DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Pojedynczy ruch wycieraczek

artuditu4 - 2010-12-16, 15:29
Temat postu: Pyknięcie wycieraczkami
Witam!
Mam pytanie do wszystkich właścicieli Dusterów??? W zasadzie nie wiem jak to nazwać... To jest taka funkcja w panewce wycieraczek przednich. Nie chodzi mi o czasówkę tylko tak zwany pyknięcie palcem. Jak deszcz jest za mały żeby używać czasówki, pyka się palcem o panewkę. A pytanie jest takie; czy Duster posiada taką funkcje. Jeśli tak to czy pyknięcie jest w górę czy może w dół. Mam nadzieje że wszyscy załapali o co mi biega :->

48piotr - 2010-12-16, 16:26

Nie "pykałem"
bartek - 2010-12-16, 16:40

Załapałem o co Ci chodzi ;-) ale z moich obserwacji wynika że Duster nie ma czasówki - brakowało mi tego podczas mżawki. Jedynym rozwiązaniem było włączenie pierwszego biegu wycieraczek i od razu wyłączenie, wtedy wycieraczki robiły jedno machnięcie.
Prezes - 2010-12-16, 16:42

Pyknięcia raczej nie ma, wycieraczki trzeba włączyć i wyłączyć. Albo o czymś nie wiem.
sleeva - 2010-12-16, 16:50

Ew. chodzi o wyczucie w obsłudze - na tyle unieść/opuścić wajchę, żeby zaskoczyło, ale nie przeskoczyło do "kolejnego etapu". Tak miałem w nubirze - delikatnie do góry dawało zaskoczenie wycieraczek, ale nie uruchamiało ich na stałe. Kierunkowskazy zresztą też na podobnej zasadzie - szczególnie przy zmianie pasa.
artuditu4 - 2010-12-16, 22:25

Jak dla mnie to spory minus bo w zasadzie duża ilość samochodów to ma! A jeśli chodzi o wyczucie panewki to raczej trudne na naszych drogach....Ogólnie twierdze że oszczędzanie na takich głupotach nie ma sensu!
laisar - 2010-12-16, 23:58

artuditu4 napisał/a:
twierdze że oszczędzanie na takich głupotach nie ma sensu

Kiedy tak to (= niska cena Dacii) właśnie działa - projektanci, księgowi i marketingowcy porezygnowali z wielu różnych rzeczy, które czasem ktoś potem uznaje za jemu potrzebne...


(ATSD to jest raczej "manetka", niż "panewka").

PiotrWie - 2010-12-17, 08:52

Tej funkcji nie ma nie tylko w Daciach, ale i w Renault - widać uwazaja ja za niepotrzebną - jak miałem R 25 to była to wersja z wszystkimi "wodotryskami" a tego nie było. Tak że tym razem nie jest to oszczedność Dacii.
eplus - 2010-12-17, 22:20

W Poldasie Caro i w Felce miałem wycieraczki full bajer programowane dwoma uderzeniami - główny ból jest wtedy taki, że natężenie deszczu nieustannie się zmienia, trzeba co 2 minuty programować, bo albo piszczą, albo zalewa szyby.
piotrres - 2010-12-20, 21:05

eplus napisał/a:
główny ból jest wtedy taki, że natężenie deszczu nieustannie się zmienia, trzeba co 2 minuty programować,


:lol: Kolegom automatykom powtarzam, że najlepsze automaty są ręczne ;-)
Eplus, łączę się z tobą w bólu ;-) miałem to w Leopoldzie Caro, z silnikiem od Rołwera ;-)

MarkD - 2012-02-24, 17:05

A tak przy okazji, czy w dźwigni po prawej stronie jest opcja pojedynczego przejechania wycieraczek?
bebe - 2012-02-24, 17:38

MarkD napisał/a:
A tak przy okazji, czy w dźwigni po prawej stronie jest opcja pojedynczego przejechania wycieraczek?

Jest - trzeba włączyć wycieraczki na bieg przerywany, a jak ruszą, to od razu wyłączyć. :)

MarkD - 2012-02-24, 20:33

bebe napisał/a:

Jest - trzeba włączyć wycieraczki na bieg przerywany, a jak ruszą, to od razu wyłączyć. :)

Dwa w jednym. Tym sposobem można zrobić regulowany bieg przerywany :-)

jkab - 2012-02-24, 20:49

bebe napisał/a:
MarkD napisał/a:
A tak przy okazji, czy w dźwigni po prawej stronie jest opcja pojedynczego przejechania wycieraczek?

