|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.
mekintosz - 2011-09-08, 21:32 Temat postu: Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze. Witam
Czy normalnym zjawiskiem jest mozliwosc maksymalnego wdepniecia pedalu hamulca np na postoju z wlaczonym silnikiem jak sie caly czas naciska na niego , az do podlogi ? Oczywiscie po odpuszczeniu natychmiast wraca do gornego polozenia i hamuje bezproblemowo po ruszeniu ?
czaju - 2011-09-08, 21:38
Cytat: | na postoju z wlaczonym silnikiem jak |
Z włączonym jak najbardziej - cały czas masz ciśnienie w układzie także dlaczego nie, przy wyłączonym byłoby gorzej :D
Marmach - 2011-09-08, 21:39
Zapada się czy po prostu nie stawia oporu aż do podłogi?
Ostatnio miałem pęknięty jeden z twardych przewodów hamulcowych (w Fiacie Palio), ale płyn wyciekał na tyle wolno, że w trakcie normalnej jazdy i delikatnego hamowania nie było nic czuć, za to przy mocniejszym przydepnięciu pedał uciekał zbyt głęboko.
mekintosz - 2011-09-08, 23:07
Naciskam - pedal sie zapada bardzo powoli az do wyczucia "twardego konca przy podlodze". Wymaga to dosyc mocnego wcisniecia i odczekania 4-5 sek. Po odpuszczeniu i ponownym zahamowaniu wszystko wraca do normy tj. auto hamuje i pedal wysoko. Jednak w poprzednim citroen ax kojarze, ze wcisnac pedal do ziemi mozna bylo przy okazji odpowietrzania ukladu, stad zapytuje tu.
Marmach - 2011-09-09, 01:31
U mnie to stopniowe zapadanie się wiązało się wyraźnie z sugestywnym kap-kap-kap z okolic tylnego koła... no ale tu jest ABS (chociaż nie przypominam sobie takiego objawu z jakiegokolwiek samochodu z ABSem, jakim jeździłem), a ja nie jestem mechanikiem ;P
RnR - 2011-09-09, 05:50
Mam to samo. Kilka serwisów stwierdziło, że ten typ tak ma. Kolega w Leonie tdi ma podobnie.
zyga03 - 2011-09-09, 08:29 Temat postu: Re: Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.
mekintosz napisał/a: | Witam
Czy normalnym zjawiskiem jest mozliwosc maksymalnego wdepniecia pedalu hamulca np na postoju z wlaczonym silnikiem jak sie caly czas naciska na niego , az do podlogi ? Oczywiscie po odpuszczeniu natychmiast wraca do gornego polozenia i hamuje bezproblemowo po ruszeniu ? |
to poważna sprawa jeżeli nie ubywa Ci płynu hamulcowego to jest uszkodzona pompa hamulcowa
sprawdz wspomaganie naciskaj pedał hamulca bez włączonego silnika i nie puszczając hamulca włącz silnik pedał powinien troszkę opaść
nie bagatelizuj tego bo stłuczka murowana
RnR - 2011-09-09, 08:41
Zyga - a Ty tez nie strasz - 3 szefow serwisow u mnie na to patrzylo i TTTM - a ja przez 10kkm stluczki nie mialem - napewno trzeba to sprawdzic, zeby sie upewnic, ze nie odbiega nic od normy ale jak auto hamuje skutecznie w trakcie jazdy, nie ma zadnych niepokojacych objawow i odkrywa sie to po 5kkm tak jak ja gdy stojac na swiatlach cos mocniej pocisnalem w hamulec to chyba raczej sa gorsze problemy na tym swiecie? No chyba, ze to rzeczywiscie usterka a serwisy wciskaja kit? Ale w to nie wierze prawde mowiac...
mekintosz - 2011-09-09, 08:59
Moze niech sie inni wypowiedza, łatwo ten test zrobic np. stojac na swiatlach. Jesli we wszystkich Daciach bedzie tak samo to nie ma problemu , jesli nie to jest problem.
