DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Awaria spryskiwacza i komputera (odp.: styki / bezpiecznik)

piotrres - 2009-01-01, 11:10
Temat postu: Awaria spryskiwacza i komputera (odp.: styki / bezpiecznik)
Cześć!
Dzis rano odpaliłem auto i... po kilku użyciach pompki spryskiwacza rzeczona zamilkła, okazało się, że nie działa przełącznik wskazań kompa. A są na tej samej dźwigience, Może styk ?
Zastanawiam się czy da się samemu coś z tym zrobić :-?
Pozdrawiam
Piotr S.

loganik - 2009-01-01, 11:19

Proszę spróbować jak się auto nagrzeje wśrodku/ok18 st/, czasem może pomóc.
piotrres - 2009-01-01, 11:59

Dzięki Loganik,
Już to próbowałem. Bezpieczniki też są OK. Problem w tym, że teraz w ogóle nie słychać pompki spryskiwacza. Nie działa również przełącznik od komputera. Czyli chyba jakiś styk w dźwigience. Trzeba jutro jechać do Gorzowa Wlkp. :-x

jackthenight - 2009-01-01, 12:14

piotrres napisał/a:
Dzięki Loganik,
Już to próbowałem. Bezpieczniki też są OK. Problem w tym, że teraz w ogóle nie słychać pompki spryskiwacza. Nie działa również przełącznik od komputera. Czyli chyba jakiś styk w dźwigience. Trzeba jutro jechać do Gorzowa Wlkp. :-x


Styk raczej nie, bo styk od przycisku kompa jest to całkiem oddzielny styk niż od spryskiwaczy a raczej dziwne by było aby nagle dwa się zepsuły.

Oczywiście wszystko jest możliwe, ale bardziej wydaje się że wtyczka mogła się lekko obluzować. Na tej wtyczce są i przycisk od kompa, jak i przełączanie szybkością wycieraczki oraz spryskiwacze, itp..

Wtyczka ma numer : 145 (na rysunku poniżej widać.)

Sprawdź ją, być może się lekko wysunęła, lub zaśniedziały styki.

I sprawdź dokładnie bezpiecznik nr.3 (obrazek przedstawia napis STOP), gdyż przez niego zasilane są właśnie spryskiwacze oraz przycisk do przełączania komputera.
A u ciebie właśnie te dwie sprawy nie działają, czyli bardzo możliwe że ten bezpiecznik jest spalony :)

wox - 2009-01-01, 12:39

też obstawiałbym bezpiecznik - sprawdź dokładnie
loganik - 2009-01-01, 15:04

Nie wiem czy to czasem nie idzie z bezpiecznika na przekaznik tak jak pompa paliwa i ogrzewanie tylnej szyby, jak ktoś ma schemat niech zerknie.
piotrres - 2009-01-01, 16:33

Dzięki, wyszło na to , że to obluzowany bezpiecznik STOP
BTW:
czy ma ktoś schemat z opisanymi amperażami bezpieczników ???
Bo tzw instrukcja jest do kitu, na deklu nod skrzynki też tego nie ma :-?

jackthenight - 2009-01-01, 17:11

loganik napisał/a:
Nie wiem czy to czasem nie idzie z bezpiecznika na przekaznik tak jak pompa paliwa i ogrzewanie tylnej szyby, jak ktoś ma schemat niech zerknie.


Nie, z bezpiecznika idzie bezpośrednio do kolumny kierowniczej.
Spryskiwacze przekaźnika nie posiadają.

Niżej schemat , gdzie :

221 - spryskiwacz
145 - kolumna kierownicza dźwignia prawa
212 - wycieraczka
299:753 - opcja - przekaźnik spryskiwaczy reflektorów
645 - moduł elektroniczny kabiny

jackthenight - 2009-01-01, 17:14

piotrres napisał/a:
Dzięki, wyszło na to , że to obluzowany bezpiecznik STOP
BTW:
czy ma ktoś schemat z opisanymi amperażami bezpieczników ???
Bo tzw instrukcja jest do kitu, na deklu nod skrzynki też tego nie ma :-?



