DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Metaliczne chrobotanie - duster

sebikk131 - 2022-12-12, 16:26
Temat postu: Metaliczne chrobotanie - duster
Witam

mam problem z dacia duster 1.6 105 km 4x4 2011 rok 140 tyś przebiegu, i
nie wiem skąd się wydobywa takowy dźwięk czy to może być koło zmiennych faz rozrządu? (w lipcu wymieniony komplet rozrządu z pompą wody) a w grudniu (rolka napinająca, napinacz, pasek wieloklinowy, cewki zapłonowe), na zimnym i ciepłym już silniku, jak obroty przy jeździe przekroczą 2 tys. obrotów a później spadają bez dodawania gazu jadąc na biegu, to auto zaczyna charczeć , chrobotać, wydawać metaliczny dźwięk. (plik mp4 za dużo waży i nie mam jak włożyć w razie czego mogę na priv podesłać aby ktoś posłuchał)

Pozdrawiam

chrom6 - 2022-12-12, 16:53

trudno oceniać po opisie ale to może być hałasujaca osłona kolektora lub wydechu. lub też wada pompy wody czy rolki. trudno pomóc w weryfikacji takiej usterki przez internet
laisar - 2022-12-12, 18:27

sebikk131 napisał/a:
czy to może być koło zmiennych faz rozrządu?

Nie może, bo go nie ma.

Poza tym masz wpisany zły silnik - w dusterze jest "1,6 16V" (czyli K4M), a nie "1,6 MPi" (czyli K7M).

dudu$ - 2022-12-12, 22:22

a może to nie silnik a problem z innym elementem układu napędowego np skrzyni biegów? Jeżeli piszesz, ze dźwięk ten występuje tylko podczas jazdy to raczej nie jest to nic ż rzeczy, które wymieniłeś bo one dawały by o sobie znać i na postoju dając obroty na te 2000. Jeżeli coś Tobie chrobocze podczas jazdy to szukał bym problemu nie w silniku a gdzieś w przeniesieniu napędu skrzynia biegów, przeguby wewnętrze - półośki.
nowy - 2022-12-12, 22:39

osłony termiczne np
laisar - 2022-12-13, 00:45

Rzeczywiście, warto sprawdzić, czy problem pojawia się tylko w czasie jazdy, czy także na postoju.

Może być wpadający w rezonans wydech obijający się o wieszak - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972

Różne inne hałasy do sprawdzenia - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?p=10533

Marrtin - 2022-12-13, 12:48

Miałem tak w wakacje tego roku - silnik taki jak Twój, przebieg samochodu niecałe 120 tysięcy km.

Przyczyną chrobotania i brzęczenia był wypalony tłumik środkowy. Wymieniłem oba dla spokoju i problem ustał.

sebikk131 - 2022-12-13, 12:54

Marrtin napisał/a:
Miałem tak w wakacje tego roku - silnik taki jak Twój, przebieg samochodu niecałe 120 tysięcy km.

Przyczyną chrobotania i brzęczenia był wypalony tłumik środkowy. Wymieniłem oba dla spokoju i problem ustał.


Czyli te wibracje co pochodziły przy puszczaniu pedału gazu przy tych 2 tys jak i przyspieszaniu to winny temu były tłumiki ? To aż takie dawały mocne drgania że to się aż tak przenosiło? Bo szczerze na postoju jak gazuje do 2tys obrotów to nic nie chrobocze tylko tak jak podczas jazdy. Dużo cie to kosztowało?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group