|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Euro 6.2 aka Euro 6D
franius - 2018-08-18, 08:46 Temat postu: Euro 6.2 aka Euro 6D Czy już wiadomo jakie silniki znikają z gamy Dacii od września 2018 ? TCe 1.0 zostanie wprowadzony ?
Opel otwarcie o tym pisze http://dixi-car.pl/norma-euro-62.htm
Belphegor - 2018-08-18, 09:50
Duster:
Na pewno znika 1.2 TCe. Być może zastąpi go 1.33 TCe, ale nie nastąpi to w tym roku. Znika również dCi 90 KM i dCi 110 KM. Będzie za to produkowany dCi 95 KM i dCi 115 KM. Oba z AdBlue.
Sandero:
Znika dCi 90 KM. W zamian będzie dCi 75 KM i dCi 95 KM. Oba z AdBlue.
Lodgy:
Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.
Dokker:
Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.
Logan/Logan MCV:
Analogicznie, jak Sandero.
franius - 2018-08-18, 09:57
Orientujecie się może czy faktycznie wszystkie jednostki benzynowe będą mieć dodatkowy filtr cząstek stałych GPF ?
Belphegor - 2018-08-18, 10:06
Na pewno wszystkie nowe TCe. Co do wolnossących nie wiem. Inna sprawa, że np. w Clio znika wolnossący 1.2 75 KM, a będzie TCe 75 KM. I ten na pewno będzie miał GPF.
BoloSr - 2018-08-18, 10:24
Belphegor napisał/a: | Duster:
Na pewno znika 1.2 TCe. Być może zastąpi go 1.33 TCe, ale nie nastąpi to w tym roku. Znika również dCi 90 KM i dCi 110 KM. Będzie za to produkowany dCi 95 KM i dCi 115 KM. Oba z AdBlue.
Sandero:
Znika dCi 90 KM. W zamian będzie dCi 75 KM i dCi 95 KM. Oba z AdBlue.
Lodgy:
Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.
Dokker:
Analogicznie jak Duster z dCi. Z silnikami benzynowymi bez zmian. Dalej brak TCe.
Logan/Logan MCV:
Analogicznie, jak Sandero. |
Duster ma byc dostepny tce w tym roku.
Belphegor - 2018-08-18, 10:30
Nic mi o tym nie wiadomo na razie. Nawet jeśli produkcja zacznie się w tym roku, to najwcześniej pod koniec listopada, więc realne terminy odbioru będą na przełomie 2018/2019.
Piitubski - 2018-08-18, 17:32
Na razie chyba nikt nie wie jak się będzie zachowywał filtr GPF , czy żeby go wypalić potrzebna będzie jazda w trasie.
Fruxo - 2018-08-18, 18:30
w benzynie to wątpliwe , tu nie ma problemu z uzyskaniem dużej temperatury spalin
pawelg - 2018-08-18, 18:36
Belphegor napisał/a: | Nic mi o tym nie wiadomo na razie. Nawet jeśli produkcja zacznie się w tym roku, to najwcześniej pod koniec listopada, więc realne terminy odbioru będą na przełomie 2018/2019. |
Dokładnie. Jak zamawiałem swojego D II to dostałem info, że szans na TCe w tym roku nie ma praktycznie żadnych. Co najwyżej może w tym roku da się go zamówić.
p,paw
Piitubski - 2018-08-19, 09:30
Jeżeli silnik 1.3 dopiero pojawia się w niektórych modelach Renault, to Dacia musi poczekać.
franius - 2018-08-19, 13:36
Piitubski napisał/a: | Jeżeli silnik 1.3 dopiero pojawia się w niektórych modelach Renault, to Dacia musi poczekać. |
W Clio pojawił się TCe 0,9 75KM pytanie czy 1,0 SCe 75 na być zadtapiony takim silnikiem ?
Rozumiem że to ta sama jednostka co 90KM tylko z mniejszym turbo ?
Belphegor - 2018-08-19, 13:48
Na razie nie ma planów zastąpienia SCe 75 silnikiem TCe 75 w Dacii. Turbina jest ta sama. Silnik różni się głównie programem.