Jest - trzeba włączyć wycieraczki na bieg przerywany, a jak ruszą, to od razu wyłączyć. :)


w mojej wystarczy na króciutko pociągnąć dźwignię do siebie. Prysnąć nie zdąży ale raz wycieraczka przeleci po szybie. Ale to takie nieoficjalne rozwiązanie

Domel - 2012-02-24, 21:59

ja bym chciał taki "dyngs" jak był chyba w maluchu. Regulowaną częstotliwość wycieraczki potencjometrem. Bo czasem, nawet pierwszy stopien działa ze zbyt dużą częstotliowością.

laisar - to takie gdybanie było, nawet nie byłem świadomy, że jest taki wątek. Dzięki .)

laisar - 2012-02-24, 22:12

Domel napisał/a:
Regulowaną częstotliwość wycieraczki potencjometrem

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6363 - i tam proszę ewentualnie kontynuować.

Visena - 2015-07-22, 21:41

A tak przy okazji "wycieraczkowej" to może mi ktoś podpowiedzieć czy można wycieraczkami PRZEDNIMI "cyknąć" ? Tak lekko puknąć palcem żeby machnęły raz i już, bez przesunięcia dźwigni wycieraczek w pozycję 1 prędkości wycierania.
No jakoś u mnie nie mogę tego wyczuć :-/ a we wszystkich autach jakie znam taka "funkcja" zawsze była.
Udaje mi się machnąć razem z lekkim pryśnięciem płynem ale inaczej nie da rady :-(
Ktoś to wyćwiczył może ?
Nadmienię że w moim "gołym" dusterku np. kierunkowskazy mają funkcję "autostradówka" więc tym bardziej spodziewalabym się, że i wycieraczki takową mają...

Karenzo - 2015-07-22, 22:06

trzeba bardzo leciutko operować dźwignia
na tyle lekko aby mechanizm nie przeskoczył .
Tak samo da się robić z kierunkowskazami .
Na autostradach lekko dotykam dźwigi i od razu wraca do pozycji neutralnej a zdąży się zapalić 2 razy żarówka

Po prostu trzeba to wyczuć . Ja to robie nie odrywając rąk od kierownicy . tylko palec jeden wychylam i przy zakręcie zahaczam o dźwignie od kierunkowskazów

route2000 - 2015-07-23, 08:20

Karenzo napisał/a:
trzeba bardzo leciutko operować dźwignia
na tyle lekko aby mechanizm nie przeskoczył .
Tak samo da się robić z kierunkowskazami .
Na autostradach lekko dotykam dźwigi i od razu wraca do pozycji neutralnej a zdąży się zapalić 2 razy żarówka

Po prostu trzeba to wyczuć . Ja to robie nie odrywając rąk od kierownicy . tylko palec jeden wychylam i przy zakręcie zahaczam o dźwignie od kierunkowskazów

U mnie to tak jest, że wychylę dźwignię w górę lub w dół na chwilę to kierunki zapalają się 3 razy. ;-)
A wycieraczki to tak, że tylko podciągnę jakby za spryskiwanie, ale tak krótko, żeby zębatki silnika wycieraczek już się ruszyły. Potem macha trzy razy i potem chwilka i jeszcze raz machnie i koniec.

Karenzo - 2015-07-23, 09:01

Mój nie ma takich bajerów . wszystko manualne
raz naciśniesz to raz przeleci

Visena - 2015-07-23, 09:34

route2000 napisał/a:
Karenzo napisał/a:
trzeba bardzo leciutko operować dźwignia
na tyle lekko aby mechanizm nie przeskoczył .
Tak samo da się robić z kierunkowskazami .
Na autostradach lekko dotykam dźwigi i od razu wraca do pozycji neutralnej a zdąży się zapalić 2 razy żarówka

Po prostu trzeba to wyczuć . Ja to robie nie odrywając rąk od kierownicy . tylko palec jeden wychylam i przy zakręcie zahaczam o dźwignie od kierunkowskazów

U mnie to tak jest, że wychylę dźwignię w górę lub w dół na chwilę to kierunki zapalają się 3 razy. ;-)
A wycieraczki to tak, że tylko podciągnę jakby za spryskiwanie, ale tak krótko, żeby zębatki silnika wycieraczek już się ruszyły. Potem macha trzy razy i potem chwilka i jeszcze raz machnie i koniec.


