|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Ceramiczne klocki TRW
tomaszgebala - 2017-04-17, 12:01 Temat postu: Ceramiczne klocki TRW Przed tygodniem wymieniłem w swojej MCV klocki TRW na ceramiczne TRW. Powodem było ich straszne piszczenie. Założyłem wcześniej komplet TRW, zarówno nowe klocki jak i nowe tarcze wentylowane. Niestety po pewnym czasie hamulce zaczęły strasznie piszczeć i nie pomogło nawet oczyszczenie układu.
Teraz wymieniłem na ceramiczne i jak ręką odjął. Jest cichuteńko - nie zauważyłem też mniejszej skuteczności hamowania na tych ceramicznych
Marek1603 - 2017-04-17, 12:51
Zwróć uwagę na tarcze. Czy się przypadkiem szybciej nie będą zużywały. Ja zazwyczaj daje miększe klocki. Może bardziej pylą ale przedłużają trwałość tarcz bez zmniejszenia skuteczności hamowania.
shrek - 2017-04-17, 13:51
Ja kupilem i zalozylem ori. Na ori klockach zrobilem 95 tys.
eplus - 2017-04-17, 18:20
To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą?
shrek - 2017-04-17, 21:09
eplus napisał/a: | To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą? |
Nie poszcie takich glupot, bo jeszcze ktos przesmaruje.
robk1 - 2017-04-17, 21:17
eplus napisał/a: | To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą?
|
Nie pisz takich rzeczy bo nie wiadomo kto czyta i co zrobi - możesz mi wierzyć (kiedyś omal nie pozbawiłem palca kolegę przez podpowiedź tego typu oczywistą dla wszystkich jak mi się wydawało - w skrócie: podpowiedziałem żeby "powiesił" z impetem element stalowy ok 20-25kg na małym palcu włożonym do otworu w korpusie metalowym a sytuacja była ewidentna )
luckyboy - 2017-04-17, 21:33
Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać.
Marek1603 - 2017-04-18, 05:11
luckyboy napisał/a: | Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać. |
To, że nie widzisz to nie znaczy, iż jej nie ma. Zrób pomiary na jednych i drugich. Przedstaw wyniki i dopiero podyskutujemy o układzie, chyba najważniejszym w aucie.
Lajkonik - 2017-04-18, 05:57
eplus napisał/a: | To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą? |
Po towocie nie będą piszczeć, tylko dymić No i wiadomo, nim czegoś więcej, tym lepiej, a po towocie będzie o wieeeele więcej metrów w drodze hamowania
dudu$ - 2017-04-18, 06:26
luckyboy napisał/a: | Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać. |
To że nie widzisz na razie różnicy to nie oznacza że w najbliższym czasie jej nie zobaczysz. Z doświadczenia wiem że najtańsze tarcze hamulcowe potrafią przy przebiegu około 10tyś km ( jak nie wcześniej) pokrzywić się i biją podczas hamowania. Z klockami jest lepiej ale również trafiają się zamienniki bardzo słabej jakości które podczas hamowania wydają dziwne dźwięki i bardzo szybki zużywają tarczę hamulcową.
Ja osobiście uważam że na niektórych podzespołach nie warto oszczędzać, Do swojego Laogana miesiąc temu założyłem komplet TRW ( po zniżkach w IC zapłaciłem 303zł) i nie narzekam, na razie przejechałem około 1300km, nie wydają z siebie żadnych pisków i poprawnie hamują
route2000 - 2017-04-18, 07:52
Wymieniałem latem ubiegłego roku komplet tarcz i klocków na TRW. Klocki niestety piszczały, reklamowałem tam gdzie wymieniali mi (nie ASO), raz przeczyścili mi tarcze. Po jakimś czasie znowu piski powróciły. Jeszcze raz zareklamowałem to, w końcu wymienili mi klocki TRW na ATE zwykłe, a tarcze zostawili bez zmian, do tej pory piski ustały.
art - 2017-04-18, 11:31
dudu$ napisał/a: |
Ja osobiście uważam że na niektórych podzespołach nie warto oszczędzać, Do swojego Laogana miesiąc temu założyłem komplet TRW ( po zniżkach w IC zapłaciłem 303zł) i nie narzekam, na razie przejechałem około 1300km, nie wydają z siebie żadnych pisków i poprawnie hamują |
"Kolega", który ma warsztat, mówi że w IC to jeden z najdroższych sklepów. Wpisałem tarcze i klocki TRW w allegro, cena 220 zł. Być może są różne rodzaje ale na pierwszy rzut oka, różnica znaczna.
Co do piszczenia: również miałem klocki TRW i dziady piszczały ;/ zostały wymienione na jakieś inne, nie markowe.