czaju - 2011-09-09, 09:06
moim skromnym zdaniem jest to bardzo normalny objaw, bo niby dlaczego hydraulika miałaby przestać pracować na ciepłym silniku - pedał nie wpada, nie lata bez celu także wszystko w porządku, ja mam inny problem, o którym już pisałem, mianowicie temu że można je bez większego problemu doprowadzić do czerwoności, ba jakby jeździć bardzo agresywnie to pewnie i do bialości...
zyga03 - 2011-09-09, 09:31
RnR napisał/a: | Zyga - a Ty tez nie strasz - 3 szefow serwisow u mnie na to patrzylo i TTTM - a ja przez 10kkm stluczki nie mialem - napewno trzeba to sprawdzic, zeby sie upewnic, ze nie odbiega nic od normy ale jak auto hamuje skutecznie w trakcie jazdy, nie ma zadnych niepokojacych objawow i odkrywa sie to po 5kkm tak jak ja gdy stojac na swiatlach cos mocniej pocisnalem w hamulec to chyba raczej sa gorsze problemy na tym swiecie? No chyba, ze to rzeczywiscie usterka a serwisy wciskaja kit? Ale w to nie wierze prawde mowiac... |
każdy jest kowalem swojego losu pomierz ciśnienie w układzie hamulcowym i będziesz wszystko wiedział a do tych szefów nie jeździj szkoda czasu
RnR - 2011-09-09, 09:54
Na co szkoda czasu?
nie ma innych serwisow Renault/Dacia na Slasku praktycznie - bylem u Dabrowskich, Pietrzaka i Zieby.
Tlumaczenie jest takie, ze gdyby nie wchodzilo to cisnienie rozwalilo by membrane - i to do mnie przemawia bo hamulec nie wpada "sam z siebie" tylko jak go coraz mocniej sie gwalci cisnieniami ktorych na drodze nigdy nie bedziesz uzywal (bo juz dawno kola sie zatrzymaly niezaleznie od predkosci itp itd).
Tak naprawde na jakiej podstawie sie wypowiadasz tak kategorycznie? Jesli masz jakis dokument/opracowanie przeczace temu co piszemy to prosze podrzuc i pierwszy pojade z tym do serwisu - ale narazie mamy takie rozmowy na poziomie ludowych madrosci niestety vs opinie serwisow ktore odpowiadaja jednak za to co mowia i vs doswiadczenie userow ktorzy jezdza i na szczescie zyja ;)
jjmalin - 2011-09-09, 10:02
u mnie pedał idzie lekko za połowe...
zyga03 - 2011-09-09, 10:32
RnR napisał/a: | Na co szkoda czasu?
nie ma innych serwisow Renault/Dacia na Slasku praktycznie - bylem u Dabrowskich, Pietrzaka i Zieby.
Tlumaczenie jest takie, ze gdyby nie wchodzilo to cisnienie rozwalilo by membrane - i to do mnie przemawia bo hamulec nie wpada "sam z siebie" tylko jak go coraz mocniej sie gwalci cisnieniami ktorych na drodze nigdy nie bedziesz uzywal (bo juz dawno kola sie zatrzymaly niezaleznie od predkosci itp itd).
Tak naprawde na jakiej podstawie sie wypowiadasz tak kategorycznie? Jesli masz jakis dokument/opracowanie przeczace temu co piszemy to prosze podrzuc i pierwszy pojade z tym do serwisu - ale narazie mamy takie rozmowy na poziomie ludowych madrosci niestety vs opinie serwisow ktore odpowiadaja jednak za to co mowia i vs doswiadczenie userow ktorzy jezdza i na szczescie zyja ;) |
to w takim razie zadzwoń do pierwszego lepszego rzeczoznawcy i zapytaj o problem
lub do innego serwisu niekoniecznie ASO Renault i takze spytaj czy normalnym jest że pedał hamulca wpada ci do końca na postoju
ciekawy jestem odpowiedzi
podane ciśnienie z pompy hamulcowej nie ginie po drodze do tłoczków a każda pompa jest tak zbudowana ,że z chwilą awarii wspomagania na końcu przesuwu wywiera cisnienie bezpośrednio do układu nawet w przypadku uszkodzenia innego swojego obwodu.
