DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zapalające się kontrolki i falujące obroty (odp.: świece)

Ftt - 2018-01-09, 13:40
Temat postu: Zapalające się kontrolki i falujące obroty (odp.: świece)
Wprowadzenie:
- przebieg 36 tys km
- LPG STAG przejechane 30 tys km
- przegląd LPG + wymiana filtra + olej silnikowy + filtry - 1 tys km temu
- od tygodnia auto robi dziennie jedynie 5km po mieście - wcześniej były trasy
- stoi od 3 dni pod chmurką i pojawiły się mrozy pod -8 w nocy
- problemów czy zapalających się kontrolek do dnia dzisiejszego - BRAK

Objawy (występują tylko na włączonym LPG):
- co 30/40 sekund potrząsanie autem, falujące obroty + zapalające sie na kilka sekund kontrolki jak poniżej (na postoju na ręcznym)



Auto było totalnie rozgrzane, jeździłem nim od 1,5 godziny. Z rana będąc na LPG już z dobre 10 minut auto zgasło mi przed rondem jak wrzuciłem luz bez wyświetlania jakichkolwiek kontrolek.

Podczas jazdy problemów brak, na benz też wszystko gra. Czy coś mogło zamarznąć ?

damiaszek - 2018-01-09, 13:55

Trochę mało danych.
Zapalające się kontrolki mogą być wynikiem np. spadków napięć spowodowanych nierówną pracą silnika na co wskazywała by kontrolka ABS w stojącym aucie.
Może to też być sygnalizacja błędu wypadających zapłonów co może byś spowodowane:
- uszkodzeniem w układzie zapłonu - na gazie ze względu na potrzebę większej energii do uzyskania iskry szybciej wychodzą takie problemy
- uszkodzeniem wtryskiwaczy, co skutkuje złą mieszanką (poniżej lub powyżej palności zależności jak się kleją wtryski), też będą wypadać zapłony
- uszkodzeniem reduktora, może puszczać gaz do kolektora np. przewodem podciśnienia i wtedy też mogą być te objawy.

1. odczytaj błedy z EOBD
2. zobacz jakie masz STFT i LTFT i jak zmieniają się podczas pracy na obu paliwach.

Marrtin - 2018-01-09, 14:18

U mnie przy podobnych objawach pomogła wymiana cewki zapłonowej.
Ftt - 2018-01-09, 14:30

Z błędami wypadających zapłonów pojawiałyby się problemy także podczas jazdy a nie tylko na postoju - przynajmniej tak mi się wydaje. Muszę podjechać do mechanika na podpinkę do kompa :)

Bardzo chodzi mi po głowie temat świec/cewki zapłonowej - przy LPG prawie od samego początku to niejedne świece wyzionęły ducha nawet przy tak małym przebiegu :)

Problem z cewkami wyszedłby po podpięciu na kompie ?

damiaszek - 2018-01-09, 14:38

Niekoniecznie, wystarczy żeby wtryski kleiły się i wtedy na ktrótkich czasach mogą mocno przelewać, tak że mieszanka osiąga granice palności.

Ftt napisał/a:
Bardzo chodzi mi po głowie temat świec/cewki zapłonowej - przy LPG prawie od samego początku to niejedne świece wyzionęły ducha nawet przy tak małym przebiegu :)


Zresztą, sam jesteś niekonsekwentny ;-) przecież problem z cewką czy świecami właśnie objawia się problemem z wypadającymi zapłonami.

Odczytaj błędy i zobacz jak wyglądają korekty. Teraz to wróżenie z fusów.

ps. jak się już bawimy we wróżenie to moja wróżba jest taka:

wtryski źle dawkują gaz, całość działa na granicy korekt i co jakiś czas (30s 40s) układ korekcji nie wyrabia i jest za ubogo za bogato.

Ftt - 2018-01-09, 15:02

Jutro znajdę czas i zacznę od gazownika bo mam najbliżej - jak to nie rozwiaże problemu to mój mechanik obada temat :)
Ftt - 2018-01-10, 14:38

Wystarczyło wymienić świece :D czyli po 35 tys w tym 30 na LPG i fabryczne świece nie dają rady - szybko ..
dudu$ - 2018-01-10, 16:02

Z ciekawości jakiej firmy były fabryczne świece ? Pytam ponieważ swojego Logana kupiłem z II ręki i przebiegiem 55 tys km. Nic się nie działo ale z racji tego iz producent zaleca wymianę świec przy 60 tys km zrobiłem to trochę wcześniej. Świece które wykręciłem były firmy NGK. Takie same kupiłem i teraz sie zastanawiam czy poprzedni właściciel je wymieniał czy nie. Z góry dzięki za odpowiedź, A co do samych świec zawsze kiedy mam auto z LPG świece wymieniam od razu po założeniu instalacji oraz po przejechaniu 20 tyś km.
Marek1603 - 2018-01-10, 16:39

Oryginały na pewno były renault. Czasami są motrio jak robisz w ASO i na zamiennikach (pomijam, że przywozisz swoje).
Ja od dobrych 150km jeżdżę na NGK jedno elektrodowych i wymieniam co 30kkm (co druga wymiana oleju).

damiaszek - 2018-01-10, 21:43

Czyli wypadały zapłony, na tyle rzadko jeszcze ze tylko na wolnych obrotach było czuć. Prosty interfejs za 20zł odczyt na komórce i nie trzeba na ślepo wymieniać. 30 kkm to typowy przebieg do wymiany świec przy jeździe na LPG. Możesz wrzucić fotki świec, a w zasadzie samych elektrod.
Ftt - 2018-01-11, 11:20

Świece były oryginalne Renault - nie zrobie foto bo wyjechały już z odpadami ale był na nich lekki nalot + lekko ciemniejsze krawędzie. Teraz wleciały NGK.

Mechanik twierdzi że fabryczne przy LPG faktycznie krucho wypadają i bywa, że auto na LPG przerabia na nich 20-25 tys i się kończą. NGK ponoć na luzie 40-50 tys przy LPG :)

damiaszek - 2018-01-11, 12:47

Jak tam wymieniam świece co trzy wymiany oleju. Kosztuje to "grosze" w ogólnej eksploatacji auta i nie czekam na objawy sugerujące wymianę. Zużyta świeca, nawet jak jeszcze działa to potrzebuje większej energii do przeskoku iskry tym samym bardziej obciążajac układ zapłonowy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group