|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegiem
RamboGC - 2023-02-08, 18:30 Temat postu: Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegiem Cześć.
Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?
Jeśli nie, to jaka instalacja byłaby wskazana do 1,6 MPI z 2008 roku z przebiegiem 280 000 km?
laisar - 2023-02-08, 19:09
RamboGC napisał/a: | Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem? |
Nie - sam przebieg nie ma znaczenia, istotny jest stan techniczny, który chociaż jest związany z przebiegiem, to nie bezpośrednio, bo przecież sposób i historia eksploatacji aut bywa bardzo różna.
Najważniejszy jest chyba stan luzów zaworowych - czyli samych zaworów oraz ich gniazd. Dobrze byłoby, żeby nie były zużyte, bo w ten sposób będzie jeszcze zapas regulacji w razie potrzeby.
RamboGC napisał/a: | jaka instalacja |
Dowolna najzwyczajniejsza sekwencyjna, czyli IV generacja - firma jest mniej istotna, bo najważniejszy jest dobry instalator, ale np polskiego STAG-a prawie wszyscy chwalą.
Wszystkie inne markowe też się oczywiście nadadzą, chociaż niektóre mają jakieś swoje drobne dziwactwa - np droższe filtry itp drobiazgi.
RamboGC - 2023-02-08, 22:41
laisar napisał/a: | Najważniejszy jest chyba stan luzów zaworowych - czyli samych zaworów oraz ich gniazd. Dobrze byłoby, żeby nie były zużyte, bo w ten sposób będzie jeszcze zapas regulacji w razie potrzeby. |
Przez te ponad 14 lat żaden mechanik nie wspominał nic o konieczności regulacji luzów zaworowych.
laisar napisał/a: | Dowolna najzwyczajniejsza sekwencyjna, czyli IV generacja - firma jest mniej istotna, bo najważniejszy jest dobry instalator, ale np polskiego STAG-a prawie wszyscy chwalą. |
Znaczy że instalator powinien ocenić czy mój egzemplarz jest zdolny do przyjęcia instalacji LPG i jaką można założyć?
Fruxo - 2023-02-08, 23:36
instalacja lpg to jest zastąpiony cały układ wtryskowy benzynowy który udaje przed twoim sterownikiem wtrysku że wszystko jest po staremu tylko benzyna nie jest fizycznie podawana.
Czyli jeżeli twój samochód może jeździć na benzynie może też na lpg.
Jeżeli wszystko jest poprawnie założone i wystrojone komputer benzynowy nie zauważy żądnej różnicy i eksploatacyjnie dla silnika nie zmieni się NIC.
ponieważ u nas porządnie zrobione to jest może 1/50 to powstaje potrzeba częstszej regulacji zaworów wypalania gniazd itp.
Musisz szukać kogoś kto przy tobie wystroi samochód na AFR to jest finalny test czy wszystko jest ok. Niestety mało osób to robi bo sprzęt kosztuje ok 2 tyś i zajmuje to min godzinę a nie na korekty 10 min i fajrant.
laisar - 2023-02-09, 01:17
RamboGC napisał/a: | mechanik nie wspominał nic o konieczności regulacji luzów |
Wydaje się mało prawdopodobne, żeby w ciągu tego przebiegu chociaż jeden zawór nie wymagał podregulowania, więc może nie wspominał, tylko po prostu zrobił? W tym silniku to prosta sprawa.
RamboGC napisał/a: | instalator powinien ocenić czy mój egzemplarz jest zdolny do przyjęcia instalacji |
Albo zwykły mechanik - nie musi się znać na LPG, żeby móc ocenić, czy auto jest w pełni sprawne w newralgicznych punktach.
wojtek013 - 2023-02-09, 09:16
Sprawdzić luzy zaworowe, jeśli trzeba doprowadzić do porządku układ WN.
Elektronika w sumie mniej ważna, grunt to dobre wtryskiwacze i parownik.
A podstawa to sposób montażu i wystrojenia, czyli instalator.
DrOzda - 2023-02-09, 09:22
Bardziej z ciekawości niż potrzeby zrobiłem sobie kontrolę i regulację przy 80 kkm. Ze dwa ssące zawory wymagały lekkiego zmniejszenia luzu. Więc przy 300 kkm na pewno regulacja jest już wymagana.
dovectra - 2023-02-09, 12:24 Temat postu: Re: Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegie
RamboGC napisał/a: | Cześć.
montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?
z przebiegiem 280 000 km? |
Kiedyś miałem Vectrę A, niby 190 tyś km, ale auto z niemiec i nie wiem ile faktycznie było.
Auto gaz przyjęło i jeździło do 370 tyś km jak sprzedałem.
dacia - 2023-02-10, 23:29
Sprawdzić luzy zaworowe, zmienić świece ewentualnie kable i montować np stag-a. Ja swoim 1,6 latałem po Europie i zawsze mnie do domu dowiózł. Sprzedałem bo był już za stary dla mnie
|
|