DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - O bezpieczeństwie samochodów Tata

ian - 2011-06-26, 12:45
Temat postu: O bezpieczeństwie samochodów Tata
Z życia wzięte. Czołowe zderzenie seata ibizy i taty xenon double cab w miejscowości Tatary koło Nidzicy (warmińsko-mazurskie, dzisiaj w nocy). Efekt:

"W wyniku wypadku zginęło (...) kierowca i dwóch pasażerów samochodu tata. Do szpitala w Działdowie trafili kolejni dwaj pasażerowie terenówki. Mężczyźni w wieku 44 i 46 lat mają połamane nogi i ogólne potłuczenia."

To jak po takim wypadku będzie wyglądał prawie polski Zhongxing Grand Tiger?

http://www.vanekstra.pl/n...ing-Grand-Tiger

WhiteDragon - 2011-06-26, 13:39

Xenon to duża terenówka, powinna zapewnić lepsze bezpieczeństwo. A ten fragment Ibizy który widać na zdjęciu sugeruje masakrę również w Seacie - nie ma żadnych informacji.
Dacie są dużo bezpieczniejsze - pamiętacie foty kolegi Majkhella z Katowic po czołówce Logana MCV z Fiatem Doblo? Naszemu koledze nic się nie stało, a jego żona miała złamany palec (na miejscu bez poduchy)...

czaju - 2011-06-26, 19:02

a ja uważam, że trudno na podstawie dwóch przypadków określić który samochód jest bezpieczniejszy. Bo to że np. widziałem kilka audi a{4,6} w kombi przeciętych przez drzewo i ani jednego logana mcv w podobnym stanie nie przekona mnie że NOWE (tj. nie po przejściach) Audi jest mniej bezpieczne niż Dacia.

Podobnie tutaj - milion możliwości, co więcej - IMHO czym więcej części odpada z samochodu tym bezpieczniej - wystarczy spojrzeć na F1 i np. wypadek Kubicy w Kanadzie - to że części latają w każdym kierunku służy temu aby kierowca doznał mniejszych przeciążeń...

To, że Daćka jest zrobiona solidnie nie podlega dyskusji, ale jest również wiele elementów w tych samochodach które w teraźniejszych samochodach można spotkać w głównie w klasie A (Suzuki Splash, trojaczki - tak, jak porównałem hamulce w Sandero 1.4 i Peugeocie 107 1.0, to w Peugeocie są a) większe b) klocek umieszczony jest bliżej piasty - jest stanowczo szerszy c) wentylowane tarcze w pugu a w daćce nie).
To jest realny element bezpieczeństwa, a to jak samochód wygląda po wypadku... wolę z całego wygniecionego samochodu zostać wycięty przez strażaka, niż żeby moja rodzina mogła sprzedać "bezwypadek"...

gigi303 - 2011-06-26, 19:19

Pamiętajmy że najważniejsza w tym wszystkim jest prędkość i czym byśmy nie jechali to przy prędkościach większych niż 100km/h wyjście z takiego wypadku bez uszczerbku na zdrowiu lub życia jest małe nie mówiąc że zerowe, i nie ma różnicy czy to tata czy dacia czy coś innego.

Mimo że dacia jest solidna to przy takich prędkościach przy takim wypadku nie zostałoby z niej i pasażerów wiele..... kojarzy mi się z tym wypadek czołowy dacii z ciężarówką między Piasecznem a Górą Kalwarią kiedy to na prostym odcinku drogi doszło do czołowego zderzenia przy wyprzedzaniu, małżeństwo z dacii zginęło na miejscu...

benny86 - 2011-06-26, 20:03

wszystko zależy od prędkości, powierzchni zderzenia, zapiętych pasów i tysiąca innych, mniej lub bardziej istotnych czynników. Mój były szef kiedyś rąbnął czołówkę jadąc ok 100km/h grand voyagerem - wg crash testów nie miał szans na przeżycie, a skończyło się na kontuzji ręki i tygodniowej obserwacji w szpitalu
WhiteDragon - 2011-06-26, 20:06

Na stronie policyjnej napisali, że w tym wypadku zginęło 6 osób, w tym 1 kierowca (czyli kierowca Taty). tak więc w dużo mniejszej Ibizie też były 3 ofiary. Przy zbyt dużej prędkości w żadnym samochodzie nie ma szans. Nie ma dokładniejszych zdjęć Ibizy niż to zamieszczone, ale widać to było zderzenie na bardzo dużej prędkości - w tym sensie konstrukcja Taty to jakoś wytrzymała, ale przeciążenia były po prostu za duże. No chyba, że ofiary nie miały zapiętych pasów (tak jak pani w Doblo z wypadku Majkhella).
Seal - 2011-06-26, 22:10

WhiteDragon napisał/a:
Nie ma dokładniejszych zdjęć Ibizy niż to zamieszczone, ale widać to było zderzenie na bardzo dużej prędkości -

Tu masz dokładniejszy obraz tego SEATa http://www.tvn24.pl/12690...,wiadomosc.html.

WhiteDragon - 2011-06-27, 21:07

Straszna tragedia. Pewnie w nocy któryś z kierowców zasnął za kierownicą...
piotrres - 2011-06-27, 22:08

WhiteDragon napisał/a:
Xenon to duża terenówka, powinna zapewnić lepsze bezpieczeństwo. A ten fragment Ibizy który widać na zdjęciu sugeruje masakrę również w Seacie - nie ma żadnych informacji.

Wygląda to koszmarnie :-?

