|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - kapiąca czerwonawo-różowa ciecz z DD 1.6
Domel2250 - 2012-07-30, 18:44 Temat postu: kapiąca czerwonawo-różowa ciecz z DD 1.6 Na wstepie przepraszam za skladnie, interpunkcje i brak znakow pl, ale pisze z wakacjini korzystam z mobilnego netu....:-( To jest tez powod, ze przy tym meeeega, hiper zasiegunie jestem w stanie przeszukac doglebnie forum-bez uszkodzenia sprzetu na ktorym pisze.....
dzis po okolo 30 minutowej jezdzie z klima zauwazylem kapiaca ciecz w kolorze rozowo czerwonym z mojego dd. tzn : zatrzymalem sie na wlaczonymsilniku + klima zeby otworzyc brame na dzialke i tu plama.....potem patrze a tam kap, kap.....kapalo z okolic komory silnika blizej prawej strony auta. Po otwprzeniu maski od gory wszystko ok. sucho , czysto nic nie widac.....poziom plynow ok. pomyslalem, ze to moze z klimy odplyw....ale ten chyba jest z lewj strony-taka biala rureczka...? Po okolo pol godzinej przerwie odpalilem autko + klima ja wczesniej i sie polozylem z latareczka z boku, ale nic juz nie kapalo, auto pochodzilo tak z 10 minut, az do zalaczenia sie wentylatora....i nic. Zasta nawiamsie co to moglo/moze byc, czy to tttm, czy trzeba dfzwonic do ASO i w trybie pilnym sie meldowac? Siedze na dzialeczce z rodzinka i nawet instrukcji do auta nie ma czy czegokolwiek innego zeby sprawdzic, a zeby wbic sie na forum czekam przy tym zasiegu juz trszke...ech. Czy ktos z kolegow ma jakis pomysl co to kapie i dlaczego?
jackthenight - 2012-07-30, 19:14
To ci chyba jednak z klimy woda kapie.
Odprowadzenie z klimy nie ma rureczki. A znajduje się centralnie pod środkową konsolą, tam gdzie jest parownik i wentylator kabiny - bardziej po prawej stronie bliżej pasażera i nie ma żadnej rurki.
W podłodze jest po prostu dziura z gumowym korkiem i tak sobie kapie woda.
Natomiast z lewej strony auta, rureczka to odprowadzenie oparów z akumulatora.
Kolor tylko taki niepokojący, jakby sugerował płyn chłodniczy, ale gdyby go ubywało i to w takim tempie jakim opisujesz to widziałbyś ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Dar1962 - 2012-07-30, 20:01
kolor cieczy może wskazywać na płyn hydrauliczny pompy wspomagania układu kierowniczego - tylko,że to jest olej - jakie wrażenie organoleptyczne ta ciecz sprawiała? była gęsta,rzadka, tłusta, miała jakiś zapach,konkretny kolor, ile tego nakapało? warto rozetrzeć w paluchach, żeby się upewnić,że to nie olej i powąchać - płyn chłodniczy np pachnie alkoholem, olej frytkami
-sprawdź zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
-sprawdź zbiorniczek płynu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy
-a tak na wszelki wypadek i przy okazji sprawdź też stan płynu hamulcowego
-zobacz, w jakim kolorze jest zalany płyn w zbiorniczku spryskiwaczy wycieraczek - uzupełnij go pod korek i posprawdzaj połączenia gumowych rurek prowadzących do spryskiwaczy (może jest gdzieś nieszczelność ? - to akurat najmniej niebezpieczna sytuacja)
jeśli nic tam się nie dzieje (nie ubyło) to nie wygląda to groźnie - warto obserwować, jeśli będzie się powtarzać - kierunek ASO
ajax - 2012-07-30, 20:03
A jak z kolorem - ja mam płyn chłodniczy słomkowy, nie różowy - porównaj. I czy nie miałeś konserwacji Rust Checkiem - jest taki różowawy i jak się samochód rozgrzał to jeszcze na początku lata się trochę pocił
TD Pedro - 2012-07-30, 20:12
moim zdaniem telefon do ASO nie zaszkodzi, choćby tylko po to by usłyszeć, że nie ma powodu do niepokoju (spokój "na wypoczynku" bezcenny), wydaje mi się, że jackthenight napisał/a: | To ci chyba jednak z klimy woda kapie. |
trochę zastanawia kolor ale jak się z podłoża bezśladowo zdematerializował a w żadnym układzie ubytku nie stwierdziłeś, klima działa sprawnie to po wykonaniu telefonu do ASO dalszy spokojny wypoczynek zapewniony
Mariusz - 2012-07-30, 20:58
Telefon do ASO? Po co? Chyba, że chcesz usłyszeć, że TTTM. Nie ma co dzwonić tylko szybko pojechać do serwisu
Louis79 - 2012-07-30, 21:46 Temat postu: stawiam na wyciek płynu chłodzącego przerabiałem to przy rąbniętej chlodnicy a potem drugi raz gdy źle odpowietrzono mi uklad chlodzenia.radzę skontaktowac sie z aso w koncu dusterek na gwarancji.do mnie przyjechała lawetka i odholowali za free.powodzenia!
