|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - świerszcz w silniku
Domel - 2012-09-01, 12:11 Temat postu: świerszcz w silniku Wybrałem się na przegląd "wakacyjny" - całkiem fajna akcja w Renault.
I od dłuższego czasu irytuje mnie dźwięk brzęczenia. Jadę np. na 4 i w okolicach 2k obrotów, lekko naciskam pedał gazu. Wtedy słychać takie delikatne klekotanie, a im więcej gazu tym mniej je słychać. Bałem się, że coś z silnikiem nie tak, dlatego przejechałem się z mechanikiem. Diagnoza, do 2k pracują dwa wtryski, później wchodzi reszta i dlatego te dźwięki się od siebie różnią, a o silnik się nie mam co martwić, bo to prawidłowe zachowanie. Dźwięk dalej irytuje, ale przynajmniej spokojniejszy jestem .) Ogólnie przegląd polecam, skończyło się na wymianie żarówki, a reszta gra i buczy .)
Macie u siebie coś podobnego ze świerszczem? (54kkm 1.5 dCi)
jackthenight - 2012-09-01, 12:14
Do 2000 obr. pracują tylko dwa wtryski ?
A czemu nie cztery ?
Domel - 2012-09-01, 13:07
nie znam się na silnikach. Dla mnie było tylko ważne czy to symptom nadchodzącej awarii czy nie .)
jackthenight - 2012-09-01, 13:30
Ja też się nie znam na dieslach, ale nie wydaje mi się to prawdą co powiedział człowiek z serwisu, że do 2000 obr pracują tylko 2 wtryskiwacze.
monopios - 2012-09-01, 14:27
Ten mechanik, pseudo mechanik coś kręci, bo jeżeli pracują dwa wtryski to oznacza, że silnik pracuje tylko na dwóch cylindrach - a to zauważył byś sam, że silnik jest coś nie ten
benny86 - 2012-09-01, 14:31
Słyszałem o benzynowych, wolnossących V-8, które do pewnych obrotów pracują jedynie na 4 cylindrach, ale w 4cylindrowym turbodieslu nikt chyba nie słyszał o takim rozwiązaniu...
Lukas87 - 2012-09-01, 16:12
silniki dCi tak klekoczą w tym przedziale obrotów steruje nimi komputer i gdy turbo zaczyna pompować zmienia się ich charakterystyka pracy i chodzą ciszej (szczególnie w zimie) a co do tej pracy na dwóch wtryskach to jakaś bajka
maciek - 2012-09-01, 16:34
Domel zmień ASO
mekintosz - 2012-09-01, 17:20
Slychac roznice w pracy do 2 tys, szczegolnie po odjeciu gazu. Pytalem w ASO - podobno to cecha pracy ukladu wtryskiw delphi, ich normalny dzwiek.
miskowski - 2012-09-01, 17:40
Kurde... Może to jakaś wersja "eco", że w takim to a takim zakresie obrotów pracują dwa wtryski, a powyżej wszystkie? Zaprawdę niezbadane są ścieżki, którymi bładzą myśli ludzi z serwisów
A tak poważnie - Domel, faktycznie poszukaj innego serwisu. Sam jeszcze jeżdżę "klekotem", pierwszym i ostatnim w życiu, bo takich popisów niekompetencji mechaników w odniesieniu do tego typu silnika nigdy nie było dane mi doświadczyć. Zaraz po kupnie miałem problem z nagłym i zupełnie niespodziewanym gaśnięciem silnika. Trzech mechaników ( z komputerami, a jakże) widziało na monitorach konieczność wymiany wszystkich wtryskiwaczy. Czwarty wpadł na to, że winę może ponosić czujnik położenia wału korbowego. Podobnych kwiatków było więcej i gdybym słuchał tych wszystkich "ekspertów" to poszedłbym z torbami.
piotr. z - 2012-09-01, 19:51
benny86 napisał/a: | Słyszałem o benzynowych, wolnossących V-8, które do pewnych obrotów pracują jedynie na 4 cylindrach, ale w 4cylindrowym turbodieslu nikt chyba nie słyszał o takim rozwiązaniu... |
Dla V8 są takie rozwiązania i dotyczy to postoju na biegu jałowym w celu oszczędzania paliwa. Jak tylko zostanie wciśnięty pedał gazu to zaczynają pracować wszystkie cylindry.
