DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - remont lub wymiana K9K796

cherokee - 2017-08-24, 16:47
Temat postu: remont lub wymiana K9K796
Witam.
Kupiłem za grosze logana z silnikiem z przedmuchami (180tys km z pierwszych rąk). Po zdjęciu głowicy okazały się tuleje bez najmniejszych rys czy progów. Silnik rzucał olej przez odmę w dużych ilościach. Po zdjęciu głowicy zawieziona do sprawdzenia i diagnoza była taka że poza brakiem pęknięć nic w niej dobrego nie ma a naprawa jest nieopłacalna. I tutaj pytanie. wg tego co udało się ustalić w aucie jest silnik o oznaczeniu 796 rozrusznik z przodu osprzęt delphi. Jakie jeszcze oznaczenie silnika wchodzi w grę przy wymianie silnika? Wiem że występowały różne rodzaje wałka rozrządu a co za tym idzie można spodziewać się anomalii. Będę wdzięczny za odpowiedź bo na tą chwilę nawet ASO nie jest w stanie stwierdzić jakiego kodu poza 796 szukać aby silnik pasował. Wiem że musi mieć rozrusznik z przodu i osprzęt delphi. Na co jeszcze zwracać uwagę? Da radę coś dobrać czy tylko ten kod? Problem polega na tym że silniki z tym kodem są drogawe i mało dostępne.

shrek - 2017-08-24, 19:50
Temat postu: Re: remont lub wymiana K9K796
Cytat:
Po zdjęciu głowicy zawieziona do sprawdzenia i diagnoza była taka że poza brakiem pęknięć nic w niej dobrego nie ma a naprawa jest nieopłacalna.


Jaka kwota jest za regeneracje glowicy? A jaka za silnik i przekladke?
Moim zdaniem jezeli dol silnika jest ok. I jestes tego pewny na 100% to regeneracja glowicy nowy rozrzad, obsluga i jazda.

[/quote]

cherokee - 2017-08-25, 08:18

dół na 100% pierścienie wypadało by wymienić. Głowica okolice 1500zł. Dobry jest tylko odlew i nic więcej. Prowadnice wszystkie zawory szklanki wałek wszystko szmelc.
shrek - 2017-08-25, 08:37

No to lepsze chyba te 1500+pierscionki+rozrzad(wtedy wiesz na czym stoisz) niz
silnik xxx z niewiadomego pchodzenia+ rozrzad+ jak kupisz inny niz 796 czy nie bedzie jaj.
EDIT:
To w tym aucie nikt oleju nie wymienial?
Jak to tak idzie , ze dol ok a gota szmelc?

cherokee - 2017-08-25, 08:43

shrek napisał/a:
No to lepsze chyba te 1500+pierscionki+rozrzad(wtedy wiesz na czym stoisz) niz
silnik xxx z niewiadomego pchodzenia+ rozrzad+ jak kupisz inny niz 796 czy nie bedzie jaj.


1500 plus kpl uszczelek rozrząd pierścienie przy okazji panewki robocizna zrobić dobrze to i oddać do sprawdzenia blok silnika.... i będzie 3000+ a 3500-3800 można kupić fabrycznie nowy nigdy nie montowany silnik z przebiegiem okrągłe 0km.... jaki ma sens rzeźba w... wiadomo czym ;)

shrek - 2017-08-25, 08:46

Nie znam ceny fabrycznego 0 km. Jezeli jest faktycznie taka to brac nowy. Wybor nalezy do Ciebie.
cherokee - 2017-08-25, 14:28

shrek napisał/a:
Nie znam ceny fabrycznego 0 km. Jezeli jest faktycznie taka to brac nowy. Wybor nalezy do Ciebie.


No już bez przesady nie będę płacił 3500zł za silnik przy samochodzie za 1000zł ;) Chcę jakąś przyzwoitą używkę kupić z tąd moje pytanie odnośnie zamienności kodów silników.

PiotrWie - 2017-08-25, 19:40

To nie jest samochód za 1000 zł - to jest samochód za 6 - 7 tys bez silnika i ew innych części - więc te 5-6 tyś jest na to by go doprowadzić do stanu użyteczności.
A tak przy okazji - gdzie można dostać za tyle nowy silnik - bo dotychczas widywałem tylko oferty za kilkanaście tyś - ok 4tys kosztował porządny remont.

cherokee - 2017-08-26, 13:03

PiotrWie napisał/a:
To nie jest samochód za 1000 zł - to jest samochód za 6 - 7 tys bez silnika i ew innych części - więc te 5-6 tyś jest na to by go doprowadzić do stanu użyteczności.
A tak przy okazji - gdzie można dostać za tyle nowy silnik - bo dotychczas widywałem tylko oferty za kilkanaście tyś - ok 4tys kosztował porządny remont.


Wiem ile zapłaciłem i to jest samochód za 1000zł ;) Silnik nowy na allegro jest chyba nawet kilka nowych w przedziale 3.5-4.5tys zł.