Najlepiej zajrzyj do literatury.
RnR - 2011-09-09, 11:08
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=103258
Pytanie wiec imho glownie jest o "sposob" wpadania - przy okazji jeszcze raz o to zapytam i poprosze na pismie to wrzuce tutaj :)
RnR - 2011-09-09, 11:12
Natomiast tak serio patrzac - ja technicznie to analizujac jak najbardziej widze potrzebe "ujscia" nadmiaru cisnienia - podobno wlasnie w dieselach jest to temat bo tu te cisnienia moga byc duze (tak mi mowili) - jesli cisnienie przekracza jakis poziom dopuszczalny to co sie ma stac? Lepiej zeby cos wybuchlo czy zeby "popuscilo"? W pierwszym przypadku cisnienie spada do zera - w drugim pozostaje stale...
mekintosz - 2011-09-09, 16:35
jjmalin napisał/a: | u mnie pedał idzie lekko za połowe... |
U mnie konczy swoja drodze na podlodze, czuc charakterystyczny twardy koniec, jakby dotknal jakiegos nie miekkiego elementu. Opis testu identyczny jak w poscie rozpoczynajacym watek na stronie klubu forda.
monopios - 2011-09-09, 18:57
W moim Sandero pedał kończy swój bieg tak jak u jjmalin czyli lekko za połową, ale w poprzednim samochodzie miałem podobny problem. Przyczyną była wadliwa pompa, a dokładnie rzecz biorąc pompa miała wżery na tłoku co skutkowało przy okazji ubytkiem płynu w układzie. Więc sprawdź czy nie masz ubytku i obejrzyj pompę czy się nie poci.
Lukas87 - 2011-09-09, 20:00
dzisiaj sprawdzalem i u mnie nic takiego sie nie dzieje nacisnalem z 15 razy i ciagle zostaje w jednej pzocyji
Dawid - 2011-09-09, 20:11
serwo lub pompa
http://allegro.pl/listing...0&description=1
RnR - 2011-09-09, 20:36
Ja ubytków żadnych nie mam. Ciekawa sprawa, ktoś z DD może porównać?
mekintosz - 2011-09-09, 21:49
Czytam z zaciekawieniem na Wasze raporty. Szczegolnie Sandero/Logan/Duster DCI. Jesli okaze sie ze ja mam ten symptom to bez wizyty w ASO sie nie obejdzie.
koniu - 2011-09-11, 13:02
U mnie też nic takiego się nie dzieje. Jak "napompuje" pedał przy wyłączonym silniku, to pręży się u góry maksymalnie, potem po uruchomieniu pompy normalnie odpuszcza gdzieś do połowy i tyle. Ja mam tylko ten problem, że jak zaparkuję na górce i puszczę ręczny chcąć uruchomić silnik (z wciśniętym nożnym i sprzęgłem), to auto zaczyna się staczać w poprzednim aucie normalnie trzymało.
mekintosz - 2011-09-11, 17:40
U mnie na pierwszy rzut oka jest podobnie ale jak z wieksza sila dluzej nnaciskam to w ciagu 23-30 sek pedal opada .
ronorono - 2011-09-12, 08:11
ciśniecie mocno na postoju, kółeczka się nie kręcą i po prostu ABS odpuszcza. przy depnięciu pedał stanie w połowie i dopiero potem popuszcza ABS.
RnR - 2011-09-12, 08:31
Dokladnie tak to jest - dokladniej sie przysluchalem i u mnie slychac jak pedal "odpuszcza" w momencie gdy cos tak sobie sygnie/zagra w okolicach tylnego prawego kola tam skad dochodza tez dzwieki testowania 4x4 (stamtad slysze wyraznie - pewnie dzieje sie to wszedzie).
Nikt jeszcze nie wytlumaczyl czemu miala by sluzyc mozliwosc doprowadzania ukladu do jakichs niebotycznych cisnien poza przyblizeniem momentu uszkodzenia jednego z jego elementow wiec ja sie tym juz na dzisiaj zupelnie nie przejmuje :)
|
|