DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Demontaż zaślepki w panelu środkowym

jammo - 2018-11-11, 13:39
Temat postu: Demontaż zaślepki w panelu środkowym
Witam, mam takie nietypowe pytanie. Czy któryś z kolegów nie orientuje się, czy jest możliwe wyciągnięcie do góry przez podważenie tej zaślepki w panelu środkowym tworzącej to wgłębienie pod hamulcem ręcznym, która zabezpiecza otwór na przełącznik napędów w wersji 4x2.? W 4x4 jest tam umiejscowione pokrętło do zmiany napędów. Chodzi mi o wyjęcie tej zaślepki lub całej przykrywki w której jest ta zaślepka oraz włącznik tempomatu. Podejrzewam, że powinno to wychodzić do góry, ale boję się to podważać, żeby coś nie pourywać i nie pozostawić na kantach plastiku śladów .
Fruxo - 2018-11-11, 19:16

zdjecia ?
jammo - 2018-11-11, 19:49

Proszę bardzo , przesyłam fotkę. Chodzi mi o wyjęcie tej zaślepki, całej lub tylko tej okrągłej.
dudu$ - 2018-11-11, 20:23

Myślę, ze bez problemu wyjdzie cała zaślepka, a jak nie chcesz jej porysować to można spróbować zdemontować tunel środkowy i dopiero później wyjac samą ta zaślepkę
Fruxo - 2018-11-11, 22:02

kup sobie coś takiego https://toya24.pl/product-pol-10000789-Sciagacze-do-tapicerki-kpl-5-szt.html
GRL - 2018-11-11, 22:13

To już więcej będzie miał pożytku z nożyka do tapet...

Ja bym spróbował delikatnie szarpnąć za obwódkę dokoła mieszka skrzyni biegów.
Zazwyczaj taki element jest na wcisk i powinien bezproblemowo zejść.
A dalej można spróbować sięgnąć palcami pod tunel.

Nie wiem, nie próbowałem, ale sam bym od tego zaczął.
Może się wręcz okazać, że tam są schowane wkręty mocujące cały tunel.

Fruxo - 2018-11-11, 22:22

Nóż do tapet ?
może zrób to najpierw sam bardzo chętnie zobacz efekty bo chyba nawet tego nożna w rękach nie miałeś

GRL - 2018-11-11, 22:45

Noży do tapet to ja tyle zużyłem, żeś takiej ilości nawet w sklepie nie widział.
Szkoda tylko, że sarkazmu nie wychwyciłeś z mojej wypowiedzi.

Swoją drogą nożyk do tapet owinięty 1 warstwą taśmy papierowej potrafi zdziałać cuda przy podważaniu...

Ale wracając do meritum.
Poszedłem do auta zobaczyć w czym problem.
Tylna część tunelu środkowego bez problemu wypięła się na samym końcu za otworami na kubki.
Dalej obie główne części tunelu idzie wypiąć na łączeniu tuż przy przycisku tempomatu i unieść na jakieś 10mm.

Dalej nie doszedłem, gdyż robiłem to samymi palcami, a po gołym kręgosłupie trochę wiało.
W każdym razie druga strona nie chciała się poddać, możliwe, że jest chwycone wkrętem na środku.
Albo za bardzo się z tym pieściłem.

Fruxo - 2018-11-11, 23:45

No to powinieneś wiedzieć że nóż do tapet jest wcześniej pocięty i jakakolwiek siła skierowana poprzecznie do ostrza powoduje jego złamanie
GRL - 2018-11-12, 01:57

Cholera, zamiast studiować 5 lat budownictwa, mogłem więcej forum czytać.
Wytrzymałość materiałów byłaby na piątkę, a nie tróję.
Daj już spokój, nikogo to nie interesuje...

jammo - 2018-11-12, 13:02

Ok, chłopaki będę działał metodą prób, pozdrowionka.
shrek - 2018-11-13, 12:29

Kup sobie to co podlinkowal Fruxo. Nic wtedy nie uszkodzisz. Normalnie powinno to wyjsc podwazajac. Zobacz czy na jakiejs krawedzi nie ma podcienia do podwazenia.
jammo - 2018-11-13, 17:38

GRL napisał/a:
Tylna część tunelu środkowego bez problemu wypięła się na samym końcu za otworami na kubki.
Dalej obie główne części tunelu idzie wypiąć na łączeniu tuż przy przycisku tempomatu i unieść na jakieś 10mm.

