DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Problem hamulców tylnych

sidlo - 2012-01-26, 21:19
Temat postu: Problem hamulców tylnych
Witam,

Podczas przeglądu kontrolnego corocznego zasygnalizowano mi problem - BRAK TYLNYCH HAMULCÓW!
(na wykresach sila hamowania: przód 3,1 kN, tył 0,28 kN!!!)


Nie mogłem w to uwierzyć, gdyż auto....hamowało.

Pojechalem więc do mechanika i rzeczywiście to potwierdził, naprawil co trzeba.....

Generalnie: wymienił szczęki hamulcowe oraz uruchomił korektor siły hamowania.

Wydaje mi się to bardzo dziwne.
Ponownie, jak udałem się do stacji kontroli, na wykresie, z tyłu pojawiły się już wartości poprawne - ok. 1,4-1,5 kN.

Wedle informacji Pana ze stacji mogło to wynikać z mojej łagodnej i płynnej jazdy - hamowanie przebiegało silnikiem, lub na luzie, auto niedociążone (hamując łagodnie rzekomo pracują w większości tylko przednie hamulce).
Napiszcie proszę czy mieliście podobne sytuacje ?
Może rzeczywiście tych tylnch chamulców już od dawna nie miałem i jexdziełm tylko na przednich.

Dacia Logan ma 4,5 roku. Ok 80 000 km (jestem jego kolejnym wlaścicielem).

Andrzej

DrOzda - 2012-01-26, 21:37

W wozach bez ABS lubi się zacierać korektor - podobno standardowa usterka po kilku latach.
sidlo - 2012-01-26, 21:43

Ale ja mam ABS
eplus - 2012-01-26, 22:33

Jakby była taka łagodna jazda, to szczęki by się nie zużyły...
benny86 - 2012-01-26, 22:47

eplus, nie wiadomo jak poprzedni właściciel jeżdził...
bebe - 2012-01-26, 23:03
Temat postu: Re: Problem hamulców tylnych
sidlo napisał/a:
Wedle informacji Pana ze stacji mogło to wynikać z mojej łagodnej i płynnej jazdy - hamowanie przebiegało silnikiem, lub na luzie, auto niedociążone (hamując łagodnie rzekomo pracują w większości tylko przednie hamulce).

Czemu "rzekomo"? :) Tak faktycznie jest, że przy hamowaniu przednia oś jest bardziej obciążona, ma lepszą przyczepność i tym samym hamulce przednie w większym stopniu spowalniają samochód. Stąd też właśnie większa siła hamowania hamulców przednich, większe tarcze (akurat nie w Dacii), itp.

Jeździć bez tylnych hamulców i twierdzić że wszystko jest wporzo jest jak najbardziej możliwe, czego jestem doskonałym przykładem. :) Miałem kiedyś puga 106 i w tym to wspaniałym aucie coś się zapchało, zatkało czy wyleciało, w efekcie czego przez nie wiadomo ile czasu jeździłem bez hamulców z tyłu w ogóle, o czym dowiedziałem się na przeglądzie. :) Żeby było śmieszniej - po usunięciu usterki, mimo dość agresywnego stylu jazdy, nadal nie zauważałem różnicy. :D

chriskb - 2012-01-27, 08:42

Kolega bebe, ma rację. W aucie z przednim napędem tylne hamulce są potrzebne tylko po to aby wykonać nawrót o 180 stopni na drodze.
jurek - 2012-01-27, 08:57

Niezupełnie, przy awaryjnym hamowaniu i sprawnym korektorze hamują też tylne, ale faktycznie dość rzadko. pozdr
stempik - 2012-01-27, 10:46

chriskb napisał/a:
W aucie z przednim napędem tylne hamulce są potrzebne tylko po to aby wykonać nawrót o 180 stopni

Jak mi się zdaje , są sytuacje w których mogą się jednak przydać. ;))
A wracając do tematu, to autko jest z mojego rocznika więc może jednak ma ten korektor. A jeśli ma, to niestety pozostaje jedynie zakup w ASO i wydatek rzędu 399 zł.

Marek1603 - 2012-01-27, 11:28

Wydaje mi się że to korektor siły hamowania.
A tak nawiasem mówiąc temat hamowania tylnych kół jest uzależniony od obciążenia tyłu. Przy pustym jest to tylko (o ile dobrze pamiętam) 20% i wzrasta do 80% przy pełnym obciążeniu. Różnica w stosunku do przednich i ma na celu wyeliminowanie zarzucania czy ściągania podczas hamowania. Znalazłem to gdzieś kiedyś na necie.

El Diablo - 2012-03-01, 17:04

Witam,
U mnie także zasygnalizowano na przeglądzie brak hamulca roboczego z tyłu.Hamulec ręczny działał.Panowie sprawdzili i faktycznie korektor do wymiany.Moje autko ma dokładnie 7 lat i niecałe 80 tys km.Nie ma abs-u.Korektor z wymianą, plus uzupełnienie płynu ham. coś 550-600.Zobaczymy jutro.
Pozdrawiam 8-)

sidlo - 2012-03-01, 17:57

U mnie problem zamknął się na 550 PLN

(hamulce, korektor i kilka jeszcze żarówek do wymiany)

laisar - 2012-03-01, 17:58

Czasami wystarcza rozebranie i wyczyszczenie korektora: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91977#91977
El Diablo - 2012-03-01, 19:33

Pewnie można by pokombinować przy korektorze, ale trzeba znaleźć na to miejsce, czas no i przydały by się mieć jakieś zdolności rozpoznawczo- naprawcze.A i tak nie wiadomo jaki byłby tego efekt. ;-)
El Diablo - 2012-03-02, 16:18

No i udało się :-)
Po wymianie korektora wszystko działa jak powinno.Koszta zamknęły się w 550PLN(korektor, wymiana, uzupełnienie płynu ham. i odpowietrzenie).Zabawa w Nastapolu na ul.Piłsudskiego.
Pozdrawiam 8-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group