|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Dwa auta, te same silniki, różne przeglądy
Stepway - 2011-10-24, 01:26 Temat postu: Dwa auta, te same silniki, różne przeglądy Przestrzegam zaleceń producentów, tym bardziej jeżeli dotyczy to samochodu.
Żona porusza się Sandero 1.6 z rocznika 2010. W wakacje, wręcz książkowo, w pierwsze urodziny na liczniku zawitało 15'000km. Wedle zawartych w książeczce informacji, odwiedziłem ASO, celem dokonania przeglądu. 15tyś/1rok = przegląd serwisowy = około 90zł.
OK. Tak powinno być. No ale...
Tuż przed przekoczeniem 15'000 km, nastawiony na wizytę Sandero 1.6 Stepway z rocznika 2011, odwiedziłem to samo ASO celem umówienia się na przegląd, oraz wcześniejszą, drugą już, wymianę oleju. Pan, po wpisaniu numeru nadwozia oznajmił, że nie obowiązują mnie przeglądy serwisowe(!) Na moje wyraźne zdziwienie, pokazał mi na monitorze tabelę gdzie faktycznie na najbliższy przegląd powiniennem zjawić się po 20'000km. Przegląd okresowy. A to już koszt rzędu 600zł.
Dwa samochody Dacia Sandero 1.6 MPI. Jeden wersja Laureate, drugi Stepway i taka różnica? Wedle dokumentów, jakie otrzymałem w momencie zakupu, dla tego motoru przeglądy miały się następująco (wedle przebiegów, bo te są spełniane w moim przypadku w pierwszej kolejności):
15tyś km - przegląd serwisowy
30tyś km - przegląd okresowy
45tyś km - przegląd serwisowy
60tyś km - przegląd główny
Jeżeli dobrze zrozumiałem (zapamiętałem), to teraz zmieniono zasady i obowiązują mnie:
20tyś km - przegląd okresowy
40tyś km - przegląd okresowy
60tyś km - przegląd główny
W pierwszym wariancie licząc na szybko:
100zł+600zł+100zł+przegląd główny = 800zł + przegląd główny
Dla drugiej opcji:
600zł+600zł+przegląd główny = 1'200zł + przegląd główny
jan ostrzyca - 2011-10-24, 05:06 Temat postu: Re: Dwa auta, te same silniki, różne przeglądy
Stepway napisał/a: | 15tyś km - przegląd serwisowy
30tyś km - przegląd okresowy
45tyś km - przegląd serwisowy
60tyś km - przegląd główny
Jeżeli dobrze zrozumiałem (zapamiętałem), to teraz zmieniono zasady i obowiązują mnie:
20tyś km - przegląd okresowy
40tyś km - przegląd okresowy
60tyś km - przegląd główny
W pierwszym wariancie licząc na szybko:
100zł+600zł+100zł+przegląd główny = 800zł + przegląd główny
Dla drugiej opcji:
600zł+600zł+przegląd główny = 1'200zł + przegląd główny |
Widać doszli do wniosku, że wymiana oleju co 30 tys. km to lekka przesada. Ja wymieniam co 15 tys. niezależnie od zaleceń producenta.
Lukas87 - 2011-10-24, 07:09
dokładnie 30tysi zmiana oleju to z leksza za dużo ciekawe jak wyglada sprawa diesla
laisar - 2011-10-24, 08:52
Stepway napisał/a: | Dwa samochody Dacia Sandero 1.6 MPI. Jeden wersja Laureate, drugi Stepway i taka różnica? |
No, ale co w tym dziwnego? Czasem po prostu zdarzają się zmiany w serwisowaniu - oto inny przykład...
benny86 - 2011-10-24, 10:52
Laureatkę masz jeszcze w wersji 87konnej (tzn. Twoja Małżonka ma jeśli dobrzekoajrzę)
Stepway - 2011-10-24, 15:33
benny86 napisał/a: | Laureatkę masz jeszcze w wersji 87konnej (tzn. Twoja Małżonka ma jeśli dobrzekoajrzę) |
Tak, tak. Dobrze. Obydwa, jedno mniej, drugie bardziej eksploatowane, sprawują się nadwyraz sympatycznie.
Zmartwiło mnie tylko podejście do tematu przeglądów. 50-60tyś km w ciągu roku, nie jest dla mnie granicą nie do przekroczenia. I tak dbam, i tak wymieniam oleje, płyny, filtry, wcześniej. Ech...
