|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Łada 1118 Kalina vs Dacia Logan 1.4
RWw - 2007-11-04, 16:02 Temat postu: Łada 1118 Kalina vs Dacia Logan 1.4 Trochę stare, ale warto porównać:
http://www.samochodyswiat...ic.php?p=310867
Andrzej - 2007-11-04, 16:46
Tylko co tu do porównywania?
Lada - kolejna "odnowiona" wersja auta sprzed kilkudziesięciu lat. Rosja nie ma technologii, mają obecnie dwa silnki do samochodów 1500 i 1600ccm. Kalina byłaby ciekawym autem ale 20 lat temu. Ale na jej plus [w porównaniu z Dacią] przemawia składana tylna kanapa.
GeRRaD - 2007-11-04, 18:15
Nie krytykjumy nie krytykujmy bo zaraz odezwą się fani BMW i powiedzą że Dacia to szmelc bo korzysta z technologii sprzed 10 lat (a tak jest).Moim zdaniem technologia obu aut jest porównywalna, jakość wykończenia też, jedyny mankament w przypadku Lady to znikoma sieć serwisowa i tym samym duże ryzyko zakupu.Dacia wygrywa tym że bardziej czerpie z europejskiej technologji (Renault) i jest wyraźnie większym samochodem w porównywalnej cenie.
piotrres - 2007-11-04, 23:10
N a niekorzyśc Kaliny działają przedpotopowe hamulce (droga hamowania ze 100 km/h ca. 55m), brak w standardzie zagłówków na tylnym siedzeniu i zwieszenie. sIEĆSERWISOWA I CENA +NIECIEKAWA STYLISTYKA...
piotrres - 2007-11-04, 23:39 Temat postu: Logan, zabójca Kaliny Logan, убийца Калиныczyli ukraiński punkt widzenia
http://logan.com.ua/index.php?do=article-ar
Andrzej - 2007-11-05, 10:55
GeRRaD napisał/a: | Nie krytykjumy nie krytykujmy bo zaraz odezwą się fani BMW i powiedzą że Dacia to szmelc bo korzysta z technologii sprzed 10 lat (a tak jest).Moim zdaniem technologia obu aut jest porównywalna, jakość wykończenia też, jedyny mankament w przypadku Lady to znikoma sieć serwisowa i tym samym duże ryzyko zakupu.Dacia wygrywa tym że bardziej czerpie z europejskiej technologji (Renault) i jest wyraźnie większym samochodem w porównywalnej cenie. |
To nie krytyka tylko fakty. Rosyjska myśl techniczna chyba podobnie jak nasza albo wyemigrowała albo prawie przestała istnieć. Wiecie o tym, że oni mając względnie nowoczesne jednostki napędowe np. z Lady Samary produkowali do 1997r. stare Moskwicze z lat 50-tych z oryginalnymi silnikami! Podejżewam, że hamulce też nie uległy zmianom. Druga sprawa to jakość użytych materiałów i tu nie tylko chodzi o plastiki ale przede wszystkim o blachy. W mojej poprzedniej pracy importowaliśmy z Rosji stal nierdzewną, która po kilku tygodniach leżakowania na dworze porastała warstwą rdzy - dla porównania stal z Japonii leżała kilka lat i nic. Do tego należy jeszcze dodać jakość pracy i przede wszystkim kontrolę tej jakości - podejżewam, że wiele się nie zmieniło od czasów komunizmu - przede wszyskim należy wykonać plan - reszta nieważna.
Co do hamulców Kaliny to one chyba pamiętają czasy "kopiejeczki" czyli pierwszego Żyguli [fiat 124]. Przecież wypuszczenie na rynek takiego samochodu to gwóźdź do trumny - nie wieżę, że nie można było tego poprawić - i nie są to ogromne koszty, tylko się albo nie chciało, albo nie pomyślało.
Co do wyglądu autka to oczywiście kwestia gustu - ja nie uważam, że Kalina jest brzydsza od Logana. Mogła by być ciekawą propozycją na rynku gdyby była dopracowana, ale nie jest - nawet w Rosji, tam na ulicach najwięcej widzi się Hunajów.
piotrres - 2007-11-05, 17:04
I jeszcze coś takiego:
http://autolada.nethit.pl/forum/topic3859435.html
Andrzej - 2007-11-08, 10:23
No to teraz już wiemy, że w Rosji nie są potrzebne dobre hamulce, bo kierowcy i tak nie patrzą gdzie jadą...
ian - 2007-12-13, 11:25
Lady zaprzestano sprowadzać do Polski tak gdzieś w połowie 2005 roku ze względu na całkowity brak zainteresowania potencjalnego klienta produktem. No może gdzieś w Polsce uchował się jakiś zdeterminowany dealer....
Co do zabezpieczenia antykorozyjnego blach. Może starsi pamiętać będą ukraińskie Tavrie, montowane w I połowie lat dziewięćdziesiatych XX wieku także w Polsce, które po dwóch latach dosłownie pożerała rdza....
Natomiast Lady Samary w większości miały dobre blachy, i uważane były za całkiem porządnie wykonane samochody....
Łukasz - 2007-12-13, 12:12
Czy ja wiem, Samara nie była raczej najlepszą konstrukcją Lady dużo lepsze i wygodniejsze już były modele 2105 i 2107, które w 1997 roku zostały zastąpione modelami 110 (sedan), 112 (hatchback) i 111 (Kombi) które również były dość dobrymi samochodami jak za cenę 33 i 35 tyś.zł w zależności od silnika (8V lub 16V). Po za tym za 40 000 zł można było i nadal można na niektórych rynkach kupić Nivę która też jest dość dobrym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem jak na auto terenowe w przystępnej cenie.
A tu jeszcze link na stronę importera Lad:
http://www.ladadowmax.com.pl/
DAREK - 2007-12-13, 14:15
Samary z lat 80- tych to były naprawdę niezłe pojazdy. Rosjanie skopiowali rozwiązania techniczne m.in. VW, Peugeota, Renaulta i jak na tamte czasy produkowali bardzo przyzwoity samochód. W latach 90 Samary zrobiły się przestarzałe i drastycznie spadła jakość wykonania. Seria 110 jest tak naprawdę rozwinięciem Samary (produkowanej równolegle) - silniki, skrzynie, zawieszenia, tylko inne nadwozia. 2105 i 2107 były nawet w 80 latach archaiczne - klon Fiata 124 z 60 lat.
Łukasz - 2007-12-13, 17:49
Ja niestety ze względu na wiek nie pamiętam czasów świetności Samary, ale jeździłem i Samarą i 2107 i różnica jest duża na korzyść właśnie 2107.
jurek - 2007-12-13, 20:46
odbieralem taka lade z polmozbytu dla kolegi, ktory byl swiezo po kursie i bal sie sam jechac. to byl silnik 1200. mialem wtedy nowego duzego fiata 1500. bylem zaskoczony, bo lada miala takiego kopa, ze moj fiat nie mial szans. otem poczytalem troche i sie okazalo ze motorki od fiata 124 byly o wiele lepsze. pozdr
Andrzej - 2008-01-02, 16:20
jurek napisał/a: | poczytalem troche i sie okazalo ze motorki od fiata 124 byly o wiele lepsze. |
Nie miało znaczenia to, od którego fiata pochodził silnik [w obu włoskich fiatach montowano takie same], tylko to, że Polska wzięła do polskich fiatów stare konstrukcje, a Rosja do Łady wzięła silniki nowsze. Wiadomo chyba czemu - przecież nasze fiaty nie mogłyby być lepsze od rosyjskich.
|
|