Dalej nie doszedłem, gdyż robiłem to samymi palcami, a po gołym kręgosłupie trochę wiało.
W każdym razie druga strona nie chciała się poddać, możliwe, że jest chwycone wkrętem na środku.
Albo za bardzo się z tym pieściłem.

Hej, próbowałem podejść do tego od tyłu tak jak ty.Niestety też zatrzymałem się na łączeniu plastików , i nawet od strony kierowcy wyskoczył mi plastik tunelu ale od pasażera klapa. Nie namacałem tam nawet żadnego zatrzasku .Ciekawi mnie, co trzyma tam p[od ręcznym na łączeniu tych dwóch plastików tunelu. Pewnie trzeba by podejść od przodu i zdjąć najpierw ten przedni tunel z lewarkiem .

BogdanK - 2018-11-14, 00:11

W jedynce tak to wygląda od spodu, może w dwójce jest podobnie?


Fruxo - 2018-11-14, 08:25

to jest panel sterowania napędem /zapalniczka w rogu tunelu środkowego
i porównanie pasuje jak piernik do wiatraka

GRL - 2018-11-14, 10:17

Tutaj jest tutorial, między innymi pokazuje jak rozebrać środkowy tunel => https://www.youtube.com/watch?v=y2by_nWyLgk
Przewiń do 33 minuty.

Nie ma za co. ;-)

jammo - 2018-11-14, 17:04

O, :-D Śliczne dzięki dla kolegi za tego linka do filmiku, teraz to już pójdzie jak po maśle :mrgreen: . Wprawdzie sam szukałem na YouTube takich filmików, ale jakoś nic nie mogłem znaleźć. Jadnak w tych filmikach od LzParts jest dużo wskazówek. Jeszcze raz dziękuję.
Prezes - 2018-11-14, 22:33

Filmik super, będę mógł wywalić podłokietnik na wiosnę, podziękować!
jammo - 2018-11-15, 11:31

Prezes, chcesz wywalić podłokietnik całkiem, czy tylko ten cienki oryginalny zastąpić takim jak na filmiku? Sam bym chętnie zamienił na ten ze schowkiem, nawet nie koniecznie z ładowarką, ale obawiam się, że te podłokietniki z akcesoriów salonowych nie mają w komplecie takiego pokrętła do regulacji lędźwiowej, trzeba by chyba sprowadzać z Niemiec z LZParts, ale tam wychodzi dość drogo i do tego 19 euro sama przesyłka.
2xj - 2018-11-15, 17:09

Wyłazi również bez konieczności demontażu tunelu. Trzyma się na 2 zapinkach. Trzeba po prostu ciągnąć zaślepkę do góry.
2xj - 2018-11-15, 17:10

i sama zaślepka
jammo - 2018-11-15, 21:19

Tak, dzisiaj sam ją zdemontowałem na wzór z filmiku , który podesłał nam kolega GRL. Niestety, wydaje mi się, że raczej ciężko by było ją było samą pociągnąć do góry, gdyż po prostu nie ma jej za co złapać, a kraje dolegają dość pasownie .Najlepiej odpiąć górę tunelu i wypchać ją od spodu , tak jak ja to zrobiłem.
GRL - 2018-11-15, 21:20

jammo napisał/a:
Prezes, chcesz wywalić podłokietnik całkiem, czy tylko ten cienki oryginalny zastąpić takim jak na filmiku? Sam bym chętnie zamienił na ten ze schowkiem, nawet nie koniecznie z ładowarką, ale obawiam się, że te podłokietniki z akcesoriów salonowych nie mają w komplecie takiego pokrętła do regulacji lędźwiowej, trzeba by chyba sprowadzać z Niemiec z LZParts, ale tam wychodzi dość drogo i do tego 19 euro sama przesyłka.