Ale w 4 cylindrowym brak spalania tylko w 1 garze powoduje nierówna pracę silnika a co dopiero w dwóch (nie mówiąc o spadku mocy!).
Kolego Domel,
poprzednicy dobrze mówią- zmień ASO...
benny86 - 2012-09-01, 20:08
piotr. z napisał/a: | Dla V8 są takie rozwiązania i dotyczy to postoju na biegu jałowym w celu oszczędzania paliwa. Jak tylko zostanie wciśnięty pedał gazu to zaczynają pracować wszystkie cylindry |
Nie do końca tak to działa, a przynajmniej nie zawsze tak. W Chevrolecie Camaro (V8,6200cm3,432/405KM w zależności od skrzyni) silnik pracuje na 4 cylindrach do 3500obr/min. Potem wchodzą 4 pozostałe - paliwa ubywa szybciej niż wody w wannie z odkręconym korkiem Jednak gdy zejdziemy poniżej 3500br/min już się nie przełączy na 4 - dopiero po ponownym uruchomieniu silnika. Dzięki temu auto ma 2 oblicza - można toczyć się 100km/h mając 1600obr/min a można zap**ać i spalać 30litrów na setkę Ok, ale koniec OT lepiej...
Dawid - 2012-09-01, 21:03
Opisany przez Ciebie odgłos jest wywołany najprawdopodobniej przez jeden z elementów układu wydechowego , który przy tych obrotach wpada w rezonans.
W lutym usuwałem to na gwarancji .
Ja zgłosiłem to tak :
"proszę o poprawieni montażu układu wydechowego przy bloku silnika . Układ wpada w rezonans przy 1650 rpm"
Jak się okaże , że to nie to , to to i tak nic nie zapłacisz.
tadekf60 - 2012-09-02, 13:11
Witam wszystkich z klubu. Wchodzę do Waszego towarzystwa z roczna Dacią Sandero Stepway ale bez instrukcji obsługi. Może ktoś pomoże ??? Mogę odkupić, zeskanować lub pożyczyć. Mieszkam w Koszalinie. Pozdrawiam.
TD Pedro - 2012-09-02, 13:49
tadekf60 napisał/a: | Witam wszystkich z klubu |
witaj w Klubie ...
(trochę niefortunnie "wszedłeś" ze swoim problemem w temat tego wątku )
ja nie pomogę bo ujeżdżam inny model ale na pewno ktoś z kompetentnych Klubowiczów pomoże ...
Domel - 2012-09-02, 16:42
@Dawid, w jaki sposób doszedłeś do źródła, świerszcza? Bo jeśli mogę to jakoś sam sprawdzić to czemu nie .) Bo za jakiś czas znowu odwiedzam ASO z podsufitką, to może zasugeruję źródło. Jeszcze ważna sprawa u Ciebie było to słychać na postoju? Bo u mnie tylko podczas jazdy, na postoju cicho.
Co do mechanika, to i tak wie więcej ode mnie ,) Nie podejrzewam go o złe intencje.
Dawid - 2012-09-03, 20:54
Wyczytałem to na tym forum , na postoju tez przy określonych obrotach było słychać.
walther - 2012-09-08, 23:51
jackthenight napisał/a: | Do 2000 obr. pracują tylko dwa wtryski ?
A czemu nie cztery ? |
Wydaje mi się że mechanikowi chodziło i ilość dawek wtryskiwanego paliwa na jeden cykl obrotowy wału, i uprościł...
Domel - 2012-09-11, 20:38
jak znajdę kanał to pomacam czy coś luzne jest.
|
|