|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Moduł sterowania napędem
Luk_krk - 2021-04-01, 11:55 Temat postu: Moduł sterowania napędem Dzień dobry,
Posiadam DD1 od kilku tygodni, po wymianie na opony A/T pojawił się problem z napędem.
Gdzie w DD1 2012r 1,5dCi znajduje się moduł sterowania napędem?
Jak można sprawdzić czy działa poprawnie?
Włączeniu napędu na LOCK - jakie napięcie powinno sie pojawić na sprzęgle tylnego napedu?
ps. czy jest gdzieś do znalezienia instrukcja napraw DD1?
tomekptk - 2021-04-02, 16:06 Temat postu: Re: Moduł sterowania napędem
Luk_krk napisał/a: | Dzień dobry,
Posiadam DD1 od kilku tygodni, po wymianie na opony A/T pojawił się problem z napędem.
Gdzie w DD1 2012r 1,5dCi znajduje się moduł sterowania napędem?
Jak można sprawdzić czy działa poprawnie?
Włączeniu napędu na LOCK - jakie napięcie powinno sie pojawić na sprzęgle tylnego napedu?
ps. czy jest gdzieś do znalezienia instrukcja napraw DD1? |
Co to za problem się pojawił?
Napędy w Duster 1 jest sterowany z modułu 2017 rozdzielacza momentu obrotów przód/ tył także elektromagnes sprzęgła tylnego napędu. Jeżeli problem pojawił się po wymianie opon / kół, to może coś się stało z którymś czujnikiem ABS przy kole?
Czy auto w trybie Lock było "testowane" na asfalcie? W ten sposób można było uszkodzić napęd.
keikan - 2021-04-19, 09:18
Testowałem auto w trybie LOCK na asfalcie. Zgodnie z instrukcją napęd samoczynnie rozłączył się po przekroczeniu 60 km/h.
Co do usterek napędu miałem kiedyś w zimie problem, że po nocy (ujemne temperatury) po ruszeniu w śniegu w trybie lock - napęd przeszedł w tryb awaryjny i wyświetliła się kontrolka usterki elektrycznej.
Pomogła aktualizacja oprogramowania w ASO.
laisar - 2021-04-19, 10:17
Luk_krk napisał/a: | Gdzie w DD1 2012r 1,5dCi znajduje się moduł sterowania napędem? |
Na prawym przednim słupku pod deską rozdzielczą (tuż przed wyłącznikiem czołowej poduszki powietrznej pasażera).
Luk_krk napisał/a: | czy jest gdzieś do znalezienia instrukcja napraw DD1? |
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194
Luk_krk napisał/a: | Jak można sprawdzić czy działa poprawnie?
Włączeniu napędu na LOCK - jakie napięcie powinno sie pojawić na sprzęgle tylnego napedu? |
W serwisówce Renault nie widziałem takich parametrów, ale sprzęgło pochodzi tak naprawdę od Nissana, więc dane powinny być w ich podręcznikach - np https://ownersmanuals2.com/nissan/murano-2010-repair-manual-driveline-section-dln-42029
tomekptk - 2021-04-20, 06:24
keikan napisał/a: | Testowałem auto w trybie LOCK na asfalcie. Zgodnie z instrukcją napęd samoczynnie rozłączył się po przekroczeniu 60 km/h. |
Cytuję instrukcję:
Z trybu tego "4WD Lock" należy korzystać wyłącznie podczas jazdy w terenie, poza obszarem drogi (np. błoto, duże wzniesienia, piach).
Używanie trybu 4WD Lock na asfalcie itp. może uszkodzić elementy tego napędu! Dotyczy to wszystkich aut z 4WD z sztywnym dołączeniem dodatkowej osi.
laisar - 2021-04-20, 10:08
tomekptk napisał/a: | Używanie trybu 4WD Lock na asfalcie itp. może uszkodzić elementy tego napędu |
Tak, ale nie - sama jazda na wprost w zasadzie niczym nie grozi, szkodliwe są dopiero zakręty.
toka93 - 2021-04-20, 21:16
Na aslafcie sprzęgło po ludzku umiera, bo nie jest w stanie przenieść momentu na tył. Na piachu jest to o wiele prostsze.
laisar - 2021-04-20, 21:33
Jakiego momentu? To nie elektryk - więc jeśli ktoś nie rusza strzelając ze sprzęgła przy wysokich obrotach, to moment narasta stopniowo i nawet zalockowane sprzęgło międzyosiowe naprawdę nie będzie miało problemu z przeniesieniem mocy...
eplus - 2021-04-21, 06:58
Zawsze jest jakaś różnica w zużyciu opon.
|
|