P.S.
Jak byś ją zobaczył to byś wiedział że nie będę w nią inwestował bóg wie jakich pieniędzy. Ale w razie jak byś upierał się przy swoim... to za 2500zł mogę Ci ją odsprzedać dalej ;)

PiotrWie - 2017-08-26, 19:30

Zapłaciłeś 1000zł za karoserię z większością wnętrzności - by to był samochód musi jeszcze mieć działający silnik. więc masz za 1000 zł nie samochód a materiał na samochód.
A te silniki na allegro nie są nowe a po remoncie kapitalnym - myślę że taniej byś wyremontował ten co masz. :-D

cherokee - 2017-08-27, 11:00

ok rozumiem że odpowiedzi na pytanie nie uzyskam... pora zmienić forum wobec tego. Co kupiłem za ile itp to ja wiem. Pytanie było proste.... odpowiedzi na nie zero.
route2000 - 2017-08-27, 11:21

cherokee, nikt cię nie trzyma na tym forum.
Są tutaj ludzie, którzy mają Dacie i jeszcze nikt nie robił generalnego remontu silnika, więc nie oczekuj od ich konkretnej recenzji.
Jedni tak uważają, że wystarczy wymiana silnika, drudzy uważają że sam remont wystarczy.
To zależy od stanu uszkodzenia silnika, co jest bardziej opłacalne. Nikt w internecie nie powie, co jest lepiej, bo przez net nikt nie zawyrokuje to.
Twoja kasa, twoja sprawa.

DrOzda - 2017-08-27, 14:59

Gdybyś chciał tym wozem jeździć to byś wyremontował albo wymienił ten silnik żeby mieć dobry i pewny samochód na kolejne kilka lat. A tu wygląda jakbyś szukał sposobu na odpicowanie i opchnięcie jeleniowi z paroma tysiącami przebitki. Więc sorry to faktycznie nie to forum.
shrek - 2017-08-27, 17:12

cherokee napisał/a:
... pora zmienić forum wobec tego.


Nara.

cherokee - 2017-08-28, 09:04

No więc Panowie nic tu po mnie.

P.S.
Samochód na lata... opadający z blach samochód na lata. Wolne żarty... I jeszcze jedno. Proponował bym nauczyć się czytania ze zrozumieniem. Samochód i tak zostanie u mnie bo ma służyć jako wół roboczy (bo do niczego innego się nie nadaje). Tyle w temacie.
Żegnam

PiotrWie - 2017-08-28, 09:45

Jak dla siebie to remont silnika, sprzęgło, jakieś duperele typu sworznie i za 5 - 6 tys będzie wól roboczy na sporo lat - u mnie tak służy Laguna 1998 roku - i jest w takim stanie że kilka tygodni temu syn pojechał nią z Dolnego Śląska na Łotwę i z powrotem bez problemu - tylko że także o takie auto trzeba dbać a nie tylko kombinować jak by najtaniej zapłacić. Silnik z używki może działać, a może za pół roku być w takim samym stanie jak ten który masz - a remontowany powinien te min. 100tyś kolejne przejechać. No chyba że jest rzeczywiście skorodowany - ale wtedy "widziały gały co brały" W mojej okolicy jeżdżą nieskorodowane Astry 1 - a więc MCV 2006 powinien mieć jeszcze sporo lat do opadania blach.
cherokee - 2017-08-28, 09:49

PiotrWie napisał/a:
Jak dla siebie to remont silnika, sprzęgło, jakieś duperele typu sworznie i za 5 - 6 tys będzie wól roboczy na sporo lat - u mnie tak służy Laguna 1998 roku. No chyba że jest rzeczywiście skorodowany - ale wtedy "widziały gały co brały" W mojej okolicy jeżdżą nieskorodowane Astry 1 - a więc MCV 2006 powinien mieć jeszcze sporo lat do opadania blach.


2008 ;) drzwi wszystkie na dole maska przednia do uratowania ale już rudawa od spodu tylne prawe nadkole.... progi całe o dziwo. Tak więc..... do igły mu daleko. Taki typowy gruz....

PiotrWie - 2017-08-28, 10:07

jak progi i podłoga całe to jeszcze spokojnie 10 lat jako wół - jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wypadł z samochodu bo miał trochę korozji w nadkolu.
A swoja drogą to lepiej kupić starsze zajeżdżone auto bez rdzy - wszystko inne da się naprawić, walka z rdzą czasem jest nie do wygrania.

cherokee - 2017-08-28, 11:37

a to tylko sprawa budy... jeszcze o środku nic nie wspominałem :D
laisar - 2017-08-29, 21:46

@cherokee: http://www.catcar.info/renault/?lang=en i pozostaje norać samemu, bo skoro nikt nie robił takich kombinacji, to i wiedzy mieć nie będzie.
shrek - 2017-08-30, 05:22

Z ta podmianka to ciezki temat. Nawet czasami k9k wygladajace tak samo (inne numery np. K9k xxx i k9kyyy) maja roznice w programowe. Przewaznie to odpala, ale jak jezdzi nie wiem.
Nikt Ci tu kosztow nie wyliczy, bo:
Zmienisz na inny i moze nie odpalic, bo trzeba wtryski kodowac(clip, aso, wydatki)
Sa wersje z pompa paliwa w baku i bez ( wlasnie te identyczne)
IC lub bez tez wygladaja identycznie na aukcjach (zdjecia silnikow)
Kupisz cos takiego i bedziesz sie albo cieszyc z kulejacej jazdy auta albo plakal i zakladal tematy k9k xxx po zmianie na yyy nie odpala.Pomocy.
Napraw co masz lub kup identyczny nr k9k.

cherokee - 2017-09-13, 16:42

No więc tak. Dokładnie u mnie siedziało k9k796 obecnie zamontowany 724 z megane 2. Dziś zapalił na 2 gary. Zawiesiły się wtryski jutro kolejna próba. Poza tym faktem wszystko pasuje P@P. Logan dostał inny słupek nowy rozrząd simeringi na wale przód i tył filtr oleju paliwa powietrza olej 5w40 i używaną turbinę bez luzów. Jeszcze sworzeń i wyjedzie... mam nadzieję.
shrek - 2017-09-13, 20:57

cherokee napisał/a:
Zawiesiły się wtryski


Wtryski wymagaja zaprogramowania.

No i ile juz cie to wyszlo?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group