Chłopaki, tak - kierunkowskazy w nowszych wersjach mają tryb "autostradówka" - pukniesz lekko i kierunkowskazy błysną trzy razy.
A ja pytam właśnie o to samo - w wycieraczkach.
U mnie - jak na moje wyczucie paluszków :-P i porównanie do "miękkiego/jednorazowego puknięcia" w kierunkowskazy - w wycieraczkach NIE MA TAKIEJ FUNKCJI :cry:
Czyli można tylko tak jak opisuje Route200 - z wyczuciem puknąć tak by pióra ruszyły a płyn nie psiknął :-/

route2000 - 2015-07-23, 09:44

Visena napisał/a:
Chłopaki, tak - kierunkowskazy w nowszych wersjach mają tryb "autostradówka" - pukniesz lekko i kierunkowskazy błysną trzy razy.
A ja pytam właśnie o to samo - w wycieraczkach.
U mnie - jak na moje wyczucie paluszków :-P i porównanie do "miękkiego/jednorazowego puknięcia" w kierunkowskazy - w wycieraczkach NIE MA TAKIEJ FUNKCJI :cry:
Czyli można tylko tak jak opisuje Route200 - z wyczuciem puknąć tak by pióra ruszyły a płyn nie psiknął :-/

Niestety, troszkę psiknie, ale innego wyjścia nie ma. :-(

Visena - 2015-07-23, 10:32

route2000 napisał/a:

Niestety, troszkę psiknie, ale innego wyjścia nie ma. :-(

Właśnie mi uświadomiłeś że chyba kończy mi się płyn :mrgreen:

gladki83 - 2015-07-23, 12:09

W mojej Lodgy nie ma takiej funkcji jednego machnięcia wycieraczką. Trzeba nacisnąć dźwignię o jedną pozycję w dół. Ale później trzeba pamiętać i ponownym poruszeniu dźwigni do góry.
mekintosz - 2015-07-24, 22:16

W Sandero 1 mogę sobie osikac płynem aż do wyczerpania zapasu w zbiorniczku , dopiero lekkie musniecie dźwigni w górę spowoduje ruch piór wycieczek. Przywykłem już do tego rozwiązania. Polercam nowym osobom na forum z nowymi daciami instalacje zaworka zwrotnego na wężyku do spryskiwaczy. Natychmiast pojawia się płyn w momencie aktywacji silnika pompki.
ziaro - 2016-07-14, 20:41
Temat postu: Wycieraczki - jedno przetarcie
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?
laisar - 2016-07-14, 22:59

Tak.
DD - 2016-07-15, 10:03
Temat postu: Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
ziaro napisał/a:
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?
To odwrotnie - jeśli uruchomię spryskiwacz na bardzo krótko (ułamek sekundy), to płyn ledwo co tam troszeczklę wyleci z dysz, a wycieraczki zrobią jeden cykl przetarcia. Natomiast oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać samo jedno przetarcie za ponocą opuszczena prawej dźwigienki na chwilkę o jedną pozycję w dół, a wtedy spryskiwacz się oczywiście nie uruchamia (bo i po co, np. w czasie mżawki?).
Cav - 2016-07-15, 17:34
Temat postu: Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
ziaro napisał/a:
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?


A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
To nie jest normalny samochód, w którym są takie zwyczajowe funkcje wycieraczek.

A co za tym idzie, żaden płyn nie leci.

DD - 2016-07-15, 19:26
Temat postu: Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
Cav napisał/a:
A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
Jak nie ma, jak jest ;-) - raz wajcha w dół na chwilkę, albo psikacz na ułamek s.
ziaro - 2016-07-15, 20:32

Te opcje to ja rozumiem. Tak zapytałem z ciekawości czy wszystko jest okey. :)

Widzę kolega Cav tryska dobrym humorem.

Cav - 2016-07-15, 21:41
Temat postu: Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
DD napisał/a:
Cav napisał/a:
A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
Jak nie ma, jak jest ;-) - raz wajcha w dół na chwilkę, albo psikacz na ułamek s.


A w normalnych samochodach to jest dźwignia w górę (lub w dół gdy wycieraczki chodzą odwrotnie niż zazwyczaj) na chwilę, po której dźwignia sama wraca do położenia wyjściowego......

DD - 2016-07-16, 00:44

Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.

