|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?
ian - 2007-12-10, 10:03 Temat postu: Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce? W okresie od stycznia do października 2007 roku sprzedano w Polsce 1647 sztuk Dacii, z tego więcej o kilkanaście sztuk nadwozia MCV (co najmniej 835 sztuk, ale to moje szacunkowe obliczenia).
75% sprzedanych MCV to najdroższa kompletacja Laureate. Autorzy testu przeprowadzonego w VAN Ekstra (omówiony w dziale przegląd prasy) zauważają że Polacy zamiast widzieć w MCV prosty, i tani środek transportu traktują go bardziej jako duży, komfortowy samochód rodzinny. Coraz bardziej bogatsi, i zamożniejsi Polacy kupują samochody podkreślające ich pozycję, i statut majątkowy, stąd filozofia Dacii jako prostego, i taniego środka transportu przegrywa u nas z kretesem.
Potwierdzają to też badania rynkowe pokazujące, że najchętniej wybieranym przez Polaków w salonach samochodem jest duży, dobrze wyposażony (ABS, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby etc.) samochód z silnikiem o mocy co najmniej 100 KM dostępny w przedziale cenowym od 65 do 75 tysięcy złotych.
Czyli na forum może dojść do walki klasowej pomiędzy właścicielami sedanów (na dorobku), i MCV (bogacze starający się oryginalnie wydać zdobyte pieniądze)?
jan ostrzyca - 2007-12-10, 10:12
To pewnie też. Ale sądzę, że taka jest polityka firmy, która traktuje logana jako gorszego krewniaka. Do tego dochodzi niedorzecznie długi okres oczekiwania na zamówiony samochód. Kiepska obsługa gwarancyjna, brak w salonach wielu dodatków i akcesoriów.
W Niemczech i Francji sprzedają logana w ilosciach kilkudziesięciu tysięcy sztuk rocznie. Czyba Niemcy i Francuzi nie są niej wybredni od Polaków?
No ale Polak zazwyczaj działa w myśl zasady "zastaw się a postaw się!"
Andrzej - 2007-12-10, 10:25
Cholera, myślałem, że jestem "bogaczem chcącym oryginalnie wydać pieniądze", a jednak wyszło na "zastaw się a postaw sie..."
A pomyśleć, że tylko chciałem mieć duży, funkcjonalny i oszczędny samochód....
ian - 2007-12-10, 10:27
Cytat: | niedorzecznie długi okres oczekiwania |
Bo w pierwszej kolejności Dacie jadą do krajów Europy Zachodniej (Francja, Hiszpania, Niemcy), gdzie ich sprzedaż stale rośnie. Podobno MCV powoli staje się przebojem rynkowym w tych krajach... Polska ze względu na niskie wyniki sprzedaży (Renault chciał w Polsce docelowo sprzedawać do 6000 sztuk Dacii rocznie) jest na szarym końcu listy zamówień. Błędne koło się zamyka...
Andrzej - 2007-12-10, 10:37
ian napisał/a: | 75% sprzedanych MCV to najdroższa kompletacja Laureate |
Mi się wydaje, że wina leży po stronie producenta. Różnica cenowa Ambience / Laureate jest stosunkowo mała. Laureate ma w wyposażeniu sporo więcej praktycznych schowków oraz regulację fotela kierowcy. Dokupując tylko część tych gadżetów do Ambience otrzymamy cenę Laureate. Poza tym silniki - inne niż 1.4 dostępne tylko w bogatszych wersjach, podobnie wersja 7os.
Black Eryk - 2007-12-10, 11:05
Taka jest polityka Renault i chyba bardziej zależy im na innych krajach niż Polska dlatego nie ma co się dziwić z takich wyników.
dogberry - 2007-12-10, 12:59
Ja brałem MCV bo jest funkcjonalny, i ekonomiczny. Potrzebowałem takiego do firmy. W Polsce jeszcze ludzie wolą brać samochody używane a "sprawdzone przez miliony".
psur - 2007-12-10, 13:29
Cytat: | W Polsce jeszcze ludzie wolą brać samochody używane a "sprawdzone przez miliony". |
...miliony kilometrów :)
ZeneC - 2007-12-10, 13:47 Temat postu: Re: Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?
ian napisał/a: |
(...)