TD Pedro - 2012-07-30, 22:06
Mariusz napisał/a: | Telefon do ASO? Po co? Chyba, że chcesz usłyszeć, że TTTM. Nie ma co dzwonić tylko szybko pojechać do serwisu |
wizyta w serwisie to oczywiście najpewniejsze rozwiązanie ale jeżeli kol. Domel2250 (mając świadomość, że najlepszym wyjściem jest wizyta w ASO) zrobił tak
Domel2250 napisał/a: | Po otwprzeniu maski od gory wszystko ok. sucho , czysto nic nie widac.....poziom plynow ok. pomyslalem, ze to moze z klimy odplyw....ale ten chyba jest z lewj strony-taka biala rureczka...? Po okolo pol godzinej przerwie odpalilem autko + klima ja wczesniej i sie polozylem z latareczka z boku, ale nic juz nie kapalo, auto pochodzilo tak z 10 minut, az do zalaczenia sie wentylatora....i nic |
to być może nie jest to problem i rzeczywiście otrzyma potwierdzenie, że TTTM...
laisar - 2012-07-30, 23:21
Też obstawiam raczej klimę - a kolorek może wynikać z jakichś paprochów, pyłków lub pyłu.
Przede wszystkim: nie ma co panikować - trzeba zgodnie z radą sprawdzić wyciekający płyn, poziomy w różnych zbiorniczkach i zachowanie auta. Jeśli oprócz wilgoci nie ma żadnych innych niepokojących objawów, to zajrzeć do jakiegoś serwisu (nawet niekoniecznie ASO) po prostu przy niedalekiej okazji - mechanik może mieć lepsze oko w dostrzeganiu skąd coś cieknie.
zyga03 - 2012-07-31, 11:00 Temat postu: Re: kapiąca czerwonawo-różowa ciecz z DD 1.6
Domel2250 napisał/a: | Na wstepie przepraszam za skladnie, interpunkcje i brak znakow pl, ale pisze z wakacjini korzystam z mobilnego netu....:-( To jest tez powod, ze przy tym meeeega, hiper zasiegunie jestem w stanie przeszukac doglebnie forum-bez uszkodzenia sprzetu na ktorym pisze.....
dzis po okolo 30 minutowej jezdzie z klima zauwazylem kapiaca ciecz w kolorze rozowo czerwonym z mojego dd. tzn : zatrzymalem sie na wlaczonymsilniku + klima zeby otworzyc brame na dzialke i tu plama.....potem patrze a tam kap, kap.....kapalo z okolic komory silnika blizej prawej strony auta. Po otwprzeniu maski od gory wszystko ok. sucho , czysto nic nie widac.....poziom plynow ok. pomyslalem, ze to moze z klimy odplyw....ale ten chyba jest z lewj strony-taka biala rureczka...? Po okolo pol godzinej przerwie odpalilem autko + klima ja wczesniej i sie polozylem z latareczka z boku, ale nic juz nie kapalo, auto pochodzilo tak z 10 minut, az do zalaczenia sie wentylatora....i nic. Zasta nawiamsie co to moglo/moze byc, czy to tttm, czy trzeba dfzwonic do ASO i w trybie pilnym sie meldowac? Siedze na dzialeczce z rodzinka i nawet instrukcji do auta nie ma czy czegokolwiek innego zeby sprawdzic, a zeby wbic sie na forum czekam przy tym zasiegu juz trszke...ech. Czy ktos z kolegow ma jakis pomysl co to kapie i dlaczego? |
kapie Ci ewidentnie z klimy przejedź się , zatrzymaj i będziesz dokładnie widział leje się dużo bo jest spora wilgotność
Domel2250 - 2012-08-02, 10:17
Przede wszystkim chciałem podziękować wszystkim kolegom za tak szeroki odzew i pomoc.
Z moją DD jest wszystko w porządku. Oczywiście sprawdziłem za radą wielu z Was jeszcze raz wszystkie dostępne zbiorniczki na płyny, tym razem przy świetle dziennym. I tak jak za pierwszym razem nie stwierdziłem ubytków. Ciecze w podejrzanym kolorze u mnie to płyn hamulcowy oraz olej do wspomagania (chłodzący jest u mnie w kolorze żółtym). Ze względów bezpieczeństwa "przemacałem" wszystkie przewody hamulcowe-te dostępne na wyciągnięcie ręki, czy są suche i wyruszyłem na jazdę próbną. Wpierw kwadrans bez klimy-sucho, gra i buczy, płynów nie ubywa. Potem powrót z klimą i kapie . Podniosłem sobie autko lewarkiem i nie ma już wątpliwości woda z klimy . Widocznie spód autka musiał być zabrudzony pyłem z jakiejś czerwonopodobne glinki z naszych dróg polnych-trochę po nich ostatnio pomykałem:-). Tak więc zgodnie z moimi wcześniejszymi przewidywaniami oraz większości z Was na forum to tylko woda z klimy Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc!!
Auto Krytyk - 2012-08-02, 14:56
Dużo strachu chociaż jak auto na gwarancji to nie masie co stresować niepotrzebnie.
piotrres - 2012-08-07, 19:19
To najprawdopodobniej płyn z układu wspomagania. Płyn w układzie wspomagania ma kolor czerwony, jak krew, wiśniówka, sztandar, lub piaski Birmy.... Sprawdź proszę poziom płynu w żółtym zbiorniczku umieszczonym nad chłodnicą i oznaczonym kierowniczką.
Opis "bukwami" na ostatniej klatce oznajmia iż: "wycisnęło dławnicę pompy układu wspomagania ( ГУР=ГидроусилительPуля) i płyn (hydrauliczny) się skończył"
piotrres - 2012-08-07, 19:39
Domel... Terra-rossa w PL?
Sorki, dopiero teraz zauważyłem...
|
|