|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Zalewanie silnika olejem w fabryce
pavulon78 - 2018-06-05, 20:55 Temat postu: Zalewanie silnika olejem w fabryce Dziś odebrałem swojego dustera 1.6. Od razu po wyprowadzeniu z salonu wybrałem się ok. 200 km trasę. Na jednym z parkingów podniosłem maskę i z ciekawości sprawdziłem poziom oleju. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazało się na bagnecie oleju jest ok. 5-6 mm powyżej maksa.
I teraz pytanie. W jaki sposób silniki są zalewane olejem w fabryce? Nie chce mi się wierzyć żeby każdy silnik z baniaka był zalewany przez człowieka który sam sobie dozuje ile oleju ma wlać do silnika. Takie 5-6mm powyżej maksa to chyba trochę za dużo. Odessałem sobie ok. 200ml oleju ale żeby kurcze po wyprowadzeniu auta z salonu musieć poprawiać fabrykę? Szok.
shrek - 2018-06-05, 21:02
Olej sprawdzaj na zimnym silniku. Np. po nocy lub dluzszym postoju.
Sprawdzanie oleju po skonczonej jezdzie jest bez sensu, bo albo bagnet zachlapany po same uszy, albo brakuje, bo jeszcze do miski nie splynelo.
Fruxo - 2018-06-05, 22:46
Specjaliści podają że olej sprawdzamy po rozgrzaniu go do temp roboczej i odczekaniu 5 min na wyłączonym silniku. Oczywiście przecierając wcześniej bagnet.
W daci na razie nie ma za skomplikowanych silników więc można sprawdzać na zimnym ale myślę że w takim 1.3 tce będzie już trzeba po rozgrzaniu.
Pojazd jest na dotarciu może brać olej dlatego fabryka leje na max.
shrek - 2018-06-05, 23:43
Fruxo napisał/a: | ...ale myślę że w takim 1.3 tce będzie już trzeba po rozgrzaniu.
. |
Tez nie.
Dymek - 2018-06-06, 07:18 Temat postu: Re: Zalewanie silnika olejem w fabryce
pavulon78 napisał/a: | Dziś odebrałem swojego dustera 1.6... |
Przez pierwsze dni zaglądaj też pod maskę obserwując poziom płynu chłodniczego. Jak odbierałem Sandero, to poziom był na max, następnego dnia również. A jak zajrzałem po tygodniu, to brakowało już ze 2cm do Minimum. Nieodpowietrzony układ.
Ikarusiarz - 2018-06-06, 11:03
O ile pamietam posty z 2009 roku, to wszyscy mieliśmy pozalewane powyżej max. Ja też miałem odessane przez ASO, ale pamiętam, ze wielu użytkowników w tych latach tak miało. Czyli chyba to jakiś standard...
Fruxo - 2018-06-06, 16:34
fabryka przelewa olej ponad max bo następna wymiana ma być za 20 tyś
powinno się wymienić olej po tych 2-3 tyś i wtedy ustalić poprawną ilość
arnold - 2018-06-07, 17:32
Wiele tak nowych aut tak ma. Leją odmierzoną ilość która tak wygląda na bagnecie. To jest akurat problem pierwszego świata. Są prawdziwe niedoróbki.
pavulon78 - 2018-06-07, 18:25
arnold, No niby masz rację. Ale z jednej strony w instrukcji na stronach poświęconych sprawdzaniu poziomu oleju jest po kilka ramek na każdej stronie z informacją że absolutnie nie wolno utrzymywać stanu ponad maks, a sami zalewają w fabryce o dobre 300-400 ml za dużo. Odessałem sobie przez bagnet dobre 300ml i jeszcze jest minimalnie ponad maks.
arnold - 2018-06-07, 19:36
Może dlatego zawaliła się góra w Korei Połnocnej bo w jednym z miliona egzemplarzy został przelany olej? Słyszałem coś kiedyś o bagnecie serwisowym. Wydaje mi się że miarka nie jest ani super precyzyjnie wyskalowana, a jak jest robiona to z tolerancją żeby maksymalna ilość oleju nie była rownoznaczna z poziomem niebezpiecznym.
Krystian67 - 2018-06-08, 06:03
Ok. A pytanie co jak jest min od początku. Czy to ja mam go uzupełniać. Jest 6 m-c do przeglądu. Oczywiscie nie znika.
pavulon78 - 2018-06-08, 06:09
Krystian67, Oczywiście że powinieneś sam uzupełnić. Pytanie tylko co się z nim stało że zniknął. Ile km przejechałeś od ostatniego przeglądu?
Marek1603 - 2018-06-17, 10:30
Znalazłem coś. Wynika, że raczej nie ma co bić piany, bo nikt w fabryce nie naleje więcej niż dopuszcza rezerwa układu.
https://www.youtube.com/watch?v=Udd9WNdyiXM
shrek - 2018-06-17, 19:41
Nawet jak jest za duzo pare milimetrow nad max to nic sie nie stanie.
Krystian67 - 2018-06-18, 18:26
Sorki z opoznieniem odpowiadam. Od poczatku taki mam stan. Bagnet faudowany. Wyciekow nie stwierdzam. Przebieg 1200km od stycznia. Dopisze tak. Z motoryzacja jestem zwazany choc na dzs troche mniej. Restrukuryzacja firmy spowodowala zmiane zawodu. Zawod elektro mechanik. Ale wiekszosc to ciezarowki. Dlatego wiele pytam. tym bardziej ze auto mam de facto nowe. I tu ucze sie jak poruszac w okresie gwarancji. Co do zalewania silnika stosujemy raczej zasade 3/4. I mamy spokoj z wyciekami.
michele - 2018-06-19, 09:09
Ja podejrzewam, i widziałem filmiki na yt, że min i max to nie są pozycje graniczne. W golfach ponoć można wlać 1l ponad max i ponoć nic się stać nie powinno. Tak samo z min. jak ciut zejdzie poniżej minimum silnik jeszcze ma smarowanie, a te zakresy są zakresami bezpiecznymi z dodatkową tolerancją, jakby było za mało i za dużo.
Z doświadczenia w puncie 1.2 olej się gubił i sporo km silnik przejeżdżał gdzie ilość oleju zawsze była pod min. W chwili sprzedaży samochodu, handlarz oglądał silnik i powiedział, że jest w super stanie, że zadbany - zachwalał bardziej niż ja to co widział...
arnold - 2018-06-19, 21:29
Jeśli sprzedawałeś gościowi z Knurowa to się nie dziwię, że tak zachwalał.
|
|