|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Duster 4x4 drgania auta przy jednostajnej jeździe
naczelnik5 - 2025-06-30, 07:09 Temat postu: Duster 4x4 drgania auta przy jednostajnej jeździe Od zakupu minęło już prawie 3 miesiące. Po zakupie wymieniłem opony na wielosezon, wymieniłem końcówki drążków, robiłem geometrie i zbieżność, wymieniłem aku, regulacja drążka zmiany biegów i wymiana oleju w skrzyni, regulacja i odpowietrzanie pedału sprzęgła. Pozostała jedna przypadłość która trochę mnie denerwuje. Przy spokojnej jednostajnej jeździe w przedziale 1800-2000 obrotów , szczególnie na 3 i 4 biegu auto wpada w lekkie wibracje i drgania ( nie szarpie) .Czuć to głównie przy jednostajnej prędkości i na równej drodze. W momencie przyspieszania czy jazdy powyżej 50km/h i na wyższych biegach lub obrotach nic nie czuć.Auto trafiło do mechanika , został wymieniony wał napędowy bo był krzywy. Drgania się zmniejszyły ale nie zniknęły.Auto znów trafiło do mechanika , chłop przez tydzień grzebał , sprawdzał, jeździł . Okazało się że przy wymianie opon na wulkanizacji nabili mi 3 bar w kołach. Po zmianie ciśnienia w kołach do 2 drgania pozostały. Mechanik mówi że jak dla niego to wszystko jest dobrze i on jakichś niepokojących drgań nie czuje. Sprawdził jeszcze raz wał, zawieszenie , poduszki itp i mówił że jest ok. Auto jeździ i przyspiesza normalnie , silnik chodzi ok , obroty trzyma.W silniku i skrzyni nie grzebał. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i ma podejrzenia co to może być? Może źle wyważone koła? A może faktycznie trzeba pogrzebać głębiej? A może to auto po prostu tak ma i trzeba się przyzwyczaić? Auto to Duster 4x4 1.2 Tce Prestige 2017r
Killer King - 2025-06-30, 08:45
Hej,
Ponad 15 lat temu miałem samochodów z wałem i drgania przy jednostajnej jeździe.
Przyczyna była w czymś co trzymało wał w połowie — dokładnie "Środkowe wsparcie wału"
Ale czy to jest w Dasterze, to nie wiem.
MartinezTychy - 2025-06-30, 14:06
Może to i głupie pytanie do majstra który składał wał napędowy, zasada jest taka, że wał a dokładnie krzyżaki wału powinny być ustawione w jednej linii, niektórzy producenci stosują strzałkę, wypustkę lub znacznik i te symbole muszą się pokrywać z elementami reszty zespołu napędowego.
naczelnik5 - 2025-07-01, 09:28
MartinezTychy napisał/a: | Może to i głupie pytanie do majstra który składał wał napędowy, zasada jest taka, że wał a dokładnie krzyżaki wału powinny być ustawione w jednej linii, niektórzy producenci stosują strzałkę, wypustkę lub znacznik i te symbole muszą się pokrywać z elementami reszty zespołu napędowego. |
Hmm mechanik raczej się zna na robocie , naprawiam u niego od kilku lat , paru znajomych też.Wszyscy chwalą. Kilka razy rozwiązał problemy których w innych zakładach nie potrafili albo wołali za to grubą kase. Ale przeszło mi przez myśl żeby auto obejrzał jeszcze inny mechanik skoro ten nie ma pomysłu ale to już raczej po wyjeździe wakacyjnym:)
jurek - 2025-07-01, 11:56
Wał przed założeniem był wyważony? pozdr
naczelnik5 - 2025-07-01, 13:49
jurek napisał/a: | Wał przed założeniem był wyważony? pozdr |
Hmm o to nie pytałem , ale myśle że mechanik sprawdzając przez tydzień auto sam by na to wpadł . Zakładany wał nie był nowy tylko regenerowany. Ale z tego co wujek google mówi to chyba źle wyważony wał dawał by wibracje i drgania niezależnie od prędkości i obrotów a przy przyspieszaniu nawet bardziej?Ja na autach się nie znam mówiąc szczerze
MartinezTychy - 2025-07-02, 09:46
Wał jeśli jest nowy z założenia jest wyważany u producenta, mechanik sam nie jest w stanie zrobić tego na stole, potrzebna jest wyważarka.
naczelnik5 - 2025-07-02, 11:01
MartinezTychy napisał/a: | Wał jeśli jest nowy z założenia jest wyważany u producenta, mechanik sam nie jest w stanie zrobić tego na stole, potrzebna jest wyważarka. |
Tak jak pisałem wał nie był nowy tylko po regeneracji więc zakładam że firma u której mechanik zamawiał wał odpowiednio go wyważyła. Choć pewności nie ma , tak jak z oponami które mi wymienili na wulkanizacji i "fachowcy" dobili 3 bary powietrza...
