DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - 1.2 16V 55 kW sandero

mollu - 2010-08-24, 10:09
Temat postu: 1.2 16V 55 kW sandero
witam

dzięki uprzejmości forumowiczów dowiedziałem się, że np we francji i niemczech jest już dostępny silnik 1.2 16V 55 kW w sandero

i w związku z euro5 też taki będzie u nas za niedługi czas

więc pytanie:
ktoś miał już z nim styczność ? jest to jakaś sprawdzona jednostka ?

ogólnie polecacie taki wybór ?

(oczywiście zastrzegam od razu, że nie pytam o to czy można się z nim ścigać z pod świateł - chodzi mi o jazdę głownie po mieście - od czasu do czasu dłuższa trasa )

marektbg - 2010-08-24, 10:12

To jest stary znany powszechnie silnik z Clio.
Silnik sprawdzony a na pewno 16 zaworów to jego duży plus. Rakieta to to nie jest ale w Sandero da radę a i palił będzie mniej niż 1.4 8 zaworków

MarkD - 2010-08-24, 10:19

Kiedyś o nim poczytałem, pewnie to ten sam silnik co w Clio. Jakiś zachwytów nie ma, poczytaj sobie opinie na autocentrum. Moim zdaniem jest to za mały silnik do Sandero a z klimą, to już w ogóle. Ale do miasta pewnie wystarczy.
jurek - 2010-08-24, 10:54

Niezłe osiągi /u mnie maxv 178 km/h wg GPS, wobec 160 w papierach. Ale oszczedny nie jest, jak się go pogoni to papusia sporo. No i po właczeniu klimy aż go przyhamowuje. Potem już jedzie, ale o dobrym przyspieszeniu można zapomnieć. To jednak tylko 1149 cm3. pozdr
opos - 2010-08-24, 10:55

Andrzej123 posada sprowadzoną sanderkę z tym motorkiem.
czaju - 2010-08-24, 11:00

jak będziesz jeździł przepisowo, to pewnie znacznie miejsze spalanie niż 1.4MPI, jak nie będziesz jeździł przepisowo to mniejsza dynamika niż 1.4MPI a spalanie porównywalne :)
mollu - 2010-08-24, 11:17

opos napisał/a:
Andrzej123 posada sprowadzoną sanderkę z tym motorkiem.


dzięki napisze do niego PW

matucha - 2010-08-24, 16:01

Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy.
husky - 2010-08-24, 16:11

matucha napisał/a:
Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy.

Ja to wogóle Was pocieszę że oprócz już istniejących 1,4 (które fizycznie istnieją i można je skądś przesunąć) to 1,4 75 kM już de facto nie istnieje, bo SAN ma zatrzymaną produkcję, info o wznowieniu i przydziale miejsc produkcyjnych jest w tym tygodniu pod koniec i będzie to już produkcja listopadowa z silnkiem 1,2 16 V odbiór w grudniu.
Dzisiaj oparłem się o ten problem w Reno Polska więc takie są informacje na dzisiejszy dzień. Czyli miłośników motorów 1,4 czyo motorów diesla bez FAPu zapraszam szybko do salonów i kupujcie to co jest na już, nieważny kolor czy wypas, bo w nowej produkcji to już gama EURO 5
Michał

jurek - 2010-08-24, 17:11

Czaju, skąd ta sugestia, że jezdżę nieprzepisowo :roll: pozdr
czaju - 2010-08-24, 17:17

Niezauważam takowej sugestii (czyżby "uderz w stół a nożyce się odezwą").
Fakty są takie - 1.2 16v jest bardziej ekonomiczną jednostką, pod warunkiem jeżdżenia jak na 75konny samochód przystało ;p
PS nawet nie wiem ile Twoja thalia pali dlatego ciężko by mi było coś sugerować ;p

esdziewiaty - 2010-08-24, 17:21

Czy Sandero ma zatrzymana produkcje dla chociaż częściowego rozładowania kolejki na Dustera?
jurek - 2010-08-24, 18:03

Ostatnio byłem w Monachium a potem w Czechach. Na autostradzie z pedalem w podlodze śr. 9,2 na pewnym odcinku. Generalnie na autostradach jechałem ok 140 realnie, reszta mniej więcej zgodnie z przepisami. Razem ok. 2300 km, średnie zmierzone po przyjeżdzie tankowaniem jak zwykle pod korek 6,5. Nie przesadzam w deptaniu, ale patrząc na komputer widzę, że można naprawdę duuużo spalić. Silnik jest w miarę oszczędny, ale tylko przy lekkiej nodze. pozdr
Andrzej123 - 2010-08-24, 20:22

Jestem jestem
A wiec tak.
Mam 1.2 75KM bez klimy.