Stepway - 2011-10-24, 15:52
laisar napisał/a: | Stepway napisał/a: | Dwa samochody Dacia Sandero 1.6 MPI. Jeden wersja Laureate, drugi Stepway i taka różnica? |
No, ale co w tym dziwnego? Czasem po prostu zdarzają się zmiany w serwisowaniu - oto inny przykład... |
Zakładając, że pokonuję 60tyś km rocznie, z mojego punktu widzenia zmiana ta wynikła na gorsze. Dla mnie wygodniej jest odwiedzać ASO co 15tyś km na wymianę oleju oraz ogólną kontrolę zwaną przeglądem serwisowym, niż jeździć do ASO co 20tyś km, zostawiając grubszą kasę za samo "oglądanie", bo i tak olej wymieniać będę co 15tyś.
Dziwi mnie, że są to wręcz bliźniacze samochody, nie mówiąc o silnikach.
benny86 - 2011-10-24, 16:01
Stepway napisał/a: | Dla mnie wygodniej jest odwiedzać ASO co 15tyś km na wymianę oleju oraz ogólną kontrolę zwaną przeglądem serwisowym, niż jeździć do ASO co 20tyś km, zostawiając grubszą kasę za samo "oglądanie", bo i tak olej wymieniać będę co 15tyś. |
Nie lepiej po prostu jeżdzić na przeglądy co 20 tys. km i zmieniać przy tej okazji olej, niż przegląd co 20, a wymiana oleju co 15tys.km? Finansowo to samo mniej więcej, dla silniki 20 tys. km przy dobrym syntetyku to nie problem, a organizacyjnie mniej zamieszania...
laisar - 2011-10-24, 16:22
Stepway napisał/a: | z mojego punktu widzenia zmiana ta wynikła na gorsze |
Nie, nie, nie - to rozumiem, a tylko się dziwię, że się dziwisz (; bo zmiany w harmonogramie serwisowania dla aut z różnych okresów produkcji nie są właśnie niczym dziwnym...
PiotrWie - 2011-10-24, 18:37
Stepway napisał/a: | laisar napisał/a: | Stepway napisał/a: | Dwa samochody Dacia Sandero 1.6 MPI. Jeden wersja Laureate, drugi Stepway i taka różnica? |
No, ale co w tym dziwnego? Czasem po prostu zdarzają się zmiany w serwisowaniu - oto inny przykład... |
Zakładając, że pokonuję 60tyś km rocznie, z mojego punktu widzenia zmiana ta wynikła na gorsze. Dla mnie wygodniej jest odwiedzać ASO co 15tyś km na wymianę oleju oraz ogólną kontrolę zwaną przeglądem serwisowym, niż jeździć do ASO co 20tyś km, zostawiając grubszą kasę za samo "oglądanie", bo i tak olej wymieniać będę co 15tyś.
Dziwi mnie, że są to wręcz bliźniacze samochody, nie mówiąc o silnikach. |
Spokojnie możesz zmieniać co 20tkm, ja tak zmieniałem w Lagunie ( też silnik Renault) i po 210tkm madal silnik nie bierze oleju, nic się nie dzieje.
Xrzysioo - 2011-10-24, 20:52
skoro producent przewiduje wymianę oleju przy 30 tys. km to wymieniam przy 30 a nie po 10 czy też 15, my Polacy zawsze wiemy lepiej niż producent
Stepway - 2011-10-24, 21:08
laisar napisał/a: |
(...) dziwię, że się dziwisz (; bo zmiany w harmonogramie serwisowania dla aut z różnych okresów produkcji nie są właśnie niczym dziwnym...
|
Czytałem wątek, który przytoczyłeś i faktycznie zmiana zasad w trakcie gry jest w jakiś sposób usprawiedliwiona. Tylko, że nadal sądzę że powinno to dotyczyć wówczas obydwa auta - wszak Dacia działa (w domyśle) w interesie klienta, decydując się na taki krok.
benny86 napisał/a: |
Nie lepiej po prostu jeżdzić na przeglądy co 20 tys. km i zmieniać przy tej okazji olej(...) organizacyjnie mniej zamieszania...
|
Sam nie wiem. Zamieszania faktycznie mniej. Również silnik to mało wymagające, klasyczne wolnossące 8V. Z drugiej strony w przyszłym roku mam w planach montaż solidnej instalacji LPG, więc zejdę do poziomu 10tyś km i wymiana oleju.
Kupując kiedyś samochód, zapytałem właściciela o to kiedy wymieniał olej - odpowiedział, że on nie zawraca sobie tym głowy, sprawdza tylko od czasu do czasu ile jest na bagnecie i dolewa. Co dolewa? Tego nie był wstanie sobie przypomnieć :) Co ma pod ręką.
