|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Stepway - tuning skrzyni biegów
jjmalin - 2012-08-23, 09:01 Temat postu: Stepway - tuning skrzyni biegów Witam. Czy jest możliwość wymiany wraz ze sprzęgłem standardowej skrzyni JR5 na skrzynie 6cio biegową TL4? Chodzi mi głównie czy technicznie jest to możliwe, czy się zmiesci, czy śruby będą pasować itd...
tomala72 - 2012-08-23, 09:41
Kolego zastanów się? Po co tworzyć irracjonalne wątki, które do niczego nie prowadzą.
Przecież i tak nigdy nie wsadzisz tej skrzyni do stepwaya z 68 konnym dieslem bo tak na prawdę to nie ma żadnego sensu.
No chyba, że twoja się rozsypała i akurat Ci się 6-biegowa trafiła okazyjnie:)
benny86 - 2012-08-23, 11:44
Pewnie ten pomysł ze skrzynią pojawił się w perspektywie podrasowania silnika, a wtedy skrzynia musi przenieść większy moment obrotowy na koła...
jjmalin - 2012-08-23, 13:24
tomala72 nie rozumiem czemu się oburzasz. Będę robił chip silnika w przeciągu pół roku. Zawsze mogę swoją skrzynię zdemontować i wymienić za dopłatą ok. 300 czy 500 na 6-cio biegówkę. Miałem jechać Dusterem z 6-cio biegową skrzynią i wg mnie jest to "must have " ( przy 140 km/h na A4 mam około 3,5 tys obrotów a spalanie szkoda gadać... 6,0 / 6,5 l )
Auto Krytyk - 2012-08-23, 13:44
Zamiast chipa silnika proponowałbym zmianę auta bo dacia to raczej nie są auta do ścigania i nigdy nie będą. Strata kasy której nie odzyskasz potem. Co do skrzyni to na bank nie będzie pasować bo półosie są zapewne inne do wersji 110KM.
jjmalin - 2012-08-23, 17:16
hmmmm... to że nie mam VW golfa III lub IV czy hondy civic lub innego auta nie dyskwalifikuje mnie do robienia tuningu tylko dlatego że mam Dacię... Dacia też auto tak samo jak owe GUT niemieckie auta.
wieza - 2012-08-23, 19:03
to zamiast 6 skrzyni zacznij do turbiny i innych czesci a 6 skryznie zostaw na pozniej, ps trzeba bylo wziasc mocniejsza wersje sandero....
jjmalin - 2012-08-23, 19:08
turbine mam na względzie
wieza - 2012-08-24, 02:01
jak bys kupil mociejsza wersje wrzocil chipa i wymienil pare pierdulek to sanderko by latala naprawde niezle
r_lukas - 2012-08-24, 07:29
Kolega jjmalin ma rację. W wersji 68 ps jest bardzo krótka skrzynia. Chip da tylko większą moc a na autostradzie i tak będzie katorga. Już od ok 11o km/h robi się głośno i zaczyna doskwierać rumor silnika. Dłuższa skrzynka (choćby od wersjo 85 ps) robiła by dobrą robotę. Do tego wyciszenie grodzi i Stepway zrobiłby się przyjemnym autkiem
czaju - 2012-08-24, 08:04
Cytat: | ( przy 140 km/h na A4 mam około 3,5 tys obrotów a spalanie szkoda gadać... 6,0 / 6,5 l )
_________________ |
A to dużo, że tak zapytam? Podwyższone Sandero, olbrzymie opory powietrza i mały silnik... Nie licz że skrzynia da Ci więcej niż ze 0,2-0,3 na 100km, bo mimo że diesel ciągnie od dołu to i tak będzie dość mocno obciążony....
IMHO bez sensu dla 80 kilku koni 6biegów - no chyba że jeździsz tylko tą autostradą i będziesz się toczył 120km/h - wtedy zauważysz różnicę spalania. Ale jak ciśniesz ile fabryka dała to każdy samochód pali tyle ile wlejesz.
jjmalin - 2012-08-25, 11:12
akurat obecnie ciśnę max na A4 120km/h bo później huk jest niesamowity i jest to predkość jeszcze z w miarę znośna dla uszu i otymalna dla spalania
wat - 2012-08-25, 22:34
ja podglasniam radio i 150 sie kulam i nic mi nie przeszkadza
mekintosz - 2012-08-26, 18:18
Jesli sam jedziesz jakos da sie zniesc, jednak nie wiem czemu, czy to wina zwiekszonej masy przy 3 osobach lub innej akustyce wnetrza jest duzo gorzej niz w pojedynke. Poza tym granica 150-160 km /h dla sandero 68 KM to max na autostradzie z pasazerami i jakims bagazem. Gaz w podlodze a samochod nie zamierza przyspieszyc.
wat - 2012-08-26, 21:10
spoko i w 4 osoby na a4 160 pędziłem i nikt z pasażerów nie marudził ze za głośno w samochodzie tylko że radio musiałem ściszyć - teściowa zaczęła marudzić ;),
miny kierowców widzących pędzącego sandacza są fajne i potem mnie gonią ;)
mi tam moje 68 kuni starcza i nie odczuwam takiego braku mocy jak ty
mekintosz - 2012-08-27, 00:41
Rozpedzic to i szlo Poloneza, zas bezpiecznie przyspieszac, wyprzedzac, czy wlaczac sie do ruchu to co innego. Dlatego ciagle tkwie przy swoim. Skromne 68 KM to za malo ;-( Optymalnie powinno byc 80 - 90 KM jak na sandero.
jjmalin - 2012-08-28, 09:07
dodatkowo inaczej ciśnie Sandero a inaczej Stepway ( ten sam silnik ale Stepway o 50 kilo cięższy )
|
|