Nogę mam lekką i jeżdzę głównie trasę na której zazwyczaj trzymam się 90km/h (2,5kobr/min),ale czasem więcej.Zazwyczaj sam.
Spalanie po 8000 km takiej jazdy wyszło mi średnio 5.4l/100km, choć ostatnio około 5.2l/100km.

W mieście mało się poruszam toteż trudno mi powiedzieć.
Z internetu wiem że podobno w mieście widać zasadniczą róźnicę między 1,4 a 1.2.
Obroty biegu jałowego 1.2 to 600 na minutę a więc stanie w korku nie ciągnie tak bardzo.
Ale tego nie sprawdziłem.

Dynamika..
Da się wyprzedzić ciężarówkę, inny samochód ale trzeba auto na trochę wysokich obrotach potrzymać.
Z pod świateł można się pościgać stosując w/w technikę.

jurek - 2010-08-24, 20:44

To się zgadza. Jeśli chodzi o miasto, mogą być wyniki diametralnie rózne w zależności od warunków. Bywa, że jezdżąc tylko po Krakowie mam średnie 9,4. Ale nic w tym dziwnego, jeśli ostatnio średnia prędkość po takiej jeżdzie to .... 16,4 km/h pozdr
mollu - 2010-08-24, 20:49

dzięki bardzo za odpowiedz

fajnie że będzie u nas dostępny ten silnik :)

jeśli się już ostatecznie zdecyduję na dacie to właśnie z nim

r70 - 2010-08-24, 20:56

pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.
czaju - 2010-08-24, 20:56

przejechałem kilka razy przez Kraków i wiem, że w samym Krakowie to czasami 10 nie wystarcza :)
husky - 2010-08-24, 23:09

r70 napisał/a:
pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.

Chciałbym wskazać koledze, że w sensie politechnicznym - i ja podzielam ten pogląd - najlepszy silnik to ten który ma totalny rozstrzał spalań: czyli tyle pali jak się jeździ i potrafi spalić przy dziadkowaniu 5 l i przy dynamicznej jeździe wyprzedzić wszystkich i spalić 13ście litrów. To kierowca winien decydować o spalaniu a nie to spalanie powinno być "byle-jako -takie-same". Pod tym względem promuję faktycznie nadchodzący w SAN silnik 1,2 16V niż dotychczasowy 1,4 8V bo ten ostatni często palił za duże ilości paliwa bez większego powodu

czaju - 2010-08-24, 23:21

Obawiam się że 1.2 również będzie palił duże ilości z byle powodu - mamy coraz więcej dróg ekspresowych (pomału to następuje mimo wszystko), sandero jest (chyba) cięższe od Clio. 1.4 na trasie potrafi spalać 5l (właśnie robie test dziadkowania), a i zdarzało się że podjechałem po trasie na stacje i wyszło ponad 10/100...

Pragnę zauważyć że prowadzę "gdybologię", ponieważ nie miałem okazji jeździć Sandero 1.2 16v, tak aby porównać do 1.4 8v. Reasumując - myślę że są to bardzo porównywalne jednostki, z tą uwagą że 1.2 może być lepszym rozwiązaniem dla ludzi z lekką nogą, którym zaoferuje niższe spalanie, jednak obawiam się że czym cięższa noga, tym bardziej różnica się zaciera, aż w końcu wyjdzie że przy tych samych osiągach 1.4 spali troche mniej.

husky - 2010-08-25, 10:12

czaju napisał/a:
sandero jest (chyba) cięższe od Clio.

Clio 1,2 16V E4 - 1090 kg
Clio 1,2 16V Euro5 - 1060 kg
Sandero - 975 kg - z cięzkim silnikiem 1,4 koło 950 kg bedzie ważyło 1,2 16V Euro5 - średnio 100 kg lżejsza jest Daćka

czaju - 2010-08-25, 10:21

w dowodzie mam wbite 1036kg (różnice w wersjach wyposażeniowych?), ale ok nadal lżejsza (a jak jest ze współczynnikami oporu powietrza?)
Wygooglałem 0,39 Sandero vs 0,33 Clio III...

