|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Pb 95 czy Pb 98
bromkalukasz - 2018-09-05, 07:46 Temat postu: Pb 95 czy Pb 98 Witam za 2 h odbieram DD.
Czeka mnie pierwsze tankowanie pod korek.
I tu pytanie do posiadaczy 1.6 sce jakie paliwo leżenie 95 czy 98 ??
Co lepsze dla naszego silnika??
Kubuch - 2018-09-05, 07:47
OMG...
Jak już odbierzesz to zerknij pod klapkę wlewu paliwa i zatankuj co tam napisane...
pavulon78 - 2018-09-05, 08:14
bromkalukasz, Nie ma sensu przepłacać za Pb98. Nie będzie lepiej na tym paliwie jeździł.
bromkalukasz - 2018-09-05, 08:16
Pytam o wasze doswiadczenie czy zauważyliście żeby na 98 mniej spalił lub był bardziej dynamiczny? ?
Ja na benzynie nie jeździłem od 15 lat więc takiego porowniania neighbor mam a jeśli nie widać różnicy topowe co przepłacać? ?
Dar1962 - 2018-09-05, 08:22
jesli ci to poprawi nastrój, lej 98, bo auto jakoś to zniesie choć dostosowane jest do 95
Belphegor - 2018-09-05, 08:37
Silnik 1.6 SCe nie wymaga Pb 98. Jest info na klapce wlewu paliwa, że może być i Pb 95 i Pb 98. Ale nie odczujesz różnicy tankując tą drugą. Co najwyżej w portfelu. Oznaczenia te są po to, żeby Cię poinformować, że silnik jest przystosowany do Pb 98 (bo nie każdy był/jest).
Jedyne silniki w Renault, które wręcz wymagają Pb 98 to 1.6 TCe w Clio R.S./R.S. Trophy/R.S. 18 oraz 1.8 TCe w Megane R.S.
bromkalukasz - 2018-09-05, 08:42
Na taką rzeczowa odpowiedz czekalem przy mojej jeździe to będzie różnica 65 zł między 95 a 98 2 skali roku to ok 700zl a skoro nie ma różnicy to nie będę przeplacal ☺
gogol - 2018-09-05, 08:42
a jakie macie w takim razie uwagi do zwyklego diesla a vervy czy innych tam "lepszych" odmian tegoz paliwa? polecacie czy nie?
Belphegor - 2018-09-05, 08:54
Kiedyś jeździłem Nissanem z 1.5 dCi i raz zatankowałem Vervę. Po kilku kilometrach zapalił mi się check engine i okazało się, że EGR do czyszczenia. Może to przypadek, a może Verva coś tam gdzieś spowodowała. Różnicy w dynamice nie odczułem.
gregorisan - 2018-09-05, 09:03
Przez pierwsze 2 lata tankowałem co jakiś czas 98 - niby ma więcej "uszlachetniaczy" w swoim składzie i przez to "czyści silnik" i jest zalecana dla nowych silników. Ale przyrostu mocy na nim nie uświadczysz - wręcz przeciwnie. U siebie zauważyłem jedynie poprawę kultury pracy silnika - w moim przypadku to duży plus bo mam tylko "trzy cylindry"
Teraz już tankuję jedynie 95 - na tamten czas paliwo było tańsze i można było sobie pozwolić co jakiś czas na fanaberię kupując 98 choćby dla "lepszego samopoczucia"
Aha - moje pierwsze tankowanie po wyjeździe z salonu to 98
eplus - 2018-09-05, 09:41
A jak to będzie po nowemu? E10 i E5?
gogol - 2018-09-05, 09:41
Belphegor napisał/a: | Kiedyś jeździłem Nissanem z 1.5 dCi i raz zatankowałem Vervę. Po kilku kilometrach zapalił mi się check engine i okazało się, że EGR do czyszczenia. Może to przypadek, a może Verva coś tam gdzieś spowodowała. Różnicy w dynamice nie odczułem. |
ja poki co leje drozsza wersje i ciezko powiedziec jak to sie odbije na silniku za lat 3,5 czy 10. generalnie policzylem to na baku roznica kilku zlotych wiec stwierdzilem - co mi szkodzi.
paul7 - 2018-09-05, 10:30
Paliwo nie lubi wody i brudu. Tankować w firmowych stacjach, nie jakiś po pegeerowskich. Na zimę stosować dodatki usuwające wodę.
