|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Drganie kierownicy
tomaszgebala - 2011-03-19, 20:57 Temat postu: Drganie kierownicy Ostatnio wymieniono mi w ramach gwarancji wahacz. Po wymianie zacząłem odczuwać bicie w kierownicy. Odczuwalne jest nawet przy ... 5 km/h. Nie może więc być mowy w tym przypadku o biciu koła z powodu niewyważenia.
Co może być powodem? Na oponie nie widać żadnego wybrzuszenia. - dokładnie ja obejrzałem. Na kierownicy widać bicie w prawo. Dojeżdżam do skrzyżowania , 5 km/h - puszczam kierownicę a ona w takt obrotu koła "dyga"w prawo.
Beckie - 2011-03-19, 21:01
Coś już kiedyś było: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40790#40790
A ściąga przy hamowaniu czy podczas toczenia się?
tomaszgebala - 2011-03-19, 21:07
podczas toczenia, ale w przytoczonym linku wszystko wskazuje na opony, ich bicie
u mnie skoro jest to przy min. prędkości nie może więc być mowy o wyważeniu
Mariusz - 2011-03-19, 21:42
Hmmm wymieniony wahacz. Według mnie zbieżność
Beckie - 2011-03-19, 21:46
tomaszgebala napisał/a: | ale w przytoczonym linku wszystko wskazuje na opony |
Jest tam też coś o NT 5088A. Zna ktoś tę notę?
jackthenight - 2011-03-19, 21:53
Nota NT 5088A
Beckie - 2011-03-19, 22:42
Dzięki jackthenight.
tomaszgebala - 2011-03-20, 14:39
Mariusz napisał/a: | Hmmm wymieniony wahacz. Według mnie zbieżność |
zbieżność była robiona w ASO
a o co chodzi z ową NOTA ? Czy ktoś to może pobieżnie spolszczyć ?
laisar - 2011-03-20, 14:57
To po prostu "drzewko diagnostyczne" - w teorii, odpowiadając na kolejne pytania, powinno się chociaż z grubsza określić skąd wynika problem...
eplus - 2011-03-20, 18:51
Jeśli jest tak źle, to chyba wystarczy podnieść jedno koło do góry i puścić silnik na "jedynce" - będzie widać, które bije. Byle auto przypadkiem nie odjechało.
Jeśli obręcz była źle położona na piaście, to chyba cała regulacja zbieżności na nic.
Beckie - 2011-03-20, 19:01
eplus napisał/a: | podnieść jedno koło do góry i puścić silnik na "jedynce" |
Powodzenia życzę!
eplus napisał/a: | Byle auto przypadkiem nie odjechało. |
Bynajmniej, to nie będzie przypadek.
Mariusz - 2011-03-20, 19:05
tomaszgebala najlepiej udaj się do ASO i niech to oni zajmą się problemem
tomaszgebala - 2011-03-20, 20:14
wyjaśniło się !!!
To sprawa opony - na oko nic na niej nie widać, ale widocznie pod obciążeniem gdzieś się buliła. Zmieniłem na letnie i jak ręką odjął - wcześniej zdejmowałęm zimówki, ale właśnie nic gołym okiem nie widziałem - a biło dodam nawet przy 5 km/h
Tak więc nie byłą to sprawa wyważenia
Mariusz - 2011-03-20, 21:40
No i super. Teraz znowu cieszysz się jazdą
Pozdrowiam.
Może to głupie, ale czy w serwisie nie podmienili Ci opony. Piszesz, że problem pojawił się po wizycie w ASO
tomaszgebala - 2011-03-20, 22:06
nie podmienili, na pewno - byłem cały czas w ASO
eplus - 2011-03-21, 12:23
Beckie napisał/a: | eplus napisał/a: | podnieść jedno koło do góry i puścić silnik na "jedynce" |
Powodzenia życzę!
eplus napisał/a: | Byle auto przypadkiem nie odjechało. |
Bynajmniej, to nie będzie przypadek. |
Zawsze tak robiłem w Felce, gdy miałem problem z pogiętymi obręczami. Kolega słyszał może słowo "dyferencjał"
Logan chyba nie ma ASR czy tam EPS, więc bez obawy.
Beckie - 2011-03-21, 17:39
Tzn. że przy pracującym silniku jedno koło się kręci w powietrzu a to które stoi na podłożu się nie kręci?
KaS602 - 2011-03-21, 17:57
egzakli, Beckie, przy zwykłym otwartym dyfrze moment przekazywany jest na to koło, które ma "lżej".
Beckie - 2011-03-21, 18:09
Oj, bo sprawdzę!
KaS602 - 2011-03-21, 23:23
Beckie, http://www.youtube.com/wa...player_embedded może to pomoże
TD Pedro - 2011-03-22, 19:51
KaS602,
bardzo obrazowo to przedstawiono... strawne nawet dla umysłów "nie technicznych"...
shrek - 2016-12-27, 11:02
No i po przyjezdzie do Niemiec pod koniec drogi zaczelo sie. Drganie kierownicy przy okolo 130-150 km/h. Podjechalem wywazyc kola i tak jak myslalem na jednym brakowalo ciezarka i kolo bylo niedowazone 50 gram. Zobaczymy w drodze powrotnej.Koszt wywazenia w niemczech jedyne 48 euro.
|
|