DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Problem z przewodami wysokiego napięcia.

Mariano188 - 2021-01-02, 14:02
Temat postu: Problem z przewodami wysokiego napięcia.
Dzień dobry ponownie. Panowie tak jak wcześniej sandero 2,2014 r 1.2 silnik. Na początku grudnia wymieniłem przwody zaplonowe, gdyż był jeden pekniety.Minął miesiąc czasu i z powrotem jest pekniety,na dodatek jest to zawsze ten sam przewód drugi przewód od rozrządu, i zawsze pęka w tym samym miejscu. Zanim wymieniłem w grudniu to zaznacze że wcześniej wymieniłem rok wcześniej więc przetrwały rok czasu. Nie wiem może jakoś one muszą specjalnie być ułożone, bo przecież nie możliwością jest żeby co miesiąc kupować nowe przewody. Poprosze o pomoc.
laisar - 2021-01-02, 14:45

Może faktycznie zostały jakoś dziwnie zagięte - foto? A może te nowe były po prostu badziewnej jakości - marka, cena?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=83

Mariano188 - 2021-01-02, 15:20

Panowie edit: po dokładnym sprawdzeniu wszystkie 4 sztuki są delikatnie pękniete. Kupilem przewody NGK cena to 130 zł. Więc chyba nie są jakiejś złej jakości.
dudu$ - 2021-01-02, 17:05

Mariano188, Ty to masz jakiegoś pecha z tym swoim samochodem, albo po prostu mechanicy nabijają Ciebie w butelkę, mówią , ze wymienili Ci dane elementy a je tylko ładnie wyczyścili i założyli z powrotem. Z tego co pamiętam niedawno miałeś problemy z zapłonem - szarpanie , mulenie itp. Za naszymi radami wymieniłeś Cewkę i świece zapłonowe. Przewody wymieniałeś ale chyba przed wymiana świec i cewki, może były tak odciążone przez cewkę, ze padły a;e jest to chyba mało możliwe. Miałem 2 logany z tym silnikiem, jeden na fabrycznych przewodach dojechał u mnie 80tyś km i został sprzedany i możliwe, ze dalej na nich jeździ. W drugim wymieniłem przy 44tyś km, bo miałem problemy z zapłonem a winna okazała się cewka więc przewody fabryczne nadal były sprawne. Może napisz w którym miejscu Tobie pękły, albo przekonwertuj zdjęcie na plik img poprzez ta stronę: https://pl.imgbb.com/ . Zajmuje to 10 sekund .
Mariano188 - 2021-01-02, 19:07

Zgadza się wymieniłem najpierw przewody a po około tygodniu cewke i swiece.do grudnia nie było problemu z tymi przewodami nie wiem co się dzieje czy były źle ułożone. Nigdy nie miałem większych problemów z tym autem

Swiece i cewka są wymienione na oryginały i wiem o tym bo byłem przy tym i dopilnowalem




Killer King - 2021-01-02, 19:42

Mariano188, Jeżeli nowe przewody popękały, to nie zostaje nic innego jak zareklamować.
Masz 48 miesięcy rękojmi.
To odnośnie domniemania winy po stronie przewodów.

W innym przypadku pozostaje ustalenie dlaczego nowe przewody popękały - dotyczy przypadku, jeżeli uważasz, że wina może leżeć po stronie instalacji.

Mariano188 - 2021-01-02, 20:04

Na początku grudnia wymieniłem przewody, bo jeden pękł i koledzy na forum do radzili żeby wymienić od razu swiece i cewke więc kupilem oryginały i po tygodniu wymienilem. Dlatego pytań co może być przyczyną pęknięć
Killer King - 2021-01-02, 20:08

Mariano188, A kuny nie pogryzły tabli ?
Mariano188 - 2021-01-02, 20:10

Tego to nie wiem nie widać żeby były pogryzione tylko tak jak by popekane
dudu$ - 2021-01-02, 21:25

Naprawdę dziwne. Kup jeszcze raz nowy zestaw przewodów, wymień je sam ( nic trudnego w tym silniku trwa to 3 minuty) i obserwuj. Ogólnie przy montażu nie ma możliwości aby uszkodzić te przewody żeby tak pekly, może obudowa. Filtra powietrza przypadkowo przewód przytszasnąć ale nie tak aby oslona rdzenia przewodu pękła bo jest ona z miękkiego elastycznego sylikonu
Mariano188 - 2021-01-02, 21:56

Zamowilem przewody będą na poniedziałek i tak zrobienia sam wymienieni, tylko pytanie czy kabel zasilający cewke trzeba odpiac zanim odepne przewody?
dudu$ - 2021-01-02, 23:23

Nie trzeba. pamiętaj tylko aby nie odłączać wszystkich przewodów na raz , abyś wiedział gdzie który był w cewkę. Jakiej firmy zamówiłeś tym razem przewody ?
wojtek013 - 2021-01-03, 00:13

Jajka jakieś. Wymień sam i po jednym kablu coby nie popindolić.
Pech wyjątkowy, albo...

