DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Euro 6.2 aka Euro 6D

franius - 2018-08-18, 08:46
Temat postu: Euro 6.2 aka Euro 6D
Czy już wiadomo jakie silniki znikają z gamy Dacii od września 2018 ? TCe 1.0 zostanie wprowadzony ?

Opel otwarcie o tym pisze http://dixi-car.pl/norma-euro-62.htm

Belphegor - 2018-08-18, 09:50

Duster:

Na pewno znika 1.2 TCe. Być może zastąpi go 1.33 TCe, ale nie nastąpi to w tym roku. Znika również dCi 90 KM i dCi 110 KM. Będzie za to produkowany dCi 95 KM i dCi 115 KM. Oba z AdBlue.


Sandero:

Znika dCi 90 KM. W zamian będzie dCi 75 KM i dCi 95 KM. Oba z AdBlue.


Lodgy:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Dokker:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Logan/Logan MCV:

Analogicznie, jak Sandero.

franius - 2018-08-18, 09:57

Orientujecie się może czy faktycznie wszystkie jednostki benzynowe będą mieć dodatkowy filtr cząstek stałych GPF ?
Belphegor - 2018-08-18, 10:06

Na pewno wszystkie nowe TCe. Co do wolnossących nie wiem. Inna sprawa, że np. w Clio znika wolnossący 1.2 75 KM, a będzie TCe 75 KM. I ten na pewno będzie miał GPF.
BoloSr - 2018-08-18, 10:24

Belphegor napisał/a:
Duster:

Na pewno znika 1.2 TCe. Być może zastąpi go 1.33 TCe, ale nie nastąpi to w tym roku. Znika również dCi 90 KM i dCi 110 KM. Będzie za to produkowany dCi 95 KM i dCi 115 KM. Oba z AdBlue.


Sandero:

Znika dCi 90 KM. W zamian będzie dCi 75 KM i dCi 95 KM. Oba z AdBlue.


Lodgy:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Dokker:

Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.


Logan/Logan MCV:

Analogicznie, jak Sandero.


Duster ma byc dostepny tce w tym roku.

Belphegor - 2018-08-18, 10:30

Nic mi o tym nie wiadomo na razie. Nawet jeśli produkcja zacznie się w tym roku, to najwcześniej pod koniec listopada, więc realne terminy odbioru będą na przełomie 2018/2019.
Piitubski - 2018-08-18, 17:32

Na razie chyba nikt nie wie jak się będzie zachowywał filtr GPF , czy żeby go wypalić potrzebna będzie jazda w trasie.
Fruxo - 2018-08-18, 18:30

w benzynie to wątpliwe , tu nie ma problemu z uzyskaniem dużej temperatury spalin
pawelg - 2018-08-18, 18:36

Belphegor napisał/a:
Nic mi o tym nie wiadomo na razie. Nawet jeśli produkcja zacznie się w tym roku, to najwcześniej pod koniec listopada, więc realne terminy odbioru będą na przełomie 2018/2019.


Dokładnie. Jak zamawiałem swojego D II to dostałem info, że szans na TCe w tym roku nie ma praktycznie żadnych. Co najwyżej może w tym roku da się go zamówić.

p,paw

Piitubski - 2018-08-19, 09:30

Jeżeli silnik 1.3 dopiero pojawia się w niektórych modelach Renault, to Dacia musi poczekać.
franius - 2018-08-19, 13:36

Piitubski napisał/a:
Jeżeli silnik 1.3 dopiero pojawia się w niektórych modelach Renault, to Dacia musi poczekać.


W Clio pojawił się TCe 0,9 75KM pytanie czy 1,0 SCe 75 na być zadtapiony takim silnikiem ?
Rozumiem że to ta sama jednostka co 90KM tylko z mniejszym turbo ?