Czyli na forum może dojść do walki klasowej pomiędzy właścicielami sedanów (na dorobku), i MCV (bogacze starający się oryginalnie wydać zdobyte pieniądze)? |
O, żesz w morde jeża!
To na ten przykład ja, właściciel srebrnej MCV Laureate vs Piotr Maria z Rzeszowa, właściciel czerwonego sedana... I że niby co? Oryginalnie wydałem pieniądze???!
Jak to zawołała pewna młoda dama w słynnej powieści?
"Papa, papieńka, mienja zdies abiżajut"!, kiedy jej adorator zauważył był przy powitaniu "kakaja u was krasnaja roza..." (wolny cytat z kiepskiej pamięci w fonetycznej trakskrypcji)
KaS602 - 2007-12-10, 14:27
Gdy ja zastanawialem sie jaki samochod wybrac, kierowalem sie tylko i wylacznie chlodna kalkulacja zakupu i kosztami utrzymania. Z segmentu "malych sedanow" wybor okazal sie oczywisty. Przyzwyczajony do bagaznika ze Sieny, choc czesciowo pomniejszonego przez LPG hatchback'i z tego segmentu odrzucilem i teraz jestem szczesliwym posiadaczem Logana...
Na zachodzie logany sprzedaja sie dobrze bo tam juz dawno samochod przestal byc wyroznikiem spolecznym - kupuje sie to co jest potrzebne i o ile znam mentalnosc ludnosci na zachod od Odry, nie pozbywaja sie oni rzeczy, ktore sa dobre i ktore mozna jeszcze uzytkowac, stad po niedlugim poszukiwaniu czegos na rynku wtornym przkonalem sie, ze zakup nowego logana bedzie najlepszym wyborem.
dogberry - 2007-12-10, 16:28
psur napisał/a: | Cytat: | W Polsce jeszcze ludzie wolą brać samochody używane a "sprawdzone przez miliony". |
...miliony kilometrów :) |
Może stare 124 w dieslu
swissman - 2007-12-10, 16:29
kas602 napisał/a: | Na zachodzie logany sprzedaja sie dobrze bo tam juz dawno samochod przestal byc wyroznikiem spolecznym - kupuje sie to co jest potrzebne i o ile znam mentalnosc ludnosci na zachod od Odry |
sorry ale musze sie wtracic...
to sa stereotypy... na Zachodzie sa ludzie, ktorzy sraja pieniedzmi i kupuja to co najdrozsze i najlepsze ale sa tez tacy jakich opisujesz... nie mozna twierdzic ze jest tak a nie tak... jest poprostu i tak i tak...
pozdrowienia z zachmurzonego i deszczowego zurichu.... brrrr..
na Zachodzie oczywiscie...
piotrres - 2007-12-10, 18:44 Temat postu: Re: Sprzedaż Logana 2007-porażka w Polsce?
kas602 napisał/a: | kupuje sie to co jest potrzebne i o ile znam mentalnosc ludnosci na zachod od Odry, nie pozbywaja sie oni rzeczy, ktore sa dobre i ktore mozna jeszcze uzytkowac, |
A u nas w Bolanda bierze góre mentalność postkolonialna
ZeneC napisał/a: |
O, żesz w morde jeża!
To na ten przykład ja, właściciel srebrnej MCV Laureate vs Piotr Maria z Rzeszowa, właściciel czerwonego sedana... I że niby co? Oryginalnie wydałem pieniądze???!
Jak to zawołała pewna młoda dama w słynnej powieści?
