DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji

Gercio - 2016-07-27, 10:15
Temat postu: Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji
Witam :)

Prędkość nawiewu wzrasta gdy hamuję silnikiem. Jak puszczam nogę z gazu to po sekudzie lub dwuch nawiew dmucha mocniej (co czuć i słuchać). Trwa to kilka sekund (do wciśnięcia sprzęgłą lub gazu) i potem jego szybkość wraca do nominalnej wartości.

Jeszcze się z takim zachowaniem w żadnym samochodzie nie spotkałem. Ktoś ma tak samo, lub wie o co chodzi :?:

Gercio

Wojciech-EL - 2016-07-27, 11:10

Hmm... Bardzo dziwne.
W żadnym z aut nie spotkałem się z takim objawem.
Proszę zadzwonić do swojej ASO i opowiedzieć o tym. Może coś poradzą.

lukee88 - 2016-07-27, 11:42

Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.

keretey - 2016-07-27, 15:19

Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
A że lekko idzie napięcie w górę to czujesz na nawiewie.

Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć.

arnold - 2016-07-27, 15:39

Dokładnie podczas hamowania silnikiem ładowanie idzie do 15 v i stąd taki objaw. Ale ja swojego nawiewu nie słyszę więc gratuluję spostrzegawczości. W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji.
arczi_88 - 2016-07-27, 17:00

arnold napisał/a:
W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji.


Niezły motyw, przejrzałem to całe, skąd masz takie info?

arnold - 2016-07-27, 19:38

http://www.daciaklub.pl/f...&highlight=tips

Zdarza mi się coś zapamiętać. Sprawdzałem działa.

Jan Dusigaz - 2016-07-27, 20:18

lukee88 napisał/a:
Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.
kuźwa u mnie chyba jest coś podobnego zwłaszcza na 1 biegu dmuchawy i przy włączonej klimie słychać takie falowanie obrotów wiatraka dmuchawy...
Kubuch - 2016-07-27, 21:44

W Dusterze też wiatrak żyje własnym życiem a serwis chowa głowę w piasek. To mój 2 i ostatni Francuz ;)
Gercio - 2016-07-28, 09:18

keretey napisał/a:
Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć.


Na żarówkach jest OK (stały strumień światła).

W zasadzie to dla mnie żaden problem, pozatym reszta działą jak należy :mrgreen:

zdzisiu27 - 2016-07-29, 07:24

To by oznaczało wzrost napięcia w instalacji. Włóż jakiś miernik i zobacz co się dzieje. Można by zrobić stabilizator, ale nie wiem czy jest sens się w to bawić ;)
gregorisan - 2016-07-29, 08:21

Też to u siebie zauważyłem - właśnie w czasie hamowania silnikiem. Przynajmniej teraz wiem skąd taki objaw :)
przemekadv - 2017-04-17, 22:30
Temat postu: Nierówna praca wentylatora w DD
Witam w świeżo odebranym DD zauważyłem ze nierówno pracuje wentylator. Tz. Na 3 i 4 biegu jest to najbardziej odczuwalne i słyszalne. Wentylator pracuje przez np. 30s z jednostajna sila, po czym przyspiesza przez np. 15s i znowu zwalnia.

Czyżby czekała mnie wymiana wentylatora?

arnold - 2017-04-17, 22:34

Ta twoja ortografia przeraża mnie.

Wraz ze zmianą napięcia w instalacji obroty wentylatora też ulegają zmianie.

Zmiana napięcia bierze się z tego powodu:

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14553

przemekadv - 2017-04-17, 22:58

arnold napisał/a:
Ta twoja ortografia przeraża mnie.

Wraz ze zmianą napięcia w instalacji obroty wentylatora też ulegają zmianie.

Zmiana napięcia bierze się z tego powodu:

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14553


.Witaj poprawiłem pisownię. Dziękuję za uwagę i za pomoc. Dziwne rozwiązanie. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem

route2000 - 2017-04-18, 08:00

przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.

przemekadv - 2017-04-18, 15:50

route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.


Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

shrek - 2017-04-19, 19:32

przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.


Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. :-)

przemekadv - 2017-04-19, 20:52

[quote="shrek"]
przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote

Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. :-)


Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.

Jan Dusigaz - 2017-04-19, 21:06

TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję :-)
przemekadv - 2017-04-19, 21:27

Jan Dusigaz napisał/a:
TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję :-)

Tu na forum blyskawicznie pomogliscie rozwiazac problem. Na forum dustera pisali ze tylko u mnie tak jest i pada mi wentylator stad taka panika u mnie.

shrek - 2017-04-19, 22:41

[quote="przemekadv"]
shrek napisał/a:
przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote

Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. :-)


Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.


Dacka jest slabo wygluszona i dlatego to slyszysz.

BoskiCoolo - 2021-08-24, 06:11
Temat postu: Dziwne działanie dmuchawy - Nowe Sandero
Jako że mam pierwszy raz w życiu styczność z tą marką, modelem, mam skromne pytanie czemu w tym aucie jak dodaje gazu mam odczucie, wrażenie, słyszę że wentylator działa hmm wolniej, ciszej, natomiast jak zwalniam pedał gazu to dmuchawa działa głośniej, mocniej. Ten typ tak ma? :shock: Czy kierunek ASO? Takiej przypadłości nie miałem nigdy w innych autach. 8-)
rob_plk - 2021-08-24, 07:07

Eco sterowanie alternatorem, jak silnik obciążony i aku trochę naładowane to napięcie na np. 12V, jak hamujesz silnikiem to napięcie na nawet 15V. Taka hybryda buhahah :)
Dymek - 2021-08-24, 08:04

Dokładnie. Inteligentny system zarządzania energią by Renault- napięcie w instalacji samochodu "buja się" od 12V do 15V a czasem nawet spada poniżej 12V. Nie masz tam stałego ładowania akumulatora po włączeniu silnika- ładowanie jest tylko wtedy, gdy komputer uzna je za stosowne. A praca dmuchawy jest zależna od tego napięcia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group