Belphegor - 2018-08-19, 13:48

Na razie nie ma planów zastąpienia SCe 75 silnikiem TCe 75 w Dacii. Turbina jest ta sama. Silnik różni się głównie programem.
DrOzda - 2018-08-19, 14:03

Idealna baza pod chiptuning. Te silniki od ręki da się podkręcić do 105 - 110 KM
Fruxo - 2018-08-20, 06:58

wszyscy tak pisali o 1.5 dci a nie dało się tego zrobić w przypadku wersji 75 czy 90 KM
BoloSr - 2018-08-20, 08:15

Fruxo napisał/a:
wszyscy tak pisali o 1.5 dci a nie dało się tego zrobić w przypadku wersji 75 czy 90 KM


Nie rozumiem o co chodzi ale kolega ma zle informacje.
90 bez problemu zrobilem na 115 :) /260Nm

Fruxo - 2018-08-20, 20:09

gdyby silniki były takie to osiągi również powinny czyli z takich 90 KM powinno udać sie wyciągnąć 125KM
czyli tyle co robią ze 110

BoloSr - 2018-08-20, 20:26

Fruxo napisał/a:
gdyby silniki były takie to osiągi również powinny czyli z takich 90 KM powinno udać sie wyciągnąć 125KM
czyli tyle co robią ze 110


Silniki sa takie same ale roznia sie osprzetem i softem :)

Fruxo - 2018-08-20, 20:28

a no właśnie różnią się i to bardzo
inna turbina , inne sprzęgło
więc pewnie inna skrzynia biegów i układ wtryskowy

więc tak samo będzie z 1.3 tce

BoloSr - 2018-08-20, 20:30

Fruxo napisał/a:
a no właśnie różnią się i to bardzo
inna turbina , inne sprzęgło
więc pewnie inna skrzynia biegów i układ wtryskowy

więc tak samo będzie z 1.3 tce


Ale co ma byc chip mozna zawsze zrobic tylko kwestia ile sie bedzie chcialo miec a ile wyjdzie :)

DrOzda - 2018-08-20, 20:55

Nie wyciśniesz z dCi 90 tyle samo co z dCi 110 chipując oba , bo sprężarka o stałej geometrii w słabszej wersji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Natomiast Tce90 ma sprężarkę o stałej geometrii więc od Tce75 może się faktycznie różnić tylko mapami silnika.
Inna sprawa to faktycznie skrzynia biegów i sprzęgło które może być zbyt słabe na tak znaczny przyrost momentu obrotowego. Ale to kwestia bardziej używania tego nadmiaru z głową.

BoloSr - 2018-08-20, 21:02

DrOzda napisał/a:
Nie wyciśniesz z dCi 90 tyle samo co z dCi 110 chipując oba , bo sprężarka o stałej geometrii w słabszej wersji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Natomiast Tce90 ma sprężarkę o stałej geometrii więc od Tce75 może się faktycznie różnić tylko mapami silnika.
Inna sprawa to faktycznie skrzynia biegów i sprzęgło które może być zbyt słabe na tak znaczny przyrost momentu obrotowego. Ale to kwestia bardziej używania tego nadmiaru z głową.


Ale ja to wiem a kolega nie powiedzial co i jak chcial robic :)

Belphegor - 2018-08-20, 21:59

Ja się z kolei zastanawiam czy skrzynia EDC wytrzyma chipa na jakieś 130 KM... bo wtedy to będzie pewnie lekko ponad 300 Nm.
BoloSr - 2018-08-21, 06:54

Belphegor napisał/a:
Ja się z kolei zastanawiam czy skrzynia EDC wytrzyma chipa na jakieś 130 KM... bo wtedy to będzie pewnie lekko ponad 300 Nm.


To musisz szukac info gdzie taka skrzynia byla montowana, bo tu jeszcze nikt ze skrzynia autoamtyczna chipa nie zakladal.

Piitubski - 2018-08-21, 07:44

Ciekaw jestem, czy stary 1.6sce spełni nową normę emisji spalin.
Belphegor - 2018-08-21, 08:17

Spełni, bo jego produkcja na razie ma być kontynuowana. W przeciwieństwie do 1.2 TCe.
DrOzda - 2018-08-21, 08:55

Zmienia się tylko norma cząstek sadzy o jeden rząd wielkości. Bez GPF już nie do spełnienia dla silników z wtryskiem bezpośrednim.
Piitubski - 2018-08-21, 13:41

A dla silników z wtryskiem wielopunktowym GPF nie będzie potrzebny?
DrOzda - 2018-08-21, 15:05

W znakomitej większości nie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group