ptakooo - 2025-07-03, 15:12
Temat już poruszany na tym forum. Dotyczy wyłącznie modelu 4WD. Zjawisko pojawiające się przy 1800-2000 obr/min ma swoją przyczynę w niedopracowanym tłumiku drgań na wale Kardana tuż przy sprzęgle wielopłytkowym w tylnym "pseudo-moście". Podobno pomaga wymiana i założenie części o nr katalogowym 332218589R.
naczelnik5 - 2025-07-03, 16:23
ptakooo napisał/a: | Temat już poruszany na tym forum. Dotyczy wyłącznie modelu 4WD. Zjawisko pojawiające się przy 1800-2000 obr/min ma swoją przyczynę w niedopracowanym tłumiku drgań na wale Kardana tuż przy sprzęgle wielopłytkowym w tylnym "pseudo-moście". Podobno pomaga wymiana i założenie części o nr katalogowym 332218589R. |
Czyli mówisz że to przypadłość znana w tych modelach? Wielkie dzięki:) teraz przynajmniej wiem w którym kierunku "iść" z naprawą. A wiadomo czy jazda z tym zjawiskiem ma jakiś negatywny wpływ na auto i wymaga szybkiej interwencji? Czy powoduje po prostu dyskomfort kierującego?
ptakooo - 2025-07-03, 19:25
Ta "cecha" jak to określa ASO już występowała w I generacji. Nikt nie narzekał, aby mu się z tego powodu posypało coś. Nie ma potwierdzonych przypadków awarii z tego tytułu. Dopiero pod koniec produkcji modelu II po Fl, Renault/Dacia wprowadziły wskazaną przeze mnie część do montażu. Duster III ma ją już montowaną od początku i nikt nie zgłasza takich objawów, a więc problem rozwiązany. Wyważenie wału, wymiana układu rozdziału napędu, łożyska podpory nic nie daje. Wymiana w ramach gwarancji do stycznia 2024 była niemożliwa, bo tej części po prostu nie było jeszcze wdrożonej. Przymierzam się po raz kolejny do zaatakowania ASO, w ostateczności kupię ją samemu (~ 1000 pln). Montaż to odkrecenie 4 śrub i zdjęcie dysku "Hardy" z wielowpustu.
naczelnik5 - 2025-07-03, 20:40
ptakooo napisał/a: | Ta "cecha" jak to określa ASO już występowała w I generacji. Nikt nie narzekał, aby mu się z tego powodu posypało coś. Nie ma potwierdzonych przypadków awarii z tego tytułu. Dopiero pod koniec produkcji modelu II po Fl, Renault/Dacia wprowadziły wskazaną przeze mnie część do montażu. Duster III ma ją już montowaną od początku i nikt nie zgłasza takich objawów, a więc problem rozwiązany. Wyważenie wału, wymiana układu rozdziału napędu, łożyska podpory nic nie daje. Wymiana w ramach gwarancji do stycznia 2024 była niemożliwa, bo tej części po prostu nie było jeszcze wdrożonej. Przymierzam się po raz kolejny do zaatakowania ASO, w ostateczności kupię ją samemu (~ 1000 pln). Montaż to odkrecenie 4 śrub i zdjęcie dysku "Hardy" z wielowpustu. |
Przeszukałem internet i część o tym numerze katalogowym w zasadzie nie istnieje do kupienia. Znalazłem tylko 2 strony , jedna ruska druga ukraińska ale chyba tylko na ukraińskiej była dostępna. Ponadto w zasadzie nie wiem jak ta część wygląda ani jak sie fachowo nazywa bo google tutaj nie pomaga:p Wysłałem maila do ASO z numerem katalogowym i pytaniem czy mają tą cześć i w jakiej cenie, Ciekawe co napiszą. Uspokoiłem się trochę tym co napisałeś że to powszechna "cecha" bo w zasadzie jakoś mocno nie przeszkadza w jeździe ake jednak denerwuje a człowiek z tyłu głowy miał że coś jest nie tak i zeby z tego nie było jakiejś poważniejszej awarii albo nagłego kuku na drodze
ptakooo - 2025-07-03, 21:07
Tu masz link do niemieckiego forum Dustera. Część jest na zamówienie w ASO z Francji. Kto szuka, znajduje link do niemieckiego forum
naczelnik5 - 2025-07-03, 21:28
ptakooo napisał/a: | Tu masz link do niemieckiego forum Dustera. Część jest na zamówienie w ASO z Francji. Kto szuka, znajduje link do niemieckiego forum |
Pięknie dziękuje:)
toka93 - 2025-07-04, 09:12
Nowy oryginał 1080zł
naczelnik5 - 2025-07-04, 09:32
Odpisali mi z ASO. Część kosztuje 1016zł i 2 dni robocze. oczekiwania. Jak wróce z urlopu to się chyba zajmę tematem.Część nie wygląda na trudną w montażu więc chyba mój mechanik da radę. Pytanie czy wystarczy wymienić tylko tą część czy jest zalecane zrobic coś jeszcze? Gorzej jak wymiana nie pomoże i kolejna kasa w błoto...
|
|