DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Sandero - fabryczne LPG a hak

yadoctor - 2011-11-27, 18:58

To mój pierwszy post, więc witam serdecznie :)

W broszurze Sandero widnieje informacja, że nie można zamontować haka do Sandero z LPG. Moglibyście tę informację potwierdzić i ewentualnie wytłumaczyć dlaczego ??

benny86 - 2011-11-27, 19:33

yadoctor napisał/a:
W broszurze Sandero widnieje informacja, że nie można zamontować haka do Sandero z LPG.

Prawdopodobnie chodzi o umieszczenie butli które kolidowałoby z mocowaniem haka, ale pewności nie mam

yadoctor - 2011-11-27, 19:39

Ale normalnie jest tam zapas, który wcale nie jest mniejszy niż butla...
TD Pedro - 2011-11-27, 21:31

yadoctor,
witaj w Klubie... :-)
dziwna sprawa bo w Dusterze tego problemu nie ma... (mam instalację LPG i hak :-) )

yadoctor - 2011-11-27, 21:39

Może jakiś posiadacz Sandero mógłby udostępnić zdjęcie podwozia ;)

PS - wysłałem zapytanie do Dacii, jak odpowiedzą to wkleję jaką informację dostałem.

Edit - dziękuję komuś za wydzielenie tematu ;)

maciek - 2011-11-27, 21:45

TD Pedro, ty masz koło zapasowe chowane od środka bagażnika

w Sandero koło zapasowe jest od zewnątrz

laisar - 2011-11-27, 21:47

Problem może być też po prostu prawny, a nie techniczny - jak to kiedyś było np z "ciężarowym" dusterem: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3390

Ogólnie, najlepiej właśnie zapytać w salonie / ASO / Renault Polska - niech się tłumaczą...

TD Pedro - 2011-11-28, 09:06

maciek napisał/a:
TD Pedro, ty masz koło zapasowe chowane od środka bagażnika

w Sandero koło zapasowe jest od zewnątrz

to akurat wiem ale Duster w wersji 4x2 też ma koło zapasowe na zewnątrz a nie słyszałem żeby ktoś zgłaszał problem z jednoczesnym montażem instalacji LPG i haka

Piotrek721015 - 2011-11-28, 14:34

laisar napisał/a:
Problem może być też po prostu prawny, a nie techniczny

pdobnie było z Fiatem Uno 900 cm pojemności. Też miał w homologacji zakaz ciagnięcia przyczep.

DrOzda - 2011-11-28, 15:12

Piotrek721015 napisał/a:
laisar napisał/a:
Problem może być też po prostu prawny, a nie techniczny

pdobnie było z Fiatem Uno 900 cm pojemności. Też miał w homologacji zakaz ciagnięcia przyczep.

Mnóstwo innych wozideł nie może mieć haka Tico , Matiz Audi TT itd.
plus homologowane na ciężarówki:
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=6884
Świadectwo homologacji prawdę ci powie ....

laisar - 2011-11-28, 16:00

No tak, ale sandero tak ogólnie może mieć hak - problem dotyczy wyłącznie (?) wersji z fabrycznym (?) LPG, a to jednak co innego niż auto, w którym w ogóle nie można zamontować haka.
DrOzda - 2011-11-28, 16:06

laisar napisał/a:
No tak, ale sandero tak ogólnie może mieć hak - problem dotyczy wyłącznie (?) wersji z fabrycznym (?) LPG, a to jednak co innego niż auto, w którym w ogóle nie można zamontować haka.

Być może wersja LPG ma odrębne świadectwo homologacji które nie przewiduje ciągnięcia przyczepy. Najlepiej jakby autor wątku zdobył jego kopie i umieścił pytanie na forum NORCOM.
Być może RP trzeba kopnąć w cztery litery żeby poprawili te papiery , a być może Sandero LPG nie przeszło badań homologacyjnych na okoliczność ciągania przyczep i dopóki producent tego nie odkręci to żaden szanujący swój zawód diagnosta nie podłoży się przy jego legalizacji.

yadoctor - 2011-11-28, 16:54

Cytat:
W odpowiedzi na Pana maila informuję, iż nie ma możliwości zamontowania haku w Dacii Sandero z instalacją gazową, z uwagi na umiejscowienie zbiornika i przewodów blisko miejsca mocowania haka. Naruszało by to bezpieczeństwo auta.


Taka jest odpowiedź Pani z Dacii. Więc biorąc pod uwagę różnoraką możliwość modzenia i dodatkowych zabezpieczeń, domyślam się, że hak jest możliwy. Ponadto, samochód w dowodzie na 100% ma wpisane masy przyczep - gaz jest montowany dopiero na samochód benzynowy w ASO - nie w fabryce.

benny86 - 2011-11-28, 17:13

yadoctor napisał/a:
gaz jest montowany dopiero na samochód benzynowy w ASO - nie w fabryce.

skąd takie info? Jak do tej pory we wszystkich żródłach podawano właśnie że instalacja jest montowana w fabryce, dokładnie w wydzielonej jej części

yadoctor - 2011-11-28, 17:23

Przy prezentacji czyjejś Dacii widziałem taką wzmiankę, teraz nie znajdę. Ale w takim układzie może rzeczywiście montaż LPG odbywa się w fabryce - wtedy już mamy większy problem...
benny86 - 2011-11-28, 17:36

yadoctor napisał/a:
Przy prezentacji czyjejś Dacii widziałem taką wzmiankę, teraz nie znajdę

Bo i owszem, niektórzy użytkownicy forum mają instalację montowaną przez dealerów, którzy w miejsce utraconej fabrycznej gwarancji udzielili swojej, na takich samych zasadach. Są też użytkownicy jak np. kolega koniu, który zamontował instalację poza ASO. Natomiast tutaj rozmawialiśmy o sandero 1.2 16v z fabryczną instalacją LPG

yadoctor - 2011-11-28, 17:48

Masz rację. Czyli poniekąd problem rozwiązany, dzięki ;)
kn - 2017-04-20, 11:22

maciek napisał/a:
TD Pedro, ty masz koło zapasowe chowane od środka bagażnika

w Sandero koło zapasowe jest od zewnątrz


Może mnie ktoś oświecić, czy tak nadal jest? W Sandero koło jest w podłodze bagażnika, czy pod samochodem?? Jakoś mi się wydawało to tak oczywiste, że nie pamiętam, czy sprawdzałem.

[edycja] Gdzieś się dokopałem informacji, że jednak pod podłogą...

robk1 - 2017-04-20, 13:02

W moim NSS jest w bagażniku.
arnold - 2017-04-20, 16:57

Teraz jest w wnęce koła wewnątrz bagażnika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group