A swoja droga, DD to budżetowy wozik, z wieloma drobnymi mankamentami (jak np. z tym jednokrotnym przetarcim), albo i mniej drobnymi mankamentami, z "papierowymi" blachami na dachu, masce, drzwiach i blotnikach, z brakiem silnikow 2.0 itp. itd. i jeśli ktoś nie może się z tym pogodzić, to powinien sobie zamiast DD kupić coś innego (bacząc, by tam nie było podobie).

shrek - 2016-07-16, 07:05

[quote="DD"]Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.[quote]

Mozna tez zastosowac przekaznik opozniajacy dzialanie spryskiwaczy.

Cav - 2016-07-16, 11:23

shrek napisał/a:
DD napisał/a:
Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.


Mozna tez zastosowac przekaznik opozniajacy dzialanie spryskiwaczy.


Wygodnie to się wyzwala dźwignią na kierownicy, tak jak to jest w normalnych samopchodach.
Każde inne rozwiązanie to druciarstwo.
Nie wiem jaki był sens utrudniania życia klientom żeby zaoszczędzić na jednej sprężynce w dźwigni więcej.

Można ją było wyjąć z drugiej dźwigni (klaksonu) i dać go w normalnym miejscu przy okazji....

damiaszek - 2016-07-16, 12:39

Marudzisz, zaproponowane rozwiązanie z przekaźnikiem opóźniającym jest dobre i sprawdzone w niektórych pojazdach.
Wyzwala się to przecież dźwignią, jak "tykniesz" to jest przetarcie bez spryskiwania, a jak przytrzymasz to jest ze spryskiwaniem.

Cav - 2016-07-16, 13:00

damiaszek napisał/a:
Marudzisz, zaproponowane rozwiązanie z przekaźnikiem opóźniającym jest dobre i sprawdzone w niektórych pojazdach.


To powiedz to producentowi, żeby to montował w samochodach.
Dla mnie akurat druciarstwo które miałbym wykonać sam, jest dużo bardziej skomplikowaną opcją nić jeden dodatkowy ruch dźwignią (dół-góra) w razie potrzeby.

damiaszek - 2016-07-16, 13:56

pisałeś coś klaksonie i wyjmowaniu z drugiej dźwigni ;)
Cav - 2016-07-16, 14:55

damiaszek napisał/a:
pisałeś coś klaksonie i wyjmowaniu z drugiej dźwigni ;)


No, ale chyba nie myślałeś, że to ja mam to robić?
To była porada co ma zrobić producent, zamiast kretyńskich pseudooszczędności.

Kubuch - 2016-07-17, 21:52

Z tą wycieraczką to jest w ogóle nie do opisania. Nie wiem ile milionów euro Renault zaoszczędziło pozbawiając Dacii funkcjonalności pojedynczego przetarcia szyby wycieraczkami ale dałbym z 1000 zł więcej za to auto gdyby miało tą jedną, jedyną funkcjonalność w opcji...
PiotrWie - 2016-07-18, 07:47

To nie jest forma oszczędności w Dacii, po prostu renault uważa ze takie rozwiązanie jest dobre - występuje tez w renaultach kosztujących po 150 tyś. A czy pasuje użytkownikom to zupełnie inna sprawa.
eplus - 2016-07-18, 10:16

Dobre to było w Skodzie Felce, gdzie wszystkie funkcje łącznie ze spryskiwaniem tylnej szyby i czasowym bądź jednorazowym załączeniem tylnej wycieraczki robi się bez odrywania dłoni od kierownicy jednym palcem. W Dacii jest tu lipa.
Jan Dusigaz - 2016-07-18, 10:52

czy ja wiem czy taka lipa? rozwiązanie specyficzne dla renault podobnie jak klakson w dźwigni kierunkowskazów, jakaś ideologia musiała przyświecać francuskim inżynierom skoro od lat stosują takie rozwiązanie w renówkach, dacia 1310p którą kiedyś posiadałem też tak miała :-P
PiotrWie - 2016-07-19, 13:21

Kwestia przyzwyczajenia - jak ktoś sie przyzwyczai do niemieckich rozwiązan to go francuskie dziwią, jak do francuskich - to na odwrót. Ja od 20 lat jeżdżę francuskimi i jak wsiądę do Opla żony to wycieraczki czy światła działają jakoś dziwnie ( i klakson jest w dziwnym miejscu) :mrgreen:
arnold - 2016-07-19, 17:08

Też pragnę podkreślić że Renault ogólnie stosuje taki, a nie inny system sterowania wycieraczkami. Więc jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia.
Cav - 2016-07-19, 19:19

arnold napisał/a:
Też pragnę podkreślić że Renault ogólnie stosuje taki, a nie inny system sterowania wycieraczkami. Więc jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia.


