|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - 1.2 16V 55 kW sandero
mollu - 2010-08-24, 10:09 Temat postu: 1.2 16V 55 kW sandero witam
dzięki uprzejmości forumowiczów dowiedziałem się, że np we francji i niemczech jest już dostępny silnik 1.2 16V 55 kW w sandero
i w związku z euro5 też taki będzie u nas za niedługi czas
więc pytanie:
ktoś miał już z nim styczność ? jest to jakaś sprawdzona jednostka ?
ogólnie polecacie taki wybór ?
(oczywiście zastrzegam od razu, że nie pytam o to czy można się z nim ścigać z pod świateł - chodzi mi o jazdę głownie po mieście - od czasu do czasu dłuższa trasa )
marektbg - 2010-08-24, 10:12
To jest stary znany powszechnie silnik z Clio.
Silnik sprawdzony a na pewno 16 zaworów to jego duży plus. Rakieta to to nie jest ale w Sandero da radę a i palił będzie mniej niż 1.4 8 zaworków
MarkD - 2010-08-24, 10:19
Kiedyś o nim poczytałem, pewnie to ten sam silnik co w Clio. Jakiś zachwytów nie ma, poczytaj sobie opinie na autocentrum. Moim zdaniem jest to za mały silnik do Sandero a z klimą, to już w ogóle. Ale do miasta pewnie wystarczy.
jurek - 2010-08-24, 10:54
Niezłe osiągi /u mnie maxv 178 km/h wg GPS, wobec 160 w papierach. Ale oszczedny nie jest, jak się go pogoni to papusia sporo. No i po właczeniu klimy aż go przyhamowuje. Potem już jedzie, ale o dobrym przyspieszeniu można zapomnieć. To jednak tylko 1149 cm3. pozdr
opos - 2010-08-24, 10:55
Andrzej123 posada sprowadzoną sanderkę z tym motorkiem.
czaju - 2010-08-24, 11:00
jak będziesz jeździł przepisowo, to pewnie znacznie miejsze spalanie niż 1.4MPI, jak nie będziesz jeździł przepisowo to mniejsza dynamika niż 1.4MPI a spalanie porównywalne :)
mollu - 2010-08-24, 11:17
opos napisał/a: | Andrzej123 posada sprowadzoną sanderkę z tym motorkiem. |
dzięki napisze do niego PW
matucha - 2010-08-24, 16:01
Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy.
husky - 2010-08-24, 16:11
matucha napisał/a: | Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy. |
Ja to wogóle Was pocieszę że oprócz już istniejących 1,4 (które fizycznie istnieją i można je skądś przesunąć) to 1,4 75 kM już de facto nie istnieje, bo SAN ma zatrzymaną produkcję, info o wznowieniu i przydziale miejsc produkcyjnych jest w tym tygodniu pod koniec i będzie to już produkcja listopadowa z silnkiem 1,2 16 V odbiór w grudniu.
Dzisiaj oparłem się o ten problem w Reno Polska więc takie są informacje na dzisiejszy dzień. Czyli miłośników motorów 1,4 czyo motorów diesla bez FAPu zapraszam szybko do salonów i kupujcie to co jest na już, nieważny kolor czy wypas, bo w nowej produkcji to już gama EURO 5
Michał
jurek - 2010-08-24, 17:11
Czaju, skąd ta sugestia, że jezdżę nieprzepisowo pozdr
czaju - 2010-08-24, 17:17
Niezauważam takowej sugestii (czyżby "uderz w stół a nożyce się odezwą").
Fakty są takie - 1.2 16v jest bardziej ekonomiczną jednostką, pod warunkiem jeżdżenia jak na 75konny samochód przystało ;p
PS nawet nie wiem ile Twoja thalia pali dlatego ciężko by mi było coś sugerować ;p
esdziewiaty - 2010-08-24, 17:21
Czy Sandero ma zatrzymana produkcje dla chociaż częściowego rozładowania kolejki na Dustera?
jurek - 2010-08-24, 18:03
Ostatnio byłem w Monachium a potem w Czechach. Na autostradzie z pedalem w podlodze śr. 9,2 na pewnym odcinku. Generalnie na autostradach jechałem ok 140 realnie, reszta mniej więcej zgodnie z przepisami. Razem ok. 2300 km, średnie zmierzone po przyjeżdzie tankowaniem jak zwykle pod korek 6,5. Nie przesadzam w deptaniu, ale patrząc na komputer widzę, że można naprawdę duuużo spalić. Silnik jest w miarę oszczędny, ale tylko przy lekkiej nodze. pozdr
Andrzej123 - 2010-08-24, 20:22
Jestem jestem
A wiec tak.
