|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Dacia kontra Skoda...
TD Pedro - 2011-04-20, 16:44 Temat postu: Dacia kontra Skoda... temat ciągle wraca...
Skoda nie odpuszcza, tym razem próbują "powalczyć" z Loganem
http://moto.onet.pl/16422...kul.html?node=2
w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość oferowanych samochodów...
benny86 - 2011-04-20, 20:32
A wystarczyło po prostu przy projektowaniu fabii II opracować również wersję sedan lub wprowadzić ją choćby po debiucie hatchbacka (jak to miało miejsce w przypadku I generacji)
fi - 2011-04-21, 07:10
No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)
A co do powracajacego tematu - musi powracac, bo obie marki sa "bida-markami" duzych koncernow samochodowych - to musza ze soba konkurowac i tyle...
benny86 - 2011-04-21, 08:31
fi, wygląd jest zawsze kwestią dyskusyjną, dla mnie na przykład fabia I sedan była jednym z ładniejszych, niewielkich sedanów na bazie auta segmentu B...
fi - 2011-04-21, 08:43
A nie wiem, opatrzyla mi sie dostatecznie, bo od 10 lat ogladam ja nader czesto z zewnatrz jak i od srodka - wiec wypowiadac sie nie moge
Jasne, wyglad sprawa gustu, ale pewne rzeczy (proporcje) sa mierzalne i da sie powiedziec, ze np. pierwsza thalia ma je zdrowo zaburzone.
mollu - 2011-04-21, 08:48
mnie tam się podobała fabia sedan ;)
a ta nowa co ma konkurować z loganem też niczego sobie
PiotrWie - 2011-04-21, 08:54
fi napisał/a: | No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)
A co do powracajacego tematu - musi powracac, bo obie marki sa "bida-markami" duzych koncernow samochodowych - to musza ze soba konkurowac i tyle... |
a czasów jak RFN był miejscem porządnej gospodarki ( tak do początku lat 90-tych ) Niemiec kupował samochód za roczną pensję, jak mu nie starczało - kupował używany, potem wszedł konsumpcjonizm i zaczęli kupować na kredyt wypasione limuzyny za dużo więcej i gospodarka niemiecka nie jest już tym co była - Niemcu narzekają że gospodarkę popsuło euro a raczej zrobił to konsupcjonizm.
Na zachodzie Skody i Dacie są kupowane nie przez biednych - ci kupują używane samochody a przez rozsądniejszą część ludzi o średnich dochodach - nie każdy tam zarabia rocznie netto 40 - 50 tyś euro. Tak więc nie jest według mnie prawdą że są to Bida-marki, są to samochody do jeżdżenia dla ludzi o średnio-niższych dochodach ( a u nas dochód netto pozwalający za roczną pensję kupić Dacię lub Skodę jest już całkiem niezłym dochodem )
stempik - 2011-04-21, 08:55
TD Pedro napisał/a: | w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość |
To dość optymistyczne założenie. Zawsze wydawało mi się że produkty, jakie by nie były, powstają dla zysku a nie przyjemności klientów.
fi napisał/a: | No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :) |
Ładne jest to co się komu podoba.
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić definicji określającej co jest ładne.
Grunschlk - 2011-04-21, 09:57
fi napisał/a: | No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :) |
Jak dla mnie Fabia II do jeden z najbrzydszych samochodów świata (tzw. Cywilizowanego). Przed zakupem samochodu przez chwilę rozważałem fabię, ale z powyższych powodów odpadła w przedbiegach.
Co do Logana Ph I to faktycznie nie jest piękny, ale Ph II już nie jest taki tragiczny a MCV nawet mi się podoba.
Wiem że to wszystko kwestia gustu, a gustach nie powinno się dyskutować, ale fabię uważam za tak koszmarnie brzydki samochód, że musiałem się odezwać (Fabia I nie była takim koszmarem)
PiotrWie napisał/a: | Na zachodzie Skody i Dacie są kupowane nie przez biednych - ci kupują używane samochody a przez rozsądniejszą część ludzi o średnich dochodach - nie każdy tam zarabia rocznie netto 40 - 50 tyś euro. Tak więc nie jest według mnie prawdą że są to Bida-marki, są to samochody do jeżdżenia dla ludzi o średnio-niższych dochodach ( a u nas dochód netto pozwalający za roczną pensję kupić Dacię lub Skodę jest już całkiem niezłym dochodem ) |
I tu się zgodzę, ponadto Dacie Skody i inne tym podobne samochody kupowane są często jako drugi albo kolejny samochód dla rodziny, może być również jako samochód dla dziecka.
W Polsce, ktoś kto kupuje nowy samochód od razu posądzany jest o utratę rozumu, bo przecież lepiej kupić 2-3 latka od Niemca w full opcji. A jak jeszcze ktoś zdecyduje się na Dacię to już w ogóle wariat.
Skoda przez ostatnich dwadzieścia lat wyrobiła sobie całkiem niezłą markę w Europie, więc wprowadzenie konkurencji dla Logana może być lekkim ciosem dla Renault.
PiotrWie - 2011-04-21, 10:45
Można tak to widzieć, ale można i odwrotnie - skoro Skoda wprowadza specjalny model jako konkurencję dla Logana to znaczy że wprowadzenie przez Renault marki Dacia mocno VW zabolało
Grunschlk - 2011-04-21, 12:32
PiotrWie napisał/a: | Można tak to widzieć, ale można i odwrotnie - skoro Skoda wprowadza specjalny model jako konkurencję dla Logana to znaczy że wprowadzenie przez Renault marki Dacia mocno VW zabolało |
Albo zabolało ich to, że Skoda całkiem nieźle się sprzedaje i konkuruje nie tylko z tańszymi od VW markami ale również z samym VW. W końcu sporo osób oraz co gorsza (dla VW) firm wybrało Superba w miejsce Passata. A Octavii na ulicach można spotkać więcej niż Golfa czy Jetty.
