DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - WTRYSKIWACZE DELPHI 1.5 dci - powietrze na powrocie?

seba899 - 2017-06-27, 10:14
Temat postu: WTRYSKIWACZE DELPHI 1.5 dci - powietrze na powrocie?
Witam,
Mam pytanie czy ktoś posiada wiedzę dotyczącą wtryskiwaczy Delphi w naszych Daciach.
Dokładniej:
Czemu na powrocie z wtrysków podczas pracy pojawia się powietrze?

Temat opisywany często ale nikt nie potrafi określić co jest powodem że podczas pracy na powrocie z wtryskiwacza pojawia się powietrze.
W mojej miejscowości jest zakład naprawy wtryskiwaczy i właściciel też nie potrafi ustalić powyższego problemu.

Przez to powietrze po pewnym czasie zapowietrza się układ paliwowy. Pseudo mechanicy przerabiają układ paliwowy i wyjście z wtryskiwaczy podłączają do przewodu powrotnego do zbiornika ale to nie eliminuje powodu tylko skutek.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Może w końcu uda się ustalić przyczynę.

pluto - 2017-06-27, 10:32

Podobny temat był poruszany min. na forum Renault Clio
http://www.klubrenaultclio.pl/viewtopic.php?t=594

seba899 - 2017-06-27, 18:04

Zgadza się temat był poruszany na forum Clio ale nikt tam nie wie czemu powietrze wraca z wtryskiwaczy.
BogdanK - 2017-06-27, 20:47

Warto założyć zaworek zwrotny.
route2000 - 2017-06-28, 07:29

seba899 napisał/a:
Zgadza się temat był poruszany na forum Clio ale nikt tam nie wie czemu powietrze wraca z wtryskiwaczy.

Przeczytaj tam całe forum, to będzie wiadomo dlaczego tak jest.
Winny jest fabryczny zawór przy pompie paliwa w baku - tam wywalić fabryczny zawór, bo się zacina i założyć na wężu inny zawór zwrotny.

seba899 - 2017-06-28, 11:38

Czytałem dokładnie.
Zgadza się że winny jest zawór w zbiorniku paliwa ale tylko wtedy jak na wejściu do pompy wtryskowej dostaje się powietrze.
Mi chodzi o taką sytuację kiedy na wejściu do pompy paliwa nie ma powietrza a na wyjściu z wtryskiwaczy już jest powietrze.

Dlatego pytam.

Taką sytuację ma kolega w Clio III.

Problem jest w tym że gdzieś powietrze wchodzi w układ od pompy po wtryskiwacze, wychodzi powietrze na wyjściu z wtryskiwaczy. Zapowietrza w ten sposób układ.
Jak odseparował wyjście z wtryskiwaczy tak jak w opisie z forum renault to jest OK.
Ale to nie jest rozwiązanie problemu.

rafal_rx - 2017-06-29, 15:44

seba899 napisał/a:
Problem jest w tym że gdzieś powietrze wchodzi w układ od pompy po wtryskiwacze, wychodzi powietrze na wyjściu z wtryskiwaczy. Zapowietrza w ten sposób układ.
Tam jest takie nadciśnienie, że trzeba by zmienić prawa fizyki, aby to mogło być możliwe.

Od zbiornika paliwa, przez filtr paliwa, aż do pompy wstępnej zintegrowanej z pompą wysokiego ciśnienia jest podciśnienie. I na tym odcinku i na tych elementach należy się skupić. Jest to zresztą na forum Clio udowodnione, bo po podaniu paliwa bezpośrednio z bańki wszystko pracowało poprawnie.

Jest jeszcze teoretyczna, lecz nieprawdopodobna przyczyna, że po stronie wysokiego ciśnienia jest nieszczelność, wylewa się paliwo, a potem te części nie chcą się odpowietrzyć. Lecz wtedy miałbyś ewidentny ślad wycieku paliwa. Praktycznie wygląda to na biały dym podczas jazdy spod maski (olej napędowy paruje przy takich ciśnieniach i temp.).

Jeżeli powrót paliwa z przelewów z wtrysków jest wykonany przez filtr paliwa, to jest w tym pewna myśl konstruktorska. I po co to psuć? Wyjaśnienie: paliwo podczas sprężania w pompie w.c. bardzo się nagrzewa - wraca przez filtr podgrzewając go.

seba899 - 2017-07-01, 16:24

Dla mnie też wydawało się wszystko oczywiste z forum Clio ale nie w tym przypadku.

Na wejściu do pompy wtryskowej nie wchodzi powietrze.
Było podłączane oddzielne zasilanie pompy wtryskowej z bańki i też powietrze wracało z wtryskiwaczy.

Kiedyś był taki przypadek z fordem z systemem Delphi i tam okazało się że winnym była zwężka venturiego na wyjściu z pompy wtryskowej. Niestety po wymianie na nową nie ma poprawy.
Nieoficjalnie serwis renault twierdzi że powietrze dostaje się z pod gwintu gdzie jest skręcany wtryskiwacz?

A tu ciekawy filmik,
https://www.youtube.com/watch?v=F4TJnVeT_L0
https://www.youtube.com/watch?v=OpC71sWgUh0
a jednak może być nieszczelność na wyjściu z wtryskiwacza. Tylko w jakim kierunku zamontować zaworek zwrotny?

corrado - 2023-06-05, 10:52

Czy ma ktoś rozmiary oringów w nasuwkach (zatrzaskach) na filtr paliwa 1.5dci ? Obawiam się , że tam jest nieszczelność i zapowietrza się trochę po nocy , bo kiedyś ten problem usunąłem uszczelkami pod zatrzaski ale trochę zniszczyłem sam zatrzask ostatnio przy wymianie filtra :(

Albo czy jest sam przewód zamienny jakiś zasilający z filtra paliwa - gruszka odpowietrzająca - pompa paliwa delphi ? silnik k9k 796 (86KM)? Sa jakieś na allegro przewody ale znaleźć który to właściwy to ciężka sprawa bardzo , różne numery i brak katalogu , żeby porównać i inne kolory mają spinek i dziwne kształty ?!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group