Mam 1.2 75KM bez klimy.
Nogę mam lekką i jeżdzę głównie trasę na której zazwyczaj trzymam się 90km/h (2,5kobr/min),ale czasem więcej.Zazwyczaj sam.
Spalanie po 8000 km takiej jazdy wyszło mi średnio 5.4l/100km, choć ostatnio około 5.2l/100km.
W mieście mało się poruszam toteż trudno mi powiedzieć.
Z internetu wiem że podobno w mieście widać zasadniczą róźnicę między 1,4 a 1.2.
Obroty biegu jałowego 1.2 to 600 na minutę a więc stanie w korku nie ciągnie tak bardzo.
Ale tego nie sprawdziłem.
Dynamika..
Da się wyprzedzić ciężarówkę, inny samochód ale trzeba auto na trochę wysokich obrotach potrzymać.
Z pod świateł można się pościgać stosując w/w technikę.
jurek - 2010-08-24, 20:44
To się zgadza. Jeśli chodzi o miasto, mogą być wyniki diametralnie rózne w zależności od warunków. Bywa, że jezdżąc tylko po Krakowie mam średnie 9,4. Ale nic w tym dziwnego, jeśli ostatnio średnia prędkość po takiej jeżdzie to .... 16,4 km/h pozdr
mollu - 2010-08-24, 20:49
dzięki bardzo za odpowiedz
fajnie że będzie u nas dostępny ten silnik :)
jeśli się już ostatecznie zdecyduję na dacie to właśnie z nim
r70 - 2010-08-24, 20:56
pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.
czaju - 2010-08-24, 20:56
przejechałem kilka razy przez Kraków i wiem, że w samym Krakowie to czasami 10 nie wystarcza :)
husky - 2010-08-24, 23:09
r70 napisał/a: | pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć. |
Chciałbym wskazać koledze, że w sensie politechnicznym - i ja podzielam ten pogląd - najlepszy silnik to ten który ma totalny rozstrzał spalań: czyli tyle pali jak się jeździ i potrafi spalić przy dziadkowaniu 5 l i przy dynamicznej jeździe wyprzedzić wszystkich i spalić 13ście litrów. To kierowca winien decydować o spalaniu a nie to spalanie powinno być "byle-jako -takie-same". Pod tym względem promuję faktycznie nadchodzący w SAN silnik 1,2 16V niż dotychczasowy 1,4 8V bo ten ostatni często palił za duże ilości paliwa bez większego powodu
czaju - 2010-08-24, 23:21
Obawiam się że 1.2 również będzie palił duże ilości z byle powodu - mamy coraz więcej dróg ekspresowych (pomału to następuje mimo wszystko), sandero jest (chyba) cięższe od Clio. 1.4 na trasie potrafi spalać 5l (właśnie robie test dziadkowania), a i zdarzało się że podjechałem po trasie na stacje i wyszło ponad 10/100...
Pragnę zauważyć że prowadzę "gdybologię", ponieważ nie miałem okazji jeździć Sandero 1.2 16v, tak aby porównać do 1.4 8v. Reasumując - myślę że są to bardzo porównywalne jednostki, z tą uwagą że 1.2 może być lepszym rozwiązaniem dla ludzi z lekką nogą, którym zaoferuje niższe spalanie, jednak obawiam się że czym cięższa noga, tym bardziej różnica się zaciera, aż w końcu wyjdzie że przy tych samych osiągach 1.4 spali troche mniej.
husky - 2010-08-25, 10:12
czaju napisał/a: | sandero jest (chyba) cięższe od Clio. |
Clio 1,2 16V E4 - 1090 kg
Clio 1,2 16V Euro5 - 1060 kg
Sandero - 975 kg - z cięzkim silnikiem 1,4 koło 950 kg bedzie ważyło 1,2 16V Euro5 - średnio 100 kg lżejsza jest Daćka
czaju - 2010-08-25, 10:21
w dowodzie mam wbite 1036kg (różnice w wersjach wyposażeniowych?), ale ok nadal lżejsza (a jak jest ze współczynnikami oporu powietrza?)