"Papa, papieńka, mienja zdies abiżajut"!, kiedy jej adorator zauważył był przy powitaniu "kakaja u was krasnaja roza..." (wolny cytat z kiepskiej pamięci w fonetycznej trakskrypcji) |
Nu ja dumaju szto eto była roża niet roza
A jakby sobie Piotr Maria, nędza akademicka, nieudacznik jeden kupił zamiast buraczkowej Loganki kupił np. za te pieniądze używkę deluks to byłby w okolicy:
MCV nie kupilem, choć mi się podoba, bo:
1. woziłbym gł powietrze
2. zwyczajnie jej nie było;
Nie wiem kto wymyślił taaaki niedorzeczny podział! Jak dla mnie to zupełnie innny kosmos pojęciowy
_______________________________________________
P.S.:
Zamiast "ZeneC (w MCV) kontra Piotrres (w sedanie)" bardziej sensownie brzmi np.
"Godzilla kontra Hedora"
Pozdrawiam
Piotr Maria S.
[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-03, 18:27 ]
Posty scalone.
laisar - 2007-12-10, 18:50
Nie wiem czy te liczby to porażka Renault - skoro czas oczekiwania jest tak niedorzecznie długi to wygląda na to, że jest to wyłącznie wina producenta.
piotrres - 2007-12-10, 18:56
A ja myślę (hehe, dobre), że na podstawie obserwacji sprzedaży teren Bolanda został hmm, potraktowany z lekceważeniem, noo dobra trzeba zaznaczać obecność na tym rynku, ale się nie narzucać, bo do miejsciwych to nie trafia. Nie ten "target", Lepiej skupić się na tym obszarze gdzie lepiej idzie....
laisar - 2007-12-10, 21:17
Wszystko to oznacza tylko, że w żadnej sposób się nie przygotowali - ale nie wiem czy to "sprawdzanie bojem" to też należy złożyć na karb "taniości" marki?
dmas - 2007-12-10, 21:27
swissman napisał/a: |
pozdrowienia z zachmurzonego i deszczowego zurichu.... brrrr..
na Zachodzie oczywiscie... |
witaj swissman, cos Cie dlugo nie bylo...
Pablo78 - 2007-12-11, 13:27
Kratylos: "a reno samo sobie gola strzelilo trzeba bylo logana sprzedawac w Polsce tak jak w Rosji pod logo reno"
Czytałem, że Renault sprzedaje tak Logana w Rosji głównie dlatego, że marka DACIA jest tam praktycznie nieznana. Podobna sprawa co z Nissanem Aprio w Meksyku. Renault tam niewiele ludziom mówi natomiast Nissan - owszem...
Myślę więc, zę jednak nie strzeliło sobie jednak gola i umocni tą markę jak Volkswagen Skodę. Tym bardziej, że to czy na masce znajduje się logo Renault czy DACIA to ma znaczenie chyba tylko w krajach typu Polska, gdzie ludzie leczą swoje kompleksy marką samochodu.
A poza tym jak dla mnie znaczek Dacii wygląda ładniej niż diament Renault...
piotrres - 2007-12-11, 18:42
Jaki też wolę "klubowy" znaczek Dacii od wstęgi kanciastej wstęgi Moebusa (niektózy mają jeszce inne skojarzenia )
A co do nazwy i "leczenia kompleksów" to jest cośna rzeczy. Poza tym w niektórych krajach DACIA ni mówi nic podobnie jak RENAULT stąd:
Nissan Aprio = Dacia Logan
Nissan Platina = Renault Thalia
etc....
Vauxhall Astra, Holden Astra,..... bo Opel tam nic nie mówi. Etc bomba.
Co ciekawe w Rossiji mamy Renault Logan a na bratniej Ukrainie już Dacię L.
I jeszcze the last but not the least, czyli jak się robi wyniki sprzedaży:
http://www.manageria.pl/m...11,4741283.html
Pozdrawiam Piotr M. S.
piotrres - 2007-12-11, 19:40 Temat postu: O, ave buma morituri te salutant !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A czemu tu się dziwić, skoro graty znów najechały Bolanda, średni wiek 12 lat....