Belphegor - 2018-09-05, 11:00
gogol - a zrobię test. Dziś lub jutro pewnie będę tankował. I polecę po całości tj. nie będę wyłączał Start&Stop oraz zatankuję Vervę (czy inne podobne). Zobaczymy... może uda mi się przebić spalaniem nawet Powolnego. Chociaż wątpię - on ma 1.6 SCe, to wiadomo, że pali mniej, niż dCi (nawet na lepszym paliwie).
wuju - 2018-09-05, 11:18
eplus napisał/a: | A jak to będzie po nowemu? E10 i E5? |
Po nowemu i Pb 95 i Pb 98 będą mieć dodatkowe oznaczenie E5. W tych oznaczeniach chodzi o zawartość procentową biokomponentów
gogol - 2018-09-05, 11:31
Belphegor napisał/a: | gogol - a zrobię test. Dziś lub jutro pewnie będę tankował. I polecę po całości tj. nie będę wyłączał Start&Stop oraz zatankuję Vervę (czy inne podobne). Zobaczymy... może uda mi się przebić spalaniem nawet Powolnego. Chociaż wątpię - on ma 1.6 SCe, to wiadomo, że pali mniej, niż dCi (nawet na lepszym paliwie). |
powodzenia i czekam na wiesci ze zniecierpliwieniem ;) ostatnio udalo mi sie uzyskac katalogwe 4.7 (wg komputera, wiec w rzeczywistosci kolo 5 moglo byc) ale to nawet moja zona zapytala czy cos nie tak bo wolno jedziemy ;)
Belphegor - 2018-09-05, 11:45
Zastanawiałem się też nad włączeniem funkcji ECO, ale psychicznie chyba bym tego nie zniósł.
defunk - 2018-09-05, 11:55
gregorisan napisał/a: | tankowałem co jakiś czas 98 - niby ma więcej "uszlachetniaczy" w swoim składzie i przez to "czyści silnik" i jest zalecana dla nowych silników. |
No właśnie: słyszałem kiedyś od mechanika, że w starszych autach lepiej nie stosować 98, właśnie ze względu na owo "czyszczenie". Rzecz ponoć w tych mikro-nieszczelnościach, które po części trzymają się w kupie dzięki naturalnej patynie -- bardziej intensywne "przepłukanie" silnika może spowodować problemy.
Ja wychodzę z założenia, że 98 jest przeznaczona do określonych samochodów (które w instrukcji mają napisane "98"), więc się w takie rzeczy generalnie nie bawię.
gogol - 2018-09-05, 11:58
Belphegor napisał/a: | Zastanawiałem się też nad włączeniem funkcji ECO, ale psychicznie chyba bym tego nie zniósł. |
raz wlaczylem - taka miale chwile slabosci, ze moze dam rade. no nie dalem ;)
Żywiec - 2018-09-05, 12:20
A spalanie stukowe?? Z tego co wyczytałem to powinno się lać taką benzynę jaka jest zalecana przez producenta, właśnie przez to "spalanie stukowe"
Belphegor - 2018-09-05, 13:38
Do 1.6 SCe jest zalecana Pb 95 i Pb 98. A do dCi? Oj nie wiem.
gogol - 2018-09-05, 14:10
w instrukcji pisza ze diesel lyknie B7 i B10.
pan_dziobak - 2018-09-05, 14:28
Bezyna z wyzsza liczba oktanowa przeznaczona jest do sportowych silnikow. Dokladniej mowiac do tych ktore maja wysoki stopien sprezania i niektorych turbo.
Chodzi o to ze im wyzszy stopien sprezania tym latwiej o spalanie stukowe ktore jest zle. Im wyzsza liczba oktanowa paliwa tym ma wieksza odpornosc na spalanie stukowe.
1.6sce nie jest silnikiem sportowym
Jacenty85 - 2018-09-05, 15:25
Nie chcę tu się mądrować ale powiem jakie są moje doświadczenia.
