czyszczeniem sitka w pompie n.c. i wyciągnięciem zawartości zbiornika paliwa nic innego nie robiłem. To było jakieś trzy lata temu.

Nie gniewaj się, kiedyś też częściej niż zalecenia wymieniałem filtr paliwa. Ty przypłaciłeś to rozwaloną złączką i stratą paliwa. Mnie to kosztowało ekstra czujnik wody w paliwie (80zł). Podczas wymiany fitra któryś ze specjalistów go urwał, w filtrze zostawił zaślepkę, a w czujnik wkręcił wkręta meblowego, zaizolował czarną taśma i sprytnie ukrył za filtrem.

kali - 2017-02-06, 17:12

Przecież to zbiornik starego Hyundai. A nie Daci.
moulder - 2017-02-06, 17:59
Temat postu: Re: Przewody paliwowe w Dusterze 2
rafal_rx napisał/a:
moulder napisał/a:
Jak wiecie wymiana filtra paliwa jest przewidziana przez producenta przy 60-lub 80-tys km. Ja mam 45 i trzy wymiany.
Wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń we filtrze, jego skuteczność filtracyjna wcale nie maleje, lecz rośnie. Zatem wymiana przed przewidzianym końcem eksploatacji jest bez sensu. Z drugiej strony ryzyko iż całkowicie się zatka, w normalnej eksploatacji (bez żadnych awarii) jest znikome. Nie dotyczy to oczywiście filtrów powietrza, gdzie zależy nam na jak największym przepływie (chyba, że komuś nie zależy).
Widzę, że w Daciach wymienia się całą puszkę. Jeśliby przyszło Wam wymieniać wkłady filtrujące w stałych obudowach, podczas wymiany należy bezwzględnie wymyć wnętrze obudowy. Paliwa nie zlewać do zbiornika.


W dusterze w silniku 1.5 dci 90 km zawsze jest do wymiany wkład z elementem metalowym, nie jest to taka cała puszka z króćcami jak w fiacie Bravo, gdzie filtr paliwa ufi kosztuje 250zł.

rafal_rx - 2017-02-07, 14:24

Jeżeli się obawiasz kawitacji, to przede wszystkim musisz pilnować aby w paliwie nie było wody.
kali - 2017-02-07, 17:33

Wodą to inne problemy.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak istotnie spadek ciśnienia może powodować kawitację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group