Pod maską była małoczytelna, stara karteczka, z której wynikało, jeżeli wierzyć, że auto ostatni raz miało wymieniany olej ponad cztery lata wcześniej!
Dla mnie 15tyś km to okres optymalny, 20tyś km ostatecznie do przyjęcia, ale chyba wolę zrobić z tego 2x10tyś km dla lepszego samopoczucia.
PiotrWie napisał/a: |
Spokojnie możesz zmieniać co 20tkm, ja tak zmieniałem w Lagunie ( też silnik Renault) i po 210tkm madal silnik nie bierze oleju, nic się nie dzieje.
|
Dacia do tej pory uważała, że olej należy obowiązkowo wymieniać co 30 tyś km (przegląd serwisowy) jednocześnie zalecając tylko dokonywanie tego na przeglądach okresowych (15tyś km). Kwestia podejścia do tematu eksploatacji. Jaki olej po 200tyś km zalewasz u siebie?
Stepway - 2011-10-24, 21:10
Xrzysioo napisał/a: | skoro producent przewiduje wymianę oleju przy 30 tys. km to wymieniam przy 30 a nie po 10 czy też 15, my Polacy zawsze wiemy lepiej niż producent |
Nie sądzisz, że gdyby producent napisał, że zaleca częstsze wymiany oleju, ci sami Polacy, przykleiliby łatkę nieekonomicznego samochodu?
maciek - 2011-10-24, 21:22
ja i tak bym zmieniał olej po każdej zimie, niezależnie od przebiegu
laisar - 2011-10-28, 01:26
Stepway napisał/a: | sądzę że powinno to dotyczyć wówczas obydwa auta |
Bo? Przecież różne resursy mogą wynikać np z odmiennej jakości części lub materiałów użytych do produkcji w danym okresie, to dlaczego je zrównywać na siłę?
Cytat: | Dacia działa (w domyśle) w interesie klienta |
Hue, hue...
wat - 2011-11-03, 18:13
laisar napisał/a: | Stepway napisał/a: | z mojego punktu widzenia zmiana ta wynikła na gorsze |
Nie, nie, nie - to rozumiem, a tylko się dziwię, że się dziwisz (; bo zmiany w harmonogramie serwisowania dla aut z różnych okresów produkcji nie są właśnie niczym dziwnym... | Laisar jak się tu nie dziwić jak dziś zajeżdżam na tkzw przegląd serwisowy po 30 tyś a tu mi pan drukuje kartkę że mam przeglądy już tylko co 20 tysi bo serwisowe wypadły ale nie tak dawno jak w grudniu byłem po 10 tysiach i wszystko grało miałem go zrobić i jak tu być mądrym kiedy przeglądy - zmiana zasad w trakcie gry
po za tym skrócili czas wymiany filtra paliwa z 60 do 40 tysi
jutro idę dalej robić dym bo okazało się że mam niby gwarancje do połowy maja a samochód kupowałem w lipcu gdzie są moje dwa miechy gwarancji??
laisar - 2011-11-03, 18:33
Jeszcze raz - zgadzam się, że to może niefajne, niemiłe, znienacka i w ogóle. Ale dziwne? No chyba tylko w sensie: "ciekawe, o co chodzi" - jednak żadna odpowiedź tak naprawdę by mnie nie zdziwiła. Czyli: że chcą zarobić więcej albo że wykryli problem i dzięki przeglądom liczą na ograniczenie wydatków, albo że zaczęły obowiązywać jakieś nowe przepisy, albo 100 innych rzeczy. Dziwne to by było jakby zaczęli kasę rozdawać, naprawy darmo robić, oferować dożywotniego kierowcę - coś w ten deseń. A takie zmiany - to rzecz zwyczajna...
(Choć być może kwalifikująca się do sprawdzenia przez jakiegoś rzecznika konsumentów itp - tyle że jak producent podeprze się argumentem "względy bezpieczeństwa", to i tak na 99% będzie pozamiatane d: ).
rimo - 2012-03-11, 14:06
Pytałem się w ASO będąc tam na przeglądzie okresowym. Ceny i zakres oraz interwał przeglądów zmieniły się dla pojazdów wyprodukowanych w (jak dobrze pamiętam) drugiej połowie 2011. Poinformowano mnie, że dla samochodów które miały już wcześniej przeglądy nie zmienia się ich zakresów.
|
|