Chyba w 2011 roku miałem okazję rozbierać silnik 1.4 16V Vw BBY 75 km, który jeździł od samego początku na paliwie 98 (premium) - tak zapewniał jedyny właściciel pojazdu. Przyczyną rozbiórki silnika była wadliwa pompa wody ,która niestety spowodowała pęknięcie paska rozrządu - wada fabryczna. Szczęśliwie o dziwo silnik zatrzymał się w takiej pozycji, że nie doszło do spotkania tłoków z zaworami ale to już mało ważne...Do czego zmierzam: Głowica, zawory, powierzchnia tłoków - były czyste, bez nagaru-szczególnie zawory - jak nowe. Przebieg auta 220 tyś. Rok później miałem okazję robić ten sam silnik lecz użytkowany na paliwie 95 - nagar, nagar syf....dodam, że oba silniki nie brały oleju a olej zmieniany był co 15 tyś. Od tej pory do swojego auta leję benzynę 98. Ona nie poprawia osiągów ale używana w aucie od nowości pozostawia silnik naprawdę w dobrej czystości. Do tego dobry olej co 10 tyś i auto będzie żyć długo.
Takie moje zdanie w tym temacie - gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył, zobaczyłem i stosuję co uważam.
Belphegor - 2018-09-05, 16:19
pan_dziobak napisał/a: | 1.6sce nie jest silnikiem sportowym |
Ale jest technicznie przystosowany do spalania Pb 98. A do sportowych silników dobrze nadaje się paliwo o wyższej liczbie oktanów, niż 98.
topdrive - 2018-09-05, 20:15
Belphegor napisał/a: | Ale jest technicznie przystosowany do spalania Pb 98. |
Jeśli tak jest, to znaczy, że umie ustawić odpowiednio pod takie paliwo zapłon co powinno owocować wyższym momentem obrotowym przy niższej prędkości obrotowej.
Im bardziej uda się pojechać z zapłonem, tym bardziej można wygrać moment obrotowy (w uproszczeniu). Chodzi o to, że Pb98 spala się wolniej (odrobinę) i równiej, jest też bardziej odporna na samozapłon, więc trudniej o spalanie stukowe. Komputer silnika, jeśli potrafi to wykorzystać (czujnik spalania stukowego) ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu tak, aby nie dochodziło do spalania stukowego, ale ustawić zapłon jak najbliżej spalania stukowego (w uproszczeniu, tak naprawdę zmierza do tego, a jak złapie, że silnik "stuka" to mocno ucieka z zapłonem w stronę paliwa o dużo niższej liczbie oktanowej).
Tak czy siak - wedle mojej wiedzy warto lać Pb98 bo powoduje równiejszą pracę silnika, generuje trochę więcej momentu (jeśli komp to ogarnia), zostawia wnętrze silnika czystsze (strata mocy przez lata jest mniejsza przez to).
Ja swoje auta tankuję tylko Pb98 albo ON Ultimate (ze względu na bliskość stacji tankuję na BP). Dacia zrobiła na razie "tylko" 22tys km, Fiat zrobił lekko ponad 7tys km. Z Pb98 w małym silniczku 1.2 w mojej 500tce jestem bardziej niż zadowlony - adaptacja komputera jest aż słyszalna w dźwięku silnika (niższa tonacja przez kąt wyprzedzenia zapłonu).
pan_dziobak - 2018-09-06, 03:39
Belphegor napisał/a: | pan_dziobak napisał/a: | 1.6sce nie jest silnikiem sportowym |
Ale jest technicznie przystosowany do spalania Pb 98. A do sportowych silników dobrze nadaje się paliwo o wyższej liczbie oktanów, niż 98. |
To prawda i nie neguje tego. Pisalem lopatologicznie o co chodzi z oktanami w paliwie.
A to zalezy do jakich sportowych. Jesli sportowych standardowych czyli takich fabrycznych to wedle wskazan z instrukcji, jesli modzone samodzielnie to jasne ze mozna wystroic pod wysokooktanowe paliwo.
Żywiec - 2018-09-06, 07:15
pan_dziobak napisał/a: |
1.6sce nie jest silnikiem sportowym | że jak?? że co?? że nie jest silnikiem sportowym!!! ale mnie okłamali . Bardzo często zwykłe, najzwyklejsze silniki, takie seryjnie, są przerabiane (ktoś tam wiertarką rozwierci jeden czy dwa cylindry, drugi fachman młotem na kowadle będzie kuł korbowody), przemalowywane (jakiś "szpec" Hammerite'm przeciągnie po kolektorze i od razu moc wzrośnie), "czipowane" (śrubokrętem się podkręci obroty) i służą w pojazdach które jeżdżą sportowo.
|
|