(...)Dwie trzecie aut sprowadzonych w tym roku do Polski wyprodukowano przed 2000 r. Średnia deklarowana wartość takiego auta to zaledwie 1790 zł - oszacował Samar (może to wynikać zarówno z zaniżania wartości samochodów, jak i z tego, że wiele aut jest po wypadku). (...)
"(...)Jednak Rumuni, którzy weszli do Unii w styczniu tego roku, przed wejściem do Wspólnoty wprowadzili wysokie podatki od importu starych aut, tłumacząc to fatalnymi doświadczeniami Polski. Komisja Europejska uważa, iż rumuńskie przepisy są sprzeczne z prawem UE, ale Bukareszt ich broni i godzi się najwyżej na kosmetyczne zmiany(...)
Bierzmy zatem przykład z Rumunów, którzy nie chcą robić u siebie wysypiska a i mają Dacię
więcej:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4750127.html
ian - 2007-12-13, 11:08
Dacia Logan sedan z silnikami benzynowymi 75 KM, i 87/90 KM to cena maksymalnie 35.000 złotych. MCV Laureate to koszt minimum 40-41 tysięcy złotych. Jest różnica? Jest.
MCV rodzinne kombi, czy samochód ciężko pracujący w służbie drobnych przedsiębiorców? Pomysł na ankietę...
Ile osób używa pojemnego MCV w firmach budowlanych, cateringowych, reklamowych, do przewożenia towarów pomiędzy hurtowniami, i sklepami? Wrzuca do środka monitory, panele podłogowe, pojemniki z farbą, skrzynki z sadzonkami, worki cementu, czy z karmą dla psów, zwoje kabli?
ian - 2007-12-17, 12:34
DACIA na rynku europejskim w 2007 roku odnotowała spośród producentów samochodów jeden z największych wzrostów sprzedaży (o + 19,3%) w stosunku do roku poprzedniego.
Pablo78 - 2007-12-17, 13:12
ian napisał/a: | DACIA na rynku europejskim w 2007 roku odnotowała spośród producentów samochodów jeden z największych wzrostów sprzedaży (o + 19,3%) w stosunku do roku poprzedniego. |
ZeneC - 2007-12-17, 14:19
Też się cieszę... Z jakiego źródła ta informacja?
Sweeper - 2007-12-17, 20:54
dacia nie strzeliła sobie gola i sprzedaż jest całkiem przemyślana przez koncern Renault
sprawa jest dość prosta - Renault France uznaje rynek polski za nadal wschodzący dlatego woli ograniczać sprzedaż Dacii ponieważ mogłaby w znaczący sposób zachwiać sprzedażą modeli Renault - kto kupowałby Kangoo jeżeli w taniej dostałby siedmio miejscowego Logana?
rynki niemieckie i francuskie są dojrzałe i tam zakup Logana jest podyktowany innymi uwarunkowaniami niż w PL dlatego nie ma obawy, że modele Renault stracą na sprzedaży
prawdziwa ekspansja nastąpi w momencie całkowitego rozdzielenia celów sprzedaży na rynkach europy środkowo-wschodniej
Loganek - 2007-12-19, 17:07
Ludzie po prostu uważają Logana za taką samą Dacię, jaką był model 1310 - czyli tani, a jednocześnie tandetny. Niska sprzedaż Logana to według mnie brak przekonania Polaków do tego auta. Jednocześnie za drugi powód uważam także małą gamę modelową ( oczywiście przed pojawieniem się MCV-ki i Sandero ) .
Pablo78 napisał/a: | ian napisał/a: | DACIA na rynku europejskim w 2007 roku odnotowała spośród producentów samochodów jeden z największych wzrostów sprzedaży (o + 19,3%) w stosunku do roku poprzedniego. |
| to mnie cieszy.
Polansowac się Loganem po Monako - bezcenne
[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-03, 18:34 ]
Posty scalone.
|
|