|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - 1.0 a 1.2 - zawory
tosiek - 2018-08-30, 22:41 Temat postu: 1.0 a 1.2 - zawory Jak wygląda regulacja zaworów w 1.2 a jak w 1.0?
DrOzda - 2018-08-31, 10:16
W 1.2 śrubkami a w 1.0 wymianą szklanek.
tosiek - 2018-08-31, 11:42
DrOzda, jesteś pewien, że mówimy o 1.2 montowanym jeszcze w 2016 w Sandero II?
DrOzda - 2018-08-31, 12:00
Silnik D4F do samego końca produkcji miał regulację śrubkami.
Wojciech-EL - 2018-09-11, 00:39
Właśnie taki silnik znajduje się w moim wozie. Samochód ma skończone 2 lata i przebieg około 47.000 km.
Przy jakim przebiegu radzicie zlecić regulację zaworów? Tylko benzyna, bez LPG.
DrOzda - 2018-09-11, 06:36
Po 100 tysiącach
Wojciech-EL - 2018-09-11, 17:07
No i fajnie
pixa - 2018-09-11, 17:39
Na wykazie z ASO do 150.000 km nie występuje taka pozycja w 1.2 jak regulacja zaworów. Nie ma co robić na siłę wcześniej.
Wojciech-EL - 2018-09-11, 21:06
pixa, No to się cieszę.
Inaczej sprawa wygląda, w przypadku posiadania instalacji LPG.
Wówczas trzeba o wiele wiele częściej regulować zawory z tego co tutaj na forum wyczytałem w wielu postach...
Nie będę zakładać instalacji LPG nawet gdy skończy się gwarancja.
Poza tym LPG do silnika, który mi spala w trasie 5 litrów benzyny nie ma najmniejszego sensu.
Szkoda silnika, przyspieszonego zużycia świec i układu wydechowego.
dudu$ - 2018-09-11, 21:22
Tak jak koledzy wyżej napisali, silnik 1.2 16v o oznaczeniu D4F 732 posiada regulację zaworów za pomocą śrubek i bez znaczenia czy motor zamontowany jest w Sandero I z 2008 r czy w Sandero II z 2017r, regulacja zawsze jest taka sama. Niestety trzeba pamiętać, że w sandero II z tym silnikiem i klimatyzacją regulacja jest utrudniona a raczej nie sama regulacja zaworów co dostanie się do śrub regulacyjnych. Aby się do nich dostać należy odkręcić kolektor ssący, a to nie jest już takie łatwe ponieważ jedna ze śrub trzymających go do głowicy znajduje się za sprężarko klimatyzacji i wpierw trzeba ją zdemontować. Osobiście uważam, że sprawdzenie luzów zaworowych ewentualnie regulacja powinna być robiona co 90tyś km , oczywiście w przypadku gdy auto jeżdzi na PB
pixa - 2018-09-12, 08:54
LPG to inna bajka - w takim wypadku kontrola jest zalecana po 20.000. Dudu$ - dzięki za info, zatem tym bardziej nie będę regulował zanim nie zaczną klekotać
|
|