Wg katalogu podłokietnik akcesoryjny nie pasuje do foteli z regulacją odcinka lędźwiowego, właśnie ze względu na to pokrętło.

jammo - 2018-11-15, 22:06

Wiem właśnie, dlatego pytałem. Na LZParts mają już takie co pasują do foteli z regulacją lędzwiową, i są w komplecie też te osobne pokrętła. Niestety, cena powala z nóg, gdyż tam podłokietnik w zależności od materiału pokrycia, kosztuje od 169 do 229 euro + około 20 euro wysyłki. Jak dla mnie paranoja.
Prezes - 2018-11-16, 10:15

jammo, na filmiku było widać, że montują podłokietnik bez pokrętła, a pokrętło na ucięty wysięgnik wkładają. Ja bym tak zrobił, a podłokietnik wolę mieć niżej, jakiś z uniwersalnych na tunel bym wstawił.
jammo - 2018-11-16, 12:25

Tak, tylko że ten podłokietnik co jest pokazany na filmiku, to jest właśnie najprawdopodobniej cały kompletny do wersji z regulacją lędźwiową, tak przynajmniej jest zaznaczone na stronie sklepu LZParts (pasuje do wersji posiadających oryginalny podłokietnik), który ma inny wspornik mocowania do fotela niż te nasze akcesoryjne z salonu, a do tego ma prawdopodobnie dołożone osobne pokrętło do regulacji lędźwiowej. Nie wiem na 100% czy jest w komplecie, bo nie ma wyszczególnionych wszystkich podzespołów podłokietnika ani opisu, ale tak podejrzewam. Mozna by się dowiedzieć przez e-mail. Dodatkowo podłokietnik z filmiku ma na tej tulei metalowej, co wchodzi do mocowania fotela wykonany frez, dlatego ma możliwość dowolnego przestawiania go w otworze niezależnie od tej regulacji pokrętłem od spodu, regulującej pochylenie podłokietnika. Co do pokrętła, to nie jest to odkręcone pokrętło z oryginalnego podłokietnika. Masz tu fotkę tego podłokietnika akcesoryjnego i popatrz jaką ma tą blachę mocowania, która jest prosta i ma całkiem inne mocowanie samego podłokietnika do niej. Zobacz jak wygląda ten z filmiku , gdzie mocowanie ma wspawaną tuleję z otworem i frezem w środku, do której wchodzi ten frezowany pręt z podłokietnika. Na filmie masz to pokazane w 10 minucie.
Prezes - 2018-11-16, 14:41

Rzeczywiście.

Ja i tak chcę zostawić tylko pokrętło, a podłokietnik dać "gorszy", taki montowany na tunel środkowy, bo dla mnie zwyczajnie podłokietnik przy fotelu jest za wysoko. Taki na tunelu można sobie wysokością fotela regulować odległość od braku. Przy fotelu masz zawsze tą sama wysokość.

jammo - 2018-11-16, 20:05

Jeżeli tak to ok, myślałem , że masz kupiony ten z akcesoriów, ale pokrętło i tak trzeba będzie skombinować jakieś inne. Dla mnie ten przy fotelu jest na wysokość dobry, ale jak bym dostał taki jak na filmie w cenie tego z akcesoriów to bym się może skusił na wymianę. Niestety cena na LZParts to kosmos :mrgreen:
GRL - 2018-11-17, 00:40

Prezes napisał/a:
... bo dla mnie zwyczajnie podłokietnik przy fotelu jest za wysoko. ...

Masz 1,20m wzrostu? :shock:
Wydawało mi się, że trafiałem tylko na sugestie, iż jest za nisko...

Prezes - 2018-11-17, 07:39

GRL napisał/a:
Prezes napisał/a:
... bo dla mnie zwyczajnie podłokietnik przy fotelu jest za wysoko. ...

Masz 1,20m wzrostu? :shock:
Wydawało mi się, że trafiałem tylko na sugestie, iż jest za nisko...

Nie rozumiem logiki... raczej im ktoś ma dłuższe ręce, tum będzie chciał mieć niżej, a nie wyżej?

GRL - 2018-11-17, 09:15

Oprócz dłuższych rąk można też mieć dłuższy kręgosłup. :-D
Prezes - 2018-11-17, 23:00

A przy 1,20 m łokieć do góry bym musiał podnosić 😁 Każdy jest inny i każdemu inny układ pasuje
pawelcioh - 2018-11-18, 19:13

U mnie jest zamontowany podłokietnik akcesoryjny ze schowkiem montowany do oparcia i jest regulacja pochylenia pokrętłem. W ten sposób można ustawić wysokość..z tym, że u mnie nie ma regulacji lędżwiowej oparcia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group