DrOzda - 2018-08-19, 14:03
Idealna baza pod chiptuning. Te silniki od ręki da się podkręcić do 105 - 110 KM
Fruxo - 2018-08-20, 06:58
wszyscy tak pisali o 1.5 dci a nie dało się tego zrobić w przypadku wersji 75 czy 90 KM
BoloSr - 2018-08-20, 08:15
Fruxo napisał/a: | wszyscy tak pisali o 1.5 dci a nie dało się tego zrobić w przypadku wersji 75 czy 90 KM |
Nie rozumiem o co chodzi ale kolega ma zle informacje.
90 bez problemu zrobilem na 115 :) /260Nm
Fruxo - 2018-08-20, 20:09
gdyby silniki były takie to osiągi również powinny czyli z takich 90 KM powinno udać sie wyciągnąć 125KM
czyli tyle co robią ze 110
BoloSr - 2018-08-20, 20:26
Fruxo napisał/a: | gdyby silniki były takie to osiągi również powinny czyli z takich 90 KM powinno udać sie wyciągnąć 125KM
czyli tyle co robią ze 110 |
Silniki sa takie same ale roznia sie osprzetem i softem :)
Fruxo - 2018-08-20, 20:28
a no właśnie różnią się i to bardzo
inna turbina , inne sprzęgło
więc pewnie inna skrzynia biegów i układ wtryskowy
więc tak samo będzie z 1.3 tce
BoloSr - 2018-08-20, 20:30
Fruxo napisał/a: | a no właśnie różnią się i to bardzo
inna turbina , inne sprzęgło
więc pewnie inna skrzynia biegów i układ wtryskowy
więc tak samo będzie z 1.3 tce |
Ale co ma byc chip mozna zawsze zrobic tylko kwestia ile sie bedzie chcialo miec a ile wyjdzie :)
DrOzda - 2018-08-20, 20:55
Nie wyciśniesz z dCi 90 tyle samo co z dCi 110 chipując oba , bo sprężarka o stałej geometrii w słabszej wersji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Natomiast Tce90 ma sprężarkę o stałej geometrii więc od Tce75 może się faktycznie różnić tylko mapami silnika.
Inna sprawa to faktycznie skrzynia biegów i sprzęgło które może być zbyt słabe na tak znaczny przyrost momentu obrotowego. Ale to kwestia bardziej używania tego nadmiaru z głową.
BoloSr - 2018-08-20, 21:02
DrOzda napisał/a: | Nie wyciśniesz z dCi 90 tyle samo co z dCi 110 chipując oba , bo sprężarka o stałej geometrii w słabszej wersji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Natomiast Tce90 ma sprężarkę o stałej geometrii więc od Tce75 może się faktycznie różnić tylko mapami silnika.
Inna sprawa to faktycznie skrzynia biegów i sprzęgło które może być zbyt słabe na tak znaczny przyrost momentu obrotowego. Ale to kwestia bardziej używania tego nadmiaru z głową. |
Ale ja to wiem a kolega nie powiedzial co i jak chcial robic :)
Belphegor - 2018-08-20, 21:59
Ja się z kolei zastanawiam czy skrzynia EDC wytrzyma chipa na jakieś 130 KM... bo wtedy to będzie pewnie lekko ponad 300 Nm.
BoloSr - 2018-08-21, 06:54
Belphegor napisał/a: | Ja się z kolei zastanawiam czy skrzynia EDC wytrzyma chipa na jakieś 130 KM... bo wtedy to będzie pewnie lekko ponad 300 Nm. |
To musisz szukac info gdzie taka skrzynia byla montowana, bo tu jeszcze nikt ze skrzynia autoamtyczna chipa nie zakladal.
Piitubski - 2018-08-21, 07:44
Ciekaw jestem, czy stary 1.6sce spełni nową normę emisji spalin.
Belphegor - 2018-08-21, 08:17
Spełni, bo jego produkcja na razie ma być kontynuowana. W przeciwieństwie do 1.2 TCe.
DrOzda - 2018-08-21, 08:55
Zmienia się tylko norma cząstek sadzy o jeden rząd wielkości. Bez GPF już nie do spełnienia dla silników z wtryskiem bezpośrednim.
Piitubski - 2018-08-21, 13:41
A dla silników z wtryskiem wielopunktowym GPF nie będzie potrzebny?
DrOzda - 2018-08-21, 15:05
W znakomitej większości nie.
|
|