|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Problem hamulców tylnych
sidlo - 2012-01-26, 21:19 Temat postu: Problem hamulców tylnych Witam,
Podczas przeglądu kontrolnego corocznego zasygnalizowano mi problem - BRAK TYLNYCH HAMULCÓW!
(na wykresach sila hamowania: przód 3,1 kN, tył 0,28 kN!!!)
Nie mogłem w to uwierzyć, gdyż auto....hamowało.
Pojechalem więc do mechanika i rzeczywiście to potwierdził, naprawil co trzeba.....
Generalnie: wymienił szczęki hamulcowe oraz uruchomił korektor siły hamowania.
Wydaje mi się to bardzo dziwne.
Ponownie, jak udałem się do stacji kontroli, na wykresie, z tyłu pojawiły się już wartości poprawne - ok. 1,4-1,5 kN.
Wedle informacji Pana ze stacji mogło to wynikać z mojej łagodnej i płynnej jazdy - hamowanie przebiegało silnikiem, lub na luzie, auto niedociążone (hamując łagodnie rzekomo pracują w większości tylko przednie hamulce).
Napiszcie proszę czy mieliście podobne sytuacje ?
Może rzeczywiście tych tylnch chamulców już od dawna nie miałem i jexdziełm tylko na przednich.
Dacia Logan ma 4,5 roku. Ok 80 000 km (jestem jego kolejnym wlaścicielem).
Andrzej
DrOzda - 2012-01-26, 21:37
W wozach bez ABS lubi się zacierać korektor - podobno standardowa usterka po kilku latach.
sidlo - 2012-01-26, 21:43
Ale ja mam ABS
eplus - 2012-01-26, 22:33
Jakby była taka łagodna jazda, to szczęki by się nie zużyły...
benny86 - 2012-01-26, 22:47
eplus, nie wiadomo jak poprzedni właściciel jeżdził...
bebe - 2012-01-26, 23:03 Temat postu: Re: Problem hamulców tylnych
sidlo napisał/a: | Wedle informacji Pana ze stacji mogło to wynikać z mojej łagodnej i płynnej jazdy - hamowanie przebiegało silnikiem, lub na luzie, auto niedociążone (hamując łagodnie rzekomo pracują w większości tylko przednie hamulce). |
Czemu "rzekomo"? :) Tak faktycznie jest, że przy hamowaniu przednia oś jest bardziej obciążona, ma lepszą przyczepność i tym samym hamulce przednie w większym stopniu spowalniają samochód. Stąd też właśnie większa siła hamowania hamulców przednich, większe tarcze (akurat nie w Dacii), itp.
Jeździć bez tylnych hamulców i twierdzić że wszystko jest wporzo jest jak najbardziej możliwe, czego jestem doskonałym przykładem. :) Miałem kiedyś puga 106 i w tym to wspaniałym aucie coś się zapchało, zatkało czy wyleciało, w efekcie czego przez nie wiadomo ile czasu jeździłem bez hamulców z tyłu w ogóle, o czym dowiedziałem się na przeglądzie. :) Żeby było śmieszniej - po usunięciu usterki, mimo dość agresywnego stylu jazdy, nadal nie zauważałem różnicy. :D
chriskb - 2012-01-27, 08:42
Kolega bebe, ma rację. W aucie z przednim napędem tylne hamulce są potrzebne tylko po to aby wykonać nawrót o 180 stopni na drodze.
jurek - 2012-01-27, 08:57
Niezupełnie, przy awaryjnym hamowaniu i sprawnym korektorze hamują też tylne, ale faktycznie dość rzadko. pozdr
stempik - 2012-01-27, 10:46
chriskb napisał/a: | W aucie z przednim napędem tylne hamulce są potrzebne tylko po to aby wykonać nawrót o 180 stopni |
Jak mi się zdaje , są sytuacje w których mogą się jednak przydać. ;))
A wracając do tematu, to autko jest z mojego rocznika więc może jednak ma ten korektor. A jeśli ma, to niestety pozostaje jedynie zakup w ASO i wydatek rzędu 399 zł.
Marek1603 - 2012-01-27, 11:28
Wydaje mi się że to korektor siły hamowania.
A tak nawiasem mówiąc temat hamowania tylnych kół jest uzależniony od obciążenia tyłu. Przy pustym jest to tylko (o ile dobrze pamiętam) 20% i wzrasta do 80% przy pełnym obciążeniu. Różnica w stosunku do przednich i ma na celu wyeliminowanie zarzucania czy ściągania podczas hamowania. Znalazłem to gdzieś kiedyś na necie.
El Diablo - 2012-03-01, 17:04
Witam,
U mnie także zasygnalizowano na przeglądzie brak hamulca roboczego z tyłu.Hamulec ręczny działał.Panowie sprawdzili i faktycznie korektor do wymiany.Moje autko ma dokładnie 7 lat i niecałe 80 tys km.Nie ma abs-u.Korektor z wymianą, plus uzupełnienie płynu ham. coś 550-600.Zobaczymy jutro.
Pozdrawiam
sidlo - 2012-03-01, 17:57
U mnie problem zamknął się na 550 PLN
(hamulce, korektor i kilka jeszcze żarówek do wymiany)
laisar - 2012-03-01, 17:58
Czasami wystarcza rozebranie i wyczyszczenie korektora: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91977#91977
El Diablo - 2012-03-01, 19:33
Pewnie można by pokombinować przy korektorze, ale trzeba znaleźć na to miejsce, czas no i przydały by się mieć jakieś zdolności rozpoznawczo- naprawcze.A i tak nie wiadomo jaki byłby tego efekt.
El Diablo - 2012-03-02, 16:18
No i udało się
Po wymianie korektora wszystko działa jak powinno.Koszta zamknęły się w 550PLN(korektor, wymiana, uzupełnienie płynu ham. i odpowietrzenie).Zabawa w Nastapolu na ul.Piłsudskiego.
Pozdrawiam
|
|