Nie - to jest kwestia oceny.
Taki a nie inny system jest po prostu niewygodny i nie ma żadnego powodu, aby się go trzymać.
To raz.

Dwa - to nieprawda - w Megane jak najbardziej było pojedyncze przetarcie szyby.

arnold - 2016-07-20, 08:07

No Megane to Megane, a Clio to Clio. Zle wybrales to masz problem. Mnie przekonala, ze bez tego da sie zyc, przejazdzka Clio IV.
PiotrWie - 2016-07-20, 09:22

a w Vel Satisie w wersji Initiale nie było - widać to Megane było specjalnym super wyposażonym egzemplarzem.
Cav - 2016-07-20, 18:29

arnold napisał/a:
No Megane to Megane, a Clio to Clio. Zle wybrales to masz problem.


Nie - to Ty masz jakiś problem, którego może jeszcze sobie nie uświadamiasz.
Piszesz "Renault" , kiedy masz na myśli JEDEN konkretny model, a przyłapany na tej nieścisłości zaczynasz podgryzać tego kto Cię przyłapał......

Wyluzuj.

arnold - 2016-07-20, 19:56

Napisałem ogólnie, a nie w każdym modelu. A Dacie są pozycjonowane tak, a nie inaczej.
Co do kąsania:
Uważam że byłeś w stanie dokonać wyboru popartego większą ilością prób,a teraz powinno obejść się bez utyskiwania. I tyle, lub stwierdzić, że z tego powodu nie wybierzesz znowu tej marki. Nie jest to rozwiązanie tylko dla Dacii, więc można się w droższy aucie nadziać na takie rozwiązanie, choćby w koncernie. Brak tej funkcji nie jest dobry, ale jest to wbudowane w jakość i teraz nie można nad tym płakać.

Cav - 2016-07-20, 20:01

arnold napisał/a:
Uważam że byłeś w stanie dokonać wyboru popartego większą ilością prób.


Nie do końca interesuje mnie co uważasz, więc daruj sobie tego wywody, które nie są tematem wątku.
Za to skup się na prawidłowym formułowaniu swoich wniosków.
Nie będziesz musiał potem szarpać za nogawki.....

arnold - 2016-07-20, 20:20

Wypraszam sobie. Nie interesuje mnie twoja osoba i twoje nogawki. Moje zdanie jest moim i jeśli chce coś napisać to napiszę.

Ty masz monopol na rację i tyle. Kwestionujesz to, a nie inne rozwiązanie z uporem maniaka, nazywając tak jak nie inaczej. Kończę temat i pragnę przeprosić Moderatora że będzie musiał wydzielać te posty z tematu. Postaram nie wdawać się w tak denne dyskusje.

arczi_88 - 2016-07-20, 20:26

O i tutaj też shitstorm. Nie nadążam z popcornem :-D
gregorisan - 2016-07-20, 20:47

arnold, odpuść - ten TTM ;-)
eplus - 2016-07-21, 07:50

sezon ogurkowy hehehehehe :-P
wojciech_69 - 2016-07-21, 09:07

arczi_88 napisał/a:
O i tutaj też shitstorm. Nie nadążam z popcornem :-D

Dobre :mrgreen:

Cav - 2016-07-21, 15:48

arnold napisał/a:
Wypraszam sobie. Nie interesuje mnie twoja osoba i twoje nogawki. Moje zdanie jest moim i jeśli chce coś napisać to napiszę.


Ale na temat.
Czyli o samochodach.

Twoje opinie o innych grupowiczach nie są tematem żadnego wątku na forum i wygłaszając je naruszasz regulamin.
EOD
I PLONK WARNING

eplus - 2016-07-21, 17:12

Arnold, jeszcze jeden post - i będziesz miał spokój z Cavem! Nie wymiękaj! :-D :-D :-D :evil: :lol:
arnold - 2016-07-21, 18:53

Rozwiązanie z przyciągnięciem dźwigni do jednego przetarcia sprawdza się. Zanim spryskiwacz pryśnie ładnie przeciera.
eplus - 2016-07-21, 19:46

Chyba mnie nie zrozum :mrgreen: iałeś. :mrgreen: :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group