Ależ proszę : http://mail.widzew.net/~asz1/PLATFUSI.pdf

piotrres - 2009-01-01, 17:49

Dzięki wielkie Jacku,
To tak dla uspokojenia nerwów (fajnie zacząłem AD 2009, nieprawdaż), bo bałem się, że jak wyciągałem je po kolei przy złej widoczności (garaż skrojony dla mikro vana, więc loganowych drzwi na full nie otworzysz) to bałem się, że coś pocudzołożyłem :-?
Pozdrowienia , jeszcze z [FGW *****]

loganik - 2009-01-01, 19:21

Jacek, wielkie dzięki, polecam się w razie czego :-D
piotrres - 2009-01-03, 19:28

Wczoraj 734 km i wszystko OK. Wystarczyło wyjąć i włożyć bezpiecznik. Pompa wspomagania też siedzi cicho :-D
Pozdrowienia, już z RZ :-)

piotrres - 2009-10-19, 18:50

Pompka sprzyskiwacza po raz drugi....
Dzisiaj wysiadła mi pompka spryskiwacza i przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera.
Po pierwsze sprawdziłem przełączniki i...nic !
Po drugie zacząłem podejrzewać, że sprawca siedzi gdzieś tu:



Okazało się, że skordowały styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza
Dwadzieścia minut roboty i na razie wszystko OK. Czyli stało się to co podejrzewałem za pierwszym razem.

P.S.

Moja, Żona zaczęła marudzić, ze widać, że ta Daćka jest widać do kitu!
ET TU BRUTE CONTRA ME !? :shock: :shock: :shock: :cry:

jackthenight - 2009-10-19, 20:23

piotrres napisał/a:
Pompka sprzyskiwacza po raz drugi....
Dzisiaj wysiadła mi pompka spryskiwacza i przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera.
Po pierwsze sprawdziłem przełączniki i...nic !
Po drugie zacząłem podejrzewać, że sprawca siedzi gdzieś tu:

Obrazek

Okazało się, że skordowały styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza
Dwadzieścia minut roboty i na razie wszystko OK. Czyli stało się to co podejrzewałem za pierwszym razem.

P.S.

Moja, Żona zaczęła marudzić, ze widać, że ta Daćka jest widać do kitu!
ET TU BRUTE CONTRA ME !? :shock: :shock: :shock: :cry:


No ale zaraz, co mają wspólnego "styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza" do "przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera" bo trochę nie czaję.

laisar - 2009-10-19, 20:38

No jak to - na zdjęciu widać: zasadniczo te wszystkie styki są w jednym złączu. (Bo jak chyba należy rozumieć, piotrresowi nie chodzi o styki przy samej pompce).
piotrres - 2009-10-19, 21:46

To co pokazano na obrazku okazało się "niewinowate panie prokuratorze" ;-)
Na poczatku podejrzewałem własnie styki przy manetce, bo się nie dało przełączać
komputera, ale wycieraczki chodziły normalnie.
Nawaliły styki przy samej pompce.
Wyczyszczenie tychże i przesmarowanie złącza załatwiło również sprawę przełączania komputerka :shock:
Jacku, też tego nie czaję :shock:
Może jakieś zwarcie, za sprawą wilgoci :-?

jackthenight - 2009-10-19, 22:09

piotrres napisał/a:
Nawaliły styki przy samej pompce.
Wyczyszczenie tychże i przesmarowanie złącza załatwiło również sprawę przełączania komputerka :shock:
Jacku, też tego nie czaję :shock:
Może jakieś zwarcie, za sprawą wilgoci :-?


A ja już zaczaiłem :mrgreen: , jak tylko dokładnie spojrzałem jeszcze raz na schematy :)
Zasilanie na pompkę i na przełącznik komputerka idzie tą samą nitką.

Także zwarcie jak słusznie napisałeś za sprawą wilgoci skutecznie odłączało również przełączanie komputerka.

krzy7 - 2010-11-29, 21:46
Temat postu: Brak spryskiwacza i komputera
Witam. W mojej logance 1.6 laureate z 2005r pojawia sie usterka . Mianowicie przestalo dzialac spryskiwanie szyby oraz brak mozliwosci zmiany funkcji komputera pokladowego . Prawa dzwignia przy kierownicy dziala obecnie tylko sterowanie praca wycieraczek . Nie wiem gdzie szukac przyczyny , sprawdzilem pompka jest sprawdzona wiec to cos innego ( bezpieczniki sprawdzalem) Prosze o pomoc[/center]
DrOzda - 2010-11-29, 22:04