W związku z czym może jest to „wskazanie” nowej drogi dla Skody jako uzupełnienie oferty a nie tworzenie wewnętrznej konkurencji.
PiotrWie - 2011-04-21, 12:41
Grunschlk napisał/a: |
W Polsce, ktoś kto kupuje nowy samochód od razu posądzany jest o utratę rozumu, bo przecież lepiej kupić 2-3 latka od Niemca w full opcji. A jak jeszcze ktoś zdecyduje się na Dacię to już w ogóle wariat.
|
Jakby kupował od Niemca toby nie było źle - dobrze utrzymane 3-letnie auto jest niewiele gorsze od nowego, kupują kilkuletnie samochody od polskiego handlarza, a ponieważ używane samochody w Niemczech są o ok. 10% droższe niż w Polsce ( bez kosztów sprowadzenia) czyli żeby zarobić na opłaty i swój zysk trzeba sprowadzić samochód "nur fur export" czyli po takim wypadku że w Niemczech nie wolno go zarejstrować. Potem naprawa metodą prawie chałupniczą i jest "nówka, którą 80 letni dziadek jeździł do kościoła" Już bezpieczniej jest kupić samochód nastoletni - jego wartość końcowa czyni nieopłacalnym reanimację pojazdu owiniętego wokół drzewa.
I tak było zawsze - jak w 1992 przywiozłem samodzielnie kupione Audi 100 wszyscy mówili że przepłaciłem - przecież na polskiej giełdzie można było kupić taniej - a potem jak jeździłem 6 lat prawie bez awarii to się dziwili dlaczego.
PiotrWie - 2011-04-21, 12:48
Grunschlk napisał/a: |
Albo zabolało ich to, że Skoda całkiem nieźle się sprzedaje i konkuruje nie tylko z tańszymi od VW markami ale również z samym VW. W końcu sporo osób oraz co gorsza (dla VW) firm wybrało Superba w miejsce Passata. A Octavii na ulicach można spotkać więcej niż Golfa czy Jetty.
W związku z czym może jest to „wskazanie” nowej drogi dla Skody jako uzupełnienie oferty a nie tworzenie wewnętrznej konkurencji. |
Sądzę że akcjonariuszom Audi-VW jest obojętne która marka im przyniesie dywidendę, prezesi też chcą premię i nieważne za wyniki którj firmy - tak więc ci krzy o tym decydują nie mają w tym interesu. Oczywiście nie chcą bezpośredniej konkurencji bo to kosztuje.
Grunschlk - 2011-04-21, 13:16
Cytat: | Sądzę że akcjonariuszom Audi-VW jest obojętne która marka im przyniesie dywidendę |
to wszystko kwestia kosztów produkcji i marży gdzie jest większa tam oczekują lepszej sprzedaży.
rimo - 2011-04-21, 13:18
U mnie w pracy są prawie wszyscy zachwyceni wyglądem Stepwaya, nawet posiadacze Fabii. Tylko mój zmiennik powiedział że nigdy by takiego auta nie kupił, wolałby 3 letniego VW (pewnie z drzewa zeskrobanego ). Teraz jeździ Passatem B5 1.9 TDI albo TICO. Z tego co wiem, zawsze pod którymś w robocie leży... by móc wrócić do domu
Grunschlk - 2011-04-21, 14:38
rimo napisał/a: | U mnie w pracy są prawie wszyscy zachwyceni wyglądem Stepwaya, nawet posiadacze Fabii. Tylko mój zmiennik powiedział że nigdy by takiego auta nie kupił, wolałby 3 letniego VW (pewnie z drzewa zeskrobanego ). Teraz jeździ Passatem B5 1.9 TDI albo TICO. Z tego co wiem, zawsze pod którymś w robocie leży... by móc wrócić do domu |
Świetnie to oddaje reklama Dustera, dopóki ktoś nie wie, że to Dacia to jest fajny ale jak prawda wyjdzie na jaw to "10 letnie polo z TDI jest lepsze".
TD Pedro - 2011-04-21, 15:10
stempik napisał/a: | TD Pedro napisał/a: | w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość |
To dość optymistyczne założenie. Zawsze wydawało mi się że produkty, jakie by nie były, powstają dla zysku a nie przyjemności klientów. |
ale w tym nie ma sprzeczności... chcąc osiągnąć zysk trzeba coś sprzedać...a jak konkurencja oferuje coś atrakcyjniejszego to trzeba to zmienić.... czym? lepszą ceną, jakością, wyposażeniem...
stempik - 2011-04-21, 19:50
TD Pedro napisał/a: | ale w tym nie ma sprzeczności... lepszą ceną, jakością, wyposażeniem... |
Jasne, na każdym innym rynku, i z każdym innym modelem.
To auto jest dla tych mniej zamożnych. Więc wydaje mi się że cena pociąga jakość w dół niestety. :(
Jakość którą dostajemy wymuszona jest minimalizowaniem kosztów serwisu gwarancyjnego.
I to nawet nie jest ich wina, poprostu jeśli ich koszty będą większe to zysk nie pokryje przyszłych wydatków związanych z wymuszonym przez konkurencję postępem.
|
|