Też sobie zadałem pytanie o bezpieczeństwo Tatów (u mnie na osiedlu są na stałe dwie Taty: T. Indica i T. Xenon Double Cab: to więcej niż Dacii "na stałe" czyli szt. 1) Oglądałem tego Xenona i to co mnie uderzyło to jak ma mój gust... dosyć delikatna konstrukcja nadwozia.
Takie samo wrażenie miałem po organoleptycznym badaniu Taty Indicki SW (mój pracownik taką miał jako auto zastępcze,. Pisałem kiedys o tym).
Potem szukałem informacji o jakichś craszh-testach i nie znalazłem nic)
Co do Wielkiego Tygrysa to obstawiam, że wynik byłby podobny do Terenowego Landwinda (nb. po mojej okolicy jeździ taki jeden)
http://www.youtube.com/wa...9OlxjkInWg&NR=1
http://www.youtube.com/wa...VwmuQqN46g&NR=1
a tu dla porównania, O. Frontera w wersji dla Anglików:
http://www.youtube.com/wa...Sm3vUQ8dpk&NR=1

ian - 2011-06-28, 21:19

Różnica między starym i nowym... Te zdjęcia doskonale pokazują jaki postęp nastąpił w zakresie projektowania i wyposażania samochodów w bierne i czynne elementy bezpieczeństwa. To jest też ta różnica jakości i klas, którą trudno osiągnąć Chińczykom, czy Hindusom w swoich modelach.

Wypadek z 14 czerwca, g.19.25, na drodze krajowej K-5 w miejscowości Chrzonowice-Dąbcze koło Leszna 25 letni idiota jadący Volkswagenem Passatem (nowy model) lewym pasem ruchu zderzył się czołowo ze starym Oplem Vectra (prawdopodobnie wersja A z pierwszej połowy lat 90) w którym zginęła cała 5 osobowa rodzina (małżeństwo z dwójką dzieci i ich babcia). Konstrukcja i wyposażenie Passata (sześć poduszek gazowych) spowodowały niewielkie obrażenia kierowcy.

http://www.leszno.policja...1725&Itemid=133

harry - 2011-07-08, 08:47

Chyba rzeczywiście Tata ma kłopoty z bezpieczeństwem:

http://www.automotivesupp...=7585&Itemid=53

Cytat:

UOKiK: akcja serwisowa dla TATA India i Indigo

Źródło: UOKIK

07/07/2011 10:17

Marubeni Motors Poland Sp. z o.o., dystrybutor samochodów marki TATA z siedzibą w Piasecznie, powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody TATA India i TATA Indigo, mogą powodować zagrożenia dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach TATA India i TATA Indigo może wystąpić zmniejszenie, poniżej wartości dopuszczalnej, dystansu między przewodem hamulcowym a elementami silnika. W konsekwencji może to doprowadzić do zakłócenia pracy jednego z obwodów hamulcowych.

Na rynku polskim kampanią naprawczą z tego powodu objęto 1 701 pojazdów (numery VIN).

Importer powiadomi listownie wszystkich właścicieli pojazdów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, celem przeprowadzenia działań związanych z zakresem akcji.


benny86 - 2011-07-08, 10:32

harry, nie takie firmy miały już kłopoty, w firmie ojca służbowe volkswageny miały swego czasu poprawiane mocowania kolumny kierowniczej --> wg prasowych wiadomości mogło to grozić całkowitą utratą "kierowalności" zwłaszcza przy większych prędkościach i/lub wyboistych drogach...
Gość - 2011-07-13, 13:35
Temat postu: Bezpieczeństwo samochodów Tata
Witam,chciałbym zabrać głos w sprawie bezpieczeństwa samochodów Tata-oferowany na polskim rynku xenon nie jest wyposażony nawet w jeden airbag!Natomiast pozostałe modele mają dwie poduszki.Co do bezpieczeństwa np.indici visty (jeżdżę tym autem) mam nadzieję,że auto to oferuje bezpieczeństwo przynajmniej na poziomie 4 gwiazdek,skąd takie wnioski?-na stronie zimbio.com zobaczyć można crash-test malutkiej taty nano (w wersji europejskiej) przeprowadzony w Wielkiej Brytanii-samochód ten uzyskał wynik 4-gwiazdkowy,skoro więc maluch nano zasłużył na 4 gwiazdki żywię nadzieję,że większa vista uzyskałaby przynajmniej zbliżony wynik.Pozdrawiam wszystkich kierowców dacii.
WhiteDragon - 2011-07-13, 22:47

Jest tutaj:
http://www.zimbio.com/Tat...pean+Crash+Test
brak zwolnionego tempa, ale po zderzeniu wygląda nieźle...

WhiteDragon - 2011-07-13, 22:54

I tutaj też:
http://www.youtube.com/wa...bo&feature=fvsr
po teście kierowca (o ile jego forma na to pozwoli) w boczne lusterko może sobie popatrzeć... przypomina mi się: "Smart jest twardy jak skała".

benny86 - 2011-07-14, 10:29

No i kolejny "prawdziwy" producent --> Skoda w modelach actavia i roomster ma kłopoty z mocowaniem kolumny kierowniczej
monopios - 2011-07-17, 13:37
Temat postu: Re: Bezpieczeństwo samochodów Tata
Vistavista napisał/a:
Co do bezpieczeństwa np.indici visty (jeżdżę tym autem) mam nadzieję,że auto to oferuje bezpieczeństwo przynajmniej na poziomie 4 gwiazdek,skąd takie wnioski?-na stronie zimbio.com zobaczyć można crash-test malutkiej taty nano (w wersji europejskiej) przeprowadzony w Wielkiej Brytanii-samochód ten uzyskał wynik 4-gwiazdkowy.


Tylko trzeba pamiętać, że Wielkiiej Brytani to testy są przeprowadzane na otrzymanie homologacji, w których prętkość 50 km/h jest niszą o 14 km\h od tych co przeprowadza EURO NCAP, która określa bezpieczeństwo danego pojazdu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group