No to proste - pewnie padły styki w dźwigni względnie zaśniedziała kostka podpięta pod dźwigienkę. Jak nie masz wprawy lub boisz się coś zepsuć to podjedź do przyzwoitego elektryka samochodowego.
piotrres - 2010-11-29, 22:14

Przerabiałem ten problem prawie dwa lata temu.
Obluzował się bezpiecznik STOP.
Sprawdź styki przy pompce, lub na dźwigience od wycieraczek/komputera.
Zapis dyskusji na ten temat jest tutaj:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1513

krzy7 - 2010-11-30, 17:25

piotrres napisał/a:
Przerabiałem ten problem prawie dwa lata temu.
Obluzował się bezpiecznik STOP.
Sprawdź styki przy pompce, lub na dźwigience od wycieraczek/komputera.
Zapis dyskusji na ten temat jest tutaj:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1513

Wielkie dzięki. Okazało się ,że całe zamieszanie powstało poprzez brak styku na złączu przy pompce spryskiwacza , wyczyściłem styki, przesmarowałem , pompka chodzi komputer też , Jeszcze raz dzięki :!: :!: :!:

stempik - 2010-11-30, 21:59

krzy7 napisał/a:
Okazało się ,że całe zamieszanie powstało poprzez brak styku

Brak styku to pewnie w tym roczniku standard. Dziś rano jak co roku walczyłem z przekaznikami to mi prad uciekł.
U mnie dość często powstają przerwy w połączniu na konektorach pod przekażnikami mimo że przed zimą wszystkie potraktowane zostały preparatem WD-40.
Ale może ktoś zna jakiś lepszy sposób na styki, zastanawiałem się nad naniesieniem na styki miedzianego smaru ale nie wiem czy nie zrobił bym tym jakiejś głupoty ???

piotrres - 2010-12-01, 15:05

Nie ma za co,
Ja dwa lata temu, pierwsze co podejrzewałem te Twoje styki przy pompce, więc dobrałem się do tego na zasolonym autku (po 750 km jazdy). Styki okazały się OK, tylko, wpuściłem, wilgoć plus sól na styki i przez wiosnę, lato i jesień skorodowały. papierek ścierny i WD40 załatwiły sprawę.

jackthenight - 2010-12-01, 16:40

Cytat:
Ale może ktoś zna jakiś lepszy sposób na styki, zastanawiałem się nad naniesieniem na styki miedzianego smaru ale nie wiem czy nie zrobił bym tym jakiejś głupoty ???


WD 40 jest w sumie tylko olejem w spray-u : http://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40
Dlatego wd-40 nie oczyści ci styków z tlenków jakie powstały na tych stykach, dlatego psikanie starych połączeń wd-40 na niewiele się zda.

Takie styki, które już są brudne, powstały na nich tlenki należy potraktować środkiem, które te tlenki usunie np. : Kontakt 60 : http://www.smaruj.pl/p/pl...ykow+100ml.html

Dopiero po tym, jak już tlenki ze styków zostaną usunięte, można psiknąć jakimś smarem, aby zabezpieczyć przed wilgocią i chronić przed utlenianiem. Można również posmarować te styki smarem miedzianym, smarem do tłoczków (jest również dobry i chroni przed utlenianiem) itd.

piotrres - 2010-12-01, 23:16

jackthenight napisał/a:
Dopiero po tym, jak już tlenki ze styków zostaną usunięte, można psiknąć jakimś smarem, aby zabezpieczyć przed wilgocią i chronić przed utlenianiem.

Stąd też nasajmprzód papiórkiem ściernym je podtarłem ;-)

stempik - 2010-12-02, 01:27

jackthenight napisał/a:
Kontakt 60

No i pewnie się będę musiał z preparatem zakolegować bo odkąd mamy zimę co rusz przestaje działać mi dmuchawa. Co prawda wraca do życia po poruszeniu przekażnikiem, ale co mi krwi napsuje to moje.

