|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Filtr cząsteczek stałych w silnikach TCe
xarek - 2017-10-18, 13:38 Temat postu: Filtr cząsteczek stałych w silnikach TCe Witam, Tak się właśnie zastanawiam i może już ktoś coś wie w temacie montowania filtrów cząsteczek stałych w benzynie - czy są one obecnie montowane w Daciach
Dar1962 - 2017-10-18, 14:11
w nie najnowszych już konstrukcyjnie silnikach od ranaulta, obecnie wkładanych pod maski Dacii nie ma tego rodzaju wynalazków i wątpię aby zaczęto je montować
elamtero - 2017-10-18, 14:19
Z GPF w benzynach chodzi tylko o te silniki co mają bezpośredni wtrysk paliwa (jak diesle), czyli z Renault prawdopodobnie będzie go miało tylko 1.2 TCE.
0.9 TCE ma właśnie wtrysk pośredni więc spalanie jest czyste, nie wydziela się sadza, nie będzie w nim GPF, tak samo 1.0 i 1.6 SCE.
xarek - 2017-10-18, 14:20
Ok. Ale jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy. Ale to tyczy się wszystkich producentów. Co lepsze infolinia Dacia Polska nie wie czy są a jedynie przypuszcza że obecnie już są
laisar - 2017-10-18, 14:48
xarek napisał/a: | czy są one obecnie montowane w Daciach |
Nie.
xarek napisał/a: | jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy |
Nie.
pixa - 2017-10-18, 15:41
Jak ktoś już napisał - od 2018 wszystkie auta mają mieć DPF-y. Cena w górę, palniki w uzywkach w ruch
DrOzda - 2017-10-18, 20:17
xarek napisał/a: | Ok. Ale jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy. Ale to tyczy się wszystkich producentów. Co lepsze infolinia Dacia Polska nie wie czy są a jedynie przypuszcza że obecnie już są |
Nieprawda. Dotyczy to silników która przekraczają normę cząstek stałych PPM a tej nie przekracza żaden silnik z wtryskiem pośrednim i sporą część z bezpośrednim.
rafal_rx - 2017-10-20, 19:49
Panie i Panowie!
Rzecz jest następująca. Nie chodzi tylko i wyłącznie o rodzaj wtrysku benzyny. Rzecz w tym, że niektóre silniki, w pewnych zakresach pracy spalają mieszankę paliwowo-powietrzną heterogeniczną. Paliwo to benzyna, a silniki takie konstrukcyjnie mają wtrysk bezpośredni. Przykład: japońskie (jeszcze poprzedni wiek) i koreańskie GDI, Alfa Romeo JTS 2002r. I takie silniki mają skłonność do emisji sadzy. Silniki benzynowe M-B od kilku lat są już wyposażone w filtry sadzy.
Silniki MPI, oraz (niektóre?) z wtryskiem bezpośrednim w pewnych zakresach pracy spalają mieszankę wyłącznie homogeniczną i nie mają skłonności do emisji sadzy.
Należy jeszcze wspomnieć o magicznym niemieckim wynalazku 1.8TSI (180KM) 2008r., który to mając cztery cylindry był wyposażony w 8 wtryskiwaczy Po prostu Niemcy nie potrafili zamodelować procesu spalania ubogiej mieszanki i pozbyć się problemów, co Japończycy z Mitsu zrobili wiele lat wcześniej.
Mieszanka homogeniczna to taka, w której pary paliwa są dokładnie wymieszane z powietrzem - jednorodna. Mieszanka heterogeniczna: wtrysk paliwa następuje bezpośrednio przed zapłonem i nie zdąża się całkowicie i dokładnie wymieszać z powietrzem. Ewentualnie dwa wtryski, które nie tworzą jednorodnej mieszaniny. W jednych strefach jest bogata, na zewnątrz jest uboga. Licząc całą masę powietrza i paliwa, taka mieszanka jest uboga. Co to daje? Oszczędza się na stratach przepływu powietrza, chłodzi się komorę spalania odparowującą benzyną, co pociąga za sobą możliwość podniesienia stopnia sprężania - zwiększa się sprawność ogólna.
To tak w telegraficznym skrócie i być może popełniłem jakieś nieścisłości, ale wydaje mi się, że to nieistotne.
|
|