Mariano188 - 2021-01-03, 11:44

Zamowilem NGK a macie inne jakieś sprawdzone. A czy coś by się np stało jak bym np zamienił przewód pierwszy od rozrządu z drugim? Bo dlugosciowo są podobne?
EBmazur - 2021-01-03, 13:04

Mariano188 napisał/a:
Zamowilem NGK a macie inne jakieś sprawdzone. A czy coś by się np stało jak bym np zamienił przewód pierwszy od rozrządu z drugim? Bo dlugosciowo są podobne?
Świece z zamienionymi przewodami dawałyby iskrę w nieodpowiednim momencie - bardzo nierówna praca / tak naprawdę pracowałoby pół silnika. Piszę oczywiście o niewłaściwym podłączeniu ( w złej kolejności )
Mariano188 - 2021-01-03, 13:54

Mowisz o tym że jak bym podlaczyl przewód z cewki pierwszy od lewej do świecy nr 2 od rozrządu to wtedy by nie równo pracował?
Limes - 2021-01-03, 21:23

Patrzę na te fotki a zwłaszcza na pierwsze to zdaje mi się że tam nastąpiło ,, przebicie do masy ,, auta . Takie dziurki moim zdaniem to nic innego jak iskra zrobiła . Popatrz czy przewody lecą w odpowiedniej odległości od metalowych części , Może należało by w niektórych miejscach ( na łukach ) nałożyć dystansowniki plastikowe od metalu . Natomiast na drugim oprócz pęknięcia to widzę ( lub mi się zdaje ) taką nierówność ( małe zgrubienia )na przewodzie , to raczej wada takiego przewodu . Te kilkanaście tyś V musi być dobrze izolowane aby pojawiła się iskra tam gdzie trzeba ( świeca).
Mariano188 - 2021-01-04, 08:02

A powiecie mi na dwa przewody są tej samej długości, no prawie, i czy będzie różnica jak np podepne do pierwszej świecy przewód krótszy np o centymetr a do drugiego ten dłuższy, zaznaczając że tak samo będą wpiete do cewki czyli od 1 do 1 od 2 do 2 itd
Limes - 2021-01-04, 08:15

Długość przewodu nie ma znaczenie , może je zamieniać . Ważna kolejność zapłonu, tej nie należy zamieniać .
Dymek - 2021-01-04, 08:16

Mariano188 napisał/a:
...czy będzie różnica jak np podepne do pierwszej świecy przewód krótszy np o centymetr a do drugiego ten dłuższy...

Nie ma różnicy. Możesz sobie zmienić długości kabli, byle tylko zachować prawidłową kolejność zapłonów.
Nawet jak kupujesz kable różnych producentów, to możesz trafić na spore różnice długości- bywają ciut krótsze a częściej dłuższe niż oryginał. Ale fabryczne długości dobrane są raczej tak, aby przewód jak najlepiej się układał i nie był zbyt blisko metalowych elementów silnika czy osprzętu.

Mariano188 - 2021-01-15, 18:58

Problem powrócił!!!

Samochód stał nie odpalany 24 godziny, dzisiaj po odpaleniu chodził normalnie po przyłączeniu na gaz po chwili zaczął mrygac Check, i tak jak by na któryś cylinder nie chodził. Podnioslem maskę dotknalem przewodów ale nic nie kopnelo. Zgasilem odpalilem ponownie i zaczął chodzić normalnie przejechalem kawałek i niby dobrze.
Czy ktoś mi może pomóc bo juz nie mam nerwów ani cierpliwości.

keisyzrk - 2021-01-15, 20:24

Może cewka walnięta? Jak miałem astrę to na benzynie auto chodziło idealnie, a na gazie podczas jazdy robiło żabę..
Mariano188 - 2021-01-15, 20:30

Nowa oryginalna założona 17 grudnia
dudu$ - 2021-01-15, 22:09

Skoro cały kład zapłonowy jest sprawny i masz zawory po regulacji, sprawdził bym kompresje na cylindrach. Moze LPG było/jest źle wyregulowane i przyczyniło się do wypalenia zaworów lub uszkodzenia gniazd zaworowych
Mariano188 - 2021-01-16, 12:03

Ludów zaworowych jeszcze nie regulowalem. A co w przypadku jak by te gniazda się wypalily
Mariano188 - 2021-01-16, 12:12

I czemu tylko się tak dzieje po przelaczniu na gaz a na benzynę jest ok
Mariano188 - 2021-01-16, 14:11

Myślę że to może być wina któregoś wtrysku od gazu, gdyż regulacja komputerowa była robiona, a mógł się zabrudzic wtrysk od gazu, i trzeba chyba zrobić mechaniczną regulacje wtrysku gdyż nawet dzisiaj był większy mróz i jeździł normalnie
dudu$ - 2021-01-16, 18:24

Jeżeli nigdy nie robiłeś regulacji zaworów( nie pamiętam ale wydaje mi się, ze gdzieś pisałeś że robiłeś ale może mi się tylko wydawać) to powinieneś odżałować te 300-400zł i ją przeprowadzić. Szkoda by było zniszczyć głowicę ( zawory, gniazda zaworowe), jak byś ja zniszczył to wymiana na inną lub jeżeli będzie sie dało regenerację
Mariano188 - 2021-01-16, 19:05

Regulacja była robiona dokładnie rok temu jakieś 23 tys. Km temu. Ale od niczego zrobie jeszcze raz. Rozmawiali z gazownikiem i powiedział właśnie o tym że może być tej wtrysk zabrudzony bądź rozregulowal się, i dlatego tsk się dzieje. Zwlaszxza że na bazie zrobione jest jakieś 50 tys km. Ma zerkac wyczyscic a luzy będę robił.
Mariano188 - 2021-03-21, 18:06

Panowie łuzy, zaworwe wyregulowane 18.02.2021. Wczoraj i dzisiaj po odpaleniu zaczął znowu mrygac check i tak jak by chodzil na trzy cylindry, a po zgaszeniu i odrazu ponownym odpaleniu wszystko jest oo samochód pracuje normalnie nie mam pojęcia co jest grane potrzebuje jakiegoś fachowca

W zasadzie to można powiedzieć że po przelaczeniu na gaz się tak dzieje

Wymienię wtryski we wtorek od gazu, może to wina wtryskow chociaż po 50 tysiącach na gazie ale kto wie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group