==========================
Zakolegowałem się z "S601", tego samego producenta. Napsikałem gdzie trzeba, więc teraz się okaże. Skład preparatu podobny.

fg1972 - 2014-10-12, 19:16
Temat postu: spryskiwacz i przełącznik wskazań komputera
nie działa mi pompka spryskiwacza na szybę przednią i nie działa przełącznik wskazań komputera,sprawdziłem styki ,bezpieczniki ,pompka jest sprawna bo jak włanczam spryskiwacz tylniej szyby to pomka działa.
fg1972 - 2014-10-13, 10:14

Ma ktoś schemat instalacji elektrycznej Logan MCV 1.6 16 V z 2009
corrado - 2014-10-13, 10:17

Ja chyba mam, ale dopiero wieczorem mogę podać. Potrzebny mi będzie symbol silnika : K4 ... ? :roll:
laisar - 2014-10-13, 10:37

@fg1972: Że 1.6 16V to nieistotne, w tym miejscu brak różnic między różnymi wersjami silnikowymi:


145 - przełącznik zespolony wycieraczek
211 - wycieraczka tylna
212 - wycieraczka przednia
247 - tablica przyrządów
645 - moduł zespolony kabiny
677 - pompka spryskiwacza
1049 - skrzynka bezpieczników kabiny

(Zielone połączenie jest do pominięcia, bo było jedną z propozycji zrobienia biegu przerywanego tylnej wycieraczki).

fg1972 - 2014-10-20, 02:12

Dzięki za schemat,na nim widać że spryskiwacz [przód i tył] i przełącznik wskazań komputera są na tej samej nitce.A u mnie na tył spryskiwacz działa a na przód nie,przełącznik kompa też nie działa. Spr. i wyczyściłem styki,złączki i bezpieczniki.Gdy włączam spryskiwacz na przednią szybę podczas pracy wycieraczek na wolnym ruchu to one sie natychmiast zatrzymują,a prąd do pompki nie dochodzi.
laisar - 2014-10-21, 16:33

fg1972 napisał/a:
spryskiwacz [przód i tył] i przełącznik wskazań komputera są na tej samej nitce

Mają wspólną masę, ale to poszczególne wyjścia sterują odpowiednimi funkcjami.

fg1972 napisał/a:
na tył spryskiwacz działa a na przód nie

Pompka jest dwukierunkowa: kręcąc się w jedną stronę zasila spryskiwacze przednie, a obracając się w drugim kierunku - tylny.

fg1972 napisał/a:
Gdy włączam spryskiwacz na przednią szybę podczas pracy wycieraczek na wolnym ruchu to one sie natychmiast zatrzymują,a prąd do pompki nie dochodzi.

Czyli awaria albo samego przełącznika zespolonego, albo pompki - do sprawdzenia miernikiem.

Lajkonik - 2014-10-22, 06:24

Na mój gust, to zwarcie na pompce. Ale może też być brak masy na którymś elemencie. Często jednak, jak zacznie się już sprawdzać, to szybko takie pierwsze pomysły odpadają :mrgreen:
fg1972 - 2014-10-22, 18:41

Pompka jest sprawna,przełożyłem przewody żeby mieć spryskiwacz na przednią szybę\działa\.Pozostał do sprawdzenia przełącznik zespolony ale nie wiem jak go zdemontować.
laisar - 2014-10-22, 22:22

fg1972 napisał/a:
przełącznik zespolony ale nie wiem jak go zdemontować

Odkręcić dwa wkręty od spodu osłony kolumny kierowniczej i zdjąć obie części tej osłony.

Odkręcić dwie śruby, którymi dźwignia wycieraczek przykręcona jest od frontu do korpusu obrotowego przełącznika zespolonego.

Wyjąć dźwignię, odłączając wtyczkę.

fg1972 - 2014-10-28, 19:31

Zdemontowałem przełacznik,rozebrałem go przeczysciłem sciezki metalowe środkiem do styków,zmontowałem z powrotem i dalej nic.Myślę że przełącznik jest ok,Musi cos jeszcze być miedzy przełacznikem a pompką.Co to jest za skrzynka pod kierownica bo do niej wchodza kable z przełącznika.Ps.jak wrzuca sie tu zdięcia
laisar - 2014-10-28, 23:04

fg1972 napisał/a:
Musi cos jeszcze być miedzy przełacznikem a pompką

Wszystko masz rozrysowane kilka postów powyżej.

fg1972 napisał/a:
Co to jest za skrzynka pod kierownica

Moduł zespolony kabiny (UCH).


fg1972 napisał/a:
jak wrzuca sie tu zdięcia

Np tak lub tak.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group