dudu$ - 2017-04-18, 13:23
Zdaję sobie z tego sprawę, że IC ma wygórowane ceny i łapię się za głowę gdy pomyślę jak ludzie są dojeni prze nich czy też warsztaty które się u nich zaopatrują, niby kupują po zniżkach a i tak doliczają sobie odpowiednią kwotę .Sytuacja ta zmienia się gdy kupuje się u nich części po zniżkach. Szukałem na allegro i do Logana MCV II nie ma za dużego wyboru. Oryginalna tarcza ATE kosztuje 145zł za sztukę czyli za komplet wychodzi 290zł+ 15zł przesyłka . Klocki Oryginalne ATE to koszt minimum 94zł + 15zł przesyłka. Sumując wszystko daje mi to kwotę około 415zł więc o ponad 100zł więcej niż zapłaciłem za komplet TRW ze zniżką w IC i do tego dochodzi jeszcze czas oczekiwania. A gdyby okazało się że towar nie pasuje to trzeba jeszcze go odsyłać i płacić za wysyłkę. Ja jestem zadowolony z TRW i zawsze polecam tego producenta. Mogłem wybrać ATE w IC wyszło by z 30zł drożej ale w poprzednim aucie miałem tarcze TRW + oryginalne klocki Renault i zestaw dobrze się sprawował. Poza tym każdy chwali to co ma ja chwalę TRW a inni ATE, Mikody, Brembo itp
tomaszgebala - 2017-04-18, 13:25
art napisał/a: |
również miałem klocki TRW i dziady piszczały |
czyli to piszczenie jak widać to bolączka TRW skoro tyle osób to potwierdza
Fruxo - 2017-04-19, 08:46
na czym polega ceramiczność tych klocków ?
bo na pewno nie na materiale wykonania bo cena x10
dudu$ - 2017-11-09, 21:33
Dzisiaj po 8 miesiącach i około 11tys km postanowiłem zajrzeć do przedniego układu hamulcowego, w celu jego przeczyszczenia. Uważam, że po tym przebiegu tarcze jak i klocki ( firmy TRW) sa niemal , że w idealnym stanie, bardzo małe oznaki zużycia. Około 8500km z w/w 11tyś to jazda po mieście ( Warszawa) a pozostałem 2500km to trasa w tym również jazda po górach. Z zestawu TRW jestem bardzo zadowolony, hamuje przyzwoicie, czasem można usłyszeć jakieś pojedyncze piśniecie podczas hamowania ale tragedii nie ma. Dla zainteresowanych załączam zdjęcia moich tarcz i klocków.
route2000 - 2017-11-10, 08:40
Mam też tarcze TRW, ale klocki to mam ATE, bo poprzednie miałem też TRW i niestety piszczały....
Dopiero po zamianie na ATE piski ustały.
Dar1962 - 2017-11-10, 11:17
ceramiczne częściej piszczą z uwagi na dużą twardość, trzeba zwracać uwagę, czy nie wygryzają powierzchni tarczy
luckyboy - 2017-11-10, 16:29
Fruxo napisał/a: | na czym polega ceramiczność tych klocków ?
bo na pewno nie na materiale wykonania bo cena x10 |
Na tym, że nie pylą/brudzą felg. Z droższych części to wybieram produkty Zimmermanna.
eplus - 2017-11-10, 18:54
luckyboy napisał/a: | Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać. |
luckyboy napisał/a: | .... Z droższych części to wybieram produkty Zimmermanna. |
Jakoś nie mogę jednego złożyć z drugim......
SVENSON - 2017-11-11, 00:24
Piszczenie podczas hamowania nie jest uwarunkowane twardością klocka tylko wibracjami w jakie wpada.
Niedopracowanie w trakcie obróbki , zaciek lakieru , wytarte jarzmo.
Miękkie, twarde, premium, taniość, ceramika, węgiel drzewny, plastelina, mahoń ...
Każdy może piszczeć
luckyboy - 2017-11-11, 10:32
eplus napisał/a: | luckyboy napisał/a: | Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać. |
luckyboy napisał/a: | .... Z droższych części to wybieram produkty Zimmermanna. |
Jakoś nie mogę jednego złożyć z drugim...... |
Wiedziałem, że ktoś mi wypomni dlatego napisałem "z droższych części wybieram". Dla siebie zamontowałem subbudżet dla testu, natomiast ostatnio ojciec poprosił mnie o wymianę hamulców w swoim aucie, chciał coś markowego i dobrego, to wybrałem dla niego komplet tarcz i klocków na obie osie Zimmermanna, bo takiego zestawu jak ja nie założyłby Aby nie być gołosłownym załączam dowód
eplus - 2017-11-11, 10:35
W iskier krzesaniu zuchwałym materiał to rzecz jest główna
trudno najtęższym krzesaniem wydobyć iskry z [materii miękkiej i podatnej].
to chyba Boya Żeleńskiego
GorącyMarian - 2017-11-12, 23:32
Warto mieć na uwadze, że "ceramiczne" klocki razem ze stalową tarczą mają zauważalnie gorsze parametry hamowania gdy są mokre lub zimne. Ja swoje trw "ceramiczne" w zestawie z tarczą ATE musiałem zmienić na początku ubiegłej zimy, bo było średnio bezpiecznie. Latem było ok. W samochodach które fabrycznie są na ceramicznych hamulcach układy hamulcowe działają inaczej i dbają o temperaturę układu hamulcowego.
@edit przepraszam, u mnie były Jurid White
Lajkonik - 2017-11-14, 07:08
SVENSON napisał/a: | Miękkie, twarde, premium, taniość, ceramika, węgiel drzewny, plastelina, mahoń ...
Każdy może piszczeć |
Nie masz racji. Plastelina to idealny materiał na klocki i jako taki nie piszczy w ogóle.
SVENSON - 2017-11-14, 12:09
Lajkonik napisał/a: | SVENSON napisał/a: | Miękkie, twarde, premium, taniość, ceramika, węgiel drzewny, plastelina, mahoń ...
Każdy może piszczeć |
Nie masz racji. Plastelina to idealny materiał na klocki i jako taki nie piszczy w ogóle. |
Fakt, wiele zależy od koloru
|
|