|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji
Gercio - 2016-07-27, 10:15 Temat postu: Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji Witam :)
Prędkość nawiewu wzrasta gdy hamuję silnikiem. Jak puszczam nogę z gazu to po sekudzie lub dwuch nawiew dmucha mocniej (co czuć i słuchać). Trwa to kilka sekund (do wciśnięcia sprzęgłą lub gazu) i potem jego szybkość wraca do nominalnej wartości.
Jeszcze się z takim zachowaniem w żadnym samochodzie nie spotkałem. Ktoś ma tak samo, lub wie o co chodzi
Gercio
Wojciech-EL - 2016-07-27, 11:10
Hmm... Bardzo dziwne.
W żadnym z aut nie spotkałem się z takim objawem.
Proszę zadzwonić do swojej ASO i opowiedzieć o tym. Może coś poradzą.
lukee88 - 2016-07-27, 11:42
Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.
keretey - 2016-07-27, 15:19
Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
A że lekko idzie napięcie w górę to czujesz na nawiewie.
Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć.
arnold - 2016-07-27, 15:39
Dokładnie podczas hamowania silnikiem ładowanie idzie do 15 v i stąd taki objaw. Ale ja swojego nawiewu nie słyszę więc gratuluję spostrzegawczości. W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji.
arczi_88 - 2016-07-27, 17:00
arnold napisał/a: | W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji. |
Niezły motyw, przejrzałem to całe, skąd masz takie info?
arnold - 2016-07-27, 19:38
http://www.daciaklub.pl/f...&highlight=tips
Zdarza mi się coś zapamiętać. Sprawdzałem działa.
Jan Dusigaz - 2016-07-27, 20:18
lukee88 napisał/a: | Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO. | kuźwa u mnie chyba jest coś podobnego zwłaszcza na 1 biegu dmuchawy i przy włączonej klimie słychać takie falowanie obrotów wiatraka dmuchawy...
Kubuch - 2016-07-27, 21:44
W Dusterze też wiatrak żyje własnym życiem a serwis chowa głowę w piasek. To mój 2 i ostatni Francuz ;)
Gercio - 2016-07-28, 09:18
keretey napisał/a: | Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć. |
Na żarówkach jest OK (stały strumień światła).
W zasadzie to dla mnie żaden problem, pozatym reszta działą jak należy
zdzisiu27 - 2016-07-29, 07:24
To by oznaczało wzrost napięcia w instalacji. Włóż jakiś miernik i zobacz co się dzieje. Można by zrobić stabilizator, ale nie wiem czy jest sens się w to bawić ;)
gregorisan - 2016-07-29, 08:21
Też to u siebie zauważyłem - właśnie w czasie hamowania silnikiem. Przynajmniej teraz wiem skąd taki objaw :)
przemekadv - 2017-04-17, 22:30 Temat postu: Nierówna praca wentylatora w DD Witam w świeżo odebranym DD zauważyłem ze nierówno pracuje wentylator. Tz. Na 3 i 4 biegu jest to najbardziej odczuwalne i słyszalne. Wentylator pracuje przez np. 30s z jednostajna sila, po czym przyspiesza przez np. 15s i znowu zwalnia.
Czyżby czekała mnie wymiana wentylatora?
arnold - 2017-04-17, 22:34
Ta twoja ortografia przeraża mnie.
Wraz ze zmianą napięcia w instalacji obroty wentylatora też ulegają zmianie.
Zmiana napięcia bierze się z tego powodu:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14553
przemekadv - 2017-04-17, 22:58
arnold napisał/a: | Ta twoja ortografia przeraża mnie.
Wraz ze zmianą napięcia w instalacji obroty wentylatora też ulegają zmianie.
Zmiana napięcia bierze się z tego powodu:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14553 |
.Witaj poprawiłem pisownię. Dziękuję za uwagę i za pomoc. Dziwne rozwiązanie. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem
route2000 - 2017-04-18, 08:00
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.
przemekadv - 2017-04-18, 15:50
route2000 napisał/a: | przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia. |
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)
shrek - 2017-04-19, 19:32
przemekadv napisał/a: | route2000 napisał/a: | przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia. |
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :) |
Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum.
przemekadv - 2017-04-19, 20:52
[quote="shrek"] przemekadv napisał/a: | route2000 napisał/a: | przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :) |
Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. |
Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.
Jan Dusigaz - 2017-04-19, 21:06
TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję
przemekadv - 2017-04-19, 21:27
Jan Dusigaz napisał/a: | TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję |
Tu na forum blyskawicznie pomogliscie rozwiazac problem. Na forum dustera pisali ze tylko u mnie tak jest i pada mi wentylator stad taka panika u mnie.
shrek - 2017-04-19, 22:41
[quote="przemekadv"] shrek napisał/a: | przemekadv napisał/a: | route2000 napisał/a: | przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :) |
Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. |
Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli. |
Dacka jest slabo wygluszona i dlatego to slyszysz.
BoskiCoolo - 2021-08-24, 06:11 Temat postu: Dziwne działanie dmuchawy - Nowe Sandero Jako że mam pierwszy raz w życiu styczność z tą marką, modelem, mam skromne pytanie czemu w tym aucie jak dodaje gazu mam odczucie, wrażenie, słyszę że wentylator działa hmm wolniej, ciszej, natomiast jak zwalniam pedał gazu to dmuchawa działa głośniej, mocniej. Ten typ tak ma? Czy kierunek ASO? Takiej przypadłości nie miałem nigdy w innych autach.
rob_plk - 2021-08-24, 07:07
Eco sterowanie alternatorem, jak silnik obciążony i aku trochę naładowane to napięcie na np. 12V, jak hamujesz silnikiem to napięcie na nawet 15V. Taka hybryda buhahah :)
Dymek - 2021-08-24, 08:04
Dokładnie. Inteligentny system zarządzania energią by Renault- napięcie w instalacji samochodu "buja się" od 12V do 15V a czasem nawet spada poniżej 12V. Nie masz tam stałego ładowania akumulatora po włączeniu silnika- ładowanie jest tylko wtedy, gdy komputer uzna je za stosowne. A praca dmuchawy jest zależna od tego napięcia.
|
|