|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - 0.9 TCE 90KM się rozsypało
Miro77 - 2021-08-03, 14:15 Temat postu: 0.9 TCE 90KM się rozsypało Widzieliście już filmik ?
ciekawe co to się stało
https://www.youtube.com/watch?v=z0nsR4buCcM
corrado - 2021-08-03, 15:20
tak, już wkleiłem choćby na chat na głównej - wydaje mi się , że mieszanka paliwowo-powietrzna za uboga była :( może to sprawy ekologii by czyste spaliny były a przez to zrobili ubogo... a może awaria samych wtryskiwaczy choć w to drugie wątpie
Michał B24 - 2021-08-03, 16:15
Raczej wszyscy by mieli taki problem, gdyby fabryka ustawiala zbyt uboga mieszanke.
Albo coś grzebane w mapie albo starszy człowiek na zbyt niskich obrotach jeździł, albo właściciel handlarz sugeruje kupę innych przyczyn możliwych.
corrado - 2021-08-03, 16:31
Michał B24 napisał/a: |
Albo coś grzebane w mapie albo starszy człowiek na zbyt niskich obrotach jeździł, albo właściciel handlarz sugeruje kupę innych przyczyn możliwych. |
Jak od jazdy na niskich obrotach mogą wypalać się dziury w tłoku ? Możesz to wyjaśnić ?
Auto Krytyk - 2021-08-03, 16:40
Raczej na odwrót wtryskiwacz lał albo pierścienie puszczały olej i zwiększyło temperaturę w komorze spalania.
jurek - 2021-08-03, 16:48
Niskie obroty szkodzą układowi korbowo-tłokowemu. Najszybciej lecą panewki. Ale nie wypalają dziur w tłokach. pozdr
corrado - 2021-08-03, 17:35
dokładnie @jurek
@Auto Krytyk
To nie diesel, z którym te objawy mylisz - tam bogata mieszanka zwiększa temperature spalin i dodatkowy olej w komorze spalania też zwiększa temperature w cylindrze po suwie pracy jesłi poszedłby pierscieniami, ale w benzynie jest odwrotnie, a zbyt bogata mieszanka powyżej AFR 12.4 nie zwiększa temp EGT.
Kauris - 2021-08-03, 21:24
LSPI ?
https://www.youtube.com/watch?v=LgNf5GaR73A
piotr. z - 2021-08-04, 15:20
LSPI. A jak.
Tu wersja po polsku. https://youtu.be/mcL3ATuyxGw
eliks - 2021-08-04, 16:01
Wszystko się może zdarzyć. Ostatnio znajomemu wymienili silnik 2 letnim Mercedesie E250. Silnik 2.0 turbo benzyna, przebieg 86000km.
sobol1976 - 2021-08-04, 16:32
Czy to magiczne LSPI nie jest raczej związane tylko z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Jakoś mam wrażenie, że w tym konkretnym egzemplarzu była jakaś wada materiałowa, albo to co się działo w ciągu tych 27 tys. km nie pomogło w utrzymaniu tego silnika w dobrej kondycji.
telecaster1951 - 2021-08-04, 16:46
Miro77 napisał/a: |
ciekawe co to się stało | LSPI. Auto z Niemiec, zatem pewnie lane E10 a to paliwo nie jest zbyt przyjazne dla małych silników aluminiowych.
sobol1976 napisał/a: | Czy to magiczne LSPI nie jest raczej związane tylko z bezpośrednim wtryskiem paliwa? | Nie zawsze. Częściej występuje w silniku z wtryskiem bezpośrednim, ale nie jest warunek konieczny. Musi być turbo i wysoka moc z małego litrażu. Dodaj do tego kiepskie paliwo i masz odpowiedź.
sobol1976 - 2021-08-04, 16:54
telecaster1951 napisał/a: | Auto z Niemiec, zatem pewnie lane E10 a to paliwo nie jest zbyt przyjazne dla małych silników aluminiowych. |
To fakt i to może być przyczyna. Ja czasami tankowałem E10 we Francji i jakoś jechał ale miałem subiektywne wrażenie, że kultura pracy była gorsza. Całe szczęście, aż do sprzedaży, przy 94 tys. nic z silnikowi nie dolegało.
eplus - 2021-08-04, 19:39
Ja jeździłem Polonezem 1,6 wtrysk na gazolinie, rok czy dwa. To było spalanie superstukowe.
Nic przez to się nie zepsuło.
velomar - 2021-08-05, 20:27
Tu ciekawy film z sekcji zwłok tego silnika:
https://www.youtube.com/watch?v=VQNPhjP5F1c
eliks - 2021-08-05, 21:28
Faktycznie fajnie wytłumaczone. Ogólnie opinia o silniku jest bardzo dobra.
|
|