DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - 0.9 TCE 90KM się rozsypało

Miro77 - 2021-08-03, 14:15
Temat postu: 0.9 TCE 90KM się rozsypało
Widzieliście już filmik ?

ciekawe co to się stało

https://www.youtube.com/watch?v=z0nsR4buCcM

corrado - 2021-08-03, 15:20

tak, już wkleiłem choćby na chat na głównej - wydaje mi się , że mieszanka paliwowo-powietrzna za uboga była :( może to sprawy ekologii by czyste spaliny były a przez to zrobili ubogo... a może awaria samych wtryskiwaczy choć w to drugie wątpie
Michał B24 - 2021-08-03, 16:15

Raczej wszyscy by mieli taki problem, gdyby fabryka ustawiala zbyt uboga mieszanke.

Albo coś grzebane w mapie albo starszy człowiek na zbyt niskich obrotach jeździł, albo właściciel handlarz sugeruje kupę innych przyczyn możliwych.

corrado - 2021-08-03, 16:31

Michał B24 napisał/a:

Albo coś grzebane w mapie albo starszy człowiek na zbyt niskich obrotach jeździł, albo właściciel handlarz sugeruje kupę innych przyczyn możliwych.

Jak od jazdy na niskich obrotach mogą wypalać się dziury w tłoku ? :roll: Możesz to wyjaśnić ?

Auto Krytyk - 2021-08-03, 16:40

Raczej na odwrót wtryskiwacz lał albo pierścienie puszczały olej i zwiększyło temperaturę w komorze spalania.
jurek - 2021-08-03, 16:48

Niskie obroty szkodzą układowi korbowo-tłokowemu. Najszybciej lecą panewki. Ale nie wypalają dziur w tłokach. pozdr
corrado - 2021-08-03, 17:35

dokładnie @jurek

@Auto Krytyk
To nie diesel, z którym te objawy mylisz - tam bogata mieszanka zwiększa temperature spalin i dodatkowy olej w komorze spalania też zwiększa temperature w cylindrze po suwie pracy jesłi poszedłby pierscieniami, ale w benzynie jest odwrotnie, a zbyt bogata mieszanka powyżej AFR 12.4 nie zwiększa temp EGT.

Kauris - 2021-08-03, 21:24

LSPI ?
https://www.youtube.com/watch?v=LgNf5GaR73A

piotr. z - 2021-08-04, 15:20

LSPI. A jak.
Tu wersja po polsku. https://youtu.be/mcL3ATuyxGw

eliks - 2021-08-04, 16:01

Wszystko się może zdarzyć. Ostatnio znajomemu wymienili silnik 2 letnim Mercedesie E250. Silnik 2.0 turbo benzyna, przebieg 86000km.
sobol1976 - 2021-08-04, 16:32

Czy to magiczne LSPI nie jest raczej związane tylko z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Jakoś mam wrażenie, że w tym konkretnym egzemplarzu była jakaś wada materiałowa, albo to co się działo w ciągu tych 27 tys. km nie pomogło w utrzymaniu tego silnika w dobrej kondycji.

telecaster1951 - 2021-08-04, 16:46

Miro77 napisał/a:

ciekawe co to się stało
LSPI. Auto z Niemiec, zatem pewnie lane E10 a to paliwo nie jest zbyt przyjazne dla małych silników aluminiowych.
sobol1976 napisał/a:
Czy to magiczne LSPI nie jest raczej związane tylko z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Nie zawsze. Częściej występuje w silniku z wtryskiem bezpośrednim, ale nie jest warunek konieczny. Musi być turbo i wysoka moc z małego litrażu. Dodaj do tego kiepskie paliwo i masz odpowiedź.
sobol1976 - 2021-08-04, 16:54

telecaster1951 napisał/a:
Auto z Niemiec, zatem pewnie lane E10 a to paliwo nie jest zbyt przyjazne dla małych silników aluminiowych.

To fakt i to może być przyczyna. Ja czasami tankowałem E10 we Francji i jakoś jechał ale miałem subiektywne wrażenie, że kultura pracy była gorsza. Całe szczęście, aż do sprzedaży, przy 94 tys. nic z silnikowi nie dolegało.

eplus - 2021-08-04, 19:39

Ja jeździłem Polonezem 1,6 wtrysk na gazolinie, rok czy dwa. To było spalanie superstukowe. :idea:
Nic przez to się nie zepsuło.

velomar - 2021-08-05, 20:27

Tu ciekawy film z sekcji zwłok tego silnika:
https://www.youtube.com/watch?v=VQNPhjP5F1c

eliks - 2021-08-05, 21:28

Faktycznie fajnie wytłumaczone. Ogólnie opinia o silniku jest bardzo dobra.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group