Wygooglałem 0,39 Sandero vs 0,33 Clio III...
jurek - 2010-08-25, 11:03
Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem nie będą się cieszyć zbyt niskim spalaniem- powód? - waga. Moja Thalia waży wg papierów 910 kg. Uważam, że tzw downsazing jest chory. Już wielokrotnie udowodniono , że silnik o większej pojemności, mocy i dobrym momencie jest oszczędniejszy, a na dodatek bezpieczniejszy /wyprzedzanie/. Jest to dla mnie pseudoekologia, a korzyści mają producenci, bo przy okazji golą klientów w imię ekologii. Patrz choćby filtr cząstek stałych. pozdr
Andrzej123 - 2010-08-25, 11:07
Aż dziw bo ja mam w dowodzie 1050kg wpisane ..
Chyba mnie doliczyli
marektbg - 2010-08-25, 11:17
jurek napisał/a: | Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem |
A skąd masz info że ten silnik ma być w Dusterach - chyba coś pomieszałeś
jurek - 2010-08-25, 11:31
A , tak, myslałem o sandero. Ale chodzi mi o zasadę, czyli robienie w balona. pozdr
marektbg - 2010-08-25, 11:57
W 1996 moi rodzice kupili sobie nowego Peugeota 406 1,6SL 90KM - sąsiad kupił 1,8 też 90KM i cieszył się dużo mniejszym spalaniem - już nie pamiętam dokładnie ale w mieście chyba 2 litry mniej a na trasie trochę mniej. Mały silnik nie oznacza oszczędności - czasem jest zupełnie odwrotnie.
MarkD - 2010-08-25, 12:02
U mnie przy silniku benzynowym 2.0 136KM, ostatnie 1100km (3 osoby) trasa/miasto + klima, średnie spalanie 7,4l.
mollu - 2010-08-25, 12:15
no niby tak ale
przy silniku 1.6 MPI 90 spalanie wg producenta jest
miasto: 9,7
poza 5,4
srednio 7,0
a przy 1, 2 16 v
miasto 7,6
poza 4,9
srednio 5,9
więc skoro testy były robione w tych samych warunkach to pokazują konkretną różnice miedzy tymi silnikami
a spalanie w warunkach miejskich jest o wiele większa - wiadomo że te wyniki nie są identyczne z tym co jest w realnym świecie - ale pokazują pewną tendencje
tak więc silnik 1.6 odpada (jak dla mnie oczywiście) dla samochodu z przeznaczeniem na 90 % jazdy w mieście
Andrzej123 - 2010-08-25, 12:18
Innymi słowy 1.2 jest idealny dla Ciebie...
jurek - 2010-08-25, 20:37
Mollu, jak wykręcisz taką średnią jak podaje producent to stawiam Ci skrzynkę kubusiów. pozdr
czaju - 2010-08-25, 21:36
U mnie się zgadzało
7.2 mieszany
ok 6.5 trasa
czyli mniej więcej jak producent przykazał, ale to jest nieprzekraczanie 100 na trasie + brak zbędnego wyprzedzania
jurek - 2010-08-26, 07:36
Zgoda, ale Mollu podał srednie dla 1,2 jako 5,9 pozdr
mollu - 2010-08-26, 08:27
no tak
tylko popatrz też z 2 strony
skoro dane producenta są zaniżone w stosunku do tego co jest przy normalnej jeździe dla silnika 1.2
to o ile będzie więcej przy silniku 1.6 tam to dopiero masakra - producent pisze ze srednio 7,0 a w realu 9 ? jak dla mnie to o wiele za dużo
jurek - 2010-08-26, 09:08
No tak, utrzymanie auta jest niestety drogie. Dobrze chociaż, że jest wybór. Ja bym sobie winszował 3litrówkę wolnossącą. No ale wedle stawu grobla jak mawiał mój dziadek. pozdr
laisar - 2010-08-31, 23:19
Cytat: | Mały silnik nie oznacza oszczędności - czasem jest zupełnie odwrotnie. |
Ale to nie silnik jest winny - tylko jego nieumiejętne używanie... Wszystkiego się po prostu trzeba nauczyć, a tymi silnikami po prostu się inaczej jeździ niż takimi o większej pojemności.
Bardzo podobny przykład - tylko wyraźniejszy - to przesiadka diesel/benzyna, w dowolną stronę: jeżeli taki kierowca szybko nie porzuci poprzednich nawyków, to daleko nie zajedzie...
Zasadniczo samochody palą tyle, ile im się wleje - i tego się trzymajmy (:
Xrzysioo - 2011-03-28, 16:43
czaju napisał/a: | w dowodzie mam wbite 1036kg (różnice w wersjach wyposażeniowych?), ale ok nadal lżejsza (a jak jest ze współczynnikami oporu powietrza?)
Wygooglałem 0,39 Sandero vs 0,33 Clio III... |
Cx dla Sandero to 0,36
|
|