jurek - 2010-08-25, 11:03

Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem nie będą się cieszyć zbyt niskim spalaniem- powód? - waga. Moja Thalia waży wg papierów 910 kg. Uważam, że tzw downsazing jest chory. Już wielokrotnie udowodniono , że silnik o większej pojemności, mocy i dobrym momencie jest oszczędniejszy, a na dodatek bezpieczniejszy /wyprzedzanie/. Jest to dla mnie pseudoekologia, a korzyści mają producenci, bo przy okazji golą klientów w imię ekologii. Patrz choćby filtr cząstek stałych. pozdr
Andrzej123 - 2010-08-25, 11:07

Aż dziw bo ja mam w dowodzie 1050kg wpisane ..
Chyba mnie doliczyli ;-)

marektbg - 2010-08-25, 11:17

jurek napisał/a:
Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem

A skąd masz info że ten silnik ma być w Dusterach - chyba coś pomieszałeś :roll:

jurek - 2010-08-25, 11:31

A , tak, myslałem o sandero. Ale chodzi mi o zasadę, czyli robienie w balona. pozdr
marektbg - 2010-08-25, 11:57

W 1996 moi rodzice kupili sobie nowego Peugeota 406 1,6SL 90KM - sąsiad kupił 1,8 też 90KM i cieszył się dużo mniejszym spalaniem - już nie pamiętam dokładnie ale w mieście chyba 2 litry mniej a na trasie trochę mniej. Mały silnik nie oznacza oszczędności - czasem jest zupełnie odwrotnie.
MarkD - 2010-08-25, 12:02

U mnie przy silniku benzynowym 2.0 136KM, ostatnie 1100km (3 osoby) trasa/miasto + klima, średnie spalanie 7,4l.
mollu - 2010-08-25, 12:15

no niby tak ale

przy silniku 1.6 MPI 90 spalanie wg producenta jest
miasto: 9,7
poza 5,4
srednio 7,0

a przy 1, 2 16 v
miasto 7,6
poza 4,9
srednio 5,9

więc skoro testy były robione w tych samych warunkach to pokazują konkretną różnice miedzy tymi silnikami
a spalanie w warunkach miejskich jest o wiele większa - wiadomo że te wyniki nie są identyczne z tym co jest w realnym świecie - ale pokazują pewną tendencje

tak więc silnik 1.6 odpada (jak dla mnie oczywiście) dla samochodu z przeznaczeniem na 90 % jazdy w mieście

Andrzej123 - 2010-08-25, 12:18

Innymi słowy 1.2 jest idealny dla Ciebie...
jurek - 2010-08-25, 20:37

Mollu, jak wykręcisz taką średnią jak podaje producent to stawiam Ci skrzynkę kubusiów. pozdr
czaju - 2010-08-25, 21:36

U mnie się zgadzało
7.2 mieszany
ok 6.5 trasa
czyli mniej więcej jak producent przykazał, ale to jest nieprzekraczanie 100 na trasie + brak zbędnego wyprzedzania

jurek - 2010-08-26, 07:36

Zgoda, ale Mollu podał srednie dla 1,2 jako 5,9 pozdr
mollu - 2010-08-26, 08:27

no tak

tylko popatrz też z 2 strony

skoro dane producenta są zaniżone w stosunku do tego co jest przy normalnej jeździe dla silnika 1.2
to o ile będzie więcej przy silniku 1.6 tam to dopiero masakra - producent pisze ze srednio 7,0 a w realu 9 ? jak dla mnie to o wiele za dużo

jurek - 2010-08-26, 09:08

No tak, utrzymanie auta jest niestety drogie. Dobrze chociaż, że jest wybór. Ja bym sobie winszował 3litrówkę wolnossącą. No ale wedle stawu grobla jak mawiał mój dziadek. pozdr
laisar - 2010-08-31, 23:19

Cytat:
Mały silnik nie oznacza oszczędności - czasem jest zupełnie odwrotnie.

Ale to nie silnik jest winny - tylko jego nieumiejętne używanie... Wszystkiego się po prostu trzeba nauczyć, a tymi silnikami po prostu się inaczej jeździ niż takimi o większej pojemności.


Bardzo podobny przykład - tylko wyraźniejszy - to przesiadka diesel/benzyna, w dowolną stronę: jeżeli taki kierowca szybko nie porzuci poprzednich nawyków, to daleko nie zajedzie...

Zasadniczo samochody palą tyle, ile im się wleje - i tego się trzymajmy (:

Xrzysioo - 2011-03-28, 16:43

czaju napisał/a:
w dowodzie mam wbite 1036kg (różnice w wersjach wyposażeniowych?), ale ok nadal lżejsza (a jak jest ze współczynnikami oporu powietrza?)
Wygooglałem 0,39 Sandero vs 0,33 Clio III...


Cx dla Sandero to 0,36


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group